ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 19 Αυγούστου 2016
Σελ. /20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΚΑΦΩΝ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ
Παραμένουν αναπάντητα και πολλά τα ερωτήματα για το δυστύχημα

Δήλωση - απάντηση της κυβερνητικής εκπροσώπου σε δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για εμπλοκή κυβερνητικών στελεχών

Eurokinissi

Ολοκληρώθηκε προχτές αργά το βράδυ η νεκροτομή των τριών θυμάτων της σύγκρουσης σκάφους με ταχύπλοο ανοιχτά της Αίγινας, την περασμένη Τρίτη. Σύμφωνα με την ιατροδικαστική εξέταση, η Σεβαστή Κατιφέ, 5 ετών (σ.σ. σημειώνουμε ότι τα ονόματα δημοσιοποιήθηκαν χτες από το Λιμενικό), φέρεται να έχασε τη ζωή της από πνιγμό καθώς δεν βρέθηκαν στο σώμα της κακώσεις που να αποδεικνύουν πως τραυματίστηκε θανάσιμα κατά τη σύγκρουση. Ιδια αιτία θανάτου αναφέρεται και για τον πατέρα του κοριτσιού, Θεοδόση Κατιφέ, 44 ετών, αν και προηγουμένως υπάρχει πιθανότητα να είχε χτυπήσει στο τουριστικό σκάφος πριν πέσει στο νερό. Από την άλλη, ο 58χρονος καπετάνιος του σκάφους, Στυλιανός Τρίμης, πρώτα φέρεται να έχασε τις αισθήσεις του - βρέθηκε χτυπημένος στο κούτελο - και στη συνέχεια, πνίγηκε μαζί με τους παραπάνω. Χτες, αναμενόταν να δημοσιοποιηθούν τα αποτελέσματα της νεκροψίας για τον τέταρτο νεκρό, που είχε ανασυρθεί από βάθος 20 μέτρων. Οπως έχει ανακοινωθεί, πρόκειται για τον Cherednyk Jevgen, 35 ετών.

Πάντως, τα ερωτήματα σχετικά με την τραγωδία της Αίγινας παραμένουν πολλά και αναπάντητα. Οπως δήλωσε ο αδελφός του καπετάνιου του επιβατικού, Σ. Τρίμη, στον «Ελεύθερο Τύπο», «αυτό που δεν μπορώ να πιστέψω ήταν ότι οδηγούσε ο 77χρονος. Δεν γίνεται ένας άνθρωπος αυτής της ηλικίας με προβλήματα υγείας να είχε αναπτύξει τόσο μεγάλη ταχύτητα. Εκτιμώ ότι οδηγούσε άλλος και ανέλαβε την ευθύνη ο 77χρονος. Είχε άλλωστε το χρόνο να το σκεφτεί αφού διέφυγε μετά το περιστατικό. Ενδεχομένως ο χειριστής να ήθελε να κάνει φιγούρα περνώντας ξυστά από το καΐκι».

Αυτή η δήλωση προστίθεται στα ερωτήματα που υπάρχουν και που ενισχύθηκαν με την πρώτη κατάθεση του 77χρονου Θρασύβουλου Λυκουρέζου, ιδιοκτήτη του ταχύπλοου που κατηγορείται για το θάνατο των τεσσάρων ατόμων. Οπως υποστήριξε - σύμφωνα με δημοσιεύματα που αναφέρονται στην κατάθεσή του - στο ταχύπλοο ήταν μαζί του άλλα τρία άτομα (τα ονόματά τους ανακοινώθηκαν από το Λιμενικό Σώμα) και πως μετά το ατύχημα κάλεσε έναν γνωστό του δύτη και έναν ακόμα ναύτη άλλης θαλαμηγού, ώστε να τους μεταφέρουν στη θαλαμηγό ιδιοκτησίας μίας Ελβετής. Παράλληλα, ομολόγησε πως δεν κάλεσε βοήθεια για να διασωθούν όσοι βρέθηκαν στη θάλασσα μετά τη σύγκρουση. Σημειώνεται πως τους ισχυρισμούς του επιβεβαίωσαν τόσο ο δύτης όσο και ο ναύτης ενώ ο γαμπρός και η κόρη του έδειξαν τα αεροπορικά εισιτήρια επιστροφής τους από την Κρήτη, το απόγευμα μετά την τραγωδία. Μετά από αυτήν την εξέλιξη, τα σενάρια δίνουν και παίρνουν για το τι πραγματικά έγινε εκείνη τη μέρα, μέχρι να συλληφθεί ο 77χρονος και μέχρι να προσαχθούν οι υπόλοιποι επιβάτες του ταχύπλοου.

Ερωτήματα έχει προκαλέσει και η τοποθέτηση του υπουργού Ναυτιλίας, Θοδωρή Δρίτσα, σε τηλεοπτική του συνέντευξη στο «ΣΚΑΪ», χτες το πρωί, όπου υποστήριξε πως το σκάφος έτρεχε με τουλάχιστον 21 μίλια την ώρα, δημοσιοποιώντας παράλληλα στοιχεία της υπόθεσης, πριν ακόμα ανακοινωθούν από το Λιμενικό Σώμα. «Είναι αδιανόητο στο στενό ανάμεσα στην Πέρδικα και στη Μονή να τρέχει κανείς με όποια ταχύτητα. Εκείνος στην κατάθεσή του δήλωσε ότι είχε 21 μίλια ταχύτητα. Κατά τη δική μου προσωπική γνώμη, δεν είμαι ειδικός, για το στενό αυτό και αυτή η ταχύτητα είναι μεγάλη. Εν πάση περιπτώσει, πιθανότατα να ήταν ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα. Θα διαπιστωθεί από την ανακριτική διαδικασία». Οι μαρτυρίες, πάντως, κάνουν λόγο για ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα. Συνεχίζοντας ο υπουργός, σημείωσε πως «μετά από αυτό που συνέβη, ήδη από χθες το πρωί στην Αίγινα, εκτός από τα σκάφη, το ελικόπτερο, τις ειδικές δυνάμεις και τους δύτες, από τη μεριά του Λιμενικού Σώματος, βρέθηκε και κλιμάκιο της ΕΛΥΔΝΑ. Η ΕΛΥΔΝΑ είναι αυτοτελής υπηρεσία του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος και του υπουργείου και υπάγεται κατευθείαν στον υπουργό. Είναι η Διεύθυνση Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων. Δεν παρεμβαίνει στην ποινική και ανακριτική διαδικασία, αλλά καταγράφει τα δεδομένα, με βάση τα οποία συνέβη ένα ναυτικό ατύχημα ή δυστύχημα και προτείνει λύσεις. Θα έχουμε σύντομα και το πόρισμα της ΕΛΥΔΝΑ και με βάση όλα αυτά θα προχωρήσουμε».

Τέλος, την παραίτησή του από την εκπροσώπηση και υπεράσπιση του 77χρονου ανακοίνωσε, χτες, ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος, επικαλούμενος τη συγγενική του σχέση με τον κατηγορούμενο. Οπως επισημαίνεται στο κείμενό του, «υπάρχει ένας άγραφος κανόνας που υποδεικνύει στον δικηγόρο να μην αναλαμβάνει σοβαρές ποινικές υποθέσεις στενών συγγενών του. Και τούτο, γιατί στις περιπτώσεις αυτές δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα, αλλά τείνει να προσέρχεται στη διαδικασία με ψυχολογία διαδίκου και όχι συνηγόρου, γεγονός που δεν συμβάλλει στην ορθή επιτέλεση του έργου του. Μετά την αυθόρμητη συμπαράσταση που όφειλα να επιδείξω στον πρώτο μου εξάδελφο, Θρασύβουλο Λυκουρέζο, αμέσως μετά τη ναυτική τραγωδία της Αίγινας, νιώθω συναισθηματικά την ανάγκη να αποσυρθώ από την περαιτέρω εκπροσώπηση και υπεράσπισή του, όντας βέβαιος ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει το χρέος της».

Απάντηση σε δημοσιεύματα από την κυβέρνηση

Απαντώντας σε ανάρτηση που έγινε σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, που έθετε ερωτήματα για ενδεχόμενη φιλική σχέση του κατηγορουμένου με μέλη της κυβέρνησης, η κυβερνητική εκπρόσωπος, Ολγα Γεροβασίλη, δήλωσε χτες: «Κακοήθεις ούτως ή άλλως. Απελπισμένοι γιατί κάθε σχέδιο αποδόμησης της κυβέρνησης ναυαγεί εξακολουθητικά. "Ανακάλυψαν" σήμερα στους επιβαίνοντες στο φονικό ταχύπλοο και στην παρέα του κατηγορούμενου, τους υπουργούς Αλέκο Φλαμπουράρη, Γιώργο Σταθάκη και Θοδωρή Δρίτσα. Αφού το δυστύχημα έγινε στην Αίγινα και δύο εκ των τριών υπουργών έχουν σπίτι στην Αίγινα, άρα αυτοί προκάλεσαν το δυστύχημα. Η τραγωδία όμως δεν αφήνει περιθώρια ανοχής σε ψεύδη. Για τους συκοφάντες αυτή τη φορά ζητήθηκε από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ο άμεσος εντοπισμός τους, προκειμένου να υποστούν τις συνέπειες».

Αρση του απορρήτου των τηλεπικοινωνιών των επιβαινόντων στο σκάφος που σκόρπισε το θάνατο στην Αίγινα ζήτησε ο Στ. Θεοδωράκης, αναφέροντας ότι «δύο μέρες μετά (...) τα ερωτήματα, αντί να λιγοστεύουν πληθαίνουν. Συνοδεύονται μάλιστα από οργιώδεις φημολογίες για το ποιος ήταν ο καπετάνιος και ποιοι οι συνεπιβάτες του. Μια είναι η λύση για να μάθουμε την αλήθεια: Η Εισαγγελία πρέπει να διατάξει τώρα την άρση του απορρήτου των τηλεπικοινωνιών όσων προσώπων δηλώνουν ότι ήταν πάνω στο σκάφος και βεβαίως του 77χρονου που δηλώνει ότι ήταν ο χειριστής».

Το ΠΑΣΟΚ σε ανακοίνωσή του τονίζει: «Εύλογες απορίες προξενεί η θεσμικά ανεπίτρεπτη δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρή Δρίτσα, σχετικά με το τραγικό ναυτικό ατύχημα στην Αίγινα που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο. Εστω με αφορμή το τραγικό συμβάν ο αρμόδιος υπουργός θα έπρεπε άμεσα και κατά προτεραιότητα να ασχολείται για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου θαλάσσιων συγκοινωνιών και τη διαδικασία χορήγησης και αναθεώρησης των αδειών οδήγησης σκαφών. Αντί αυτού και ενώ η υπόθεση βρίσκεται στο στάδιο της ανάκρισης, σπεύδει παραβιάζοντας ευθέως την αρχή της διάκρισης των εξουσιών και παρεμβαίνοντας άκομψα στη Δικαιοσύνη ως συνήγορος του κατηγορουμένου. Γιατί άραγε;».

Πυρκαγιές

Πυρκαγιά εκδηλώθηκε χτες το μεσημέρι σε δασική περιοχή στη Γουμένισσα Κιλκίς. Για την κατάσβεσή της επιχειρούσαν 14 πυροσβέστες με επτά οχήματα, 13 άτομα πεζοπόρο τμήμα και δύο αεροπλάνα. Υπό έλεγχο είχε τεθεί η φωτιά που έκαιγε χαμηλή βλάστηση στη Λίμνη Κορισίων στην Κέρκυρα. Επίσης υπό έλεγχο βρίσκονταν οι πυρκαγιές σε Μπαστιάτικα και Αγιο Ιωάννη στην Κέρκυρα, στην περιοχή Γκιώνη - Φυτόκου στο Βόλο, στη Μαγούλα Καρδίτσας, στη Γιάννουλη και στην Τερψιθέα Λάρισας, στην περιοχή Νέες Καρυές στο Κιλελέρ και στα Λεύκτρα Θηβών.

Υπό μερικό έλεγχο τέθηκαν οι πυρκαγιές σε δασικές ή αγροτικές εκτάσεις στο Καμάρι Ξυλοκάστρου, στην Ορεστιάδα Εβρου και στο Μαλαντρένι Αργολίδας. Σε ύφεση βρισκόταν χτες η πυρκαγιά που ξέσπασε το μεσημέρι της Τετάρτης στις Βολίμες Ζακύνθου.

Υπέρβαση του ορίου για το όζον

Υπέρβαση του ορίου ενημέρωσης για το όζον στο σταθμό μέτρησης των Θρακομακεδόνων (189, με όριο 180 μg/m3) κατέγραψε έως τις 4 μ.μ. χτες το Δίκτυο Παρακολούθησης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης της Αθήνας. Για το λόγο αυτό, από το υπουργείο Υγείας παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες για την προφύλαξη του πληθυσμού: «Ατομα με αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις και γενικότερα άτομα ευαίσθητα στην ατμοσφαιρική ρύπανση συνιστάται να παραμένουν σε εσωτερικούς χώρους και να αποφεύγουν την κυκλοφορία στο εξωτερικό περιβάλλον. Επίσης, συνιστάται στα παραπάνω άτομα, καθώς και τα παιδιά, να αποφεύγουν την έντονη σωματική άσκηση, η οποία μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό της αναπνευστικής οδού και να οδηγήσει σε αναπνευστικά προβλήματα».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ