Πολύμορφες παρεμβάσεις και πλατιά εξόρμηση σε σταθμούς ΜΜΜ σε όλο το Λεκανοπέδιο
Στο πλαίσιο της μέρας δράσης, που οργανώθηκε μπροστά και στην απεργία στις 26 Νοέμβρη, κατήγγειλαν την αντιλαϊκή πολιτική της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων που οδήγησε τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, τους συρμούς και τις αποβάθρες, να έχουν μετατραπεί σε «υγειονομικές βόμβες». Ανέδειξαν επίσης το γεγονός πως η κυβέρνηση, εμφανίζοντας την αιτία των προβλημάτων σαν λύση, παραδίδει τμήμα των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Το Εργατικό Κέντρο Πειραιά (ΕΚΠ), σωματεία και φορείς της πόλης, παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της υγείας, έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας στα κεντρικά γραφεία της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ) στου Ρέντη. Με πικέτες της ΟΓΕ, πανό του ΕΚΠ, του Συνδέσμου Ιδιωτικών Υπαλλήλων και συνθήματα, απαίτησαν να πυκνώσουν άμεσα τα δρομολόγια, να επιταχθούν για όσον καιρό χρειάζεται οχήματα των ιδιωτικών επιχειρήσεων, να γίνουν μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού κ.ά.
Ο πρόεδρος του ΕΚΠ επισήμανε ότι οι απαντήσεις αυτές και η κατάσταση που επικρατεί επιβεβαιώνουν καθαρά τις ευθύνες της κυβέρνησης και κάλεσε σε ένταση της μάχης για την προετοιμασία της απεργίας στις 26 Νοέμβρη, για να δοθεί «απάντηση στην πολιτική της κυβέρνησης και όσον αφορά τα ζητήματα της Υγείας» και «ενάντια στο αντεργατικό έκτρωμα που ετοιμάζουν».
Νωρίτερα το πρωί, πραγματοποιήθηκαν δεκάδες εξορμήσεις σε σταθμούς του Μετρό, του Ηλεκτρικού, του Προαστιακού, του ΟΣΕ, στο αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ στην Ανθούσα, στο πορθμείο του Περάματος.
Ο Μάης Μεντής, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λαυρίου - Ανατολικής Αττικής, στη διάρκεια εξόρμησης στο αμαξοστάσιο στην Ανθούσα αναφέρθηκε στην τραγική κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών και πρόβαλε τα αιτήματα για συχνά και ασφαλή δρομολόγια, επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε όλη την Αττική. Στο πλαίσιο της εξόρμησης, η αντιπροσωπεία των συνδικαλιστών μίλησε με εργαζόμενους στο αμαξοστάσιο και πραγματοποίησε παρέμβαση στη διοίκηση.
Ο Β. Γκαραλιάκος, μέλος του ΔΣ της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, από την εξόρμηση στον σταθμό Αττικής, τόνισε ότι «λεωφορεία, τρόλεϊ, τρένα είναι κινητές υγειονομικές βόμβες», ενώ οι προσλήψεις που ανήγγειλε ότι θα κάνει η κυβέρνηση «είναι σταγόνα στον ωκεανό». Εδώ αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής έχει πει πως η ΟΣΥ έχει 3.000 οδηγούς και χρειάζονται πάνω από 6.000.
Στην εξόρμηση στον σταθμό «Αχαρναί» του Προαστιακού αναδείχθηκε ότι το Μενίδι είναι μια περιοχή με απαράδεκτη συγκοινωνιακή σύνδεση με το κέντρο της Αθήνας. Το μοναδικό Κέντρο Υγείας της περιοχής βρίσκεται στο Ολυμπιακό Χωριό και αποτελεί πραγματικό Γολγοθά για τους κατοίκους της περιοχής να το προσεγγίσουν με αστική συγκοινωνία.
-- Επισκευή και ανανέωση του στόλου με αγορά καινούργιων οχημάτων και βαγονιών.
-- Καμία επιχειρηματική δράση στις αστικές συγκοινωνίες. Οχι στις ΣΔΙΤ. Επίταξη των ΚΤΕΛ για όσο διάστημα διαρκεί η πανδημία.
Μέσα από τα πανό και τις πικέτες πρόβαλαν το πλαίσιο διεκδικήσεων, ενώ με την ανακοίνωσή τους κάλεσαν το λαό, που βιώνει την απαράδεκτη κατάσταση στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, να μπει στον αγώνα απαιτώντας άμεσα μέτρα για να σταματήσουν τα λεωφορεία να είναι εστίες υπερμετάδοσης, ώστε να μπορούν οι εργαζόμενοι και ο λαός της πόλης να μετακινούνται χωρίς να κινδυνεύει η υγεία τους. Παράλληλα, κάλεσαν σε συμμετοχή στην απεργία στις 26 Νοέμβρη.
«Η έτσι κι αλλιώς απαράδεκτη κατάσταση με τη μαζική μεταφορά στην πόλη μας έγινε επικίνδυνη στις συνθήκες της πανδημίας», σημειώνουν στην ανακοίνωσή τους τα σωματεία. Ανεξάρτητα από την προσωρινή αποσυμφόρηση λόγω lockdown, το υπόλοιπο διάστημα «τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και οι στάσεις, ιδιαίτερα τις ώρες που οι εργαζόμενοι πρέπει να πάνε και να γυρίσουν από τη δουλειά τους, μαθητές και φοιτητές να πάνε στα σχολεία και τις σχολές τους, μετατρέπονται σε υγειονομικές βόμβες».
Με την παρέμβασή τους τα σωματεία ανέδειξαν ότι λύση δεν αποτελεί η προωθούμενη παραπέρα ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών, αλλά η πάλη για την προστασία της υγείας του λαού, για αποκλειστικά δημόσια συγκοινωνία, με συχνά και ασφαλή δρομολόγια.
Αγωνιστική παρέμβαση οργανώθηκε χτες και στην Κατερίνη. Το Συνδικάτο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Πιερίας «Η Πρωτοπορία» και τα Σωματεία Συνταξιούχων Λιτόχωρου και ΙΚΑ Πιερίας κατέθεσαν υπόμνημα στις διοικήσεις των αστικών και των υπεραστικών ΚΤΕΛ στην Κατερίνη.
Διαμαρτυρήθηκαν για την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΜ και απαίτησαν να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη και με ασφάλεια μετακίνηση του λαού από και προς τα χωριά του νομού, αλλά και η μετακίνηση από και προς άλλους νομούς.
Μεταξύ άλλων καταγγέλλουν την περικοπή δρομολογίων από το αστικό ΚΤΕΛ Κατερίνης τις Κυριακές. Αντίστοιχα, το υπεραστικό ΚΤΕΛ Κατερίνης έχει μόλις 2 δρομολόγια για Λιτόχωρο και μείωσε αισθητά τα δρομολόγια για Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι που δουλεύουν σε αυτές τις περιοχές να χρησιμοποιούν άλλα μέσα, πολλές φορές με δυσβάσταχτο κόστος.
Τα σωματεία απαιτούν: Διατήρηση των δρομολογίων από και προς όλα τα χωριά του νομού τις Κυριακές. Πύκνωση των δρομολογίων των αστικών και υπεραστικών δρομολογίων όλες τις μέρες, τουλάχιστον στις ώρες αιχμής. Προστασία της υγείας των επιβατών και των εργαζομένων, με την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Δραστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων.
Μπορείτε να δείτε βίντεο με το δρώμενο στο «902.gr», στη διεύθυνση www.902.gr/node/242989.
«Παρών» στην εξόρμηση και ο «Ριζοσπάστης», πιάνουμε κουβέντα με εργαζόμενους που παίρνουν στα χέρια τους την ανακοίνωση. Συζητάμε για την κατάσταση στα ΜΜΜ, στα σχολεία, στους χώρους δουλειάς.
«Τρεις συγκοινωνίες παίρνω για να πάω στη δουλειά μου. Λεωφορείο, ΜΕΤΡΟ και τώρα πάω για το τρόλεϊ», λέει μια εργαζόμενη σε κουζίνα καταστήματος ντελίβερι.«Είμαι 60 ετών και ευπαθής ομάδα. Κάθε μέρα τρέμω αν την "έβγαλα" καθαρή. Εχω δύο παιδιά άνεργα. Τι να κάνω; Ειδικά στα λεωφορεία είμαστε ο ένας πάνω στον άλλον. Θα έπρεπε να ντρέπονται που λένε συνεχώς σε μας να κρατάμε αποστάσεις και να προσέχουμε. Να έρθουν στη στάση που περιμένουμε τόση ώρα και μετά στο λεωφορείο και να μας πουν εκεί πώς να κρατάμε αποστάσεις».
Ο Γιώργος, υπάλληλος σε τράπεζα, πατέρας ενός παιδιού στην Α' Δημοτικού, μας λέει: «Με το lockdown στο Μετρό τέτοια ώρα δεν έχει συνωστισμό. Εκλεισαν τα εμπορικά καταστήματα και δεν έχει εργαζόμενους. Ομως το μεσημέρι έχει πολλή κίνηση. Ολοι το ξέρουμε ότι υπάρχει πρόβλημα. Οτι δεν παίρνουν μέτρα ούτε για την υγεία μας στα νοσοκομεία, στα μέσα μεταφοράς, να προσλάβουν κόσμο, να αυξήσουν δρομολόγια, ούτε για την Παιδεία, να είναι λίγα παιδιά μέσα στην τάξη. Μπορεί ένα παιδί όπως το δικό μου πεντέμισι ετών να κάνει τηλεκπαίδευση; Να είναι συγκεντρωμένο μπροστά σε έναν υπολογιστή στο σπίτι; Αυτά είναι γελοία πράγματα...».
Ο 30χρονος Παναγιώτης, ιδιωτικός υπάλληλος, αναφέρει: «Πλέον, τέτοια ώρα δεν έχουμε στο Μετρό και τα λεωφορεία το χάλι που είχαμε πριν το lockdown. Γύριζα σπίτι και νόμιζα ότι είχα κορονοϊό. Και αντί να πάρουν κάποιο σοβαρό μέτρο, για να μη βλέπουμε αυτά τα αίσχη στα νοσοκομεία, έκλεισαν τους εργαζόμενους στο σπίτι, η Ερμού είναι έρημη και λένε ότι κάτι έκαναν. Τώρα ακούω και τα μέτρα που θα ψηφίσουν στη Βουλή. Ολα έχουν ένα όριο. Εγώ λίγες φορές έχω απεργήσει, όμως τώρα στη δουλειά το συζητάμε να απεργήσουμε. Θέλω να το πω αυτό. Αν δεν ήταν το ΠΑΜΕ, δεν θα κουνιόταν φύλλο».
Δήλωση του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ
Σε δήλωσή του για τη χτεσινή μέρα δράσης Εργατικών Κέντρων, Σωματείων και φορέων για την αποσυμφόρηση των αστικών συγκοινωνιών, ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, τόνισε τα εξής:
«Σήμερα, ενώνουμε τη φωνή μας με τους εργαζόμενους για να σταματήσουν τα Μέσα Μεταφοράς να είναι υγειονομικές βόμβες.
Για επίταξη των ιδιωτικών λεωφορείων, μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ενίσχυση του στόλου των οχημάτων.
Γιατί εκεί υπάρχει συνωστισμός και όχι στις εκδηλώσεις των εργαζομένων και της νεολαίας τις οποίες στοχοποιεί η κυβέρνηση.
Κι όπως αποδείχτηκε, η κυβέρνηση μπορεί να "γεννήσει" αύρες για την καταστολή του λαού, λεωφορεία όμως ακόμη δεν μπορεί να βρει».