ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 20 Γενάρη 2007
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Παιχνίδι με τις «αντοχές» του κινήματος

«Παιχνίδι» με το χρόνο κατάθεσης του νομοσχεδίου για τις αντιδραστικές αλλαγές στα πανεπιστήμια, μεταξύ των οποίων και η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, κάνει η κυβέρνηση, δίχως, όμως, να κάνει πίσω όσον αφορά την ουσία του αντιδραστικού νομοθετήματος.

Μετά την προχθεσινή τοποθέτηση του κυβερνητικού εκπροσώπου, που, αξιοποιώντας την προβοκατόρικη δράση των κουκουλοφόρων, δημιούργησε την αίσθηση ότι η κατάθεση του νέου νόμου πλαισίου επισπεύδεται, χθες ο αναπληρωτής του έκανε ένα βήμα, επανερχόμενος σε πρόσφατη δήλωση του Κ. Καραμανλή ότι ο αντιδραστικός νόμος «θα κατατεθεί κατά τη διάρκεια της θητείας της σημερινής Βουλής». Επανέρχεται, δηλαδή, ο αρχικός σχεδιασμός, σύμφωνα με τον οποίο ο νόμος πλαίσιο, με τις αντιδραστικές αλλαγές στα ΑΕΙ που ανοίγουν το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση της ανώτατης παιδείας, θα κατατεθεί στα τέλη Μάρτη ή μετά τις γιορτές του Πάσχα.

Ωστόσο, είναι φανερό ότι δεν μπορεί να αγνοήσει τις πολύμορφες και μαζικές κινητοποιήσεις για μια αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία και, ταυτόχρονα, επιχειρεί να δοκιμάσει τις «αντοχές» του κινήματος. Σε κάθε περίπτωση όμως, όπως ξεκαθάρισε και χθες ο Ε. Αντώναρος, η κυβέρνηση ξεκινά από τη θέση ότι «το άσυλο καταστρατηγείται» και αυτό «συμβάλλει στη δημιουργία παράνομων πράξεων». Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, ο αναπληρωτής εκπρόσωπος μίλησε για επαναφορά του ασύλου «στην αρχική του μορφή» (σ.σ. προφανώς τότε που ήταν με την εποπτεία του «σπουδαστικού» της Ασφάλειας). Τότε, όπως είπε, «ορισμένες πράξεις, οι οποίες προκαλούνται λόγω της καταστρατήγησης του ασύλου, είναι πιθανόν να μειωθούν».

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση «προστατεύει» την ισχυρή συμμαχία που έχει δημιουργήσει με το ΠΑΣΟΚ, αποφεύγοντας ακόμα και τις γνωστές φραστικές κόντρες. Ετσι, όταν κλήθηκε ο Ευ. Αντώναρος να σχολιάσει την προτροπή του εκπροσώπου Τύπου του ΠΑΣΟΚ Π. Ευθυμίου προς την κυβέρνηση να κάνει ό,τι και το ΠΑΣΟΚ το '95 (δηλαδή παραβίαση του ασύλου και πογκρόμ συλλήψεων), περιορίστηκε να απαντήσει ευγενικά ότι «η σημερινή κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι σέβεται το Σύνταγμα και τους νόμους».

«Είναι καιρός πια το Πανεπιστήμιο να είναι άσυλο ιδεών και όχι άσυλο βανδαλισμών», δήλωσε αναπαράγοντας την προχθεσινή δήλωση Ρουσόπουλου ο υπουργός Δικαιοσύνης Αν. Παπαληγούρας, εξερχόμενος χθες από το Μέγαρο Μαξίμου.

ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Εκαναν απεργία, ήρθε δικτατορία

«Η διεθνής οικονομική κρίση επηρεάζει και την κοινωνία. Μεγάλος αριθμός εργατών και υπαλλήλων μένει άνεργος και οι περισσότεροι πολίτες αντιδρούν με πορείες, διαδηλώσεις και απεργίες. Πολλά δημοκρατικά πολιτεύματα, κάτω από αυτήν την πίεση, σταδιακά καταρρέουν. Τα διαδέχονται δικτατορίες»...

Ετσι, τόσο απλά... Το κλίμα που διαμορφώνουν οι μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις φέρνει κυβερνητικές κρίσεις και δικτατορίες...

Το απόσπασμα προέρχεται από το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού (σελ. 106, κεφάλαιο 6 «Κοινωνία και κράτος στο Μεσοπόλεμο»). Στο ίδιο πνεύμα γίνεται και η αναφορά στη δικτατορία Μεταξά στην Ελλάδα, λίγες παραγράφους παρακάτω: «Οι συνθήκες για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού ήταν δύσκολες. Η ανεργία, τα χαμηλά ημερομίσθια, οι ανυπόφορες συνθήκες εργασίας και η έλλειψη ασφάλισης έχουν ως αποτέλεσμα μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις από τους εργαζόμενους. Μέσα σ' αυτό το κλίμα ξεσπούν κυβερνητικές κρίσεις και εκδηλώνονται στρατιωτικά πραξικοπήματα. Το 1936, ο Ιωάννης Μεταξάς καταλύει το Σύνταγμα και επιβάλλει δικτατορία».

Η προσπάθεια σύμπτυξης σε λίγες αράδες των οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών που επικρατούσαν στο μεσοπόλεμο έχει σαν αποτέλεσμα ούτε λίγο ούτε πολύ το λαϊκό κίνημα και οι διεκδικήσεις του - που εδώ παρουσιάζονται απρόσωπες και χωρίς περιεχόμενο - να εμφανίζεται σαν υπαίτιο για τις δικτατορίες. Καλλιεργώντας στα μυαλά των μικρών μαθητών τη σύγχυση και την ταύτιση τελικά των κινητοποιήσεων με τις δικτατορίες.

Κάτι τέτοιο συμβαδίζει απόλυτα με το πνεύμα που θέλουν να καλλιεργήσουν στο νέο σχολείο, με στόχο τις συνειδήσεις των αυριανών εργαζομένων. Τα νέα βιβλία διαπνέονται από την εχθρότητα απέναντι στην εργατική τάξη και τις διεκδικήσεις της, ενώ αντίθετα υπερπροβάλονται και υπερτονίζονται οι αξίες του συστήματος, ο ρόλος των ηγετών στη διαμόρφωση της ιστορίας, στο πλαίσιο πάντα μιας ιδεολογικής μονομέρειας που εκτείνεται σε όλο το φάσμα των βιβλίων, από τη Γλώσσα μέχρι τα Μαθηματικά.

Ημερίδα για την Παιδεία

H Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας διοργανώνει ημερίδα με θέμα: «Η Παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα. Η παιδεία της αγοράς και οι επιπτώσεις της στις γυναίκες». Η ημερίδα θα γίνει τη Δευτέρα 22 Γενάρη, στις 5.30 το απόγευμα, στο ξενοδοχείο «ΤΙΤΑΝΙΑ».

Την κεντρική εισήγηση θα κάνει η Ντίνα Τσούβα, μέλος του ΔΣ της ΟΓΕ, ενώ θα παρέμβουν: Γιώργος Χουρμουζιάδης, καθηγητής ΑΠΘ - «πολιτισμός και σχολείο», Ηλίας Νικολόπουλος, καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου - «αναθεώρηση του άρθρου 16», Αθηνά Πέτρου, αναπληρώτρια καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών - «ιδιωτικοποίηση της έρευνας», Δώρα Μόσχου, ιστορικός - «ιστορία και γυναίκα», Αννα Γαλανού, εκπαιδευτικός - «αναδιαρθρώσεις και ο ρόλος των εκπαιδευτικών», Μάκης Παπαδόπουλος, μέλος της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ - «χρήση της νέας τεχνολογίας», Θωμάς Κασελούρης, μέλος της ομάδας ΤΕΠ του ΚΜΕ - «τι ανθρώπους ετοιμάζει το σχολείο», Νίκος Ζώτος, συνδικαλιστής του ΠΑΜΕ - «παραπαιδεία», Ρούλα Χαλάτση, εκπαιδευτικός - «πώς προβάλλει το σχολείο την ισότητα», Ευδοκία Στάμου, ψυχολόγος - «παρέμβαση των σχολικών βιβλίων στις νεανικές συνειδήσεις», Τασούλα Λουδάρου, βρεφονηπιοκόμος - «κατάσταση των παιδικών σταθμών», Γεωργία Τσούμπα, υπεύθυνη ομάδας γυναικών ΑΜΕΑ της ΟΓΕ - «Ειδική Αγωγή», Βασίλης Καλαμαράς, μέλος του ΣΑΣΑ - «μαθητικό κίνημα».

  • Εκδήλωση για την Παιδεία διοργανώνει σήμερα και ο Σύλλογος Γυναικών Καλλιθέας, στις 6 το απόγευμα, στο Πνευματικό Κέντρο «ΑΡΧΕΛΑΟΣ» του Δήμου Καλλιθέας (Γρυπάρη 195 και Σκρα).


Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ