ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 19 Μάρτη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Παρουσίαση της πρότασης του ΚΚΕ για το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών

Σ' ένα κατάμεστο αμφιθέατρο στο Γκάζι, παρουσιάστηκε χτες η πρόταση από τον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα

Σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο στο Γκάζι, με πλήθος γονιών, εκπαιδευτικών, φοιτητών και μαθητών, παρουσιάστηκε χτες η πρόταση του ΚΚΕ για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο Σύγχρονης Γενικής Παιδείας, που έχει τυπωθεί και κυκλοφορεί σε μια 50σέλιδη μπροσούρα από τη «Σύγχρονη Εποχή». Η μπροσούρα, που διετίθετο στο χώρο, έγινε ανάρπαστη και είναι χαρακτηριστικό ότι εξαντλήθηκαν τα πρώτα αποθέματα και ανανεώθηκαν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ώστε να την προμηθευτεί όλος ο κόσμος που τη ζητούσε.

Την παρουσίαση της πρότασης του ΚΚΕ για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο έκανε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, ενώ παρεμβάσεις έκαναν επίσης ο Κυριάκος Ιωαννίδης, υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ, και η Δέσποινα Μαστρολέων, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

Ο Δ. Κουτσούμπας στην κεντρική ομιλία, ανάμεσα σε άλλα, σημείωσε: «Η θέση του ΚΚΕ για λαϊκή Παιδεία, με όλες τις διακυμάνσεις της, την πορεία επεξεργασίας της, που σχετίζονταν και με το βαθμό ωρίμανσης του Κόμματος, βρισκόταν και συνεχίζει να βρίσκεται στον αντίποδα της αστικής αντίληψης, που υποτάσσει την Παιδεία στις εκάστοτε εκμεταλλευτικές ανάγκες.

Η θέση για λαϊκή Παιδεία, η πρακτική δράση σύμφωνα με αυτήν (όπως στις συνθήκες της Κατοχής, της Ελεύθερης Ελλάδας, του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας, στην πολιτική προσφυγιά), η επεξεργασία στόχων πάλης για το σήμερα, πηγάζουν από την ίδια τη φυσιογνωμία του ως συνειδητού, οργανωμένου, πρωτοπόρου τμήματος της εργατικής τάξης που έχει στρατηγικό στόχο την ανατροπή του καπιταλισμού και την οικοδόμηση του σοσιαλισμού - κομμουνισμού».

Παράλληλα επισήμανε: «Η πρόταση του ΚΚΕ για το σχολείο των λαϊκών αναγκών, των κοινωνικών δυνατοτήτων και απαιτήσεων της εποχής μας είναι συμβολή στην προβολή της πρότασης διεξόδου, της ρεαλιστικότητας και αναγκαιότητας του σοσιαλισμού.

Αποτελεί, ταυτόχρονα, όπλο στην αντιπαράθεση με τις κατά καιρούς αλλαγές που προωθούνται από το κεφάλαιο, το αστικό κράτος και τους διεθνείς ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς στους οποίους συμμετέχει η Ελλάδα».

Στην παρέμβασή του στην εκδήλωση, ο Κυριάκος Ιωαννίδης στάθηκε ιδιαίτερα στο τρίτο μέρος του κειμένου της πρότασης του Κόμματος, όπου, όπως είπε, «δίνουμε απάντηση στο ερώτημα "τι, πώς και γιατί μαθαίνει ο μαθητής". Δηλαδή, επιδιώκουμε να περιγράψουμε σε γενικές γραμμές το περιεχόμενο της σχολικής γνώσης, τα μέσα και τους όρους διδασκαλίας, κυρίως τη φιλοσοφία και τη μεθοδολογία που θα στηρίζει αυτήν τη διαδικασία». Πρόσθεσε ότι στόχος του Κόμματος είναι «να ανοίξει μια ουσιαστική συζήτηση, όχι πάντα εύκολη και αυτονόητη είναι αλήθεια, και μέσα στους εκπαιδευτικούς, αλλά και στους γονείς, στους φοιτητές και αυριανούς εκπαιδευτικούς, στους μαθητές, όχι απλά για τα λάθη και τις αβλεψίες των σχολικών βιβλίων, αλλά γι' αυτό που κρύβεται πίσω απ' όλα αυτά».

Ο Κ. Ιωαννίδης είπε ότι οι μαθητές μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία μπορούν και πρέπει «να ωθούνται στην ανακάλυψη των αντικειμενικών σχέσεων που υπάρχουν ανάμεσα σε όλες τις μορφές της πραγματικότητας. Αυτό σημαίνει ότι δεν διαχωρίζουμε την επιστημονική από τη σχολική γνώση. Είναι άλλο πράγμα η γνώση της παιδικής και νεανικής προσωπικότητας κατά τις διάφορες φάσεις της ανάπτυξής της και άλλο να χρησιμοποιείται αυτό ως άλλοθι για να υποστηριχτεί η άποψη ότι η ακριβής επιστημονική γνώση δεν μπορεί να δοθεί στο σχολείο και να οδηγούμαστε έτσι, ανάμεσα στα άλλα, και στα "μαθηματικά του περίπου", όπως διδάσκονται οι μαθητές του Δημοτικού σήμερα». Τόνισε ότι «είναι άλλο πράγμα να δεις το ρόλο του μαθητή στην κατάκτηση της αλήθειας και άλλο να πεις ότι ο μαθητής καθορίζει τη φύση της αλήθειας».

Ακόμα επισήμανε: «Η πρόταση του Κόμματος για το σχολείο και ειδικά αυτά που περιγράφονται στο τρίτος μέρος της δίνουν τη δυνατότητα να ανοίξει μια πιο σχεδιασμένη παρέμβαση μέσα στη σχολική τάξη σήμερα. Μπορεί να ανοίξει δρόμους. Να εμπνεύσει νέους που είναι δίπλα στο Κόμμα, να φανεί η ανωτερότητα της ιδεολογίας μας σε όλους τους τομείς, η προσπάθεια του κάθε κομμουνιστή να στέκεται πρωτοπόρος στην οργανωμένη δράση, αλλά και στη θεωρητική σκέψη, σε κάθε πτυχή της ζωής του. Μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για παραπέρα δυνάμωμα της δράσης μας, για τη δημιουργία εκπαιδευτικών που θα συμβάλλουν στη διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς, των παιδιών της λαϊκής οικογένειας με τις αξίες και τα οράματα του εργατικού και επαναστατικού κινήματος».

Η Δέσποινα Μαστρολέων, αναφερόμενη στην πλούσια δράση της ΚΝΕ, σημείωσε ότι με όπλο τη νέα πρόταση του Κόμματος, θα διοργανωθούν πληθώρα εκδηλώσεων, συζητήσεων σε αμφιθέατρα, σε σχολεία, όπου ζει και μορφώνεται η νεολαία. Σε αυτό το πλαίσιο, η Μαθητική Επιτροπή του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ επεξεργάζεται και ειδική έκδοση γι' αυτό το θέμα προσαρμοσμένη για τους μαθητές, που θα κυκλοφορήσει μπροστά στα Μαθητικά Φεστιβάλ.

«Για μας - είπε η Δ. Μαστρολέων - αποτελεί βασικό στοιχείο του προσανατολισμού μας, της δράσης μας η σύγκρουση με τη λογική που θέλει το σχολείο χώρο ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών, είναι στο στόχαστρό μας η λογική "ο θάνατός σου η ζωή μου". Στο επίκεντρο της δράσης μας έχουμε τη σχολική κοινότητα με ό,τι αυτή περιλαμβάνει. Γιατί μαθητικό κίνημα δεν είναι μόνο η συνέλευση και η πορεία ή η κατάληψη. Είναι όλα αυτά. Μαζί όμως με τις συλλογικές, πολιτιστικές και άλλες δραστηριότητες και δράσεις, τις πρωτοβουλίες αλληλεγγύης που επιδιώκουμε να ζωντανέψουν μέσα στα σχολεία. Που βοηθάνε στη διαμόρφωση κριτηρίου, τρόπου ζωής, κόντρα στις αξίες που προβάλλει το σημερινό εκμεταλλευτικό σύστημα και το σχολείο του.

Επιδιώκουμε μέσα από αυτό το ζωντάνεμα και το περιεχόμενο που εμείς προτάσσουμε να οργανώνεται η διεκδίκηση, ο αγώνας μέσα και έξω από το σχολείο, αξιοποιώντας όλες τις μορφές πάλης, χτυπώντας τον ένοχο. Ρίχνουμε το σπόρο της αμφισβήτησης για τα ψέματα και τις μισές αλήθειες. Δημιουργούμε αντιστάσεις στην κυρίαρχη ιδεολογία, εμπόδια στην αναπαραγωγή των σάπιων ιδεολογημάτων. Διαδίδουμε την αλήθεια».

  • Ολόκληρη η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στην εκδήλωση θα δημοσιευθεί στον «Κυριακάτικο Ριζοσπάστη», αύριο, 20 Μάρτη.
Εκδήλωση στο ΤΕΙ Πελοποννήσου

Η Επιτροπή Αγώνα ΣΤΕΓ του ΤΕΙ Πελοποννήσου θα πραγματοποιήσει εκδήλωση - συζήτηση, την Τρίτη 22 Μάρτη στη 1:30 το μεσημέρι έξω από την αίθουσα 32 του ΤΕΙ Πελοποννήσου, όπου θα μιλήσουν μέλη του Αγροτοκτηνοτροφικού Συλλόγου Μεσσήνης.

Κινητοποίηση εκπαιδευτικών

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας έκαναν χτες μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ζητώντας κάλυψη των κενών στα σχολεία με μαζικούς διορισμούς. Στη συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία του ΔΣ της ΟΛΜΕ, ο διευθυντής του Γραφείου του υπουργού Παιδείας, Π. Κατσαρός, επανέλαβε ότι στόχος είναι να γίνουν διορισμοί στην εκπαίδευση, ζήτημα που έθεσε ο υπουργός Παιδείας προς τους θεσμούς, ωστόσο, όπως αναφέρει και το υπουργείο Παιδείας σε σχετικό δελτίο Τύπου, «το θέμα των διορισμών συναρτάται με το πέρας της αξιολόγησης και με το συνολικό κυβερνητικό σχέδιο για προσλήψεις και σε άλλους τομείς του κοινωνικού κράτους»...

Εκδηλώσεις ενάντια στα ναρκωτικά

Εκδηλώσεις ενάντια στα ναρκωτικά γίνονται:

  • Σήμερα, Σάββατο, από Συλλόγους Γονέων έξι σχολείων σε συνεργασία με την Ενωση Γονέων της 7ης Διαμερισματικής Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων, στις 6.30 το απόγευμα, στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθήνας (επί των οδών Βαφειοχωρίου & Καρολίδου), με θέμα «Η χρήση ουσιών στην εφηβεία. Οχι σε όλα τα ναρκωτικά». Θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του ΕΣΥΝ και του ΚΕΘΕΑ - ΣΤΡΟΦΗ.
  • Αύριο, Κυριακή, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής και το ΕΣΥΝ συνδιοργανώνουν ημερίδα με θέμα «Η τοξικοεξάρτηση στη νεαρή ηλικία», στις 10 το πρωί, στην αίθουσα «Αντ. Τρίτσης» του Πνευματικού Κέντρου Δήμου Αθηναίων (Ακαδημίας 50) και περιλαμβάνει τις εξής ενότητες: Το κοινωνικό φαινόμενο των ναρκωτικών (Ναζεντιάδου Ιλιάνα, ψυχολόγος, ΕΣΥΝ). Ναρκωτικά - μύθοι και πραγματικότητα (Φάκαρου Λεμονιά, ψυχολόγος, ΚΕΘΕΑ). Ο ρόλος της Πρόληψης στη σχολική κοινότητα (Σαραντέα - Τσίγκα Μαρίνα, εκπαιδευτικός, πρόεδρος ΕΣΥΝ). Σκιαγραφώντας το προφίλ του έφηβου μαθητή που πειραματίζεται με τις ουσίες (Κατηφές Παναγιώτης, κοινωνιολόγος, ΕΣΥΝ).


Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ