Συνάντηση αντιπροσωπείας της ΚΕ του ΚΚΕ με τον υπουργό Παιδείας για τις αλλαγές στο Λύκειο
Eurokinissi |
Μετά το τέλος της συνάντησης, ο Ν. Σοφιανός έκανε την παρακάτω δήλωση:
«Εκφράσαμε σε αυτήν τη δημιουργική συζήτηση με τον υπουργό την αντίθεση του ΚΚΕ στο σχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση για το Λύκειο και τις εξετάσεις. Η αντίθεση αυτή ξεκινάει από θέσεις υπεράσπισης των όποιων υπολειμμάτων έχει ακόμα ο μορφωτικός χαρακτήρας του Λυκείου.
Θεωρούμε ότι με το σχέδιο αυτό πλήττεται ο μορφωτικός του χαρακτήρας, μετατρέπεται το Λύκειο σε φροντιστήριο, δημιουργώντας όχι χτύπημα της παραπαιδείας αλλά αντίθετα μεγάλωμά της. Θεωρούμε ότι το κόψιμο βασικών μαθημάτων οδηγεί, εκτός των άλλων, και στην κάλυψη των κενών που υπάρχουν στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στη βάση αυτή πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση δεν πρέπει να καταθέσει ένα τέτοιο σχέδιο νόμου.
Αντίθετα, δημιουργούνται δυνατότητες οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί να αντιδράσουν σε αυτούς τους σχεδιασμούς από θέσεις υπεράσπισης του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου, της ανάγκης για μια ενιαία βασική εκπαίδευση - θεωρητική και πρακτική - που θα δίνει σε όλους τους νέους εφόδια και να είναι δωδεκαετής».
Σε ερώτηση δημοσιογράφου γιατί το Λύκειο μετατρέπεται σε φροντιστήριο, ο Ν. Σοφιανός σημείωσε: «Από ένα μαραθώνιο εξετάσεων, από ένα κόψιμο βασικών μαθημάτων και από μία - ουσιαστικά - παράλληλη λειτουργία του Λυκείου με τη φροντιστηριακή στήριξη, με στόχο την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Εμείς δεν υπερασπιζόμαστε το υπάρχον σύστημα, γι' αυτό και είπα ότι αποδομούνται τα υπολείμματα του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου, γιατί και σήμερα το Λύκειο δεν έχει τέτοιο χαρακτήρα. Από θέσεις υπεράσπισης μιας ενιαίας βασικής γενικής δωδεκάχρονης εκπαίδευσης, στεκόμαστε αντίθετοι στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης όπως και των προηγούμενων υπουργείων Παιδείας».
Σε άλλη ερώτηση δημοσιογράφου για το τι αντιπροτείνει το ΚΚΕ, ο Ν. Σοφιανός απάντησε: «Η συζήτηση κράτησε αρκετό χρονικό διάστημα και όλη αυτήν την περίοδο το ΚΚΕ εκτός από τις δημιουργικές - πιστεύουμε - παρεμβάσεις του στη Βουλή και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, επεξεργάστηκε, παρουσίασε και συζήτησε πλατύτατα την πρότασή του για το ενιαίο βασικό δωδεκάχρονο σχολείο. Σχολείο γενικών γνώσεων, που συνδυάζει την πρακτική με τη θεωρητική παιδεία. Σχολείο που δίνει τη δυνατότητα στους νέους να γνωρίσουν τα βασικά στοιχεία της κάθε επιστήμης και ταυτόχρονα να καλλιεργηθεί η φυσική και η αισθητική αγωγή, η οποία στο σημερινό σχολείο είναι εκτός. Από αυτήν τη σκοπιά εμείς ασκούμε κριτική στην κυβέρνηση και στο σχέδιο που παρουσίασε, όπως έχουμε κάνει και στο παρελθόν, απέναντι σε άλλους σχεδιασμούς που ήδη έχουν δημιουργήσει το σημερινό Λύκειο με το οποίο είμαστε αντίθετοι».
Ενα νέο χιουμοριστικό σποτάκι έχει ανεβάσει η ΚΝΕ στο διαδίκτυο σχετικά με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το Λύκειο, καλώντας να σημάνει συναγερμός από την πρώτη μέρα σε όλα τα σχολεία. Το σποτ της ΚΝΕ μπορεί κανείς να το δει στη διεύθυνση https://youtu.be/nDI88QUaMTQ
«Οι κυβερνητικές εξαγγελίες, για το Λύκειο και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σηματοδοτούν το χτίσιμο ενός ακόμα πιο σκληρού, ταξικού και ανταγωνιστικού σχολείου, ενός Λυκείου - φροντιστήριο. Ενός σχολείου της μονομέρειας και της πρόωρης εξειδίκευσης σε συγκεκριμένα αντικείμενα, με προσανατολισμό καθαρά στην επιλογή σχολής.
Ολα αυτά σε αντίθεση με την ανάγκη και τη δυνατότητα της εποχής μας για γενίκευση της ολόπλευρης γενικής μόρφωσης, της αναγκαιότητας το σχολείο να συμβάλει στη δημιουργία στέρεης γνωστικής βάσης αλλά και προσωπικότητας, στοιχεία τα οποία θα αποτελούν "προίκα" για κάθε νέο άνθρωπο στη μετέπειτα πορεία της ζωής του. (...)
Αποτελεί πρόκληση για τις λαϊκές οικογένειες, που κάθε χρόνο βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για την προετοιμασία των παιδιών τους για τις εξετάσεις, να ισχυρίζεται η κυβέρνηση ότι καταργούνται οι Πανελλαδικές και ότι θα μειωθούν τα φροντιστήρια μ' αυτόν τον τρόπο. Η πρόκληση αυτή γίνεται ακόμα πιο εξοργιστική, όταν για μια ακόμα χρόνια δεν προβλέπεται Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία.
Την ίδια στιγμή, το προσχέδιο προβλέπει τη συρρίκνωση σχεδόν στο μισό των μαθημάτων, αποψιλώνοντας την όποια γενική μόρφωση είχε απομείνει στο Λύκειο, σταματώντας την στην Α' τάξη. Στη Β' τάξη θα διδάσκεται ένας μικρός αριθμός μαθημάτων, ενώ η Γ' τάξη θα μεταμορφωθεί σε ένα φροντιστήριο ουσιαστικά τεσσάρων μαθημάτων! (...)
Οι περικοπές των μαθημάτων στη Β' και Γ' τάξη θα οδηγήσουν σε νέες συμπτύξεις μαθημάτων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών. Σε επιπλέον περικοπές και κινητικότητα».
Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ καλούν στον αγώνα για:
Εκδήλωση - συζήτηση, με θέμα «Οι εξελίξεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση - Η πρόταση του ΚΚΕ», διοργανώνουν η Περιφερειακή Οργάνωση ΑΕΙ και η Τομεακή Οργάνωση ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, την Πέμπτη 7 Σεπτέμβρη, στις 7 μ.μ., στο αίθριο του Πολυτεχνείου του ΑΠΘ. Θα μιλήσει ο Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ. Θα ακολουθήσει γλέντι.
Περίοδος υποβολής αιτήσεων από τους αποφοίτους Δημόσιων ΙΕΚ για τις εξετάσεις πιστοποίησης είναι αυτή που διανύουμε, μέχρι τις 5 Σεπτέμβρη, και με αφορμή αυτό ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ (ΣΥΣΔΙΕΚ) θέτει προβληματισμούς για τη διαδικασία της πιστοποίησης και ζητά αυτή να είναι δωρεάν.
Μεταξύ άλλων ο ΣΥΣΔΙΕΚ αναφέρει σε ανακοίνωσή του: «Μας εξετάζουν σε κάτι, που ήδη έχουμε εξεταστεί εντός του χρόνου σπουδών, με προόδους και τις τελικές εξετάσεις.
Η κυβέρνηση και ο ΟΕΠΠΕΠ (ο εθνικός οργανισμός πιστοποίησης που έδωσε άδεια σε εκπαιδευτήριο ...Αστρολογίας) μάς ζητούν να πληρώσουμε και από πάνω για την πιστοποίηση, 100 ευρώ το κεφάλι. Εκβιάζοντας στην πράξη κάθε σπουδαστή, αφού κανείς δεν θέλει, να πάνε δυο και βάλε χρόνια προσπαθειών χαμένα.
Να βγάλει κάθε σπουδαστής συμπέρασμα. Την ώρα που κυβέρνηση και ΕΕ τσακίζουν εμάς και τις οικογένειές μας, με φόρους και κάθε λογής χαράτσια, κάποιοι άλλοι την περνάνε φίνα. Εφοπλιστές, τραπεζίτες, εργοστασιάρχες, μεγαλοεργολάβοι έχουν μπουκώσει με επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές και τζάμπα εργασία.
Κανένας μόνος του, μαζί είμαστε πιο δυνατοί, οργανώνουμε την πάλη μας με τον Σύλλογό μας!
Απαιτούμε: