ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Μάρτη 2013
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΜΙΣΘΟ
Στην τελική ευθεία ο νέος «μηχανισμός» εξαθλίωσης των εργατών

Ετοιμάζουν νέες και διαρκείς μειώσεις και μισθούς ανάλογα με την ηλικία και την «Οικονομική Ζώνη»

Στην τελική ευθεία μπαίνει το ζήτημα του μόνιμου μηχανισμού διαμόρφωσης του κατώτερου μισθού, μέσα από τον οποίο παγιώνεται το δικαίωμα της κυβέρνησης μονομερώς να καθορίζει αυτή τα κατώτερα όρια μισθών, καταργώντας έτσι τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και τις διεκδικήσεις των συνδικάτων, ενώ ανοίγει ο δρόμος για νέες μειώσεις στο μέλλον.

Σύμφωνα με πληροφορίες το κείμενο που έχει ετοιμάσει το υπουργείο Εργασίας και θα προωθηθεί στη Βουλή σε λίγες μέρες, θέτει τη διαμόρφωση του κατώτερου μισθού υπό τη «Δαμόκλειο Σπάθη» της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας και ως βασικό κριτήριο τίθεται το ύψος της ανεργίας και ειδικότερα ο αστήρικτος ισχυρισμός ότι για την αντιμετώπιση της ανεργίας στέκεται εμπόδιο ο μισθός των εργαζομένων.

Αντιγράφοντας τις συνταγές της τρόικας, Παγκόσμιας Τράπεζας και ΟΟΣΑ, η κυβέρνηση σε πρώτη φάση παγώνει τους μισθούς αφού θεωρεί πως η αύξηση του κατώτατου μισθού των ανειδίκευτων εργαζομένων, σε συνθήκες μεγάλης ανεργίας, δεν ενδείκνυται. Συνεχίζει να διαχωρίζει το μισθό των νέων από τους μεγαλύτερους εργαζόμενους, αφού μεταξύ άλλων ορίζει πως για την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων, ενδείκνυται ο καθορισμός των κατώτατων μισθών, σε ποσοστό περίπου 75% του κατώτατου μισθού των ενηλίκων. Ειδικότερα σε αυτή την ομάδα νέων εργαζομένων προτείνονται να υπάρχουν κλιμάκια ανάλογα με την ηλικία και την προϋπηρεσία. Πάντως η πρόβλεψη, ο μισθός των νέων να αντιστοιχεί στο 75% των μεγαλύτερων εργαζομένων, οδηγεί σε νέα μείωση για τους νέους, και μπορεί να οδηγήσει σε κατώτερο μισθό μέχρι τα 439 ευρώ μεικτά από 511 ευρώ μεικτά σήμερα.

Μισθοί ανάλογα με... τη «Ζώνη»

Ταυτόχρονα η διαφοροποίηση των μισθών δεν περιορίζεται μόνο στους νέους αλλά περιλαμβάνει και περιοχές - έχουμε αναβίωση των Τοπικών Συμφώνων Απασχόλησης- αφού περιοχές όπου υπάρχουν ιδιαίτερες οικονομικές συνθήκες ύφεσης και ανεργίας σ' αυτές, οι βασικοί μισθοί μπορεί να είναι ακόμα χαμηλότεροι. Φωτογραφίζονται έτσι οι Ειδικές Οικονομικές Ζώνες (ΕΟΖ), όπου δεν θα ισχύουν όχι μόνο οι συλλογικές συμβάσεις αλλά ούτε και οι σημερινοί πετσοκομμένοι κατώτεροι μισθοί.

Επιπλέον, το πότε θα αλλάζει ο κατώτερος μισθός - δηλαδή η περιοδικότητα των αλλαγών - και αυτό θα εξαρτάται από τις εξελίξεις στην οικονομία.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο υπουργός Εργασίας, Γ. Βρούτσης, για τη θεσμοθέτηση του μηχανισμού, προκλητικά ισχυρίστηκε πως «... η Ελλάδα θα αποκτήσει ένα σύγχρονο θεσμικό εργαλείο με μια νέα διαδικασία προσδιορισμού του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου, στο πρότυπο των περισσότερων προηγμένων χωρών. Μια διαδικασία που θα βασίζεται τόσο σε ένα ευρύ και εξαντλητικό διάλογο με κοινωνικούς εταίρους, όσο και στην -για πρώτη φορά- τεχνοκρατική συνεισφορά ερευνητικών ινστιτούτων και οικονομικών φορέων. Ο νέος μηχανισμός θα εφαρμοστεί από το 2017 και μέχρι τότε ο κατώτατος μισθός θα παραμείνει στα σημερινά επίπεδα». Πράγματι πρόκειται για εργαλείο στα χέρια της μεγαλοεργοδοσίας και του ΣΕΒ και είναι τόσο «σύγχρονο» όσο ο Μεσαίωνας, στον οποίο θέλουν να γυρίσουν την εργατική τάξη της χώρας.

ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ
Επισημοποιεί τα πλωτά κάτεργα στην ακτοπλοΐα

Κατατέθηκε την περασμένη Παρασκευή στη Βουλή

Κατατέθηκε, την περασμένη Παρασκευή στη Βουλή, το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, με τον τίτλο «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις», ενώ στις νέες διατάξεις που έχουν προστεθεί προβλέπεται επί της ουσίας το τέλος του καμποτάζ στην ακτοπλοΐα. Δηλαδή, η κατάργηση της ΣΣΕ, της Κοινωνικής Ασφάλισης και της συνδικαλιστικής εκπροσώπησης για τους ναυτεργάτες. Κάτι που θα έχει δραματικές επιπτώσεις για τους νησιώτες και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, επιβεβαιώνοντας το δίκιο του πρόσφατου 7ήμερου απεργιακού αγώνα των ναυτεργατών.

Στο άρθρο 11 έχει προστεθεί διάταξη που προβλέπει ότι: «Στα ελληνικά επιβατηγά πλοία, στα υπό κοινοτική σημαία επιβατηγά πλοία και στα επιβατηγά πλοία που είναι εγγεγραμμένα στα νηολόγια κρατών - μελών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και φέρουν τη σημαία τους, τα οποία έχουν το δικαίωμα περιηγήσεων (....) παρέχεται το δικαίωμα παραλαβής επιβατών και από τους ενδιάμεσους λιμένες, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: (α) ο λιμένας της οριστικής αποβίβασης των επιβατών είναι ο ελληνικός λιμένας επιβίβασής τους και (β) η διάρκεια του κυκλικού περιηγητικού ταξιδιού από το λιμένα επιβίβασης των επιβατών έως και τον λιμένα αποβίβασής τους είναι κατ' ελάχιστον σαράντα οχτώ (48) ώρες».

Το υπουργείο Ναυτιλίας, εδώ και 20 μέρες, με αφορμή αίτημα της εταιρείας TRANOCEAN να δρομολογήσει πλοίο της στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, έχει ξεκαθαρίσει γραπτώς ότι εφαρμόζεται πλήρως ο κοινοτικός κανονισμός 3577/92 στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, ο οποίος, σε ό,τι αφορά την επάνδρωση, προβλέπει ότι ισχύει η νομοθεσία της σημαίας που φέρει το πλοίο. Με τη διάταξη που προστέθηκε στο νομοσχέδιο, θα μπορούν να εκτελούν ακτοπλοϊκά ταξίδια, περιηγητικά, δηλαδή τουριστικά, πλοία και μάλιστα με όποια κοινοτική σημαία ή σημαία ΕΟΧ και αν φέρουν. Τέτοιες σημαίες είναι όμως και αυτές της Μάλτας, ή της Κύπρου κ.ά., δηλαδή σημαίες που χαρακτηρίζονται «ευκαιρίας». επειδή το πλοίο που τις φέρει δεν έχει την υποχρέωση να έχει πλήρωμα με συγκροτημένα δικαιώματα και συγκεκριμένα ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική εκπροσώπηση! Αυτά, σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση όλων των λιμανιών της χώρας, που προωθείται μέσω του νομοσχεδίου, διαμορφώνεται συνολικά ένα τοπίο που ξεπερνάει τα όρια του εφιάλτη για ναυτεργάτες, νησιά, εργαζόμενους των λιμανιών.

ΣΚΟΤΩΘΗΚΕ 58ΧΡΟΝΟΣ ΕΡΓΑΤΗΣ ΣΤΗ «ΧΑΛΚΟΡ»
Αμεση απάντηση από τους κομμουνιστές

Νέα εξόρμηση, χτες το ξημέρωμα, από την ΚΟ του ΚΚΕ στην περιοχή

Απ' τη χτεσινή εξόρμηση έξω απ' το εργασιακό γκέτο
Απ' τη χτεσινή εξόρμηση έξω απ' το εργασιακό γκέτο
Με δύο εξορμήσεις, την Παρασκευή και χτες Τρίτη, έξω από τα εργοστάσια του ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ (συμφερόντων Στασινόπουλου), η Κομματική Οργάνωση Χαλκίδας - Θήβας του ΚΚΕ, κατήγγειλε το εργατικό δυστύχημα που συνέβη την περασμένη Πέμπτη στο εργοστάσιο της ΧΑΛΚΟΡ στα Οινόφυτα. Χτες, οι κομμουνιστές βρέθηκαν από το ξημέρωμα στην πύλη του εργοστασίου, όπου παρευρέθηκε και ο Χρήστος Κατσώτης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος.

Οι κομμουνιστές κατήγγειλαν στους εργαζόμενους το θάνατο του 58χρονου εργάτη, πατέρα τεσσάρων παιδιών, που έχασε τη ζωή του από έκρηξη στο χυτήριο. Ο εργάτης διαμελίστηκε καθώς δούλευε στο τμήμα διαλογής σκραπ, όπου γίνεται διαλογή σε βλήματα, όλμους, σφαίρες κ.λπ. από αποβολές του στρατού και έγινε έκρηξη. Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο τμήμα έχει ανατεθεί σε εργολάβο - πάγια τακτική που στοχεύει στη μείωση του κόστους παραγωγής. Τονίζεται, δε, ότι ο κύκλος εργασιών της ΧΑΛΚΟΡ αυξήθηκε από τα 1.249,3 εκατ. ευρώ του 2011 σε 1.259,3 εκατ. ευρώ του 2012, ενώ τα προ φόρων κέρδη της μητρικής εταιρείας (ΒΙΟΧΑΛΚΟ) επίσης αυξήθηκαν από 12,3 εκατ. ευρώ το 2011 σε 13,4 εκατ. ευρώ το 2012 (αύξηση κατά 8,7%).

Στην ανακοίνωση που μοίρασαν οι δυνάμεις του Κόμματος σημειώνεται ότι ο θάνατος του εργάτη «είναι αποτέλεσμα των άθλιων συνθηκών εργασίας και της έλλειψης στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας των εργαζομένων.

Δεν είναι τυχαίο ότι την ίδια στιγμή που συνέβη το τραγικό συμβάν στη ΧΑΛΚΟΡ, στην ΕΛΒΑΛ καταγραφόταν ένας ακόμη τραυματισμός εργάτη. Δεν είναι τυχαίο ότι στα κάτεργα του Στασινόπουλου μετράμε πολλά αντίστοιχα εγκλήματα με νεκρούς και σακατεμένους (ΕΛΒΑΛ, ΕΛΒΑΛ κολόρ κ.α.). Δεν είναι τυχαίο ότι η εντατικοποίηση της δουλειάς ''χτυπάει κόκκινο''. Δεν είναι τυχαίο ότι οι εργολαβίες, η πλέον ανειδίκευτη δουλειά δηλαδή, είναι καθεστώς. Δεν είναι τυχαίο ότι η τρομοκρατία τσακίζει κόκαλα μέσα στα γκέτο του ομίλου.

Ετσι πλουτίζει ο Στασινόπουλος και ο κάθε Στασινόπουλος. Τα κέρδη του είναι βαμμένα με το αίμα και τον ιδρώτα σας».


Για τους αναγνώστες του «Ριζοσπάστη»

Εάν δεν βρίσκετε τον «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ» στο περίπτερο τηλεφωνήστε μας στο 210.3320.816

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ
Νέα απεργία σήμερα και συγκέντρωση στον Πειραιά

Με νέα 24ωρη απεργία σήμερα οι εργαζόμενοι στη ναυπηγική βιομηχανία συνεχίζουν τον αγώνα τους για δουλειά με πλήρη εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα και ενάντια στη σταδιακή διάλυση των ναυπηγείων που έχει επιβάλει η πολιτική κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Ενωσης. Στα πλαίσια της απεργίας θα γίνει συγκέντρωση στις 10 το πρωί στην πλατεία Καραϊσκάκη και πορεία στο υπουργείο Ναυτιλίας. Την ευθύνη της οργάνωσης της σημερινής κινητοποίησης έχει αναλάβει η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Ναυπηγικής Βιομηχανίας και πέρα από τα σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης που συμμετέχουν στην Επιτροπή, έχουν ανταποκριθεί με αποφάσεις τους τα σωματεία στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας κάτω από τη θέληση των εργαζομένων.

Στις 28 Μάρτη με απόφαση της ΠΟΕΜ θα γίνει πανελλαδική απεργία σε όλο τον κλάδο του μετάλλου και συγκέντρωση στις 12 μ, στην Ομόνοια.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ