Παράλληλα το κάλεσμα για συμμετοχή στην απεργία στις 23 Φλεβάρη και στις απεργιακές συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ έφτασε στα χέρια χιλιάδων εργαζομένων και νέων.
Η κινητοποίηση στις αστικές συγκοινωνίες έγινε στους εξής σταθμούς και λεωφορεία: Ομόνοια, Σύνταγμα, Αττική, Αγ. Αντώνιο, Δάφνη, Αγ. Δημήτριο, Μοναστηράκι, Καλλιθέα, Πειραιά, Αιγάλεω, Κηφισιά, Ανω Λιόσια, Κορωπί, λεωφορειακή γραμμή 843 Πειραιάς - Πέραμα, τρόλεϊ της γραμμής Πειραιάς - Κερατσίνι, αστικά λεωφορεία στον ΟΣΕ, τον Εύοσμο, τη Νεάπολη και την Ανω Τούμπα στη Θεσσαλονίκη, τα εκδοτήρια του αστικού ΚΤΕΛ στη Λάρισα, δύο λεωφορειακές γραμμές στο Ηράκλειο Κρήτης.
Η κινητοποίηση στα διόδια έγινε στους εξής σταθμούς: Ελευσίνας, Αφιδνών, Μεταμόρφωσης, Παλλήνης, Θηβών, Τραγάνας, Αγίας Τριάδας και Πελασγίας στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, Μαλγάρων, Λεπτοκαρυάς Πιερίας, Πολύμυλου Κοζάνης, Πυργετού, του Μακρυχωρίου και του Μοσχοχωρίου στη Θεσσαλία, Ασέα, Σπαθοβούνι, Ρίο και στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου.
Η κινητοποίηση αγκαλιάστηκε από τους διερχόμενους, που τόσο στην έναρξη της βάρδιας όσο και στο σχόλασμα είναι αναγκασμένοι να καταβάλλουν το χαράτσι.
«Μαζικά οργανωμένα αγωνιζόμαστε για την κατάργηση των διοδίων», «συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία της 23ης Φλεβάρη», απαντούσαν οι συγκεντρωμένοι. Η χτεσινή κινητοποίηση ήταν μια 3ωρη αγωνιστική λαϊκή «γιορτή» καταργώντας στην πράξη την κυβερνητική - εργολαβική ληστεία των διοδίων.
«Μπράβο», «έτσι πρέπει», «κι εγώ μαζί σας την επόμενη φορά» ήταν μερικές από τις φράσεις των οδηγών ενώ οι επαγγελματίες οδηγοί - κυρίως των φορτηγών - τόνιζαν πως «τους τα έχουμε πληρώσει ξανά και ξανά. Μέσα από τις αυξήσεις στα διόδια, στο πετρέλαιο, στις ασφάλειες. Καιρός να αντιδράσουμε...».
«Δεν είναι δυνατόν να πληρώνουμε 40% αύξηση στα εισιτήρια για να πάμε στις δουλειές μας και την ίδια στιγμή να ακριβαίνουν τα πάντα, να μειώνουν τους μισθούς, να μας πληρώνουν όποτε θέλουν και συνάδελφοί μας να απολύονται», ανέφερε ένας εργαζόμενος.
«Μπράβο για την ενέργεια αυτή. Είναι μια ανακούφιση κι ας φαίνεται σε κάποιους μικρό το ποσό», σημείωσε μια μητέρα που κράταγε από το χέρι το παιδί της και ετοιμαζόταν να μπει στο συρμό.
Ο Κώστας Ζιώγας, στέλεχος του ΠΑΜΕ, τόνισε πως «με τη σημερινή κινητοποίηση στέλνουμε μήνυμα προς την εργατική τάξη, προς τα λαϊκά εργατικά στρώματα ότι δεν αναγνωρίζουμε τα χρέη και τα ελλείμματα που δημιούργησε η πλουτοκρατία. Παράλληλα στέλνουμε το μήνυμα ότι η εργατική τάξη, ο λαός πρέπει να διεκδικήσει τον πλούτο τον οποίο παράγει, να διεκδικήσει φθηνές, άνετες και δωρεάν για κάποιες κατηγορίες συγκοινωνίες».
Οι οδηγοί, με χειρονομίες επιδοκιμασίας και κορναρίσματα υποδέχτηκαν με ιδιαίτερη ικανοποίηση τη νέα αυτή πρωτοβουλία του ΠΑΜΕ, παίρνοντας την ανακοίνωση για την απεργία. Επίσης, χθες, ανοιχτός έμεινε στην Αττική Οδό ο σταθμός των διοδίων στην Παλλήνη.
«Μακάρι να γίνονται μαζικά τέτοιες πρωτοβουλίες». «Θέλω 60-70 ευρώ το μήνα μόνο για μετακίνηση προς και από τη δουλειά. Η αξιοπιστία και η συχνότητα των δρομολογίων διαρκώς μειώνεται, κόβονται ή αραιώνουν δρομολόγια», είπαν κάποιοι εργαζόμενοι. «Με το πάσο πληρώνουμε 23 ευρώ για μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Ομως του χρόνου μπορεί να μην πάρουμε πάσο», έλεγαν φοιτητές που επιδοκίμαζαν τη δραστηριότητα.
Την αντιδραστική «δημοσιογραφία» τους επέδειξαν για μια ακόμη φορά οι δημοσιογράφοι του «ΣΚΑΪ», Λυριτζής και Οικονόμου, στην εκπομπή «Πρώτη Γραμμή». Την ώρα που παρουσιαζόταν το ρεπορτάζ με τις κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ για το μπλοκάρισμα των ακυρωτικών μηχανημάτων στα μέσα μεταφοράς, οι δυο τους «σχολίαζαν» την κινητοποίηση, χρησιμοποιώντας διάφορα ευτελή, του τύπου οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ θέλουν να γίνουν «τηλεστάρ» και γιατί δεν ενημέρωσαν παρά μόνο τον «902» και γιατί έβαλαν «κουκούλες» στα ακυρωτικά «μήπως κρυώνουν;» και άλλα τέτοια δήθεν έξυπνα.
Το Γραφείο Τύπου του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου, σχολιάζοντας αυτή τη στάση τους, σημειώνει:
«Τη στάση των χρυσοπληρωμένων δημοσιογράφων του ΣΚΑΪ Λυριτζή και Οικονόμου για τις σημερινές κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ σε σχέση με το κλείσιμο των διοδίων και το μπλοκάρισμα των ακυρωτικών μηχανημάτων θα τη χαρακτηρίζαμε ως δημοσιογραφική αγυρτεία, αν δεν ήταν κάτι χειρότερο...
Πρόκειται για δημοσιογραφία που απαιτεί το αφεντικό τους, ο Αλαφούζος, την εικόνα του οποίου προσκυνούν κάθε φορά που μπαίνουν στο στούντιο».
Από την έναρξη της βάρδιας και στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ στη Δάφνη, δυνάμεις του ΠΑΜΕ είχαν συγκεντρωθεί μπροστά στα ακυρωτικά μηχανήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις δυόμιση περίπου ώρες που διήρκεσε η κινητοποίηση, από τους 2.000 επιβάτες, που υπολογίζεται ότι πέρασαν από το σταθμό, μόνο 12 ακύρωσαν τα εισιτήριά τους. «Δεν θα κάτσουμε να μας "γδάρουν"», «κάθε μέρα πρέπει να είναι δωρεάν η μετακίνηση το πρωί», ήταν οι πιο χαρακτηριστικές φράσεις που ειπώθηκαν από τον κόσμο που έτρεχε βιαστικά να πάει στη δουλειά.
Στον Πειραιά, οι ταξικές και αγωνιστικές δυνάμεις απέκλεισαν τα ακυρωτικά μηχανήματα του ΗΣΑΠ, της λεωφορειακής γραμμής 843 Πειραιάς - Πέραμα και του τρόλεϊ της γραμμής Πειραιάς - Κερατσίνι, μοίρασαν στους επιβάτες την ανακοίνωση του ΠΑΜΕ και τους καλούσαν να συσπειρωθούν στο ταξικό κίνημα και να πάρουν μέρος στην απεργία και στις συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ.
Αντίστοιχες κινητοποιήσεις έγιναν στους σταθμούς ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ στο Σύνταγμα, στο Αιγάλεω, στον Αγ. Δημήτριο, στην Κηφισιά, στην Καλλιθέα και στο Μοναστηράκι, στον Προαστιακό στα Ανω Λιόσια και στο Κορωπί.