ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Φλεβάρη 2015
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Αθώοι κρίθηκαν οι τρεις συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ

Κατέπεσε το κατηγορητήριο που σχηματίστηκε ύστερα από μηνυτήρια αναφορά του κόμματος «Δράση», το Μάη του 2012

Σαν χάρτινος πύργος κατέρρευσαν οι κατηγορίες σε βάρος στελεχών του ΠΑΜΕ που δικάστηκαν χτες, ύστερα από μηνυτήρια αναφορά του κόμματος «Δράση», τον Μάη του 2010. Κατηγορούμενοι ήταν ο Γιώργος Πέρρος, ο Χρήστος Κατσώτης και ο Θοδωρής Κούτρας. Ο Χρ. Κατσώτης, βουλευτής του ΚΚΕ από το 2012, δήλωσε στο δικαστήριο ότι παραιτείται της βουλευτικής του ασυλίας, προκειμένου να δικαστεί μαζί με τους άλλους δύο συνδικαλιστές.

Μαζί με το αστήριχτο της κατηγορίας της «ηθικής αυτουργίας» σε πράξεις «παράνομης βίας», αποκαλύφθηκε πως στόχος της μηνυτήριας αναφοράς ήταν η ποινικοποίηση των εργατικών αγώνων και ειδικότερα της δράσης του ΠΑΜΕ.

Η μηνυτήρια αναφορά κατατέθηκε από τη «Δράση» (τότε είχε πρόεδρο τον Στ. Μάνο και σήμερα συμπλέει με το «Ποτάμι») στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου. Αναλαμβάνοντας δράση εξ ονόματος των εργοδοτών, κατηγορούσε το ΠΑΜΕ ότι πρωτοστατεί σε μια σειρά εργατικές - λαϊκές κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα και ότι μ' αυτόν τον τρόπο υπονομεύει την οικονομική δραστηριότητα.

Μια από τις κινητοποιήσεις, για την οποία η εισαγγελία ενεργοποίησε τη μηνυτήρια αναφορά της «Δράσης», ήταν η απεργία στις 21 και 22 Απρίλη 2010, στο πλαίσιο 48ωρης πανελλαδικής πανεργατικής απεργίας, και η εξόρμηση του Συνδικάτου Τουρισμού - Επισιτισμού - Ξενοδοχείων έξω από τα ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρετανία», «King George» και «Athens Plaza». Γι' αυτήν την κινητοποίηση, δικάζονταν χτες οι τρεις συνδικαλιστές.

Η «Δράση» ζητούσε να «διερευνηθεί τυχόν ποινική ευθύνη μελών της διοικήσεως του ΠΑΜΕ, καθώς και τυχόν άλλων ηθικών ή φυσικών αυτουργών των παραπάνω παρανόμων πράξεων που θα προκύψουν από την προδικασία». Ο μοναδικός μάρτυρας κατηγορίας, Δ. Γουσέτης, μέλος του κόμματος «Δράση» και αρθρογράφος της εφημερίδας «Καθημερινή», επιβεβαίωσε το στόχο της συγκεκριμένης μήνυσης. Στην κατάθεσή του ανέφερε πως ο ίδιος δεν ήταν παρών, δεν έχει ιδία αντίληψη για τα γεγονότα και πως η μήνυση κατατέθηκε με βάση δημοσιεύματα του Τύπου που έκαναν λόγο για «βίαιες καταλήψεις από το ΠΑΜΕ»!

Αξίζει να σημειωθεί πως στο κείμενο της μήνυσης της «Δράσης» γίνεται αναφορά σε μια σειρά κινητοποιήσεις. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι εισαγγελικές αρχές έχουν ήδη θέσει τις αντίστοιχες υποθέσεις στο αρχείο. Σε άλλες περιπτώσεις όμως, προχώρησαν σε άσκηση διώξεων ενάντια σε στελέχη του ΠΑΜΕ, σέρνοντας συνδικαλιστές στα δικαστήρια με την κατηγορία της «ηθικής αυτουργίας».

Σήμερα στη Θεσσαλονίκη

Σε μια παράλληλη εξέλιξη, σήμερα, στο Β' Τριμελές πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης, δικάζονται η πρόεδρος της Ενωσης Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης και στέλεχος του ΠΑΜΕ Σοφία Καλαντίδου, μαζί με τρεις απολυμένες εργαζόμενες από την επιχείρηση HONDOS, μετά από μήνυση της εργοδοσίας, επειδή πρωτοστάτησαν στον αγώνα ενάντια στις απολύσεις που έκανε η επιχείρηση την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2010.

Κατηγορούνται για ψευδή ένορκη κατάθεση, μετά από μήνυση της εργοδοσίας, επειδή κατέθεσαν ότι οι απολύσεις ήταν άκυρες, άδικες και καταχρηστικές. Η δίωξη αφορά τις καταθέσεις τους στα δικαστήρια που είχαν γίνει το 2011. Οι δίκες εκείνες αφορούσαν τις απολύσεις πρωτοπόρων εργαζομένων που συμμετείχαν στην Επιτροπή Αγώνα και σε μια περίπτωση, για τη μήνυση και αγωγή αποζημίωσης που υπέβαλε η εργοδοσία σε βάρος απολυμένης εργαζόμενης, με προφανή στόχο να την τρομοκρατήσει και να αποδεχθεί την απόλυσή της.

Παραμένει η απληρωσιά για εκατοντάδες ναυτεργάτες

Διαμαρτυρία χτες στον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας από πληρώματα της ΝΕΛ και τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία

Οι ναυτεργάτες της ΝΕΛ παραμένουν απλήρωτοι παρά τις διαβεβαιώσεις της εταιρείας ότι θα καταβάλλει δεδουλευμένα από τις επιδοτήσεις που παίρνει
Οι ναυτεργάτες της ΝΕΛ παραμένουν απλήρωτοι παρά τις διαβεβαιώσεις της εταιρείας ότι θα καταβάλλει δεδουλευμένα από τις επιδοτήσεις που παίρνει
Στην ...καλή διάθεση των εφοπλιστών προσβλέπει η νέα ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας για την καταβολή των δεδουλευμένων των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας, σύμφωνα με όσα ανέφερε χτες ο αναπληρωτής υπουργός Θ. Δρίτσας προς τους απλήρωτους ναυτεργάτες της ΝΕΛ. Η απληρωσιά στα ακτοπλοϊκά πλοία έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις. Χαρακτηριστικά, οι 500 περίπου ναυτεργάτες των 12 πλοίων της ΝΕΛ έχουν να δουν μισθό πάνω από μισό χρόνο, ενώ με «έναντι» πληρώνουν τους ναυτεργάτες άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Τρία από τα πλοία της ΝΕΛ («ΘΕΟΦΙΛΟΣ», «EUROPEAN EXPRESS» και «ΑΚΟΥΑ ΤΖΟΥΕΛ») βρίσκονται επί μήνες εγκαταλειμμένα στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, με τους ναυτεργάτες απλήρωτους. Χτες, οι ναυτεργάτες των τριών αυτών πλοίων, με εκπροσώπους των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας στον αναπληρωτή υπουργό, απαιτώντας τα λεφτά τους.

Παράλληλα, από χτες το μεσημέρι, οι ναυτεργάτες του πλοίου της ΝΕΛ «AKOYA ΣΠΙΡΙΤ», που βρίσκεται στο λιμάνι του Λαυρίου, ξεκίνησαν επίσχεση εργασίας για τα δεδουλευμένα. Το προγραμματισμένο δρομολόγιο ήταν για Κέα - Κύθνο - Σύρο - Τήνο - Ανδρο, ξανά Σύρο - Πάρο - Νάξο - Ιο - Σίκινο - Φολέγανδρο - Θηρασιά - Θήρα - Ανάφη.

Υποτίθεται ότι η καταβολή των δεδουλευμένων θα ήταν από τις πρώτες προτεραιότητες του Θ. Δρίτσα, όπως ο ίδιος είχε δηλώσει με την ανάληψη των καθηκόντων του. Το ίδιο είχε επαναλάβει και στις 10 Φλεβάρη, όταν είχε συναντηθεί για πρώτη φορά με τους ναυτεργάτες της ΝΕΛ. Στο δελτίο Τύπου που είχε εκδοθεί από το υπουργείο μετά τη συνάντηση, αναφερόταν μάλιστα ότι «ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι θα αναληφθούν όλες οι αναγκαίες πρωτοβουλίες ώστε το φαινόμενο αυτό να εκλείψει και οι απλήρωτοι εργαζόμενοι να δικαιωθούν».

Τα αποτελέσματα της χτεσινής συνάντησης, όπως αναφέρεται σε δελτίο Τύπου που εξέδωσαν τα τρία ναυτεργατικά σωματεία, συνοψίζονται στην εξής διαπίστωση του αναπληρωτή υπουργού: «Βρισκόμαστε σε αδιέξοδο»! Η αιτιολογία του Θ. Δρίτσα ήταν ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΝΕΛ μέχρι τώρα δεν έχει εφαρμόσει τα συμφωνηθέντα, ανάμεσα στα οποία ήταν να προηγηθεί η καταβολή των δεδουλευμένων των ναυτεργατών από τα ποσά των επιδοτήσεων που εισπράττει η εταιρεία.

«Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, περιμένει εάν και πότε θα ευαρεστηθούν οι εμπλεκόμενοι να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα που έχουν δημιουργήσει με την πολιτική τους», τονίζουν τα σωματεία και καλούν τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, τα σωματεία «να οργανώσουμε την πάλη μας, να αναπτύξουμε πολύμορφους αγώνες, με προοπτική την υπεράσπιση των συγκροτημένων δικαιωμάτων, ΣΣΕ - Κοινωνική Ασφάλιση, την καταπολέμηση της απλήρωτης εργασίας. Αγωνιζόμαστε για δημόσια, ασφαλή ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, με δρομολόγια 365 μέρες το χρόνο, που θα σχεδιάζεται κεντρικά και θα υπηρετεί τις σύγχρονες ανάγκες των ναυτεργατών και των άλλων εργαζομένων».

ΕΡΓΑ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δε διαλύεται η ανασφάλεια για τους εργαζόμενους

Αντιμέτωποι με τον κίνδυνο μαζικών απολύσεων παραμένουν οι εργαζόμενοι στον κατασκευαστικό τομέα του Μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και στις αρχαιολογικές εργασίες, παρά τη δέσμευση του υπουργείου Εργασίας ότι θα απορρίψει ενδεχόμενο νέο αίτημα της κατασκευάστριας κοινοπραξίας για ομαδικές απολύσεις. Αλλωστε, ήδη έχει προχωρήσει στην απόλυση 50 εργαζομένων και στις διαβουλεύσεις που έγιναν με τα σωματεία, οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας επέμεναν ότι οι απολύσεις είναι μονόδρομος.

Χτες το απόγευμα, εκπρόσωποι των σωματείων των εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης (Σωματείο Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, Σωματείο Εργαζομένων στο Κατασκευαστικό Τμήμα, Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων), συναντήθηκαν με τους υπουργούς Εργασίας και Υποδομών, οι οποίοι δεσμεύθηκαν ότι θα υπάρξει παρέμβαση για να μην πραγματοποιηθούν οι ομαδικές απολύσεις και ταυτόχρονα θα αναληφθούν πρωτοβουλίες για να ξεκινήσει πάλι το έργο.

Θυμίζουμε ότι από το Δεκέμβρη το έργο έχει σταματήσει. Η κατασκευάστρια κοινοπραξία (AIASA) ζήτησε τη διάλυση της σύμβασης και την αποχώρησή της από έργο, απειλώντας έτσι να εισπράξει τα επιπλέον 560 εκ. ευρώ που διεκδικεί πέραν του αρχικού προϋπολογισμού. Ταυτόχρονα, ξεκίνησε τις απολύσεις, ώστε αν τελικά παραμείνει στο έργο, να προσλάβει εργαζόμενους με εξευτελιστικά χαμηλές αμοιβές. Πριν λίγες μέρες, το Διαιτητικό Δικαστήριο στο οποίο είχε προσφύγει η κοινοπραξία, απέρριψε τα 215 εκ. ευρώ από τα 560 εκ. που συνολικά απαιτεί.

Στο μεταξύ, η «Αττικό Μετρό» που έχει ζητήσει από την κοινοπραξία τη συνέχιση των εργασιών, σχεδιάζει να στείλει ειδική πρόσκληση με την οποία θα ζητά συγκεκριμένες εργασίες να εκτελεστούν σε ορισμένους χρόνους, διαφορετικά θα κηρυχθεί έκπτωτη.

Πρόγραμμα δράσης από τους οικοδόμους της Λάρισας

Το πρόγραμμα δράσης του Συνδικάτου Οικοδόμων Λάρισας για το επόμενο διάστημα παρουσίασαν εκπρόσωποι της Διοίκησης του Συνδικάτου, σε συνέντευξη Τύπου. Χτες Πέμπτη, οι οικοδόμοι διοργάνωσαν σύσκεψη στο Εργατικό Κέντρο Λάρισας και στη συνέχεια διαμαρτυρία στον ΟΑΕΔ για την ανεργία. Στις 26/2, στις 11 π.μ., θα γίνει σύσκεψη για το Ασφαλιστικό και το ΙΚΑ. Την Κυριακή 1η Μάρτη, στις 9.30 π.μ., θα γίνει η Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση του Συνδικάτου.

Αναφερόμενοι στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, οι εκπρόσωποι του Συνδικάτου σημείωσαν ότι από 170.000 που ήταν στο τέλος του 2004, οι οικοδόμοι μειώθηκαν στο τέλος του 2013 σε 32.000. Στη Λάρισα, το 2008 έπαιρναν δωροαδειόσημο 6.985 οικοδόμοι και στο τέλος του 2014 μόνο 1.846, με ποσό περίπου 200 ευρώ το τετράμηνο, που σημαίνει ελάχιστα μεροκάματα.

Η κατασκευή κατοικιών έχει «φρακάρει», καθώς σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο αριθμός αδειών ήταν μειωμένος κατά 20,3% το φετινό Νοέμβρη σε σχέση με πέρυσι, ενώ σε ολόκληρη τη Θεσσαλία, οι άδειες ήταν μόνο 55. Τα δημόσια έργα προχωράνε με ρυθμούς χελώνας, τα περισσότερα είναι στα τελειώματα και δεν εξαγγέλλονται νέα. Στο διάστημα Γενάρης 2014 - Νοέμβρης 2014, η γενική πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας στη χώρα έφτασε στο 20% και στη Θεσσαλία στο 31%.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ