ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 20 Ιούνη 2009
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Bελτιωμένες οι βαθμολογίες, οξυμένα τα προβλήματα

MotionTeam

Ανακοινώθηκαν χτες οι βαθμολογίες των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις, που φέτος εμφανίζονται βελτιωμένες σε σχέση με πέρσι. Τώρα πια, οι υποψήφιοι μπαίνουν στη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού τους δελτίου, το οποίο θα πρέπει να υποβάλουν στις Διευθύνσεις και τα Γραφεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπου ανήκει το σχολείο τους, από την Τετάρτη 1 Ιούλη μέχρι και τη Δευτέρα 20 Ιούλη.

Θυμίζουμε ότι φέτος έδωσαν εξετάσεις 85.354 υποψήφιοι. Παρά τις βελτιωμένες επιδόσεις σε σχέση με πέρσι, φαίνεται ότι ένα ποσοστό άνω του 30% βρίσκεται και φέτος κάτω από τη βάση του 10, και ως εκ τούτου οι πανηγυρισμοί του υπουργείου Παιδείας ότι «θα υπάρξουν λιγότερες κενές θέσεις στα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας», δεν είναι βέβαιο ότι θα επαληθευτούν με την ανακοίνωση των βάσεων.

Παράλληλα, πέρα από τους υποψηφίους που είδαν από χθες κλειστή την πόρτα των ΑΕΙ (εφόσον δε συγκεντρώνουν τη βάση του 10), υπάρχει κι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό υποψηφίων που βλέπει ότι δε συγκεντρώνει τα απαιτούμενα μόρια για να εισαχθεί στη σχολή που επιθυμεί ή που προβλέπει ότι θα αναγκαστεί να ξενιτευτεί σε άλλη πόλη προκειμένου να σπουδάσει. Και είναι πολλοί αυτοί που δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στο οικονομικό βάρος της «φοιτητικής μετανάστευσης», οπότε και πάλι θα μείνουν εκτός ανώτατης εκπαίδευσης.

Με δεδομένη την απουσία ενός συστήματος δημόσιων και δωρεάν επαγγελματικών σχολών υψηλού επιπέδου, για όλα αυτά τα παιδιά που μένουν εκτός ανώτατης εκπαίδευσης η μόνη διέξοδος είναι τα - κυρίως - ιδιωτικά ΙΕΚ και τα διάφορα προγράμματα κατάρτισης, όπου ακριβοπωλούν δεξιότητες με σύντομη ημερομηνία λήξης. Και αυτό το αδιέξοδο διαιωνίζεται τόσο από τις κυβερνήσεις της ΝΔ όσο και από αυτές του ΠΑΣΟΚ. Μοιάζει λοιπόν κοροϊδία προς αυτούς τους τελειόφοιτους μαθητές και τις οικογένειές τους, η χτεσινή δήλωση του υπουργού Παιδείας, Α. Σπηλιωτόπουλου, ότι τάχα «η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι μονόδρομος, υπάρχουν και άλλες δυνατότητες για τους νέους ανθρώπους»... Οι «δυνατότητες» που υπονοεί είναι πανάκριβες και χαμηλότατου εκπαιδευτικού επιπέδου.

Γενικά στοιχεία για τις φετινές βαθμολογίες

Εξαίρεση στη γενική εικόνα βελτίωσης των βαθμολογιών αποτελούν το μάθημα της Ιστορίας γενικής παιδείας, όπου το 62,23% των μαθητών πέφτει κάτω από τη βάση (το αντίστοιχο ποσοστό στο ίδιο μάθημα πέρσι ήταν 54,28%), αλλά και η Χημεία - Βιοχημεία τεχνολογικής κατεύθυνσης, όπου κάτω από τη βάση πέφτει φέτος το 22,93% των υποψηφίων, ενώ πέρσι κάτω από τη βάση στο ίδιο μάθημα είχε γράψει μόνο το 14,78% των υποψηφίων. Υπάρχουν ακόμα άλλα τρία μαθήματα (Βιολογία γενικής παιδείας, Ηλεκτρολογία και Φυσική τεχνολογικής κατεύθυνσης) που οι βαθμολογίες των υποψηφίων είναι χαμηλότερες από πέρσι, ενώ σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα η εικόνα των βαθμολογιών είναι βελτιωμένη.

Τις καλύτερες επιδόσεις εμφανίζουν οι υποψήφιοι στην Ηλεκτρολογία τεχνολογικής κατεύθυνσης με το 85,02% των υποψηφίων πάνω από τη βάση και το 52,83% αριστούχους (με βαθμολογίες ανάμεσα σε 18 και 20), στη Βιολογία θετικής κατεύθυνσης με το 85,12% πάνω από τη βάση και το 32,52% αριστούχους, στη Χημεία θετικής κατεύθυνσης με το 83,97% πάνω από τη βάση και το 45,33% αριστούχους, στη Φυσική θετικής κατεύθυνσης με το 80,70% πάνω από τη βάση και το 31,57% αριστούχους και στη Φυσική γενικής παιδείας με το 79,46% πάνω από τη βάση και το 46,96% αριστούχους.

Στον αντίποδα, τα μαθήματα όπου εμφανίζονται τα μεγαλύτερα ποσοστά υποψηφίων κάτω από τη βάση είναι: 67,09% στα Μαθηματικά της δεύτερης τεχνολογικής κατεύθυνσης, 62,23% στην Ιστορία γενικής παιδείας, 53,45% στη Φυσική της δεύτερης τεχνολογικής κατεύθυνσης, 45,91% στην Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης και 45,10% στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.

ΚΚΕ
«Εκφραση του βαθιά ταξικού χαρακτήρα του σχολείου»

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με αφορμή την ανακοίνωση των βαθμολογιών των πανελλαδικών εξετάσεων

Με αφορμή την ανακοίνωση των βαθμολογιών στις πανελλαδικές εξετάσεις το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Οι βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων αποτυπώνουν καθαρά ότι και το ισχύον εξεταστικό σύστημα αποτελεί έκφραση του βαθιά ταξικού χαρακτήρα του σχολείου.

Οι εξετάσεις στα πλαίσια αυτού του εκπαιδευτικού συστήματος άλλο στόχο δεν έχουν παρά να ξανα-φιλτράρουν και να στείλουν χιλιάδες νέους που μένουν εκτός ΑΕΙ - ΤΕΙ ως πελατεία των εμπόρων της κατάρτισης και των αποθρασυμένων από τις χαριστικές ρυθμίσεις της ΕΕ και της κυβέρνησης, ιδιοκτητών των "κολεγίων". Ενα μεγάλο κομμάτι από τους νέους εισακτέους στην ανώτατη εκπαίδευση, παιδιά λαϊκών οικογενειών, θα αναγκαστούν να δουλεύουν και να σπουδάζουν μαζί για να αντιμετωπίσουν τα έξοδα της φοίτησης σε τμήματα που συχνά αποτελούν δεξαμενές ανεργίας και προπονητήρια ευέλικτης απασχόλησης. Ταυτόχρονα, η λαϊκή οικογένεια καλείται να «σφίξει ακόμα περισσότερο το ζωνάρι» για να πληρώσει τη φοίτηση, τη σίτιση και τη στέγαση για όσα παιδιά θα περάσουν εκτός τόπου κατοικίας, αφού είναι παντελώς ανύπαρκτες οι δημόσιες επενδύσεις, αφήνοντας σκόπιμα και σε αυτό τον τομέα χώρο κερδοφορίας στην ιδιωτική επιχειρηματική δράση.

Μπροστά σε αυτή την πραγματικότητα, ο διάλογος που διεξάγει η κυβέρνηση για την αλλαγή του εξεταστικού και την αναμόρφωση του Λυκείου, μόνο χειρότερη και πιο ταξική θα κάνει την εκπαίδευση. Στόχος είναι να ορθωθούν νέα εμπόδια στα παιδιά της λαϊκής οικογένειας και να στραφούν από πιο νωρίς στην τεχνική - επαγγελματική ψευτο-κατάρτιση με βάση τη στρατηγική της Λισαβόνας που πρόσφατα επιβεβαίωσαν με ένταση οι αποφάσεις του ΕΚΟΦΙΝ για να περάσει ο "λογαριασμός" της κρίσης στους λαούς. Η αναμόρφωση του Λυκείου - για την οποία όλοι οι μετέχοντες (ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΛΑ.Ο.Σ και συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες) στο διάλογο συμφωνούν - είναι στενά συνδεδεμένη με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης για αντικατάσταση των όποιων ψηγμάτων γενικής μόρφωσης δίνονται στους μαθητές από ένα κατώτατο όριο αναγκαίων για το κεφάλαιο δεξιοτήτων, προκειμένου οι αυριανοί εργαζόμενοι να γίνουν περισσότερο ευέλικτοι, πιο φθηνοί, ιδεολογικά και πολιτικά υποταγμένοι στις ανάγκες της καπιταλιστικής κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας.

Εξοδος από το σχολείο του ανταγωνισμού, της ρουτίνας, της ημιμάθειας και της παπαγαλίας δεν μπορεί να υπάρξει για τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της στα πλαίσια της αστικής εκπαιδευτικής πολιτικής, των κομμάτων του ευρωμονόδρομου. Χρειάζεται ρήξη με την πολιτική της ΕΕ.

Πάλη για την οικοδόμηση της λαϊκής συμμαχίας για εξουσία και οικονομία που θα μπορεί μέσα από δωρεάν κρατικές δομές να ικανοποιεί σχεδιασμένα τις ανάγκες για ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο, επαγγελματικές σχολές, ενιαία ανώτατη εκπαίδευση, για μόνιμη σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα.

Η νεολαία χρειάζεται ισχυρό ΚΚΕ και λαϊκή αντεπίθεση. Η νεολαία μπορεί να ζήσει καλύτερα με Λαϊκή Εξουσία και Λαϊκή Οικονομία».

ΚΝΕ
Δυναμώνουμε τους αγώνες για τις σύγχρονες ανάγκες

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ για τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων

Το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ σε σχόλιό του, με αφορμή την ανακοίνωση των βαθμολογιών των πανελλαδικών εξετάσεων, σημειώνει:

«Συγχαίρουμε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, γιατί ανεξαρτήτως αποτελέσματος, δώσανε μια μάχη, οι ίδιοι και οι γονείς τους, με πολύ κόπο, θυσίες και έξοδα.

Η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των κομμάτων της δημιούργησε το σχολείο που εξοντώνει αντί να μορφώνει, το σχολείο με τα ακριβά εμπόδια στη γνώση για τα παιδιά των εργατικών και λαϊκών οικογενειών.

Οι ίδιοι που μέχρι χτες προσπαθούσαν να πείσουν τους χιλιάδες νέους που έγραψαν κάτω από τη βάση εισαγωγής του "10" ότι "δεν παίρνουν τα γράμματα", από σήμερα θα τους αντιμετωπίσουν σαν "υποψήφιο κοινό" διάφορων "κολεγίων" που θα τους τάζουν "σίγουρη καριέρα".

Οι μαθητές που κατάφεραν με πολλές θυσίες να αντεπεξέλθουν στις εξετάσεις και διεκδικούν μία θέση στα ΑΕΙ - ΤΕΙ, αναγκάζονται να επιλέξουν τη σχολή προτίμησής τους με το άγχος της ανεργίας, και από τώρα σκέφτονται πώς θα "βολέψουν" σχολή και δουλειά παράλληλα για να αντιμετωπίσουν τα έξοδα των σπουδών.

Στην επίθεση της ΕΕ και των κομμάτων της στο δικαίωμα στη μόρφωση και τη δουλειά, η ΚΝΕ απευθύνει κάλεσμα απειθαρχίας και ανυπακοής.

Δυναμώνουμε τους αγώνες μας για την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών μας, για δημόσιο και δωρεάν ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο, επαγγελματικές σχολές, ενιαία ανώτατη εκπαίδευση, για μόνιμη και σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα.

Καμία θυσία για την πλουτοκρατία!

Αντεπίθεση! Με ισχυρό ΚΚΕ για τη ζωή που μας αξίζει!».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ