Γενίκευση του πιλοτικού προγράμματος «νεανικής επιχειρηματικότητας» στα σχολεία σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας, με στόχο ακόμα περισσότεροι νέοι να αναπτύσσουν τις δεξιότητες και τη συνείδηση που υπαγορεύουν οι αυριανοί εργοδότες τους. Οπως τόνισε η υπουργός Παιδείας σε συνεντεύξεις της, η «επιχειρηματικότητα» στα σχολεία αποτελεί κεντρικό ζήτημα και είναι σε συνεννόηση με το ΣΕΒ και τη ΓΣΕΕ προκειμένου να διδάσκεται περισσότερες ώρες. Αντίστοιχα, σε ημερίδα που διοργάνωσε χτες το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, οι εκπρόσωποί του δήλωναν πως είναι «αναγκαιότητα» η γενίκευση του προγράμματος ώστε όποιο σχολείο θέλει, να έχει τη δυνατότητα να το υλοποιεί με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Το πρόγραμμα έχει μέχρι σήμερα υλοποιηθεί σε 10.000 περίπου μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 3.000 μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το πρόγραμμα το οποίο ξεκίνησε να υλοποιεί το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το ΣΕΒ, ξεκινά από το δημοτικό (σε μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης) και εκτείνεται σε όλες τις βαθμίδες. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του προγράμματος, στόχος του είναι η «κατανόηση βασικών οικονομικών εννοιών», η «καλλιέργεια του πνεύματος της επιχειρηματικότητας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» και το «άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία με τη συνεργασία των τοπικών επιχειρήσεων και οργανισμών». Ετσι, οι μαθητές από τα 10 τους χρόνια και πριν καλά καλά μάθουν... ορθογραφία, καλούνται να ενσωματώσουν στο λεξιλόγιο αλλά και στη συνείδησή τους έννοιες όπως «χρηματιστήρια αξιών», «έρευνα αγοράς», «καινοτομίες» «που μπορούν να αξιοποιηθούν προς όφελος της επιχείρησης» κλπ. Οι διάφορες προσεγγίσεις του συγκεκριμένου μαθήματος όπως παιχνίδια ρόλων, δημιουργία εικονικών επιχειρήσεων και ασκήσεις επίλυσης προβλημάτων σχετικά με τη λειτουργία μιας επιχείρησης, δεν έχουν στόχο να κάνουν όλους τους μαθητές αυριανούς επιχειρηματίες αλλά να τους μάθουν πώς να κατανοούν καλύτερα το συμφέρον των επιχειρήσεων και ως αυριανοί εργαζόμενοι να κάνουν δική τους υπόθεση την αύξηση των κερδών τους. Την ίδια στιγμή, οι επιχειρήσεις εισπράττουν πολλαπλά οφέλη από το πρόγραμμα αφού για τους μαθητές μεγαλύτερων τάξεων προβλέπεται και πρακτική άσκησή τους σε επιχειρήσεις, σε προσωρινές θέσεις εργασίας και χωρίς αμοιβή.
Καθιστική διαμαρτυρία έξω από το 19ο Δημοτικό Σχολείο της Νίκαιας και με τη συμπαράσταση της Δημοτικής Αρχής της πόλης πραγματοποίησαν χτες το πρωί σύσσωμοι οι μαθητές και οι γονείς του σχολείου, διαμαρτυρόμενοι για την αδράνεια των αρμόδιων φορέων να δώσει λύση στο πρόβλημα της διπλοβάρδιας. Ετσι, όπως τόνιζαν γονείς και μαθητές, καθημερινά τα παιδιά υφίστανται μια μεγάλη ταλαιπωρία, αφού αναγκάζονται να επιστρέφουν στο σπίτι στις 7 το βράδυ και να στερούνται τον ελεύθερο χρόνο που έχουν ανάγκη. Το ζήτημα αυτό έχει εδώ και χρόνια τεθεί στους αρμόδιους φορείς και το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης έχει αποφασίσει το χτίσιμο του νέου σχολείου στον προαύλιο χώρο του παλιού Νεκροταφείου της Νεάπολης, ώστε να καταργηθεί η διπλοβάρδια. Η Πολιτεία όμως και συγκεκριμένα το ΥΠΕΧΩΔΕ, ο ΟΡΣΑ, ο ΟΣΚ και το υπουργείο Υγείας - Διεύθυνση Υγιεινής έως σήμερα δεν έχουν δώσει λύση.
Να νοθεύσουν το εκλογικό αποτέλεσμα και να διαμορφώσουν τους συσχετισμούς δυνάμεων της αρεσκείας τους επιδιώκουν οι πλειοψηφίες των παρατάξεων ΚΙΣΥΠ (ΠΑΣΟΚ) και «Αδέσμευτη Κίνηση Γονέων» (ΝΔ) του απερχόμενου ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων στο νομό Θεσσαλονίκης, όπως κατήγγειλε η «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων».
Η «Δημοκρατική Ενότητα» καταγγέλλει ότι με ευθύνη των παρατάξεων της πλειοψηφίας οι αντιπρόσωποι για τις εκλογές βγήκαν με βάση τον αριθμό των μαθητών κάθε σχολείου και όχι με βάση τον αριθμό των γονέων των Συλλόγων Γονέων όπως προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία (ν.2621/98) την οποία αποδέχονται όλες οι Ομοσπονδίες της χώρας και η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας. Η «Δημοκρατική Ενότητα» ζήτησε ασφαλιστικά μέτρα για αναστολή των εκλογών η οποία δεν έγινε δεκτή, ενώ κατήγγειλε το γεγονός και στην εκλογοαπολογιστική γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας, όμως οι δύο άλλες παρατάξεις με την πλειοψηφία που διαθέτουν νομιμοποίησαν το επί της ουσίας νόθο σώμα των αντιπροσώπων.
Στη δίνη των κατευθύνσεων για προσανατολισμό των παιδιών κύρια προς την επαγγελματική εκπαίδευση, με παράλληλη τη δημιουργία φραγμών για πρόσβαση στην Ανώτατη εκπαίδευση, βρίσκονται και τα παιδιά των Eλλήνων μεταναστών στη Γερμανία. Με δεδομένη την κατεύθυνση να στραφούν τα παιδιά στην επαγγελματική εκπαίδευση, η ελληνική κυβέρνηση συμφώνησε με τη γερμανική για την καθιέρωση ενός συστήματος αξιολόγησης γερμανικού τύπου στα ίδια τα δημοτικά σχολεία, απ' όπου οι «καλοί» μαθητές θα προωθούνται στο γερμανικό επαγγελματικό σχολείο και οι «κακοί» θα πηγαίνουν σ' ένα λειψό Λύκειο, με στόχο να κοπεί και από εκεί η πρόσβαση στα ΑΕΙ και να στραφούν αναγκαστικά στην τεχνική εκπαίδευση. Η συμφωνία αυτή κρίθηκε αναγκαία στη βάση μιας διαπίστωσης ότι τα παιδιά των μεταναστών προτιμούσαν να πηγαίνουν μόνο στο Λύκειο και όχι στο ΤΕΕ.
Ο «λάκκος» στη συγκεκριμένη μεθόδευση βρίσκεται στο γεγονός ότι ενώ από το δημοτικό τα παιδιά θα έπρεπε να σταλούν στο γερμανικό γυμνάσιο που οδηγεί στα ΑΕΙ, με τη διαδικασία της αξιολόγησης οδηγούν τους «καλούς» μαθητές σε ένα σχολείο που οδηγεί στα ΤΕΙ και τους «κακούς» σ' ένα ημιγερμανικό γυμνάσιο, όπου θα αποκτούν γνώσεις με τις οποίες ούτε στο Λύκειο δε θα μπορούν να ανταποκριθούν.
Το μέτρο είναι καθαρά ταξικό, καθώς αφορά αποκλειστικά παιδιά εργατών και η ελληνική κυβέρνηση είναι υπόλογη γι' αυτήν τη συμφωνία. Το γεγονός ότι, σύμφωνα με δηλώσεις της αρμόδιας υπουργού προς τους γονείς, έχει εξασφαλίσει τη συναίνεση του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ δεν την απαλλάσσει από τις ευθύνες, αποκαλύπτει, βέβαια, ποια αντεργατική κατεύθυνση υπηρετούν και οι άλλες δύο πολιτικές δυνάμεις.
Η όλη εξέλιξη έχει εξοργίσει τους γονείς των παιδιών και χτες έγινε συμβολική κατάληψη στο εκπαιδευτικό Τμήμα Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης στο Μόναχο. Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Ελλήνων Γονέων Βαυαρίας, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Μονάχου και Περιχώρων και του Συλλόγου Γονέων Νταχάου, κύριο αίτημα των γονέων είναι το «πάγωμα» των διαδικασιών για την προώθηση της αξιολόγησης στα ελληνικά σχολεία Βαυαρίας, που πρόκειται να εφαρμοστεί πιλοτικά από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη. Το πρόγραμμα αξιολόγησης θα εφαρμόζεται στην Ε` και ΣΤ' τάξη του δημοτικού.