Ηταν από τους λίγους μουσικούς, που μπορούσαν να παίζουν πιάνο, διευθύνοντας ταυτόχρονα την ορχήστρα. Ισως ο μοναδικός που έπαιζε και, ταυτόχρονα, διηύθυνε τόσο δύσκολα έργα, όπως το «3ο Κοντσέρτο για πιάνο» του Προκόφιεφ, ερμηνεία που σήμανε και την απαρχή της λαμπρής διεθνούς πορείας του. Το ρεπερτόριό του υπήρξε ευρύτατο, ενώ σε πάνω από ογδόντα ανέρχονται τα έργα που παρουσίασε σε πρώτη εκτέλεση. Ανάμεσά τους, συνθέσεις των Χίντεμιτ, Μπάρμπερ, Γκουλντ, Κόπλαντ, Κρένεκ, Καλομοίρη, Σκαλκώτα, Πετρίδη, Σισιλιάνου κ.ά. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συμβολή του στην καθιέρωση του Μάλερ, σε Αμερική και Ευρώπη, καθώς υπήρξε ένας από τους πρωτοπόρους μεγάλους ερμηνευτές του έργου του συνθέτη.
Η φήμη του τον φέρνει το 1936 στην Αμερική, στο πόντιουμ της Συμφωνικής της Βοστόνης. Η μεγάλη επιτυχία τον οδηγεί το 1938 στη θέση του μόνιμου μαέστρου της Συμφωνικής Ορχήστρας της Μινεάπολης, όπου παρέμεινε έως το 1949, αναδεικνύοντάς τη ως μια από τις καλύτερες αμερικανικές ορχήστρες. Παράλληλα, εμφανίζεται με πολλές άλλες μεγάλες ορχήστρες των ΗΠΑ. Στις 18/3/1949 διηύθυνε την τελευταία συναυλία του με τη Συμφωνική της Μινεάπολης. Ηδη, το FBI είχε ανοίξει φάκελο για τον μαέστρο, ο οποίος συχνά αναφερόταν με θερμά σχόλια στα επιτεύγματα της Σοβιετικής Ενωσης και στον αγώνα της ν' ανεβάσει το πολιτιστικό επίπεδο των λαών της. Παράλληλα, με τις απόψεις του για την ιδεολογία της αισθητικής στη Σοβιετική Ενωση, ο Δημήτρης Μητρόπουλος κατέκρινε την ανάμειξη των ΗΠΑ στον ελληνικό εμφύλιο, ενώ πρόσαπτε και έλλειμμα μουσικής παιδείας σε όσους αρνούνταν να ακούσουν τους σύγχρονους συνθέτες. Επιπλέον, το FBI είχε αρχίσει να ερευνά τις εκτός σκηνής δραστηριότητες του μαέστρου, πίσω από τον οποίο άρχισε να υψώνεται η σκιά του γερουσιαστή Μακάρθι.
Ενα καλοστημένο παιχνίδι μεταμφιέσεων, με συνεχείς ανατροπές και απρόσμενες καταστάσεις, παρακολούθησε το κοινό της πόλης, χειροκροτώντας τους συντελεστές της παράστασης. Μεταξύ των θεατών, ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνα Γεροπαναγιώτη, ο αντιδήμαρχος Διονύσης Πλέσσας, ο πρόεδρος του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Ανδρέας Τερζής, ο αντιπρόεδρος και υπεύθυνος του Αρματος Θέσπιδος Πέτρος Βάης, τα μέλη του Συμβουλίου Μαρία Νικολάου, Μαριάνα Σταματιάδου, Χαριτίνη Καρλιαύτη, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του θεάτρου Κώστας Καζάκος, ηθοποιοί, δημοσιογράφοι, συντελεστές της πρώτης αυτής παραγωγής και φίλοι του θεάτρου. Η επίσημη πρώτη παράσταση εκτός σκηνής θα πραγματοποιηθεί στο Κέντρο ΚΟΜΑΙΘΩ του Δήμου Πατρέων, με ελεύθερη είσοδο, στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής του Θεάτρου.
Μετάφραση: Γιάννης Βαρβέρης. Σκηνοθεσία - Διασκευή: Χρήστος Στρέπκος. Σκηνικά - Κοστούμια: Θάλεια Ιστικοπούλου. Κίνηση: Μαριμίλλη Ασημακοπούλου. Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Σωτηρόπουλος. Παίζουν: Γιάννης Τσάκωνας, Βασίλης Κόκκαλης, Ελένη Καλαντζοπούλου, Κατερίνα Κολλυροπούλου.
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21.00. Θα δοθούν επίσης παραστάσεις με ελεύθερη είσοδο σε νοσοκομεία - ιδρύματα, Κέντρα Ψυχικής Υγείας και θα ακολουθήσει περιοδεία στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοδυτικής Ελλάδας.
Ο Μίλτος Πασχαλίδης φημίζεται για τις ζωντανές εμφανίσεις τους, καθώς συνδυάζει με μοναδικό τρόπο τη ροκ μουσική με την παραδοσιακή και σε κάθε του παράσταση οδηγός είναι το αίσθημα της στιγμής. Η τελευταία δισκογραφική του δουλειά με τίτλο «Περσείδες», (από το Ογδοο) εμπεριέχει τραγούδια που πραγματεύονται τον έρωτα και την απώλεια. Μαζί με τα καινούρια τραγούδια, θα θυμηθούμε τα πολύ αγαπημένα παλιότερα τραγούδια του, από το «Παραμύθι Με Λυπημένο Τέλος» έως το «Σ' τα Είπα Ολα» και από τις «Πεθαμένες Καλησπέρες» έως τις «Βυθισμένες Αγκυρες». Κυρίως όμως ό,τι φέρει η διάθεση της στιγμής με απρόβλεπτη πάντα εξέλιξη.
Μαζί του η Μιρέλα Πάχου (πιάνο, ακορντεόν και τραγούδι), ο Θύμιος Παπαδόπουλος (πνευστά), ο Δημήτρης Σινογιάννης (ηλ. Κιθάρα), ο Πάρις Περυσινάκης (λύρα), ο Δημήτρης Μουτάφης (μπάσο) και ο Ηλίας Δουμάνης (τύμπανα).
Associated Press |
Στο σύμπαν που δημιουργεί η Πίνα Μπάους, η γραμμική αφήγηση είναι περιττή και οι ερωτήσεις έχουν μεγαλύτερη σημασία από τις απαντήσεις. Ολα είναι πιθανά και όλα συνυπάρχουν σε αυτό το κολάζ της ανθρώπινης εμπειρίας. Είναι ένα σύμπαν παράλογο και τρυφερό, βίαιο και μελαγχολικό. Μικρές καθημερινές ιστορίες, μια σύντομη εξομολόγηση, μια αδιόρατη χειρονομία, ένα χαρούμενο γέλιο, ένας πνιγμένος λυγμός. Και, μέσα στην απουσία της, η μεγάλη χορογράφος μάς κλείνει το μάτι και μας παροτρύνει να εξερευνήσουμε και να αγκαλιάσουμε την πολυπλοκότητα της ύπαρξής μας.
Τραγουδοποιός σπάνιας ευαισθησίας και σπουδαίος ερμηνευτής ο Χρήστος Θηβαίος έχει συμπληρώσει περισσότερα από 20 χρόνια στη δισκογραφία. Ιδρυτικό μέλος του συγκροτήματος «Συνήθεις Υποπτοι», αλλά και τραγουδιστής που εμπιστεύτηκαν σπουδαίοι δημιουργοί, όπως ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Αλκης Αλκαίος, ο Γιώργος Ανδρέου και άλλοι, έχει πια στις αποσκευές του σπουδαία τραγούδια: Από το δικό του «Ημερολόγιο» έως τον «Αμλετ Της Σελήνης» και από την «Αγάπη (Πόσο Πολύ Σ' Αγάπησα)» έως τον «Γορίλα».
Το 2016 κυκλοφόρησε την πιο πολιτική δισκογραφική δουλειά του, το «Σιδερένιο Νησί». Μια συλλογή τραγουδιών, αφιερωμένα στην αιματηρή εξέγερση των μεταλλωρύχων της Σερίφου το 1916, ακριβώς 100 χρόνια πριν. Με αναφορά στο γεγονότα της Σερίφου, ο Χρήστος Θηβαίος καταθέτει μια συγκλονιστική εργασία, τόσο μουσικά όσο και στιχουργικά, με έντονο αλληγορικό και επίκαιρο χαρακτήρα.
Τα τραγούδια από το «Σιδερένιο Νησί», μαζί με τα παλιότερα δικά του κομμάτια θα παρουσιάσει στη σκηνή του club του Σταυρού του Νότου μαζί με τους: Μάξιμο Δράκα στα πλήκτρα, Γιάννη Αγγελόπουλο στα τύμπανα και Πέτρο Βαρθακούρη στο μπάσο. Φραντζή και Θαρύπου 35 - 37, Νέος Κόσμος. Τηλ. κρατήσεων: 210.9226.975
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (ΕΕΤΕ) καλεί στη μουσική παράσταση του εικαστικού Κωνσταντίνου Νικολάου, μέλους του ΕΕΤΕ, με θέμα «Το δάκρυ της αμπέλου» βασισμένη σε 13 μελοποιημένα ποιήματα του Γεωργίου Βιζυηνού από τον ίδιο τον καλλιτέχνη. Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία του ΕΕΤΕ, Βαλτετσίου 42, στις 7 Νοέμβρη και ώρα 7.00 μ.μ.