ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 19 Φλεβάρη 2011
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ - ΔΙΟΔΙΑ

Σε αποκλεισμό των ακυρωτικών μηχανημάτων του ΗΣΑΠ, του ΜΕΤΡΟ, του Προαστιακού και αστικών λεωφορείων από τις 6 έως τις 8 το πρωί, ώρες που μετακινούνται οι εργαζόμενοι και σε τρίωρο άνοιγμα των σταθμών των διοδίων σε όλη τη χώρα το απόγευμα από τις 5 έως τις 8, με ταυτόχρονο κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στην απεργία της 23ης Φλεβάρη, προχώρησαν χτες οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΕΒΕ, της ΠΑΣΥ, του ΜΑΣ και της ΟΓΕ σε όλη την Ελλάδα. Επιβάτες και διερχόμενοι οδηγοί εξέφρασαν με διάφορους τρόπους τη θερμή τους αποδοχή και τη στήριξη στην πανελλαδική αυτή πρωτοβουλία των ταξικών δυνάμεων, αλλά και την αγανάκτησή τους για την πολύμορφη λεηλασία του λαϊκού εισοδήματος.

Χτες απ' άκρη σ' άκρη σε όλη τη χώρα οι ταξικές δυνάμεις και οι αγωνιστικές συσπειρώσεις απάντησαν με «οργανωμένη ανυπακοή και αντεπίθεση κατά της αντιλαϊκής θύελλας» στη ληστεία του λαϊκού εισοδήματος μέσα από τις αυξήσεις των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα χαράτσια των διοδίων. Καλούσαν τους διερχόμενους να μην υποκύψουν στους εκβιασμούς της κυβέρνησης που νομοθέτησε την ποινικοποίηση των αγώνων και των αιτημάτων του λαϊκού κινήματος, αλλά να οργανωθούν στους χώρους δουλειάς και στις γειτονιές και να διεκδικήσουν:

  • Να καταργηθούν όλα τα διόδια - Συγκοινωνίες υπέρ του λαού.
  • Οχι στη ληστεία και τα χαράτσια των αυξήσεων των εισιτηρίων.
  • Εργα και υποδομές, που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος, χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.
  • Δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες για τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τους φοιτητές, τους μαθητές συγκοινωνίες.
  • Δημόσια έργα, λαϊκή περιουσία.
  • Κατάργηση όλων των διοδίων και όλοι οι οδηγοί να κυκλοφορούν ελεύθερα στους αυτοκινητόδρομους.

Παράλληλα το κάλεσμα για συμμετοχή στην απεργία στις 23 Φλεβάρη και στις απεργιακές συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ έφτασε στα χέρια χιλιάδων εργαζομένων και νέων.

Η χτεσινή πανελλαδική κινητοποίηση απέδειξε ότι το οργανωμένο μαζικό λαϊκό κίνημα δεν σηκώνει από απειλές και συκοφαντία, δεν κάμπτεται από τις κυβερνητικές προσπάθειες ποινικοποίησης και καταστολής των αγώνων του. Ταυτόχρονα κατήγγειλαν, για μια ακόμα φορά, την παράδοση των οδικών αξόνων της χώρας στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους και εταιρείες, στα μονοπώλια του κλάδου.

Η κινητοποίηση στις αστικές συγκοινωνίες έγινε στους εξής σταθμούς και λεωφορεία: Ομόνοια, Σύνταγμα, Αττική, Αγ. Αντώνιο, Δάφνη, Αγ. Δημήτριο, Μοναστηράκι, Καλλιθέα, Πειραιά, Αιγάλεω, Κηφισιά, Ανω Λιόσια, Κορωπί, λεωφορειακή γραμμή 843 Πειραιάς - Πέραμα, τρόλεϊ της γραμμής Πειραιάς - Κερατσίνι, αστικά λεωφορεία στον ΟΣΕ, τον Εύοσμο, τη Νεάπολη και την Ανω Τούμπα στη Θεσσαλονίκη, τα εκδοτήρια του αστικού ΚΤΕΛ στη Λάρισα, δύο λεωφορειακές γραμμές στο Ηράκλειο Κρήτης.

Η κινητοποίηση στα διόδια έγινε στους εξής σταθμούς: Ελευσίνας, Αφιδνών, Μεταμόρφωσης, Παλλήνης, Θηβών, Τραγάνας, Αγίας Τριάδας και Πελασγίας στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, Μαλγάρων, Λεπτοκαρυάς Πιερίας, Πολύμυλου Κοζάνης, Πυργετού, του Μακρυχωρίου και του Μοσχοχωρίου στη Θεσσαλία, Ασέα, Σπαθοβούνι, Ρίο και στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου.

ΦΘΙΩΤΙΔΑ

Τραγάνα
Τραγάνα
Στην Εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας ανοιχτοί έμειναν οι σταθμοί διοδίων σε Θήβα, Τραγάνα, Πελασγία, απ' όπου καθημερινά περνούν χιλιάδες εργαζόμενοι για να πάνε στις βιομηχανίες της περιοχής όπως και της Αγίας Τριάδας κοντά στις Θερμοπύλες, όπου είναι πέρασμα αγροτών για τα χωράφια.

Η κινητοποίηση αγκαλιάστηκε από τους διερχόμενους, που τόσο στην έναρξη της βάρδιας όσο και στο σχόλασμα είναι αναγκασμένοι να καταβάλλουν το χαράτσι.

Θήβα
Θήβα
ΕΛΕΥΣΙΝΑ

Με υψωμένες γροθιές, πανηγυρικά κορναρίσματα και φράσεις όπως «μας χρωστάνε δεν τους χρωστάμε» και «αυτούς τους δρόμους τους έχουμε χρυσοπληρώσει» αντιδρούσαν οι διερχόμενοι από τα διόδια της Ελευσίνας οδηγοί συναντώντας τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ.

«Μαζικά οργανωμένα αγωνιζόμαστε για την κατάργηση των διοδίων», «συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία της 23ης Φλεβάρη», απαντούσαν οι συγκεντρωμένοι. Η χτεσινή κινητοποίηση ήταν μια 3ωρη αγωνιστική λαϊκή «γιορτή» καταργώντας στην πράξη την κυβερνητική - εργολαβική ληστεία των διοδίων.

ΑΦΙΔΝΕΣ

Με πολλούς τρόπους έδειξαν οι οδηγοί την αλληλεγγύη τους στην κίνηση του ΠΑΜΕ να ανοίξουν για περίπου δύο ώρες τα διόδια. Οι σειρήνες των σταθμών των διοδίων σφύριζαν ακόμα και πριν την έναρξη της κινητοποίησης από τα αυτοκίνητα που περνούσαν χωρίς να πληρώσουν.

«Μπράβο», «έτσι πρέπει», «κι εγώ μαζί σας την επόμενη φορά» ήταν μερικές από τις φράσεις των οδηγών ενώ οι επαγγελματίες οδηγοί - κυρίως των φορτηγών - τόνιζαν πως «τους τα έχουμε πληρώσει ξανά και ξανά. Μέσα από τις αυξήσεις στα διόδια, στο πετρέλαιο, στις ασφάλειες. Καιρός να αντιδράσουμε...».

ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ - ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

Με πανό που έγραφε «Οργανωμένη λαϊκή ανυπακοή. Καμία αύξηση στα εισιτήρια. Δωρεάν εισιτήρια για όλους το πρωί» εργαζόμενοι, αυτοαπασχολούμενοι και νέοι στον σταθμό του ΜΕΤΡΟ έδωσαν το στίγμα τους για την ανάγκη ανατροπής αυτής της πολιτικής.

«Δεν είναι δυνατόν να πληρώνουμε 40% αύξηση στα εισιτήρια για να πάμε στις δουλειές μας και την ίδια στιγμή να ακριβαίνουν τα πάντα, να μειώνουν τους μισθούς, να μας πληρώνουν όποτε θέλουν και συνάδελφοί μας να απολύονται», ανέφερε ένας εργαζόμενος.

«Μπράβο για την ενέργεια αυτή. Είναι μια ανακούφιση κι ας φαίνεται σε κάποιους μικρό το ποσό», σημείωσε μια μητέρα που κράταγε από το χέρι το παιδί της και ετοιμαζόταν να μπει στο συρμό.

ΑΤΤΙΚΗ

Οι ταξικές δυνάμεις προέτρεπαν τον κόσμο να μην ακυρώσει τα εισιτήρια και κυρίως να συσπειρωθεί μαζί τους μπροστά και στην απεργία. Εργαζόμενοι, μετανάστες, νεολαία, συνταξιούχοι σταματούσαν έστω και για δευτερόλεπτα για να πάρουν την ανακοίνωση και να εκφράσουν τη στήριξή τους.

Ο Κώστας Ζιώγας, στέλεχος του ΠΑΜΕ, τόνισε πως «με τη σημερινή κινητοποίηση στέλνουμε μήνυμα προς την εργατική τάξη, προς τα λαϊκά εργατικά στρώματα ότι δεν αναγνωρίζουμε τα χρέη και τα ελλείμματα που δημιούργησε η πλουτοκρατία. Παράλληλα στέλνουμε το μήνυμα ότι η εργατική τάξη, ο λαός πρέπει να διεκδικήσει τον πλούτο τον οποίο παράγει, να διεκδικήσει φθηνές, άνετες και δωρεάν για κάποιες κατηγορίες συγκοινωνίες».

ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ

Στις 5.30 το απόγευμα δυνάμεις του ΠΑΜΕ, βρέθηκαν στα διόδια της Μεταμόρφωσης και σήκωσαν τις μπάρες, ώστε να μπορούν οι οδηγοί να περνούν ελεύθερα, απαλλαγμένοι από το κόστος των 2,8 ευρώ.

Οι οδηγοί, με χειρονομίες επιδοκιμασίας και κορναρίσματα υποδέχτηκαν με ιδιαίτερη ικανοποίηση τη νέα αυτή πρωτοβουλία του ΠΑΜΕ, παίρνοντας την ανακοίνωση για την απεργία. Επίσης, χθες, ανοιχτός έμεινε στην Αττική Οδό ο σταθμός των διοδίων στην Παλλήνη.

ΟΜΟΝΟΙΑ

Από τις 6 μέχρι τις 8 το πρωί, την ώρα που οι εργαζόμενοι πάνε στις δουλειές τους, δεκάδες εργαζόμενοι και νεολαίοι μοίρασαν ανακοινώσεις για την απεργία και συζητούσαν με τους περαστικούς, στην πλειοψηφία τους εργαζόμενοι, συνταξιούχοι και φοιτητές.

«Μακάρι να γίνονται μαζικά τέτοιες πρωτοβουλίες». «Θέλω 60-70 ευρώ το μήνα μόνο για μετακίνηση προς και από τη δουλειά. Η αξιοπιστία και η συχνότητα των δρομολογίων διαρκώς μειώνεται, κόβονται ή αραιώνουν δρομολόγια», είπαν κάποιοι εργαζόμενοι. «Με το πάσο πληρώνουμε 23 ευρώ για μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Ομως του χρόνου μπορεί να μην πάρουμε πάσο», έλεγαν φοιτητές που επιδοκίμαζαν τη δραστηριότητα.

Αντιδραστική «δημοσιογραφία»

Την αντιδραστική «δημοσιογραφία» τους επέδειξαν για μια ακόμη φορά οι δημοσιογράφοι του «ΣΚΑΪ», Λυριτζής και Οικονόμου, στην εκπομπή «Πρώτη Γραμμή». Την ώρα που παρουσιαζόταν το ρεπορτάζ με τις κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ για το μπλοκάρισμα των ακυρωτικών μηχανημάτων στα μέσα μεταφοράς, οι δυο τους «σχολίαζαν» την κινητοποίηση, χρησιμοποιώντας διάφορα ευτελή, του τύπου οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ θέλουν να γίνουν «τηλεστάρ» και γιατί δεν ενημέρωσαν παρά μόνο τον «902» και γιατί έβαλαν «κουκούλες» στα ακυρωτικά «μήπως κρυώνουν;» και άλλα τέτοια δήθεν έξυπνα.

Το Γραφείο Τύπου του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου, σχολιάζοντας αυτή τη στάση τους, σημειώνει:

«Τη στάση των χρυσοπληρωμένων δημοσιογράφων του ΣΚΑΪ Λυριτζή και Οικονόμου για τις σημερινές κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ σε σχέση με το κλείσιμο των διοδίων και το μπλοκάρισμα των ακυρωτικών μηχανημάτων θα τη χαρακτηρίζαμε ως δημοσιογραφική αγυρτεία, αν δεν ήταν κάτι χειρότερο...

Πρόκειται για δημοσιογραφία που απαιτεί το αφεντικό τους, ο Αλαφούζος, την εικόνα του οποίου προσκυνούν κάθε φορά που μπαίνουν στο στούντιο».

ΔΑΦΝΗ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Από την έναρξη της βάρδιας και στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ στη Δάφνη, δυνάμεις του ΠΑΜΕ είχαν συγκεντρωθεί μπροστά στα ακυρωτικά μηχανήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις δυόμιση περίπου ώρες που διήρκεσε η κινητοποίηση, από τους 2.000 επιβάτες, που υπολογίζεται ότι πέρασαν από το σταθμό, μόνο 12 ακύρωσαν τα εισιτήριά τους. «Δεν θα κάτσουμε να μας "γδάρουν"», «κάθε μέρα πρέπει να είναι δωρεάν η μετακίνηση το πρωί», ήταν οι πιο χαρακτηριστικές φράσεις που ειπώθηκαν από τον κόσμο που έτρεχε βιαστικά να πάει στη δουλειά.

Στον Πειραιά, οι ταξικές και αγωνιστικές δυνάμεις απέκλεισαν τα ακυρωτικά μηχανήματα του ΗΣΑΠ, της λεωφορειακής γραμμής 843 Πειραιάς - Πέραμα και του τρόλεϊ της γραμμής Πειραιάς - Κερατσίνι, μοίρασαν στους επιβάτες την ανακοίνωση του ΠΑΜΕ και τους καλούσαν να συσπειρωθούν στο ταξικό κίνημα και να πάρουν μέρος στην απεργία και στις συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ.

Αντίστοιχες κινητοποιήσεις έγιναν στους σταθμούς ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ στο Σύνταγμα, στο Αιγάλεω, στον Αγ. Δημήτριο, στην Κηφισιά, στην Καλλιθέα και στο Μοναστηράκι, στον Προαστιακό στα Ανω Λιόσια και στο Κορωπί.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ