ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 19 Ιούλη 2011
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ
Μαζική συμμετοχή στην απεργία

Να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους και να απορρίψουν συνολικά την πολιτική της «απελευθέρωσης» των οδικών επιβατικών μεταφορών, καλούν τους συναδέλφους τους οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ στον κλάδο

Με όπλο τη συκοφαντία επεδίωξε χτες η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να αντιμετωπίσει τους αυτοκινητιστές που κινητοποιούνται. Στο πλευρό της είχε μια εισαγγελική παρέμβαση που διέταζε την άμεση σύλληψη όσων «παρακωλύουν τις συγκοινωνίες», ενώ τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί «αστέρες» με «γκαιμπελικά διαγγέλματα» έκαναν επίδειξη ταξικού μίσους.

Παρ' όλα αυτά, χιλιάδες αυτοκινητιστές με τα οχήματά τους από άκρη σ' άκρη της χώρας δήλωσαν χτες πως δεν είναι διατεθειμένοι να κάτσουν με τα χέρια σταυρωμένα περιμένοντας να τους... «αυτορρυθμίσει η αγορά», με απλά λόγια να μετατραπούν σε φτηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό για τις μεγάλες εταιρείες που καραδοκούν να αρπάξουν το «φιλέτο» επιβατικών μεταφορών ανά την Ελλάδα. Χιλιάδες οχήματα συγκεντρώθηκαν από τα ξημερώματα στην έξοδο της «αττικής οδού» που οδηγεί στο «Ελ. Βενιζέλος» αφήνοντας ανοιχτή μία λωρίδα του δρόμου αλλά και στον Πειραιά, αποκλείοντας τις κεντρικές πύλες του λιμανιού.

Στη συγκέντρωση της «αττικής οδού» παρευρέθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Πρωτούλης, μεταφέροντας την ολόπλευρη στήριξη του ΚΚΕ στον αγώνα των αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων. «Εμείς γνωρίζουμε, είπε, ότι έχουμε να κάνουμε με βιοπαλαιστές που κάθε βράδυ όταν γυρνούν στο σπίτι τους, δεν μετράνε κέρδη αλλά χρέη» και τους κάλεσε να απορρίψουν το βρώμικο παιχνίδι της «μερικής ή πλήρους απελευθέρωσης» προσθέτοντας ότι καθοριστικό στοιχείο για τον αγώνα τους είναι το κατά πόσο αυτός θα συνδεθεί με τις μάχες του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος.

Οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ και των τοπικών Επιτροπών Αγώνα στο ταξί, ρίχτηκαν στη μάχη πανελλαδικά, καλώντας τους συναδέλφους τους να μην πέσουν στην παγίδα του «καλού Ρέππα» και του «κακού Ραγκούση» που στήνουν οι δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ, ούτε της «ασύδοτης απελευθέρωσης» και της «απελευθέρωσης με όρους» που υποστηρίζουν οι συνδικαλιστές της ΝΔ.

Οι αυτοκινητιστές της Θεσσαλονίκης και των γύρω περιοχών προχώρησαν σε «άνοιγμα» των διοδίων στα Μάλγαρα, τα διόδια του Μακρυχωρίου «άνοιξαν» οι ταξιτζήδες της Λάρισας, ενώ οι συνάδελφοί τους στη Δ. Πελοπόννησο συγκεντρώθηκαν στο λιμάνι της Πάτρας και στη γέφυρα του Ρίου - Αντιρρίου. Μαζική κινητοποίηση έγινε και στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Στο Ρίο δυνάμεις των ΜΑΤ χτύπησαν με γκλομπ και δακρυγόνα τους απεργούς που διαδήλωναν έξω από μια σύναξη κυβερνητικών στελεχών.

Στο μεταξύ, μια ανούσια «κοκορομαχία» ξεδιπλώθηκε μεταξύ κυβέρνησης και ΝΔ, με την αξιωματική αντιπολίτευση μέσω του εκπροσώπου της Γ. Μιχελάκη, να κάνει λόγο για «προσωπική βεντέτα Ραγκούση - Ρέππα», αλλά και να καλεί τους αυτοκινητιστές σε άτακτη υποχώρηση, διαλύοντας τις συγκεντρώσεις τους σε λιμάνια και αεροδρόμια «ώστε να διευκολυνθούν οι πολίτες και οι επισκέπτες της χώρας» και τον υπουργό Υποδομών Γ. Ραγκούση να κατηγορεί τον Αντ. Σαμαρά για «ανεύθυνο λαϊκισμό».

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
«Δεν υπάρχει καλή και κακή "απελευθέρωση"»

Σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για την απελευθέρωση του κλάδου των ΤΑΞΙ, υπογραμμίζεται:

«Με την εξόντωση των μικρών ιδιοκτητών ταξί, ο στόχος της κυβέρνησης είναι να βάλει πόδι το μεγάλο κεφάλαιο στο φιλέτο της συγκεκριμένης αγοράς. Το αποτέλεσμα θα είναι να μετατραπεί σταδιακά το ταξί σε είδος πολυτελείας για το λαό, ενώ οι μισθωτοί οδηγοί που θα εργάζονται σε αυτές τις συνθήκες θα οδηγηθούν σε καθεστώς γαλέρας. Τα επιχειρήματα της κυβέρνησης, ότι θα φτηνύνουν οι υπηρεσίες και ότι θα βρουν δουλειά οι άνεργοι, είναι ψεύτικα και αποπροσανατολιστικά. Η μονοπώληση κλάδων της οικονομίας δεν είναι σίγουρο ότι ρίχνει τις τιμές, ενώ η εμπειρία δείχνει ότι χειροτερεύει τους όρους εργασίας και μειώνει τη συνολική απασχόληση.

Οι εργαζόμενοι στο ταξί και οι μικροί ιδιοκτήτες πρέπει να εμποδίσουν την καταστροφική γι' αυτούς πολιτική της κυβέρνησης, να μην εγκλωβιστούν στα προπαγανδιστικά τερτίπια του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Δεν υπάρχει καλή και κακή "απελευθέρωση", υπάρχει ο οδοστρωτήρας του μεγάλου κεφαλαίου και των μονοπωλίων που ισοπεδώνει τα εργατικά δικαιώματα και συνθλίβει τους αυτοαπασχολούμενους. Αλλωστε, η πολιτική της "απελευθέρωσης" είναι επίμονη απαίτηση της "τρόικας", της Ευρωπαϊκής Ενωσης και του ΣΕΒ. Αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του μνημονίου και του μεσοπρόθεσμου, συνέχεια των βάρβαρων αντιλαϊκών μέτρων που μπήκαν σε εφαρμογή και προβλέπεται από τη Συμφωνία του Μάαστριχτ.

Το συμφέρον των αυτοαπασχολούμενων και των εργαζομένων στη μεταφορά ταυτίζεται με τις λαϊκές ανάγκες για ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο φορέα συγκοινωνιών, όπου θα εντάσσεται και το ταξί ως συμπληρωματικό μέσο. Οι μεγάλες επιχειρήσεις που θα μετατραπούν σε κοινωνική λαϊκή ιδιοκτησία και ο συνεταιρισμός των μικροϊδιοκτητών ενταγμένα σε αυτόν τον φορέα μπορούν να εξασφαλίσουν σίγουρη εργασία, αξιοπρεπή μισθό και ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς σε εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους. Αυτές οι αναγκαίες ριζικές αλλαγές συμφέρουν όλο το λαό και μπορούν να πραγματοποιηθούν μόνο από τη λαϊκή εξουσία και λαϊκή οικονομία. Για τέτοια μέτρα έχουν πραγματικό συμφέρον να παλέψουν από κοινού εργαζόμενοι και αυτοαπασχολούμενοι στις μεταφορές».

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ - «ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ»
Εμφαση σε ζητήματα ... «διαφάνειας»

Σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 31 του Ιούλη τέθηκε το σχέδιο νόμου για την ασφαλιστική αγορά, τις καταναλωτικές οργανώσεις και τις εισπρακτικές εταιρείες. Στο ζήτημα των λεγόμενων «εισπρακτικών εταιρειών», η κυβέρνηση ουσιαστικά εδραιώνει και στηρίζει τη δράση τους. Προβλέπεται εκκίνηση της τηλεφωνικής επικοινωνίας δέκα μέρες μετά τη μετατροπή της οφειλής σε ληξιπρόθεσμη. Διευρύνεται ο ενδεικτικός κατάλογος «αθέμιτων και παραπλανητικών πρακτικών όχλησης των οφειλετών». Η επικοινωνία μπορεί να γίνεται μόνο εργάσιμες μέρες, μεταξύ 9 το πρωί με 8 το βράδυ. Σε περίπτωση απροθυμίας, η εταιρεία οφείλει να μην αρχίσει ή να μη συνεχίσει την επικοινωνία. Οι διατάξεις για την ασφαλιστική αγορά εστιάζουν κυρίως σε ζητήματα «διαφάνειας», όπου το όλο θέμα εξαντλείται στην πληρέστερη ενημέρωση για τα έξοδα και τις συμβάσεις. Τέλος, ενισχύονται οι αρμοδιότητες των Επιτροπών Φιλικού Διακανονισμού των δήμων και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Στο «σφυρί» και ο ορυκτός πλούτος

Ο τεράστιος ορυκτός πλούτος της χώρας, τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, η ΛΑΡΚΟ, θυγατρικές του ΟΣΕ (ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Συντήρηση Τροχαίου Υλικού) και Σιδηροδρομικοί Σταθμοί, τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και το Καζίνο της Πάρνηθας, περιλαμβάνονται στο πρώτο κύμα ιδιωτικοποιήσεων που προωθεί η κυβέρνηση. Με στόχο την ταχύρρυθμη προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων το υπουργείο Οικονομικών δημοσίευσε χθες πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για τη διαδικασία επιλογής χρηματοοικονομικών και τεχνικών συμβούλων. Οι τελευταίοι μάλιστα έχουν περιθώριο να δηλώσουν συμμετοχή στο διαγωνισμό επιλογής, μόλις μια βδομάδα, ως τις 25 Ιούλη. Ειδικότερα, ως πρώτο βήμα, στο σφυρί βγαίνουν: Μεταλλευτικά Δικαιώματα. Καζίνο Πάρνηθας και Αδειες Καζίνο. Περιφερειακά Αεροδρόμια. ΕΛΤΑ, το 39% των μετοχών. ΛΑΡΚΟ, το 55,2% των μετοχών. Μικροί Λιμένες - Μαρίνες. ΤΡΑΙΝΟΣΕ (το 100% των μετοχών) - Συντήρηση Τροχαίου Υλικού - Σιδηροδρομικοί Σταθμοί.

ΕΣΠΑ
Αναδιάρθρωση σε δύο μήνες

Δέκα μέτρα για το ΕΣΠΑ ανακοίνωσε χτες ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοΐδης, επισημαίνοντας ότι όποιο έργο δεν μπορεί να υλοποιηθεί, θα απορρίπτεται και οι πόροι θα αποδεσμεύονται για άλλα έργα. Η συνολική λογική της κυβέρνησης είναι η εξασφάλιση πόρων για τα έργα του μεγάλου κεφαλαίου. Τα «νεκρά» έργα ανέρχονται σε 4.762 και αντιστοιχούν σε 5,5 δισ. ευρώ. Ελεγχος θα γίνεται ανά 2 μήνες. Στο πλαίσιο αυτό, τέλη Σεπτέμβρη αναμένεται να έχει γίνει μια πρώτη αποτίμηση στη βάση των νέων κατευθύνσεων.

Στα μέτρα προβλέπεται, μεταξύ άλλων, απλοποίηση του συστήματος εκχώρησης πόρων, έγκριση του ΥΠΑΝ για φορείς διαχείρισης, υποστήριξη τελικών δικαιούχων, αναδιάταξη ενδιάμεσων υπηρεσιών.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ