ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 20 Δεκέμβρη 2011
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Παρέμβαση στη Βουλή για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Ικαρίας - Σάμου

Με στόχο την υπεράσπιση των συμφερόντων των εφοπλιστών και με επίθεση σε βάρος του ΚΚΕ και του ΠΑΜΕ, τοποθετήθηκε χτες στη Βουλή ο υφυπουργός Ναυτιλίας Αδ. Γεωργιάδης, στην απάντησή του σε Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ σχετικά με τα προβλήματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ικαρίας - Φούρνων - Σάμου.

Αναπτύσσοντας την Ερώτηση του Κόμματος ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Μαρίνος κατήγγειλε: «Οπως είναι γνωστό, με ευθύνη του υπουργείου και της ναυτιλιακής εταιρείας "Hellenic Seaways", αποσύρθηκε το πλοίο "Νήσος Μύκονος" που εξυπηρετούσε τη γραμμή Ικαρία - Φούρνοι - Σάμος και δρομολογήθηκε το πλοίο "Ιεράπετρα" της εταιρείας ΑΝΕΚ. Αυτή τη κατάσταση έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους νησιώτες, οι οποίοι μαζί με τα αγωνιστικά ναυτεργατικά συνδικάτα, βρίσκονται σε κινητοποιήσεις. Το πλοίο "Ιεράπετρα" είναι ένα πλοίο 37 χρόνων, μετασκευασμένο με σοβαρή κλίση. Είναι ένα πλοίο το οποίο δεν πληροί βασικές προϋποθέσεις αξιοπλοΐας, δεν έχει την ικανότητα να προσεγγίσει τα λιμάνια της Ικαρίας και όπως φάνηκε και από το χτεσινό (σ.σ. προχτεσινό) δρομολόγιο, ενώ το ανέμεναν στις 1.30, πήγε στις 3.30. Βάζουμε σοβαρό ζήτημα ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και καθιστούμε υπεύθυνη την κυβέρνηση και το υπουργείο για κάθε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος. Είναι απαίτηση να δρομολογηθούν σύγχρονα πλοία με φτηνά εισιτήρια. Πρέπει άμεσα να αποσυρθεί αυτό το πλοίο γιατί υπάρχει θέμα προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Στο παραλήρημά του ο Αδ. Γεωργιάδης είπε ότι το αξιόπλοο των πλοίων δεν το κρίνει το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ, αλλά η αρμόδια Διεύθυνση Επιθεώρησης Πλοίων και οι νηογνώμονες, οι οποίοι έκριναν το πλοίο ασφαλές. Είπε ότι έχουν εκδοθεί όλα τα πιστοποιητικά ασφαλείας που το κρίνουν πλήρως αξιόπλοο και εξαπολύοντας επίθεση κατά των κατοίκων των νησιών που αντιδρούν αγωνιστικά είπε ότι όσοι λένε ότι το πλοίο είναι ακατάλληλο υποπίπτουν στο αδίκημα της συκοφαντίας και της σποράς ψευδών ειδήσεων, σπέρνουν πανικό στην κοινωνία και βλάπτουν σοβαρά την οικονομία της περιοχής! Και συκοφαντώντας τον αγώνα ναυτεργατών και κατοίκων είπε πως: ΚΚΕ και κάτοικοι της Ικαρίας δεν άφησαν να κατέβει από το πλοίο ένα φέρετρο... Ο υφυπουργός είπε ακόμα ότι στις 21 Δεκέμβρη θα προκηρύξει διαγωνισμό για τη γραμμή και όποια εταιρεία θέλει, μπορεί να πάρει μέρος... Σε ένα κρεσέντο λαϊκισμού, κάλεσε ΚΚΕ και ΠΑΜΕ να συστήσουν εταιρεία λαϊκής βάσης, να βάλουν δικό τους καράβι και να διώξουν τους κακούς εφοπλιστές! Και προχώρησε στον απαράδεκτο εκβιασμό ότι: εάν συνεχίσουν οι αγώνες θα σταματήσει και το πλοίο που υπάρχει σήμερα, με αποτέλεσμα τα νησιά να μην έχουν καμία συγκοινωνία.

«Η άγνοια του υφυπουργού δεν είναι ελαφρυντικό», τόνισε στην παρέμβασή του ο Γ. Μαρίνος και πρόσθεσε: «Οσον αφορά τα πιστοποιητικά ασφάλειας, την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων και τους νηογνώμονες θα ήθελα να πω το εξής: Πιστοποιητικό ασφαλείας είχε και το ΣΑΜΙΝΑ και θρηνήσαμε πάνω από 80 νεκρούς, είχε και το ΔΥΣΤΟΣ και το IRON ANTONIS. Η εμπάθεια που έχει ο υφυπουργός στο ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ τον τυφλώνει και δεν μπορεί να δει ότι το ΚΚΕ έχει δίκιο 100% και προειδοποιεί για να μην έχουμε μία μεγάλη ζημιά»...

Σε άλλο σημείο ο Γ. Μαρίνος ανάφερε: «Η αντιλαϊκή πολιτική χτυπά με το χειρότερο τρόπο νησιώτες και ναυτεργάτες. Δεν είναι μόνο το πρόβλημα της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης με την Ικαρία, τους Φούρνους, τη Σάμο. Αφορά τη Λήμνο, αφορά τα Κύθηρα. Και εδώ εκδηλώνεται με τον πιο δραματικό τρόπο αυτή η πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντα του κεφαλαίου, τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Η πολιτική της απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας στερεί πραγματικά τους νησιώτες από το δικαίωμα να έχουν σύγχρονα και με φτηνά εισιτήρια πλοία και χτυπά τους ναυτεργάτες, μειώνοντας μισθούς και συντάξεις καταργώντας ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα».

Τέλος, τόνισε ότι ΚΚΕ και ΠΑΜΕ όλα αυτά τα χρόνια ήταν και είναι στο πλευρό των νησιωτών και των ναυτεργατών στην πάλη για να γίνουν τα πλοία λαϊκή περιουσία που θα εξασφαλίζουν φθηνή και ασφαλή μετακίνηση και υπογράμμισε ότι: «το ΚΚΕ θα εντείνει την πάλη του και θα απαντά στις προκλήσεις του κάθε υπουργού και της κάθε κυβέρνησης αποφασιστικά, όπως απαντάμε όλα αυτά τα χρόνια».

ΝΗΣΙΩΤΕΣ - ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Αγωνίζονται για ακτοπλοΐα προς όφελος του λαού

Από την κινητοποίηση νησιωτών και ναυτεργατών
Από την κινητοποίηση νησιωτών και ναυτεργατών
Με δυναμικές κινητοποιήσεις το περασμένο Σάββατο το πρωί στην Ικαρία και την Κυριακή το απόγευμα στη Σάμο, οι εργατικές λαϊκές οικογένειες των νησιών παραμένουν στο πόδι ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική που τους καταδικάζει να ταξιδεύουν με το γέρικο πλοίο «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ» της ΑΝΕΚ, υποβαθμίζοντας ακόμα παραπέρα την ακτοπλοϊκή τους σύνδεση.

Συγκεκριμένα, μετά το μπλόκο που έστησαν στο «ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ» Ικαριώτες, Φουρνιώτες και Σαμιώτες στο λιμάνι του Πειραιά, την περασμένη Παρασκευή, δηλαδή την ημέρα που ήταν η πρώτη δρομολόγηση του πλοίου στη γραμμή - με κοινή απόφαση, υπουργείο Ναυτιλίας και εταιρεία απέσυραν το σύγχρονο πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» λόγω... κόστους - τη σκυτάλη πήραν οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών. Το περασμένο Σάββατο το πρωί, οι Ικαριώτες με μαζικές συγκεντρώσεις στα λιμάνια Εύδηλος και Αγ. Κήρυκος του νησιού δεν επέτρεψαν τον κατάπλου του πλοίου. Την Κυριακή το απόγευμα έγινε μαζική συγκέντρωση που ξεπέρασε τις προσδοκίες στο λιμάνι Βαθύ της Σάμου, κατά την ώρα απόπλου του πλοίου από εκεί.

Τις κινητοποιήσεις διοργανώνουν οι σύλλογοι Ικαρίας, Φούρνων και Σάμου της Αθήνας από κοινού με ναυτεργατικά σωματεία και, σε ό,τι αφορά τα νησιά, πρωτοστατούν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ και μαζί τους τα: Εργατικό Κέντρο Σάμου, Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ, ΠΑΣΕΒΕ, ΜΑΣ, Προοδευτική Κίνηση Γυναικών Σάμου και Σύλλογος Γυναικών Μυτιληνιών (μέλη της ΟΓΕ) και οι Λαϊκές Επιτροπές Σάμου, Καρλοβασίου, Κοντακαϊκών κ.ά.

Σε ψήφισμα των παραπάνω φορέων καταγγέλλεται η υποβάθμιση συνολικά των συγκοινωνιών των νησιών, καθώς ανάλογα είναι τα προβλήματα και με τις αεροπορικές συγκοινωνίες, και τονίζουν: «Καλούμε όλους τους μαζικούς φορείς του νησιού σε κοινό μέτωπο για να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες από την πολιτική της απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών. Ο αγώνας τώρα ξεκινάει».

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η ΝΕ Ικαρίας - Φούρνων του ΚΚΕ υπογραμμίζει ανάμεσα σε άλλα: «Διεκδικούμε απρόσκοπτη, τακτική, καθημερινή σύνδεση των νησιών μας, χειμώνα - καλοκαίρι, με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, με δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων, με φτηνά εισιτήρια και με εξασφάλιση της δουλειάς και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Λέμε ΟΧΙ στην άρση του καμποτάζ. Παλεύουμε για την εφαρμογή μιας άλλης πολιτικής που δεν θα υπηρετεί το εφοπλιστικό κέρδος, αλλά θα ικανοποιεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όπου οι θαλάσσιες μεταφορές θα αποτελούν κοινωνικό αγαθό, στα πλαίσια ενός αποκλειστικά δημόσιου ενιαίου φορέα συγκοινωνιών. με εργατικό και λαϊκό έλεγχο για γρήγορη, ασφαλή και φτηνή μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων».

ΔΙΩΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΑ «ΤΖΑΜΠΟ»
Αναβλήθηκε η δίκη

Για τις 5 Νοέμβρη του 2012 αναβλήθηκε χτες από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά η εκδίκαση της μήνυσης σε βάρος τεσσάρων συνδικαλιστών επειδή συμμετείχαν, ως όφειλαν, στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις που διοργάνωσε το ΠΑΜΕ το 2009 στα καταστήματα της πολυεθνικής «ΤΖΑΜΠΟ», ενάντια στην τρομοκρατική απόλυση του εργαζόμενου Ν. Νικολόπουλου.

Πρόκειται για την Γιώτα Κονταξιδάκη, γραμματέα του Σωματείου Εμποροϋπαλλήλων και Ιδιωτικών Υπαλλήλων Πειραιά, τον Νίκο Μεσσάδο, συνδικαλιστή στον τομέα χρηματοπιστωτικού, τον Νίκο Τούσσα, πρόεδρο του Συλλόγου Λογιστών Πειραιά, και τον Δημήτρη Μπουρνά, συνδικαλιστή από τους ναυτιλιακούς υπαλλήλους.

Το δικαστήριο έκανε δεκτό το αίτημα των κατηγορουμένων για αναβολή της δίκης λόγω μη νόμιμης κλήτευσής τους. Στην αίθουσα του δικαστηρίου δεν εμφανίστηκε ο εκπρόσωπος της «ΤΖΑΜΠΟ».

Από νωρίς το πρωί στην είσοδο των δικαστηρίων είχαν συγκεντρωθεί εργαζόμενοι από κάθε κλάδο της περιοχής, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Γραμματείας Πειραιά του ΠΑΜΕ και εκφράζοντας την αλληλεγγύη τους και την συμπαράστασή τους στους τέσσερις συνδικαλιστές.

Πρόκειται για άλλη μια δίωξη που στοχεύει στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης, καθώς στα δικαστήρια έχει στηθεί βιομηχανία διώξεων και δικών σε βάρος σωματείων, συνδικαλιστών και πρωτοπόρων αγωνιστών εργαζομένων, με στόχο τα ταξικά σωματεία, τις ταξικές δυνάμεις.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ