ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 2 Μάρτη 1996
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το Υπουργικό Συμβούλιο στο ρόλο του ΣΕΒ!

Την ικανοποίηση των αξιώσεων του Διευθυντηρίου των Βρυξελλών και του ΣΕΒ, που απαιτούν γενικό ξήλωμα του κράτους "πρόνοιας" και εντατικοποίηση της λιτότητας, αποφάσισε χτες το Υπουργικό Συμβούλιο, όπου ο πρωθυπουργός έδωσε εντολές για επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων και σκληρότερη λιτότητα στη διετία '96 - '97

Προχωράμε ακάθεκτοι στο γενικό ξήλωμα του κράτους "πρόνοιας" και την εντατικοποίηση της μονόπλευρης λιτότητας σε βάρος των πλατιών λαϊκών στρωμάτων, γιατί το Διευθυντήριο των Βρυξελλών επιτάσσει να εκπληρώσουμε πάση θυσία τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει με το πρόγραμμα "σύγκλισης". Αυτό είναι το μήνυμα που έστειλε ο πρωθυπουργός, Κώστας Σημίτης,μετά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, σε μια προσπάθεια να παγιώσει στην κοινή γνώμη ότι η συνέχιση και η σκλήρυνση της εφαρμοζόμενης αντιλαϊκής πολιτικής είναι μονόδρομος!

Στην κυβερνητική ανακοίνωση, που εκδόθηκε μετά το τέλος της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου, είναι εμφανής η αγωνία της κυβέρνησης στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων. Σύμφωνα με την κυβερνητική ανακοίνωση, στο Υπουργικό Συμβούλιο συζητήθηκε η γενική πορεία της οικονομίας, οι δημοσιονομικές εξελίξεις, τα διαρθρωτικά προβλήματα της οικονομίας και χαράχτηκαν οι προτεραιότητες της κυβέρνησης στον οικονομικό τομέα.

Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο πρωθυπουργός:

  • Υπογράμμισε ότι "στόχος της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης είναι "η προώθηση της σταθεροποίησης, της ανάπτυξης και της κοινωνικής δικαιοσύνης". Το τελευταίο περί "κοινωνικής δικαιοσύνης" αποτελεί στάχτη στα μάτια, αφού την περασμένη Τετάρτη ο υπουργός Οικονομικών και την Πέμπτη ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας δήλωναν, δημόσια, ότι για τα επόμενο 3 τουλάχιστον χρόνια "δε θα υπάρξει χαλάρωση" στην εφαρμοζόμενη πολιτική λιτότητας.
  • Στο Υπουργικό Συμβούλιο "διαπιστώθηκε η θετική πορεία της οικονομίας, αλλά και τα υπάρχοντα προβλήματα, και επισημάνθηκαν οι προτεραιότητες και τα "ευαίσθητα σημεία""! Προβλήματα υπαρκτά, που οξύνονται με τη συγκεκριμένη πολιτική, αλλά η κυβέρνηση τα αξιοποιεί σαν άλλοθι για τη συνέχιση της ίδιας αδιέξοδης και καταστροφικής πολιτικής.
  • Υποστήριξε πως "οι στόχοι που έχουν τεθεί, εφόσον ολοκληρωθούν με συνέπεια, θα οδηγήσουν σε αναπτυξιακό ρυθμό 2,5%". Διατύπωσε τον ασύστατο ισχυρισμό πως ένας τέτοιος ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας "θα συμβάλει στην άνοδο του βιοτικού επιπέδου και στη σύγκλιση της οικονομίας μας με την Ευρωπαϊκή Ενωση", αν και αποτελεί κοινό μυστικό ότι με τέτοια πολιτική βελτιώνεται μόνο το βιοτικό επίπεδο των χρυσοκάνθαρων του πλούτου, ενώ σε καμιά περίπτωση δεν εξασφαλίζεται η πραγματική σύγκλιση με τις άλλες χώρες -μέλη της ΕΕ.
Οι προτεραιότητες

Σύμφωνα με την κυβερνητική ανακοίνωση, οι προτεραιότητες της κυβερνητικής πολιτικής για τη διετία 1996 - 1997 - μέχρι δηλαδή τη λήξη της κυβερνητικής θητείας - είναι οι ακόλουθες:

1) "Η περαιτέρω μείωση του πληθωρισμού, των επιτοκίων, καθώς και η επίτευξη των στόχων της δημοσιονομικής και νομισματοπιστωτικής πολιτικής", κύριο χαρακτηριστικό της οποίας είναι ότι τα τα παίρνει από τους πολλούς και φτωχούς για να τα δώσει στους λίγους και πλούσιους.

2) "Η αύξηση της προσπάθειας για τη σύλληψη της φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής, η μείωση της δημόσιας σπατάλης και η στροφή των δαπανών σε τομείς που συντείνουν στην κοινωνική δικαιοσύνη, έχουν υψηλότερο οικονομικό αποτέλεσμα και μεγαλύτερη κοινωνική χρησιμότητα". Υπόσχεση την οποία ακούμε χρόνια, και έχουμε έξαρση του φαινομένου, καθώς οι κυβερνήσεις που εναλλάσσονται στην εξουσία αφήνουν στο απυρόβλητο τους μεγάλους και επικεντρώνουν τα πυρά στους μικρούς, ενώ παράλληλα με τις περικοπές των δαπανών του δημοσίου, έχουμε διεύρυνση της κοινωνικής αδικίας.

3) "Η Διαμόρφωση μιας εθνικής κοινωνικής συμφωνίας μεταξύ πολιτείας, παραγωγικών φορέων και εργαζομένων, για την εισοδηματική πολιτική, τη σύνδεση αμοιβών με την παραγωγικότητα και την υιοθέτηση μέτρων για την αύξηση της απασχόλησης". Στην ουσία, πρόκειται για την εφαρμογή μέτρων που κινούνται στον αστερισμό της "Λευκής Βίβλου", που επιτείνει την επιδείνωση του βιοτικού επιπέδου των εργαζομένων.

4) "Η στήριξη των αναπτυξιακών πρωτοβουλιών για να τονωθεί ο διαρθρωτικός μετασχηματισμός της οικονομίας", στην κατεύθυνση της διεύρυνσης της ασυδοσίας και των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου, με νέα κίνητρα. Στα πλαίσια αυτά, εντάσσουν τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση των ΔΕΚΟ και των κρατικών τραπεζών, με το νομοσχέδιο που φέρει τον ψευδεπίγραφο τίτλο "εκσυγχρονισμός των ΔΕΚΟ", καθώς, όπως αναφέρεται στην κυβερνητική ανακοίνωση, είναι "ειλημμένη η απόφαση για τη μετοχοποίησή τους".

Στην ίδια κατεύθυνση του "λιγότερου κράτους" εντάσσεται και η κυβερνητική απόφαση για "έλεγχο και κατάργηση περιττών (σ.σ. για ποιους;) οργανισμών και συμβουλίων", καθώς επίσης η "επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων με διαφανείς διαδικασίες" και η "κατάργηση των προνομιακών ολιγοπωλίων με απελευθέρωση των αγορών"!

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
Νέο "γδάρσιμο" στους γιωταχήδες

Σε ρόλο Τροχαίας οι ασφαλιστικές εταιρίες, ετοιμάζουν νέες αυξήσεις, καθώς παράλληλα με τα πρόστιμα που θα πληρώνουν οι κακοί οδηγοί και όσοι οδηγούν σε κατάσταση μέθης στην Τροχαία, θα αυξάνονται και τα ασφάλιστρα

Νέο χαράτσωμα - σκάνδαλο με επιβολή επασφαλίστρου από 40% μέχρι και 120% επιφυλάσσουν οι ασφαλιστικές εταιρίες στους ασφαλισμένους γιωταχήδες από το δεύτερο εξάμηνο του χρόνου. Οι αυξήσεις αυτές, που ετοιμάζονται να επιβάλουν οι ασφαλιστικές εταιρίες με τις "πλάτες" του κράτους, θα προστεθούν στις αυξήσεις μέχρι και 77% που επέβαλαν στα ασφάλιστρα των ΙΧ από την 1η Γενάρη, ελέω απελευθέρωσης και στον τομέα αυτό, που κυριολεκτικά έχει αφήσει τις εταιρίες ασύδοτες να οργιάζουν με διάφορα "κόλπα" σε βάρος των ιδιοκτητών οχημάτων.

Ετσι, όπως αποκάλυψε χτες ο πρόεδρος της Επιτροπής Ατυχημάτων της Ενωσης Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΕΑΕΕ) Γ. Σκούρτης,κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης των ασφαλιστικών εταιριών για θέματα του κλάδου αυτοκινήτου, οι εταιρίες έχουν στα σκαριά ένα άλλο point system, αντίστοιχο με εκείνο της Τροχαίας, με το οποίο οι ασφαλισμένοι για κάθε παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), έστω κι αν δεν έχουν προκαλέσει ατύχημα, θα "φεσώνονται" εκτός από το πρόστιμο στην Τροχαία και με επασφάλιστρο μέχρι και 40% στην ασφαλιστική εταιρία, ανάλογα με την κλίμακα που θα προβλέπει το σύστημα αυτό, με το επιχείρημα ότι... αυξάνεται η επικινδυνότητά τους ως οδηγών!

Δε φτάνει δηλαδή το πρόστιμο από την Τροχαία, δε φτάνουν τα ήδη φουσκωμένα ασφάλιστρα που καταβάλλουν οι οδηγοί με τη δικαιολογία ότι - σύμφωνα με οδηγία της ΕΕ - ασφαλίζονται υποχρεωτικά για κατώτατη υλική ζημιά που τυχόν θα προκαλέσουν ύψους 30 εκατ. δρχ. και για σωματική βλάβη ύψους 150 εκατ. δρχ. - τώρα θα πρέπει να εισπράττουν οι εταιρίες "αεριτζίδικα" ποσά, γιατί ο ασφαλισμένος πέρασε με κόκκινο φανάρι! Και όλα αυτά τα σκανδαλώδη, που ισοδυναμούν με νόμιμη κλοπή σε βάρος των ασφαλισμένων, με τη "βούλα" και της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που υπογράφει με "χέρια και με πόδια" τις επιταγές της "ελεύθερης αγοράς", που υπαγορεύει η Ευρωπαϊκή Ενωση.

Παράλληλα, οι εταιρίες ετοιμάζονται να επιβάλουν και νέο επασφάλιστρο για τους γιωταχήδες εκείνους που συλλαμβάνονται να οδηγούν σε κατάσταση μέθης, πέρα από τα πρόστιμα που θα πληρώνουν στην Τροχαία με βάση τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Προλειαίνοντας το έδαφος για το μέγεθος των σχεδιαζόμενων αυξήσεων, ο Γ. Σκούρτης δήλωσε χτες ότι "στην Αμερική το επασφάλιστρο αυτό ισοδυναμεί με 400% επί του ασφαλίστρου, ενώ στην Ευρώπη με 120%"!Στην ουσία, δηλαδή, άφησε να εννοηθεί ότι οι εταιρίες προσανατολίζονται στην καλύτερη περίπτωση στην επιβολή του τελευταίου.

Επίσης, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της ασφαλιστικής εταιρίας "Ιμπέριαλ Ελλάς" Γ. Τζανή,η ΕΑΕΕ προσανατολίζεται στον επαναπροσδιορισμό των όρων υπό τους οποίους οι εταιρίες θα μπορούν να στρέφονται εναντίον πελατών τους. Χωρίς να υπάρξουν παραπέρα διευκρινίσεις, μπορεί κανείς να διανοηθεί ότι ο "επαναπροσδιορισμός" αυτός θα ισοδυναμεί με ό,τι "τρικ" σκαρφιστούν οι εγκέφαλοι αρχιτέκτονες της στρατηγικής των ασφαλιστικών μεγαθηρίων για να "γδάρουν" με νέους τρόπους τους ασφαλισμένους...

Ο ίδιος ανέφερε ότι από όλες τις υποθέσεις τροχαίων ατυχημάτων, ποσοστό της τάξης του 6% οδηγείται στα δικαστήρια. Ειδικότερα, σε αριθμό 250.000 τροχαίων, οι 17.000 διακανονίστηκαν δικαστικά.

Τέλος, κατά τη διάρκεια της χτεσινής εκδήλωσης εκφράστηκε η πρόταση η πληρωμή των ζημιών να γίνεται από την ασφαλιστική εταιρία του θιγόμενου ασφαλισμένου και στη συνέχεια η ίδια η εταιρία να στρέφεται στην αντίστοιχη του υπαιτίου για την είσπραξη της αποζημίωσης, μέθοδος η οποία εφαρμόζεται από τις ευρωπαϊκές χώρες.

Μελίνα ΖΙΑΓΚΟΥ

Δήλωσαν ικανοποιημένοι για την πορεία ιδιωτικοποίησης...

Οι κοινοτικοί αξιωματούχοι απένειμαν εύσημα στην κυβέρνηση για τη συνέπειά της στην υλοποίηση των δεσμεύσεων για την ιδιωτικοποίηση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας

Την ικανοποίησή τους για την πορεία ιδιωτικοποίησης ζωτικών εργασιών του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας εξέφρασαν οι κοινοτικοί γραφειοκράτες, μετά τη συνάντηση που είχαν την προηγούμενη Πέμπτη με τον υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας Χ. Πάχτα.

Αυτό προκύπτει από δηλώσεις του τελευταίου, στη διάρκεια χτεσινής συνέντευξης Τύπου, όπου επανέλαβε τις προθέσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αύξηση των διοδίων (δεν ανέφερε πόσο) προκειμένου να υλοποιηθεί η κατασκευή των τμημάτων των οδικών αξόνων, για τα οποία δεν επαρκεί η χρηματοδότηση.

Αναφερόμενος στην επίσκεψη της κοινοτικής αντιπροσωπείας τόνισε ότι υπήρξε "σύμπτωση απόψεων" για την πορεία υλοποίησης της ΜΟΔ και του ΕΛΚΕ, των θεσμικών οργάνων μέσω των οποίων περνούν στα χέρια ιδιωτών το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και η έγκριση των μεγάλων ιδιωτικών επενδύσεων, μιας και - όπως ανέφερε - η ελληνική κυβέρνηση υπήρξε συνεπής στις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει απέναντι στην Κοινότητα. Στο σημείο αυτό πρόσθεσε ότι σύντομα θα προχωρήσει στη συγκρότηση των Διοικητικών Συμβουλίων των δύο αυτών οργάνων, καθώς και ότι για τη θέση του προέδρου της ΜΟΔ προορίζεται ο κ. Μανιτόπουλος. Χτες οι εκπρόσωποι της Κοινότητας είχαν προγραμματίσει να συναντηθούν με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη,την υπουργό ΑνάπτυξηςΒ. Παπανδρέου και τον οικονομικό σύμβουλο του πρωθυπουργού Τ. Γιαννίτση.

Ο Χ. Πάχτας ανέφερε επίσης ότι:

- Τη διετία 1994 - 1995 η Ελλάδα είχε αναλάβει δέσμευση να υλοποιήσει έργα του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης ύψους 2,08 τρισ. δραχμών, ενώ μέχρι το τέλος του 1995 είχαν καταβληθεί πληρωμές 1,11 τρισ. δραχμών ή το 53% των δεσμεύσεων. Επανέλαβε επίσης ότι στόχος της κυβέρνησης του 1996 και τα επόμενα χρόνια είναι να καλύψει την υστέρηση της διετίας 1994 - 1995.

- Εντός των προσεχών ημερών το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας θα προκηρύξει το έργο της ανάπτυξης του ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, συνολικού κόστους 1,6 - 1,7 δισ. δραχμών.

- Οι χρηματοδοτήσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων μέχρι σήμερα ανήλθαν στο ποσό των 106 δισ. δραχμών. Η προϋπολογισμένη δαπάνη του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για το 1996 ανέρχεται σε 1,2 τρισ. δραχμές.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ