ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 2 Μάρτη 2021
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
Με ευθύνη της κυβέρνησης διακόπηκαν τα σχολικά γεύματα!

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Εντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η διακοπή των σχολικών γευμάτων που διανέμονταν στους μαθητές Δημοτικού, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας.

Οπως εξηγεί το ΚΚΕ σε Ερώτηση που κατέθεσε για το θέμα στη Βουλή: «Στις 26/2, οι 1.227 σχολικές μονάδες (185.000 μαθητές) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα σχολικών γευμάτων ενημερώθηκαν εντελώς αιφνιδιαστικά πως από τη Δευτέρα 1η Μαρτίου σταματά η διανομή των γευμάτων στους μαθητές.

Η διακοπή της χορήγησης των σχολικών γευμάτων αιτιολογείται από την καθυστέρηση της έγκρισης της νέας σύμβασης έργου από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Το υπουργείο Παιδείας δεν φρόντισε να κινηθούν έγκαιρα οι απαραίτητες διαδικασίες που θα εξασφάλιζαν την απρόσκοπτη συνέχεια του προγράμματος, με αποτέλεσμα να παραμένει άγνωστο πότε θα καταστεί δυνατή η επανεκκίνηση της διανομής.

Αποτελεί τουλάχιστον ντροπή αυτή η εξέλιξη.

Τα σχολικά γεύματα (ανεξάρτητα από τα τεράστια προβλήματα στην εφαρμογή του προγράμματος) αποτελούν στήριγμα για αρκετές εργατικές - λαϊκές οικογένειες, για οικογένειες προσφύγων και μεταναστών, που αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες μέσα στην καθημερινότητα για να καλύψουν άμεσες ανάγκες, και μάλιστα αυτή του φαγητού».

«Το πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα», σημειώνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, Λιάνα Κανέλλη, Μαρία Κομνηνάκα και Μανώλης Συντυχάκης, που υπογράφουν την Ερώτηση, και ζητούν από την υπουργό Παιδείας:

  • Εδώ και τώρα να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να διασφαλιστούν τα σχολικά γεύματα.
  • Να πάρει μέτρα για να επεκταθεί στο σύνολο του μαθητικού δυναμικού το μέτρο των σχολικών γευμάτων.
Εντονες αντιδράσεις από φορείς

«Η κυβέρνηση ταΐζει τους επιχειρηματικούς ομίλους και κόβει το φαΐ των παιδιών μας», σχολιάζει το ΠΑΜΕ για το θέμα, σημειώνοντας ότι «όταν η κυβέρνηση θέλει να ταΐσει τους επιχειρηματικούς ομίλους, είναι ικανότατη και ταχύτατη, αλλά όταν πρόκειται - έστω ως ημίμετρο - για παροχή ανακούφισης ακόμα και φτωχών μικρών παιδιών έχουμε ρυθμούς χελώνας, επιλεκτική γραφειοκρατία και ανικανότητα. Εκτός αν η κυρία Κεραμέως έτρεχε τόσο καιρό για να βάλει την αστυνομία στα πανεπιστήμια και δεν της έμεινε χρόνος για να ασχοληθεί με ένα τόσο σοβαρό ζήτημα». Το ΠΑΜΕ απαιτεί την άμεση επανεκκίνηση και διεύρυνση του προγράμματος, ώστε να μη μείνει νηστικός ούτε ένας μαθητής.

Αντίστοιχα, η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» σχολιάζει σχετικά ότι «η κυβέρνηση διά του υπουργείου Παιδείας συνεχίζει να δείχνει το σκληρό της πρόσωπο, "κόβοντας" ένα πρόγραμμα που το εκπαιδευτικό κίνημα είχε καταφέρει με αγώνες να αποσπάσει». «Κατά τα άλλα, αυτό που "μάρανε" το υπουργείο Παιδείας είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου», σχολιάζει και υπογραμμίζει πως «για την υγεία και την αξιοπρέπεια των μαθητών μας δεν κάνουμε εκπτώσεις».

«Μόνο οργή και αγανάκτηση μας γεμίζει ως γονείς η αδιαφορία του υπουργείου Παιδείας», σημειώνει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) για τη διακοπή του προγράμματος και ζητά εδώ και τώρα να συνεχιστεί και να διευρυνθεί, γιατί όπως εξηγεί: «Ο τρόπος που λειτουργεί σήμερα είναι πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες, αφού αφορά μόνο το 9% των σχολείων της χώρας και το 14% των μαθητών». Με αντίστοιχη ανακοίνωση αντιδρά στη διακοπή του προγράμματος και η Ενωση Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Ουτοπία» το άνοιγμα των πανεπιστημίων το επόμενο διάστημα!

Ετσι απάντησε ο υφυπουργός Παιδείας σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ

«Ουτοπικό» χαρακτήρισε ο υφυπουργός Παιδείας Αγ. Συρίγος το ενδεχόμενο να ανοίξουν όχι μόνο τα πανεπιστήμια το επόμενο διάστημα, αλλά ακόμα και η κλινική και εργαστηριακή άσκηση των φοιτητών των Ιατρικών Σχολών της χώρας, απαντώντας χτες στη Βουλή σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μανώλη Συντυχάκη.

Την «κανονικότητα» των κλειστών σχολών και εργαστηρίων που έχει επιβάλει η κυβέρνηση της ΝΔ ο υφυπουργός τη βάφτισε «πρώτιστο ενδιαφέρον για την υγεία των πολιτών», επιδιώκοντας έτσι - όπως ανέδειξε ο Μ. Συντυχάκης - να καλύψει το γεγονός ότι η κυβέρνηση αρνείται να πάρει όλα τα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμά τους, ενώ αξιοποιεί τις κλειστές σχολές για να εγκαθιδρύσει στα πανεπιστήμια την αστυνομία, την καταστολή και την τρομοκρατία απέναντι στους φοιτητές που αγωνίζονται και διεκδικούν το δικαίωμά τους στη μόρφωση και ενάντια σε πανεπιστήμια - επιχειρήσεις, όπως δείχνουν η άγρια καταστολή σε βάρος των φοιτητών στο ΑΠΘ και η εισβολή ασφαλιτών σε σπίτια φοιτητών στα Χανιά.

Ο Μ. Συντυχάκης, επικεντρώνοντας στο θέμα της κλινικής και εργαστηριακής άσκησης των φοιτητών Ιατρικής, και με αφορμή την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης, ανέφερε ότι οι φοιτητές είναι αποκλεισμένοι από τις κλινικές ασκήσεις παρότι ειδικά όσοι είναι στα δύο τελευταία έτη, σύμφωνα με τα προγράμματα σπουδών, οφείλουν να ασκούνται αποκλειστικά σε κλινικές, ενώ η κλινική άσκηση των 5ετών φοιτητών της Ιατρικής σε Παθολογία και Χειρουργική είναι ζωτική για να αποκτήσουν τις γνώσεις και την εμπειρία που θα τους επιτρέψει να παρακολουθήσουν τις εξειδικευμένες κλινικές του 6ου έτους. Ανέδειξε ότι ενδεχόμενη επιμήκυνση του χρόνου σπουδών θα επιφέρει σοβαρά οικονομικά προβλήματα στις οικογένειες των φοιτητών, ενώ χαρακτήρισε προκλητικό το γεγονός ότι φοιτητές που σε ενάμιση χρόνο θα είναι γιατροί στερούνται τη βασική τους εκπαίδευση, η οποία βέβαια δεν μπορεί να γίνει εξ αποστάσεως.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ απαίτησε να πει η κυβέρνηση τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την άμεση έναρξη της κλινικής και εργαστηριακής άσκησης των φοιτητών με όλα τα μέτρα προστασίας, για μόνιμες προσλήψεις όλων των απαραίτητων μελών ΔΕΠ, άμεση ένταξη των φοιτητών στον εμβολιασμό, δωρεάν - τακτικά - επαναλαμβανόμενα τεστ και επαρκή ατομικά μέσα προστασίας, καθώς και καταβολή έκτακτου κονδυλίου για την κάλυψη των αναγκών της Εκπαίδευσης.

Προσπερνώντας αυτά τα καίρια ερωτήματα, που αποτελούν αιτήματα φοιτητών, εκπαιδευτικών και γονιών, ο υφυπουργός πήρε το λόγο για να χαρακτηρίσει «ουτοπικό» το άνοιγμα των σχολών. Κάποια στιγμή μέσα στον Μάρτη «ίσως» γίνουν κάποιες ανακοινώσεις για τις κλινικές ασκήσεις, είπε, ενώ αναμάσησε τις γνωστές κυβερνητικές προκλήσεις αναφορικά με την άγρια καταστολή στο ΑΠΘ.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ελιγμοί μετά τη μαζική συμμετοχή στην απεργία - αποχή για την «αξιολόγηση»

Με συντριπτικά ποσοστά συμμετοχής, που ξεπερνούν το 85%, συνεχίζεται η απεργία - αποχή των εκπαιδευτικών από την εσωτερική και εξωτερική «αξιολόγηση» των σχολείων, δίνοντας απάντηση στην κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας που με κλειστά σχολεία προσπαθούν να εφαρμόσουν καταδικασμένα μέτρα τα οποία οδηγούν σε υποβάθμιση το δημόσιο σχολείο.

Σε αυτό το πλαίσιο, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προσκάλεσε τα ΔΣ των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών σε συνάντηση. Για «επικοινωνιακούς ελιγμούς» κάνει λόγο η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» μετά τη χτεσινή συνάντηση με το ΔΣ της ΟΛΜΕ, χαρακτηρίζοντάς την προσχηματική με βάση τη στάση της ηγεσίας του υπουργείου.

Ειδικότερα, οι εκπρόσωποι της ΑΣΕ απαίτησαν την απόσυρση της Υπουργικής Απόφασης για την «αξιολόγηση» και την κατάργηση του νόμου 4692/2020, ζητώντας ταυτόχρονα να ληφθούν άμεσα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και τη στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ιδιαίτερα των μαθητών της Γ' Λυκείου. «Τονίσαμε ότι ο κλάδος δεν συναινεί στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς και συσπειρωμένος στα σωματεία του θα ρίξει στο κενό κάθε απόπειρα τρομοκράτησης και αυταρχικής επιλογής. Ενημερώσαμε την κα υπουργό ότι όσο περισσότερο κουνάει το δάχτυλο στους εκπαιδευτικούς και προσπαθεί να μας εκφοβίσει τόσο δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη οργή ανάμεσά τους.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επειδή φανταζόμαστε δεν ζει σε παράλληλο σύμπαν, έχει αποφασίσει να επιβάλει την πολιτική της σε ευθεία σύγκρουση με την εκπαιδευτική κοινότητα! Γι' αυτό για άλλη μια φορά "πέταξε την μπάλα στην εξέδρα".

Το επιχείρημα ότι συνάδελφοι παίρνουν τηλέφωνο την υπουργό και δηλώνουν ότι είναι υπέρ της "αξιολόγησης", τη στιγμή που καταγεγραμμένα πάνω από το 85% του κλάδου την έχει απορρίψει, όπως άλλωστε είχε δηλώσει και για τις ηλεκτρονικές εκλογές στα Υπηρεσιακά Συμβούλια που τελικά συμμετείχε μόλις το 7%, μόνο γέλιο μπορεί να προκαλέσει», αναφέρει η ΑΣΕ, τονίζοντας πως δεν τρομάζουν τα υπονοούμενα της υπουργού για την επιβολή της «αξιολόγησης», δηλαδή η επιλογή αυταρχικών μέτρων για τον πειθαναγκασμό των εκπαιδευτικών.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα θέματα που τέθηκαν, σύμφωνα με την ΑΣΕ, το υπουργείο αρνήθηκε οποιαδήποτε αλλαγή στα ζητήματα της «τράπεζας θεμάτων», της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και των αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, ούτε καν για τη φετινή χρονιά. Η ηγεσία του υπουργείου επιμένει να δοθούν τα ονόματα των εκπαιδευτικών που δεν παρέδωσαν βαθμολογίες χωρίς να αιτιολογήσει τι θα κάνει. Η ΑΣΕ σχολιάζει πως η υπουργός για το άνοιγμα των σχολείων προχώρησε στο γνωστό ευχολόγιο για την «ανάγκη ανοιχτών σχολείων», χωρίς όμως να προτίθεται να πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο, ενώ όσον αφορά τους εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών, το σχέδιο της κυβέρνησης θα οδηγήσει στην ανάπτυξη ανοσίας αφού κλείσουν τα σχολεία.

Σήμερα, Τρίτη, είναι προγραμματισμένη συνάντηση της υπουργού με το ΔΣ της ΔΟΕ.

Προς παράταση της σχολικής χρονιάς

Το ενδεχόμενο παράτασης του διδακτικού έτους εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με δηλώσεις της υφυπουργού Ζ. Μακρή. Μιλώντας στο «Mega», ανέφερε μεταξύ άλλων πως για να παρθεί η απόφαση για άνοιγμα των σχολείων αναμένεται η σχετική εισήγηση από τους ειδικούς, ενώ απέκλεισε το ενδεχόμενο περικοπής των διακοπών του Πάσχα. Επικαλέστηκε μάλιστα για ένα τέτοιο ενδεχόμενο «κοινωνικούς ψυχολογικούς λόγους», την ώρα που η κυβέρνηση απλά ανοιγοκλείνει τα σχολεία χωρίς κανένα ουσιαστικά μέτρο, έχει γυρίσει την πλάτη στις τεράστιες μορφωτικές απώλειες των μαθητών και σε μία τόσο δύσκολη σχολική χρονιά, προχωρά στην εφαρμογή της «τράπεζας θεμάτων» και υψώνει νέα εμπόδια στην εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση!

Την Παρασκευή η κυβέρνηση έσπευσε να εξειδικεύσει και τη διάταξη για τη θέσπιση βάσης εισαγωγής, ανακοινώνοντας πως προωθείται η Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό ελάχιστης και μέγιστης τιμής του συντελεστή που μαζί με τις επιδόσεις των υποψηφίων θα καθορίζουν την ελάχιστη βάση εισαγωγής για κάθε σχολή ή τμήμα. Η ελάχιστη τιμή του συντελεστή για την εισαγωγή κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021 - 2022 θα είναι 0,80 και η μέγιστη 1,20. Ως συντελεστής της ελάχιστης βάσης εισαγωγής μπορεί να οριστεί αριθμός με έως δύο δεκαδικά ψηφία, ο οποίος βρίσκεται εντός του ανωτέρω διαστήματος ελάχιστης και μέγιστης τιμής.

Στα ειδικά μαθήματα και πρακτικές δοκιμασίες για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021 - 2022 και εφεξής ορίζονται οι τιμές 0,70 και 1,10.

Εγγραφές σε Νηπιαγωγεία και Α' Δημοτικού

Σε λειτουργία τέθηκε από χτες Δευτέρα και μέχρι τις 20 Μάρτη η ηλεκτρονική πλατφόρμα εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας για το σχολικό έτος 2021 - 2022.

Στις ίδιες ημερομηνίες θα γίνεται η υποβολή αιτήσεων για την εγγραφή των μαθητών και μαθητριών που θα φοιτήσουν για πρώτη φορά στην Α' τάξη του Δημοτικού Σχολείου, για το σχολικό έτος 2021 - 2022.

Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά θα κατατίθενται στη σχολική μονάδα με κάθε πρόσφορο τρόπο προς αποφυγή μετακινήσεων, όπως μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) ή ταχυδρομείου.

Στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται παιδιά που γεννήθηκαν το 2016 και το 2017, ενώ στην A' τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές και μαθήτριες που γεννήθηκαν το 2015.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ