ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Μάη 2020
Σελ. /24
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Καταγγέλλει με Ερώτηση στην Κομισιόν τις κάμερες στις σχολικές αίθουσες

RIZOSPASTIS

Tην τοποθέτηση καμερών στις σχολικές αίθουσες καταγγέλλει με Ερώτησή της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ευρωκοινοβουλευτική Oμάδα του KKΕ.

Ο ευρωβουλευτής του Kόμματος Kώστας Παπαδάκης στην Ερώτηση που κατέθεσε αναφέρει συγκεκριμένα:

«Με διαδικασίες - εξπρές η κυβέρνηση της NΔ νομοθέτησε την απαράδεκτη, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά, διαδικασία on-line μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από τις σχολικές τάξεις, με τοποθέτηση καμερών μέσα στις αίθουσες, με το πρόσχημα της ανάγκης παρακολούθησης μαθημάτων από τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Το μέτρο αυτό, στο οποίο αντιτίθεται το σύνολο της εκπαιδευτικής και επιστημονικής κοινότητας, δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη) και ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία που δεν στηρίζονται σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο. Ανάμεσα σε άλλα, στοχεύουν στη συνείδηση των σημερινών μαθητών, αυριανών εργαζομένων, στο να "εθίζονται" στην παρακολούθηση από την εργοδοσία και να μην αντιδρούν στην καταπάτηση των δικαιωμάτων τους, στην παραβίαση των προσωπικών δεδομένων τους, στην παράδοση κι επεξεργασία τους από επιχειρηματικούς ομίλους.

Καθόλου τυχαίο δεν είναι ότι την ίδια ώρα η εκτεταμένη τηλεργασία στο πλαίσιο της πανδημίας οδήγησε στην ευρεία παρακολούθηση των εργαζομένων, με την εργοδοσία να ζητάει ακόμη και την ενεργοποίηση κάμερας κατά τη διάρκεια της εργασίας από το σπίτι. Πρόκειται για την ενιαία πολιτική ΕΕ και αστικών κυβερνήσεων που θέτει στο στόχαστρό της λαϊκές ελευθερίες και δικαιώματα των εργαζομένων με ένταση της καταστολής για να επικρατεί σιγή νεκροταφείου στους χώρους δουλειάς.

Ερωτάται η Επιτροπή:

Πώς τοποθετείται στο ότι αντί να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να εξασφαλιστούν τόσο οι αναγκαίοι όροι υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία όσο και οι απαραίτητοι όροι για τη στήριξη της τηλεκπαίδευσης, την υπεύθυνη αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών, μετατρέπεται το μάθημα σε τηλε-ριάλιτι εκθέτοντας σε πολλαπλούς κινδύνους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς;».


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Παρέμβαση για τις συνέπειες από την πανδημία στην Ειδική Αγωγή

Οι μεγάλες συνέπειες στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση από την επιδημία είναι το θέμα της Ερώτησης που κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας, ζητώντας να ληφθούν μέτρα με ευθύνη του υπουργείου. Στο κείμενο της Ερώτησης σημειώνεται:

«Η Ειδική Αγωγή - Εκπαίδευση και τα παιδιά με αναπηρία, εν μέσω πανδημίας, δέχτηκαν το σφοδρότερο πλήγμα από τις συνέπειές της, καθώς δεν αποκόπηκαν βίαια μόνο από μια ειδική μαθησιακή διαδικασία αλλά στερήθηκαν όλη την αναγκαία, σύνθετη διεπιστημονική παρέμβαση, που έτσι κι αλλιώς, προ κορονοϊού, λάμβαναν πλημμελώς, καθώς οι προσλήψεις προσωπικού είναι διαχρονικά αναντίστοιχες των πραγματικών αναγκών.

Δηλαδή, έτσι κι αλλιώς σε κανονικές συνθήκες οι οικογένειες των παιδιών με αναπηρία ανέβαιναν τον δικό τους Γολγοθά για να καλύψουν τα κενά της κατά τα άλλα δημόσιας και δωρεάν Εκπαίδευσης, αναλαμβάνοντας εξολοκλήρου την ευθύνη για την επιπλέον στήριξη των παιδιών τους, στην ιδιωτική, απογευματινή, υψηλά κοστολογημένη επιστημονική στήριξη από τα αντίστοιχα κέντρα.

Στο πλαίσιο των περιοριστικών μέτρων, για τη διασφάλιση της υγείας των παιδιών έκλεισαν τα Κέντρα Ειδικής Παρέμβασης, με αποτέλεσμα τα παιδιά με αναπηρία να κλειστούν στο σπίτι τους για όλο αυτό το διάστημα.

Στο πλαίσιο λοιπόν του εγκλεισμού τους όλο αυτό το διάστημα, προκλήθηκαν σοβαρές δυσκολίες στην όλη εξέλιξή τους, με πολλά από αυτά να παρουσιάζουν προβλήματα υποτροπής και με τις οικογένειές τους να αναλαμβάνουν, με όρους ατομικής ευθύνης, όπως τους έθεσε η κυβέρνηση, τη φροντίδα των παιδιών τους. Μόνο που αν αυτό είναι δύσκολο για τα παιδιά χωρίς αναπηρία, κατανοούμε το μέγεθος για τις περιπτώσεις που χρήζουν πολυεπίπεδης, πολυσύνθετης, διεπιστημονικής παρέμβασης.

Από την άλλη, δεν λήφθηκε κανένα ουσιαστικό μέτρο από το υπουργείο Παιδείας για τη στοιχειώδη στήριξη παιδιών και οικογενειών. Περιοριζόμενο στην αποστολή εγκυκλίων που αφορούσαν την εξ αποστάσεως διδασκαλία, επιβεβαιώθηκε η εξ αποστάσεως σχέση που έχει το ίδιο το υπουργείο με τις ειδικές, σύνθετες ανάγκες των παιδιών με αναπηρία.

Ελπιδοφόρα, από την άλλη, είναι η προσφορά του επιστημονικού και παιδαγωγικού δυναμικού των ειδικών σχολείων, που αμέσως μετά την εξαγγελία των περιοριστικών μέτρων με το κλείσιμό τους, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, επιδίωξε την επαφή με τα παιδιά και τις οικογένειές τους, με τα όρια και τα προβλήματα που προκύπτουν από τη φυσική απόσταση, και προσέφερε το απολύτως αναγκαίο: Τη στήριξη, την αλληλεγγύη, την ανθρωπιά. Επισημαίνουμε, όμως, ότι αυτό δεν φτάνει!

Επιπλέον, οι δομές που θα μπορούσαν να ιεραρχηθούν εν μέσω πανδημίας είναι τα ΚΕΣΥ, τα οποία βεβαίως είναι γνωστό ότι υπό κανονικές συνθήκες, λόγω υποστελέχωσης, δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε πολύ στοιχειώδη ζητήματα, όπως είναι η σύνταξη γνωματεύσεων, με τις λίστες αναμονής να επιτείνουν την αγωνία των οικογενειών για το μέλλον και τη σχολική ένταξη των παιδιών τους.

Ετσι, αν και ένα βασικό, στοιχειώδες μέτρο θα ήταν η μαζική μόνιμη πρόσληψη των αναγκαίων ειδικοτήτων, όπως είναι οι ψυχολόγοι - κοινωνικοί λειτουργοί, για την ακόμα και εξ αποστάσεως, όσο μπορεί να είναι δυνατό αυτό, στήριξη παιδιών και οικογενειών, το υπουργείο, με μεγάλη καθυστέρηση, επιχείρησε με εγκύκλιο να ανακυκλώσει το υπάρχον προσωπικό, μεταφέροντάς το από τα ειδικά σχολεία στα ΚΕΣΥ, στερώντας την οποία στήριξη έχουν τα ίδια τα παιδιά αυτών των σχολείων.

Σε κάθε περίπτωση, τα παιδιά με αναπηρία είναι το πιο ευάλωτο και ευπαθές τμήμα του μαθητικού πληθυσμού, που χρήζει αυξημένης επιστημονικής φροντίδας και δεν καλύπτεται από εγκυκλίους που δεν λύνουν το βασικό: Την ουσιαστική διεπιστημονική στήριξη με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες που προκύπτουν από την αναπηρία.

Με βάση τα παραπάνω και με το ενδεχόμενο ενός δεύτερου κύματος έξαρσης της πανδημίας από το νέο σχολικό έτος, είναι επιβεβλημένο να παρθούν εδώ και τώρα τα αναγκαία μέτρα, γιατί αλλιώς θα δούμε το ίδιο σκηνικό σε επανάληψη, δηλαδή το πιο ευάλωτο κομμάτι της Εκπαίδευσης να δέχεται τις σφοδρότερες επιπτώσεις, κλείνοντας πρώτα τα ειδικά σχολεία και αφήνοντάς τα σε επ' αόριστον αναστολή.

Πιο συγκεκριμένα, με ευθύνη του κράτους επιβάλλονται άμεσα μέτρα όπως:
  • Εκτακτη χρηματοδότηση, πρόσληψη όλου του αναγκαίου μόνιμου επιστημονικού και παιδαγωγικού προσωπικού, τα ανάλογα αυξημένα μέτρα προφύλαξης για τη ζωή και την ασφάλεια της ευπαθούς ομάδας, των παιδιών με αναπηρία, ώστε να μη στερηθούν την ειδική παιδαγωγική στήριξη, τη ψυχολογική, τη συμβουλευτική, τις αναγκαίες θεραπείες, την εργοθεραπευτική, φυσιοθεραπευτική, κάθε άλλου είδους επιστημονική στήριξη.
  • Πλήρης στελέχωση των ΚΕΣΥ από μόνιμο προσωπικό όλων των αναγκαίων επιστημονικών ειδικοτήτων, όπως είναι οι ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.ά., ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν, πέραν των άλλων, σε ανάγκες ψυχολογικής και συμβουλευτικής στήριξης παιδιών με αναπηρία και των οικογενειών τους.
  • Ελεγχος της καταλληλότητας των κτιρίων, άμεσο πρόγραμμα κρατικής παρέμβασης για την ανέγερση σύγχρονων σχολικών μονάδων, διασφαλίζοντας όχι μόνο την ποιότητα στην παιδαγωγική παρέμβαση, αλλά και την υγεία και ασφάλεια των παιδιών, με την ανάλογη πρόβλεψη τ.μ. ανά παιδί. Να τερματιστεί η κατάσταση να μοιράζονται αίθουσες στα δύο, με διαχωριστικές ντουλάπες, στοιβάζοντας τα παιδιά, συνθήκη απαγορευτική μεσούσης της πανδημίας.
  • Εδώ και τώρα μείωση της αναλογίας παιδιού και ειδικού παιδαγωγού. Να καταργηθεί το μέτρο που θεσμοθέτησε ο ΣΥΡΙΖΑ για τον κατώτατο αριθμό συγκρότησης τάξεων στα ειδικά σχολεία, στα τρία παιδιά, και να προβλεφθεί αναλογία που να λαμβάνει υπόψη της τους όρους ασφάλειας παιδιών και ειδικών παιδαγωγών, δηλαδή να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός, εφόσον αυτό εγκυμονεί κινδύνους.
  • Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, ώστε σε ενδεχόμενη έξαρση της πανδημίας να υπάρχει το ανάλογο μόνιμο επιστημονικό και παιδαγωγικό προσωπικό, ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα ακόμα και κατ' οίκον επιστημονικής παρέμβασης για όσα παιδιά, μετά από τεκμηριωμένη άποψη των ειδικών, χρειαστεί να παραμείνουν σπίτι τους, λαμβάνοντας φυσικά όλα τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας τόσο για το επιστημονικό δυναμικό όσο και για τα παιδιά και τις οικογένειές τους».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, Γιάννης Γκιόκας, Λιάνα Κανέλλη, Νίκος Καραθανασόπουλος, Μαρία Κομνηνάκα, Γιώργος Λαμπρούλης και Μανώλης Συντυχάκης, που υπογράφουν την Ερώτηση, ζητούν από την υπουργό Παιδείας να λάβει η κυβέρνηση τα παραπάνω αναγκαία μέτρα για τη στήριξη των μαθητών Ειδικής Αγωγής και των οικογενειών τους.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ