ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Ιούλη 1998
Σελ. /36
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΔΕΚΟ
Στήνουν μηχανισμό υπονόμευσης των κινητοποιήσεων

Μέτρα, ώστε να μην εκδηλωθούν αντιδράσεις όπως στην Ιονική και την "Ολυμπιακή", απεργάζεται το κυβερνητικό επιτελείο

Η επιτάχυνση των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης των ΔΕΚΟ με παράλληλη δημιουργία "πυροσβεστικού" μηχανισμού προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον κινητοποιήσεις παρόμοιες με τις περιπτώσεις της Ιονικής και της "Ολυμπιακής" ήταν το αντικείμενο της χτεσινής σύσκεψης στο μέγαρο Μαξίμου, με τη συμμετοχή, εκτός από του πρωθυπουργού, των υπουργών Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, Εργασίας Μ. Παπαϊωάννου, Μεταφορών Τ. Μαντέλη, του υφυπουργού Εργασίας Χ. Πρωτόπαππα και του συμβούλου του πρωθυπουργού Τ. Γιαννίτση. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ανοίξει θέμα ασφαλιστικού σε ΟΣΕ και Αστικές Συγκοινωνίες, με ενοποίηση των ασφαλιστικών τους ταμείων και την υπαγωγή τους στο ΙΚΑ.

Σε ό,τι αφορά το θέμα της επιτάχυνσης των ιδιωτικοποιήσεων στις ΔΕΚΟ, το καμπανάκι κτυπά για τους Οργανισμούς Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης, τους Οργανισμούς Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης, τον ΟΔΔΥ, τις λαχαναγορές Αθήνας και Θεσσαλονίκης, καθώς επισπεύδονται οι διαδικασίες έκδοσης Προεδρικών Διαταγμάτων που θα αναφέρονται στα καταστατικά λειτουργίας των επιχειρήσεων ως Ανώνυμες Εταιρίες.

Το φλέγον θέμα στο οποίο έχει επικεντρωθεί η προσοχή της κυβέρνησης Σημίτη, είναι η δημιουργία προϋποθέσεων, ώστε οι εργασιακές σχέσεις να περάσουν σε κλίμα "συναίνεσης" με τους εργαζόμενους. Ετσι, στα πλαίσια της προσπάθειας απονεύρωσης του συνδικαλιστικού κινήματος έχει συγκροτηθεί ειδική ομάδα παρέμβασης, με επικεφαλής τον Χ. Πρωτόπαππα και τον Ρ. Σπυρόπουλο. Στόχος της ομάδας αυτής είναι να έρθει σε επαφή με τη λεγόμενη εσωκομματική αντιπολίτευση και την ηγεσία των συνδικάτων στον ΟΣΕ, τις Αστικές Συγκοινωνίες και τα ΕΛΤΑ, ώστε τα ισοπεδωτικά μέτρα ανατροπής των εργασιακών σχέσεων να περάσουν χωρίς μεγάλη ένταση...

Για τις λεγόμενες "διαρθρωτικές αλλαγές στις ΔΕΚΟ", δηλαδή την επιχείρηση ξεπουλήματος, οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών - Επικοινωνιών επιχείρησαν με δηλώσεις τους να υποβαθμίσουν το θέμα. Ο Γ. Παπαντωνίου είπε ότι ήταν μια ενημερωτική σύσκεψη για την πορεία υλοποίησης του προγράμματος των διαρθρωτικών αλλαγών και τις ιδιωτικοποιήσεις των τραπεζών, χωρίς να ληφθούν αποφάσεις. Ο Τ. Μαντέλης είπε ότι δεν υπάρχει κάτι ιδιαίτερο, πέραν των εξηγήσεων που έδωσε ο Γ. Παπαντωνίου,ενώ απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου, αν συζητήθηκε η ιδιωτικοποίηση ΔΕΚΟ της εποπτείας του, είπε ότι έγινε ενημέρωση του πρωθυπουργού για το σύνολο των ΔΕΚΟ, αλλά μόνο όσον αφορά τα "επιχειρησιακά σχέδια" και το χρόνο ολοκλήρωσής τους. Πρόσθεσε ότι προηγούνται τα ΕΛΤΑ και επακολουθούν μέσα στον Ιούλη ο ΟΣΕ και ο ΟΑΣΑ. Ο υπουργός ρωτήθηκε για τις ιδιωτικοποιήσεις δραστηριοτήτων στις τρεις αυτές επιχειρήσεις, αλλά απέφυγε ν' απαντήσει, λέγοντας ότι τα κύρια ζητήματα, είναι η εξυγίανση και η επιχειρησιακή τους ανάπτυξη. Σε άλλη ερώτηση για τις εργασιακές σχέσεις, είπε ότι υπάρχει προσέγγιση, αναφέροντας ότι στα ΕΛ-ΤΑ έχει κλείσει σχεδόν το σύνολο των θεμάτων, στον ΟΣΕ βρίσκεται σε εξέλιξη ο διάλογος και στον ΟΑΣΑ πρόκειται ν' αρχίσει άμεσα. Τέλος, ερωτηθείς για την επιβολή ελαστικού ωραρίου στις αστικές συγκοινωνίες, περιορίστηκε να πει ότι αυτό είναι στα γενικά θέματα!


ΔΕΗ
Παραμένει ο κίνδυνος για "μπλακ άουτ"

Συνεχίστηκαν και χτες οι περιορισμένης έκτασης διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος στο λεκανοπέδιο Αττικής, ενώ ευτυχές χαρακτηρίζεται το γεγονός της αποφυγής "μπλακ άουτ", καθώς τα προβλήματα που υπήρχαν στο σύστημα της ΔΕΗ,εξακολουθούν να υπάρχουν, ενώ χτες σημειώθηκε ρεκόρ ζήτησης όλων των εποχών. Η επαρκής ηλεκτροδότηση του Λεκανοπεδίου τις επόμενες ημέρες θα επιτευχθεί πραγματικά μόνο από σύμπτωση, καθώς τα χρόνια προβλήματα ισορροπίας του συστήματος Βορρά (παραγωγή) - Νότου (κατανάλωση) παραμένουν άλυτα. Την ίδια στιγμή που αναδεικνύεται η πολιτική απαξίωσης της ΔΕΗ και έλλειψης ενεργειακού σχεδιασμού της χώρας, η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι της ΔΕΗ περιορίζονται στο να δώσουν άλλοθι στους εαυτούς τους και στην πολιτική που εφαρμόζουν. Ετσι, δύο μέρες τώρα, η μεν υπουργός Ανάπτυξης ζητάει πόρισμα από τους ειδικούς και ένορκη διοικητική εξέταση, οι δε αρμόδιοι της ΔΕΗ καταφεύγουν σε δηλώσεις που φτάνουν μέχρι και στο ότι για την έλλειψη ηλεκτροδότησης φταίει η ύπαρξη διακριτών εξουσιών και συγκεκριμένα η Δικαιοσύνη. Με δηλώσεις τους σε ραδιοφωνικούς σταθμούς υποστήριξαν από το... ότι φταίει η Τρίτη Γραμμή του Κρυονερίου η οποία... θα κατασκευαστεί, ότι φταίει η ΔΕΠΑ, που δεν έχει φέρει το φυσικό αέριο, μέχρι ότι φταίει το Κερατσίνι που ήταν εκτός λειτουργίας και άλλα τέτοια. Για τη συντήρηση των σταθμών και της εν γένει υποδομής της επιχείρησης, για την έλλειψη 8.500 τεχνικών, απαραίτητων για τη σωστή συντήρηση και λειτουργία της, κανένας αρμόδιος δεν έκανε λόγο και κυρίως δεν προτίθεται να τα δει για να τα επιλύσει. Η επιχείρηση δεν έχει να διαθέσει κονδύλια για τους τεχνικούς και για τη συντήρηση, αλλά έχει να δίνει δισεκατομμύρια "καπέλα" στους διάφορους κατασκευαστές, όπως στην περίπτωση της Φλώρινας. Το "μπάχαλο" που η κυβέρνηση έχει δημιουργήσει και σε αυτόν τον τομέα, αποσκοπεί τελικά στην πλήρη παράδοση και της ηλεκτρικής ενέργειας σε ιδιώτες. Οσο για τη ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ από τη μια καταγγέλλει την έλλειψη προγραμματισμού και από την άλλη στέκεται στο πλευρό της κυβέρνησης στα σχέδια για ιδιωτικοποίηση της ηλεκτρικής ενέργειας, που δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για προγραμματισμό και οφέλη υπέρ των μικρών καταναλωτών.

Στο αρχείο τέθηκε η έρευνα για το "μπλακ άουτ" που είχε βυθίσει στο σκοτάδι το λεκανοπέδιο της Αττικής τον περασμένο χειμώνα, από βλάβη των πυλώνων υψηλής τάσης στην Πάρνηθα, εξαιτίας της μεγάλης κακοκαιρίας. Ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Β. Ξενάκης,ο οποίος διενήργησε την έρευνα, έκρινε ότι δεν προέκυψαν ποινικές ευθύνες για το "μπλακ άουτ".



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ