ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 21 Γενάρη 2011
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Επιβολή συγχωνεύσεων για το σχολείο της «αγοράς»

Το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε τα κριτήρια συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων, που οδηγούν στο σχολείο της «αγοράς» και ξεκίνησε, χτες, «διαβούλευση» 4 ημερών!

Σχολεία πολλών εκατοντάδων μαθητών ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας

Eurokinissi

Σχολεία πολλών εκατοντάδων μαθητών ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας
Μαζικές συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων επιδιώκει να επιβάλει η κυβέρνηση. Χτες το υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε «διαβούλευση» (διάρκειας 4 ημερών!) για τα κριτήρια των συγχωνεύσεων, ώστε τελικά να διαμορφωθεί ο νέος «σχολικός χάρτης» του σχολείου της «αγοράς» από την επόμενη χρονιά. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο κείμενο της «διαβούλευσης» δεν μπαίνει καν υπό συζήτηση το αν χρειάζονται οι συγχωνεύσεις, αλλά μόνο συζητιέται ο τρόπος που θα γίνουν. Η κυβέρνηση δεν κρατάει ούτε τα προσχήματα, αποφασίζει και διατάζει.

Ο βασικός συνομιλητής της «διαβούλευσης» είναι οι δήμοι («η γνώμη των εκπροσώπων των νέων δήμων θα συντελέσει στη διαμόρφωση της τελικής πρότασης»). Η επιλογή αυτή, βέβαια, δεν είναι τυχαία, αφού το σχολείο της αγοράς, προοπτικά, θα ...«ανήκει» στους δήμους και τις επιχειρήσεις. Η λειτουργία της «αυτόνομης» σχολικής μονάδας που οραματίζεται η κυβέρνηση θα συνδέεται (ακόμα περισσότερο) με την τοπική διοίκηση, γεγονός που θα αποτελεί έναν ακόμα παράγοντα διαφοροποίησης μεταξύ των σχολείων.

Με λίγα λόγια, θα έχουμε και τα σχολεία των πλούσιων και των φτωχών δήμων, αλλά και τα δύο θα κυνηγούν «χορηγούς» για την οικονομική τους επιβίωση, ενώ οι γονείς θα κληθούν να πληρώνουν ακόμα περισσότερα για το «καλό του σχολείου». Αυτό θα είναι το σχολείο της «αγοράς» με τα διαφοροποιημένα προγράμματα, το σχολείο της γρήγορης και «εύπεπτης» γνώσης, της γνώσης που πολύ γρήγορα θα απαξιώνεται. Σε αυτό το πλαίσιο (και μόνο σε αυτό), λοιπόν, το υπουργείο Παιδείας «προτείνει» κριτήρια συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων.

Τα κριτήρια των συγχωνεύσεων

Στο κείμενο διαβούλευσης (που έχει την υπογραφή της υφυπουργού Παιδείας, Ε. Χριστοφιλοπούλου) διατυπώνονται τα κριτήρια, απ' τα οποία φαίνεται ότι οι συγχωνεύσεις θα αποτελέσουν γενικό φαινόμενο, αφού όλα τα συστεγαζόμενα σχολεία θα συγχωνευθούν. Οπως αναφέρεται, οι «σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που λειτουργούν σε ενιαίο χώρο ως ξεχωριστές σχολικές μονάδες της ίδιας βαθμίδας ενοποιούνται σε μια σχολική μονάδα».

Επόμενο συμπέρασμα είναι πως σε αυτή τη διαδικασία των συγχωνεύσεων δεν προβλέπεται να κτιστούν νέα κτίρια και υποδομές. Τα κριτήρια συνένωσης είναι «οι κτιριακές υποδομές - εγκαταστάσεις, καθώς και οι δυνατότητες ανάπτυξης αιθουσών διδασκαλίας, βιβλιοθήκης και λοιπών βοηθητικών χώρων και εξοπλισμού στο σχολείο μετακίνησης». Μόνο «σε περίπτωση κατάργησης μιας ή περισσοτέρων σχολικών μονάδων,εάν οι συνθήκες το υπαγορεύουν,ιδρύεται νέα σχολική μονάδασε περιοχή που συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών»! Επιπλέον, στο σχεδιασμό του υπουργείου, θα εξαντλείται το αντιπαιδαγωγικό όριο των 25 μαθητών και 30 μαθητών ανά τάξη, στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αντίστοιχα.

Τέλος, οι μαθητές που θα πληρώσουν άμεσα τις αλλαγές στο νέο «σχολικό χάρτη» θα είναι αυτοί που το σχολείο τους θα είναι μακριά απ' τον τόπο κατοικίας τους. Στα κριτήρια των συγχωνεύσεων αναφέρεται ότι θα «εκτιμάται η χιλιομετρική απόσταση για το νέο σχολείο, λαμβάνοντας υπόψη τη συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής, το οδικό δίκτυο, τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και τη διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο, η οποία για τις δύσκολες και δυσπρόσιτες περιοχές δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μισή ώρα για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και τα 3/4 της ώρας για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». Δεν υπάρχει πουθενά η ευθύνη του κράτους για τη μεταφορά των μαθητών. Η ευθύνη «μεταφέρεται» στη ...«συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής», δηλαδή στα ΚΤΕΛ και τα λεωφορεία!

Για τις περιπτώσεις των ορεινών και νησιωτικών περιοχών, υποστηρίζεται ότι θα εξετασθεί «κάθε περίπτωση χωριστά και θα ενταχθεί κατ' εξαίρεση σε οργανωτική δομή μικρής σχολικής μονάδας, βάσει των ιδιαιτεροτήτων, τηρουμένων πάντοτε των παιδαγωγικών κριτηρίων, και μέχρι να δημιουργηθούν συνθήκες με την κατασκευή δημοτικών έργων»...

Το σόου στο υπουργικό συμβούλιο...

Χτες, η υφυπουργός Παιδείας, Ε. Χριστοφιλοπούλου παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο την εξέλιξη της «πρόβας» του σχολείου της «αγοράς» στα 800 ολοήμερα δημοτικά με αναμορφωμένο πρόγραμμα, με το παράδειγμα του 4ου Δημοτικού Σχολείου Θέρμης. Επανέλαβε τα μέτρα που έχει ανακοινώσει το υπουργείο για τα 800 σχολεία, όπου γίνεται το πρώτο «πείραμα» της διαφοροποίησης στην προαιρετική ζώνη (μετά τις 2 το μεσημέρι το κάθε σχολείο καθορίζει το πρόγραμμά του ανάλογα με τις δυνατότητές του).

Οι υπολογιστές και οι τηλεοράσεις που έχει κάθε τάξη του 4ου Δημοτικού Σχολείου Θέρμης, οι διαδραστικοί πίνακες, οι εκδρομές και τα υπόλοιπα που παρουσίασε η υφυπουργός, είναι το περιτύλιγμα ενός σχολείου της «αγοράς». Πίσω απ' όλα αυτά, «κτίζεται» το σχολείο που θα έχει διαφορετικό πρόγραμμα απ' το διπλανό, το σχολείο όπου το βιβλίο θα υποβαθμιστεί και η τεχνολογία δε θα είναι βοηθητική, αλλά κυρίαρχη. Δε θα είναι υποστηρικτικό μέσο για την κατανόηση της γνώσης, αλλά μέσο για «εύκολη» μετάδοση των απαραίτητων δεξιοτήτων. Πίσω απ' όλο το σόου στο υπουργικό συμβούλιο, βρίσκεται το σχολείο που ο γονιός θα πληρώνει για τη μόρφωση του παιδιού του, τα σχολεία και οι μαθητές διαφορετικών ταχυτήτων, το σχολείο των ακόμα μεγαλύτερων ταξικών φραγμών.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πανελλαδική σύσκεψη πρωτοβάθμιων σωματείων

Πανελλαδική σύσκεψη πρωτοβάθμιων σωματείων στην ιδιωτική εκπαίδευση, θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 23 Γενάρη στις 12 το μεσημέρι στο Εργατικό Κέντρο της Λάρισας, με πρωτοβουλία του Σωματείου Εργαζομένων καθηγητών στα Φροντιστήρια Θεσσαλονίκης και Βόρειας Ελλάδας (ΣΕΦΙΕ) και με στόχο το συντονισμό της δράσης τους.

Στη σύσκεψη θα συμμετέχουν ο ΣΕΦΙΕ και τα πρωτοβάθμια σωματεία στην ιδιωτική εκπαίδευση από την Λάρισα, την Αλεξανδρούπολη, το Αγρίνιο, την Πάτρα και την Αθήνα. Στόχος της σύσκεψης είναι ο καθορισμός ενός προγράμματος πάλης για την αντιμετώπιση της γενικευμένης επίθεσης στο εισόδημα των εργαζομένων κλάδου καθώς και ο καθορισμός δράσης για υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που να ανταποκρίνεται στις σημερινές αυξημένες ανάγκες.

Στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΦΙΕ καλεί όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία του κλάδου να συζητήσουν την πρόταση της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ προς τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να προκηρύξουν 24ωρη πανεργατική απεργία στις 10 Φλεβάρη.

Επίσης, σημειώνει: «Σε συνθήκες που η κυβέρνηση σε συνεργασία με τους συνοδοιπόρους της (ΝΔ, ΛΑΟΣ, ΔΝΤ, ΕΕ, ΣΕΒ) καθημερινά προσθέτει άδικα μέτρα στις πλάτες των εργαζομένων δηλώνουμε ότι δε θα σκύψουμε το κεφάλι. Συντονίζουμε τον αγώνα μας, οργανώνουμε την πάλη μας! Στις σημερινές συνθήκες γενικευμένης επίθεσης δεν επιλέγουμε τον δρόμο της παραίτησης, της οπισθοχώρησης της μοιρολατρίας. Ο οργανωμένος αγώνας θα δώσει διέξοδο! Κανένας μόνος του»!

ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΤΕΕ
Ανιση αντιμετώπιση στις εξετάσεις εισαγωγής

Ιδιαίτερα προβλήματα έχει δημιουργήσει η απαγόρευση της δυνατότητας αλλαγής ειδικότητας για τους αποφοίτους των εσπερινών ΤΕΕ για τις εξετάσεις εισαγωγής στα ΤΕΙ. Σύμφωνα με όσα ισχύσουν, οι υποψήφιοι των ημερήσιων ΤΕΕ, ΤΕΛ, Ναυτικών Λυκείων μπορούν να δηλώσουν τμήματα ομάδας που αντιστοιχεί σε διαφορετικό τομέα απ' αυτόν της αποφοίτησής τους. Σ' αυτή την περίπτωση επιλέγουν μια ειδικότητα του τομέα αυτού και εξετάζονται στο μάθημα της ειδικότητας αυτής. Οι υποψήφιοι των Εσπερινών ΤΕΕ, ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων όμως δηλώνουν προτίμηση για όσα τμήματα αντιστοιχούν στον τομέα αποφοίτησής τους και δεν έχουν δικαίωμα να επιλέξουν μια άλλη ειδικότητα στις εξετάσεις.

Η άνιση αυτή αντιμετώπιση ημερήσιων και εσπερινών έχει προκαλέσει προβλήματα σε αποφοίτους των σχολείων αυτών, οι οποίοι θέλουν να αλλάξουν την επιλογή τους στο μηχανογραφικό είτε οδηγούμενοι από νέες συνθήκες είτε αναγκασμένοι από τις ήδη περιορισμένες επιλογές που δίνονται στους αποφοίτους των εσπερινών.

Για το θέμα Ερώτηση κατέθεσαν στη Βουλή, προς την υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ. Πρωτούλης, Γ. Γκιόκας, Γ. Ζιώγας, Λιάνα Κανέλλη και Ν. Παπακωνσταντίνου. «Επειδή είναι κοινωνικά άδικο να διαχωρίζονται οι μαθητές. Επειδή ιδιαίτερα αυτοί οι νέοι παλεύουν να μορφωθούν παράλληλα με την εργασία τους και μέσα σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες», οι βουλευτές ζητούν να παρθούν άμεσα τα αναγκαία μέτρα, προκειμένου να αρθεί η αδικία και να δοθεί και στους αποφοίτους των εσπερινών ΤΕΕ η δυνατότητα να αλλάζουν ειδικότητα και τομέα και να εξετάζονται όπως και οι πτυχιούχοι των ημερήσιων και σε τρίτο μάθημα (ειδικότητας).



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ