ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 2 Ιούνη 2004
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Ανοιχτοί εκβιασμοί από τους Γερμανούς

Το «εκεί που μας χρωστούσαν...» θυμίζουν οι μεθοδεύσεις της HDW που κατέθεσε αγωγή και αξιώνει αποζημιώσεις

Eurokinissi

Ωμοί εκβιαστές αποδεικνύονται οι Γερμανοί «σωτήρες» που πάτησαν πόδι στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά επί ΠΑΣΟΚ και εξακολουθούν να αλωνίζουν, ενώ παράλληλα κάνουν διάφορες μεθοδεύσεις για να τσεπώσουν κι άλλα κονδύλια από το ελληνικό δημόσιο. Χτες η γερμανική HDW η οποία απέκτησε τα ναυπηγεία παίρνοντας μάλιστα προίκα πάνω από 1 τρισεκατομμύριο δραχμές παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού, κατέθεσε αγωγή κατά της τράπεζας Πειραιώς (αγοράστρια της ΕΤΒΑ, που κατείχε και παραχώρησε το Σκαραμαγκά) διεκδικώντας αποζημίωση για ζημιές που δήθεν υπέστη από συμβάσεις των ναυπηγείων! Βέβαια, η αγωγή αφορά όλους εμάς και ουδόλως την Πειραιώς του Σάλλα, ο οποίος όταν υπέγραφε με το ΠΑΣΟΚ την εξαγορά της ΕΤΒΑ φρόντισε και όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση «να κατέχει αντίστοιχες εξασφαλίσεις» από το ελληνικό δημόσιο!

Η εκβιαστική κίνηση των Γερμανών που απορρέει από τις διαβεβαιώσεις της προηγούμενης κυβέρνησης, ότι θα διαγραφούν οι υποχρεώσεις των ναυπηγείων έναντι του ΟΣΕ, και θα επιδοτηθούν για τη ζημιά από την ακύρωση της σύμβασης με το Στρίντζη, αποτελεί ντοκουμέντο για το πώς και σε ποιους ξεπουλιέται η δημόσια περιουσία.

Η θρασύτητα των Γερμανών να ζητούν περί τα 150 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο, όταν για την «εξαγορά» του ναυπηγείου κατέθεσαν 6 εκατ. ευρώ, δεν έχει προηγούμενο. Πρόσφατα, ο πρόεδρος του Σκαραμαγκά, δήλωσε πως βρίσκονταν σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με το ελληνικό δημόσιο για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους. Στις εκβιαστικές τους αιτιάσεις, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο και για το κλείσιμο των ναυπηγείων, επιχειρώντας μ' αυτόν τον τρόπο να τρομοκρατήσουν τους εργαζόμενους, ασκώντας επιπλέον πιέσεις.

Σε ανακοίνωσή της η Τράπεζα Πειραιώς σημειώνει ότι η αγωγή αυτή τυπικά στρέφεται κατά της τράπεζας ως διαδόχου της ΕΤΒΑ, ουσιαστικά όμως κατευθύνονται προς το ελληνικό δημόσιο στο πλαίσιο πιέσεων για «φιλικό» διακανονισμό εκκρεμοτήτων.

ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Παραμένει ... εθνικός στόχος

Σε τροχιά πλήρους ταύτισης και ο Πολυζωγόπουλος της ΓΣΕΕ

Στην τροχιά ικανοποίησης των αξιώσεων των βιομηχάνων για την αναγόρευση της ανταγωνιστικότητας σε νέο «εθνικό στόχο» κινείται και η κυβέρνηση της ΝΔ. Και ενώ όλα τα προηγούμενα χρόνια ο ελληνικός λαός «γόγγυξε» για την περιβόητη ανταγωνιστικότητα των επιχειρηματιών, χτες η ΝΔ, διά του αρμόδιου υπουργού Ανάπτυξης, Δ. Σιούφα, εξήγγειλε πως «το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης για την περίοδο 2004-2008» είναι η δημιουργία μιας «ομπρέλας ανταγωνιστικότητας που να διαπερνά οριζόντια το δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, τη Δημόσια Διοίκηση, την Αυτοδιοίκηση, την Υγεία, την Παιδεία και την κοινωνική πολιτική».

Είναι προφανές πως οι συνέπειες για τα ευρύτερα λαϊκά στρώματα θα είναι ιδιαίτερα επαχθείς τα επόμενα χρόνια, αφού τα πάντα - σύμφωνα με την αναφορά του υπουργού Ανάπτυξης - θα εξετάζονται από την επίδραση που έχουν στα κέρδη των επιχειρήσεων. Ακόμη και οι νόμοι, πριν ψηφιστούν, θα υπόκεινται σε αξιολόγηση ως προς τις επιπτώσεις που θα έχουν στο επίπεδο της ανταγωνιστικότητας. Μάλιστα, η κυβέρνηση αποδέχτηκε το αίτημα που διατύπωσε την περασμένη βδομάδα ο πρόεδρος του ΣΕΒ για την ανακήρυξη του 2005 ως έτους «εθνικής ανταγωνιστικότητας»!

Τη στιγμή που προετοιμάζονται νέα δεινά σε βάρος των εργαζομένων, η συμβιβασμένη πλειοψηφία της ΓΣΕΕ ασκεί ...κριτική στην κυβέρνηση για ...ολιγωρία. Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ, Χρ. Πολυζωγόπουλος, παρεμβαίνοντας χτες στη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας και Ανάπτυξης (ΕΣΑΑ), αφού συμφώνησε προκαταβολικά με τις δράσεις που εξήγγειλε η κυβέρνηση για την επίτευξη της ανταγωνιστικότητας, αλλά και την ανακήρυξη του 2005 ως έτους «εθνικής ανταγωνιστικότητας», κάλεσε την κυβέρνηση να μην ολιγωρήσει στους στόχους της και «το ΕΣΑΑ να διαμορφωθεί σε ένα ευέλικτο σχήμα λήψης αποφάσεων». Σημείωσε επίσης ότι το μεγαλύτερο βάρος για την επίτευξη της ανταγωνιστικότητας θα πρέπει να δοθεί στην εκπαίδευση και στη διά βίου κατάρτιση των εργαζομένων... Δηλαδή, είπε αυτά που δεν είπε ο πρόεδρος του ΣΕΒ στη σύντομη παρέμβασή του!

Ο υπουργός Οικονομίας

Στην ίδια γραμμή κινήθηκε και ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Γ. Αλογοσκούφης, που είπε: «Ζητάμε την ενεργοποίηση των εργαζομένων και του επιχειρηματικού κόσμου. Πρέπει να προχωρήσουμε ενωμένοι. Ολοι έχουν το ρόλο τους στην υλοποίηση του εθνικού σχεδίου ανταγωνιστικότητας. Κυβέρνηση, εργαζόμενοι και επιχειρήσεις»! Επαναλαμβάνοντας ουσιαστικά την πολιτική του ΠΑΣΟΚ ανέφερε: «Χρειαζόμαστε μία επανάσταση ανταγωνιστικότητας, παραγωγικότητας και ποιότητας, που μόνο οι νέες μεγάλες επενδύσεις μπορούν να μας διασφαλίσουν». Υποσχέθηκε επίσης νέα ενίσχυση των κινήτρων για επενδύσεις και άρση των ...αντικινήτρων.

ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΚΟΦΙΝ
Δε συζητούν τους ειδικούς φόρους στα καύσιμα

Επιβεβαιώνεται σήμερα ότι η κυβέρνηση ενέπαιζε τον ελληνικό λαό με τα περί μείωσης των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα. Τώρα ισχυρίζονται ότι το σχετικό αίτημα δεν έγινε αποδεκτό...

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέρριψε το αίτημα της ελληνικής πλευράς να συζητηθεί στο ΕΚΟΦΙΝ το θέμα της μείωσης των ειδικών φόρων στα καύσιμα, κάτι που άλλωστε αναμενόταν, καθώς, εκτός από τη χώρα μας, ανάλογο ενδιαφέρον δεν υπήρξε από καμιά άλλη χώρα. Αυτά τουλάχιστον υποστηρίζουν τώρα κυβερνητικοί παράγοντες. Η ουσία του θέματος πάντως είναι ότι η κυβέρνηση πέταξε ένα πυροτέχνημα - αυτό της πρότασης στα κοινοτικά όργανα για μείωση του ειδικού φόρου - με στόχο να εκτονώσει την αγανάκτηση της κοινής γνώμης από τα αλλεπάλληλα κύματα κερδοσκοπίας στην αγορά των καυσίμων, αλλά και από την κυβερνητική αδράνεια στο συγκεκριμένο θέμα... Κατά τα άλλα, στην ατζέντα του ΕΚΟΦΙΝ, οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν χτες και ολοκληρώνονται σήμερα, περιλαμβάνονται θέματα τρέχουσας διαχείρισης. Πάντως, το φλέγον πρόβλημα της αλματώδους ανόδου των τιμών των καυσίμων, το οποίο πήρε νέα αρνητική τροπή μετά το τρομοκρατικό χτύπημα που σημειώθηκε στη Σαουδική Αραβία την προηγούμενη βδομάδα, είναι βέβαιο ότι θα απασχολήσει τις εργασίες του Συμβουλίου. Σε σχετικές πάντως δηλώσεις ο επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων της ΕΕ, Π. Αλμούνια, ήταν αρκετά καθησυχαστικός, καθώς δήλωσε ότι με τα σημερινά επίπεδα των διεθνών τιμών του πετρελαίου η ανάπτυξη της ευρωπαϊκής οικονομίας θα επηρεαστεί μόλις κατά 0,2 εκατοστά της μονάδας.

Τα θέματα που με βάση το επίσημο πρόγραμμα θα συζητηθούν στο ΕΚΟΦΙΝ είναι:

  • Οδηγία φορολόγησης εισοδημάτων από τόκους αποταμιεύσεων
  • Εκθεση του Συμβουλίου επί των αναθεωρημένων Γενικών Κατευθύνσεων Οικονομικής Πολιτικής
  • Εφαρμογή της διαδικασίας περί υπερβολικού ελλείμματος για την Ολλανδία. Η χώρα αυτή είναι μια από τις έξι οι οποίες το 2003 εμφάνισαν δημοσιονομικά ελλείμματα υψηλότερα από το 3% του ΑΕΠ. Εξάλλου, στο επόμενο ΕΚΟΦΙΝ αναμένεται να συζητηθεί η απόφαση της Επιτροπής για την εκκίνηση της διαδικασίας περί υπερβολικού ελλείμματος της Ελλάδας
  • Ολοκλήρωση του χρηματοπιστωτικού συστήματος, όπου προβλέπεται να συζητηθούν διάφορες εκθέσεις για την ολοκλήρωση της τραπεζικής αγοράς της ΕΕ, καθώς και την προώθηση κανονιστικών πλαισίων για θέματα χρηματοπιστωτικών αγορών μεταξύ της ΕΕ και των ΗΠΑ.
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ»
Ξεπούλημα ... αλά ΑΓΕΤ

Το ξεπούλημα των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» ακόμα και «σε τιμή μονάδας» (τζάμπα), προαναγγέλλει η νέα διοίκηση της εταιρίας, εν μέσω αιχμών κατά της προηγούμενης κυβέρνησης για έλλειψη πολιτικού θάρρους, οικονομικής αξιοπρέπειας και επαγγελματισμού.

Κατά τη χτεσινή υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας μεταξύ των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» και των «Κυπριακών Αερογραμμών», ο πρόεδρος της ΟΑ Π. Παπαγεωργίου, ο οποίος σημειωτέον ήταν ο «αρχιμάστορας» του ξεπουλήματος της τσιμεντοβιομηχανίας ΑΓΕΤ Ηρακλής στους Ιταλούς επί κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη, απαντώντας σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων, αφού ξεκαθάρισε ότι «το τίμημα δεν είναι ο μοχλός της πώλησης», πρόσθεσε ότι η εταιρία θα είναι έτοιμη για ιδιωτικοποίηση τον ερχόμενο Οκτώβρη. Μέχρι τότε, σημείωσε, στόχος είναι να καταστεί πιο ελκυστικό το προς πώληση πακέτο μετοχών της εταιρίας και στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται το ενδεχόμενο επανασύνδεσης των εταιριών του Ομίλου, ώστε, εκτός του πτητικού έργου, να εκχωρηθούν πακέτο στους ιδιώτες και άλλες κερδοφόρες δραστηριότητες, όπως είναι το «Χάντλιγκ» (επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών), οι εμπορευματικές μεταφορές κλπ.

Αυτοκίνητα πολυτέκνων

Χωρίς τη βεβαίωση του Τελωνείου θα μπορούν οι πολύτεκνοι να μεταβιβάζουν τα επιβατηγά αυτοκίνητά τους, στα οποία χορηγήθηκε απαλλαγή από τα τέλη ταξινόμησης. Αυτό προβλέπεται σε εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, η οποία στοχεύει στην «απλούστευση της διαδικασίας». Επί της ουσίας οι πολύτεκνοι θα συνεχίσουν να έχουν το δικαίωμα μεταβίβασης μετά την πάροδο τριετίας, διαφορετικά θα πρέπει να πληρώσουν τα τέλη ταξινόμησης.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ