ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 19 Γενάρη 2007
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Γη και... αέρα στους ιδιώτες

Σε στελέχη της αγοράς αναθέτει η κυβέρνηση τα καθήκοντα επιθεωρητή πτήσεων, ενώ μπάζει το κεφάλαιο σε κάθε δραστηριότητα αρμοδιότητας του υπουργείου

Με το προωθούμενο νομοσχέδιο, οι ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες αποκτούν δικαίωμα στην κατανομή του διαθέσιμου χρόνου χρήσης (slots) στα αεροδρόμια
Με το προωθούμενο νομοσχέδιο, οι ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες αποκτούν δικαίωμα στην κατανομή του διαθέσιμου χρόνου χρήσης (slots) στα αεροδρόμια
Γη και αέρα στους ιδιώτες δίνει κυριολεκτικά η κυβέρνηση, με σχέδιο νόμου σχετικό με αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, το οποίο κατέθεσε χτες στη Βουλή. Το νομοσχέδιο, που φέρει τις υπογραφές οκτώ υπουργών, μεταξύ άλλων προβλέπει:

  • Την «αποψίλωση» (απογύμνωση) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), με την απόσπαση ζωτικών δραστηριοτήτων της.
  • Την ίδρυση και ιδιωτικών ΚΤΕΟ αμιγώς για δίκυκλα.
  • Την περαιτέρω εκχώρηση προνομίων στην «ιδιωτική πρωτοβουλία», σε βάρος κάθε έννοιας δημοσίου.
  • Την ανάθεση της φύλαξης των κτιριακών εγκαταστάσεων του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών σε ιδιωτική εταιρεία.
  • Τη «γενναία» χρηματοδότηση ιδιωτικών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη της ευρυζωνικής πρόσβασης στις περιφέρειες.
  • Την πρόσληψη «ημετέρων» σε υπό σύσταση φορείς και άλλους που υπάγονται στην εποπτεία του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών.

Ειδικότερα για την ΥΠΑ, το σχέδιο νόμου προβλέπει την ίδρυση και λειτουργία Αρχής Συντονισμού Πτήσεων (ΑΣΠ), η οποία θα είναι αποκλειστικά αρμόδια για την κατανομή του διαθέσιμου χρόνου χρήσης (slots) στα ελληνικά πολιτικά αεροδρόμια. Η κατανομή των slots είναι βασική αρμοδιότητα της ΥΠΑ, η οποία ανατίθεται σε μια... αυτοτελή Αρχή, με πρόεδρο που θα διορίζει η κυβέρνηση και ακόμα έξι μέλη, που θα ορίζουν η ΥΠΑ (2), ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, οι δύο μεγαλύτεροι ελληνικοί αερομεταφορείς (2) και η Ενωση Ελληνικών Αεροπορικών Εταιρειών. Οπως είναι αυταπόδεικτο, πρόκειται για Αρχή, υπό τον απόλυτο έλεγχο των ιδιωτών.

Επίσης η κυβέρνηση αναθέτει καθήκοντα επιθεωρητή ασφάλειας πτήσεων σε «στελέχη της αγοράς», τα οποία θα προσλαμβάνει με ειδική σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Καθήκοντα Επιθεωρητή σήμερα ασκούν εξειδικευμένοι επιστήμονες της ΥΠΑ.

Τη λειτουργία των ιδιωτικών ΚΤΕΟ αμιγώς για δίκυκλα, η κυβέρνηση την προσδιορίζει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2007, με υποχρεωτικό έλεγχο ανά δύο χρόνια για τα δίκυκλα που έχουν συμπληρώσει τέσσερα χρόνια κυκλοφορίας, καθώς και για εισαγόμενα μεταχειρισμένα ανεξαρτήτου ηλικίας.

Στο σχέδιο νόμου υπάρχουν και διατάξεις, που υπονομεύουν την οδική ασφάλεια, κι ας ισχυρίζεται η κυβέρνηση ότι με το νέο - κατασταλτικού και εισπρακτικού χαρακτήρα - Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στοχεύει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Τέτοια διάταξη είναι η καθιέρωση ορίου ηλικίας τα 27 χρόνια για τα σχολικά λεωφορεία και αύξηση κατά δύο χρόνια του ορίου ηλικίας των ταξί.

ΑΧΑΪΑ
Ξέσπασαν στο ΚΚΕ, γιατί δεν τους βγήκαν τα ... κουκιά

Προβοκατόρικη επίθεση σε βάρος του ΚΚΕ εξαπέλυσε στέλεχος του ΠΑΣΟΚ στην Αχαΐα, με αφορμή το γεγονός ότι η παράταξη του ΠΑΣΟΚ δεν ...εξέλεξε όσους αντιπροσώπους θα ήθελε για το συνέδριο της Ενωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας (ΕΝΑΕ).

«Στο σπίτι του κρεμασμένου δε μιλάνε για σκοινί» απαντά η Νομαρχιακή Επιτροπή Αχαΐας του ΚΚΕ, με ανακοίνωσή της και υπογραμμίζει: «Με αφορμή την εκλογή αντιπροσώπων, που έγιναν τη Δευτέρα 15 Γενάρη, για το συνέδριο της ΕΝΑΕ στο ΝΣ Αχαΐας ενοχλήθηκαν τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ γιατί δεν εκλέχτηκε ο εκλεκτός τους Νίκος Τσούκαλης, νομαρχιακός σύμβουλος του ΣΥΝ, και γιατί έχασε έναν αντιπρόσωπο η παράταξη της ΝΔ».

Συγκεκριμένα τονίζει ότι «οι προβοκατόρικες δηλώσεις της Αγγέλας Τριανταφύλλου, αναπληρώτριας γραμματέας της Περιφερειακής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ, περί "σύμπραξης ΝΔ - ΚΚΕ", "μέρες '89» και για το τι θα ψηφίσει η ΝΑΣ στην ΕΝΑΕ, έχουν μοναδικό στόχο να χτυπήσουν το ΚΚΕ και την αγωνιστική συνεργασία της ΝΑΣ. Η ΝΑΣ στήριξε το δικό της ψηφοδέλτιο και ως τρίτη δύναμη δικαιούται την εκλογή αντιπροσώπου. Ούτε έκανε, ούτε κάνει συμφωνίες με άλλες δυνάμεις». «Οι δυνάμεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ», συνεχίζει η ΝΕ, «συμπράττουν σε όλα στην ΕΝΑΕ και στην ΚΕΔΚΕ. Μεταξύ τους μοίραζαν και μοιράζουν τις καρέκλες. ΝΔ και ΠΑΣΟΚ ψήφισαν το καλπονοθευτικό εκλογικό σύστημα και το αντιλαϊκό πλαίσιο λειτουργίας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Από κοινού στήριξαν το άδικο σύστημα εκλογής αντιπροσώπων», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΔΡΑΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
Εργοστάσιο στη Γέφυρα παρά τις αντιδράσεις

Συζητήθηκε χτες στη Βουλή η σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ

Κόντρα στην κραυγή αγωνίας των κατοίκων του διαμερίσματος Γέφυρα του Δήμου Α. Αθανασίου Θεσσαλονίκης, η κυβέρνηση ανέχεται την εγκατάσταση εργοστασίου ανακύκλωσης αδρανών υλικών στα όρια του χωριού τους, παρά το γεγονός ότι και το Τοπικό Συμβούλιο προτείνει την εγκατάσταση του εργοστασίου σε άλλη θέση.

Το θέμα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Α. Τζέκης, αλλά ο αρμόδιος υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Σ. Καλογιάννης ισχυρίστηκε ότι η ευθύνη για τη συγκεκριμένη περίπτωση ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και στη Νομαρχία Θεσσαλονίκης. Για τη χορήγηση της άδειας, είπε, ακολουθήθηκαν όλες οι διατάξεις που προβλέπονται για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων και στην επιχείρηση θα γίνεται προσωρινή αποθήκευση και επεξεργασία αδρανών υλικών που παράγονται από εκσκαφές και κατεδαφίσεις. Θα παράγονται δε νέα υλικά οικοδομών στη μονάδα που βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 1.300 μέτρων από τον οικισμό.

Ο Α. Τζέκης τόνισε ότι είναι αναγκαία η δημιουργία εργοστασίων ανακύκλωσης αδρανών υλικών, αλλά με έναν χωροταξικό σχεδιασμό που δε θα δημιουργεί προβλήματα σε κατοικημένες περιοχές. Η κυβέρνηση, είπε, πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της, γιατί ο συγκεκριμένος επενδυτής δεν έλαβε υπόψη του τις αγωνιώδεις κραυγές των κατοίκων και των συλλογικών τους οργάνων. Ο διορισμένος περιφερειάρχης, τόνισε, έδωσε τη σχετική έγκριση, κάτι που δείχνει ότι ο επενδυτής είχε την ανοχή υπηρεσιών και πολιτικών προϊσταμένων περιφερειακών υπηρεσιών. Αυτό ακριβώς, είπε, δείχνει ότι το δίχτυ προστασίας της κυβέρνησης είναι για τα συμφέροντα του επενδυτή και όχι για τα συμφέροντα των κατοίκων, οι οποίοι ζητάνε να γίνει το εργοστάσιο δύο χιλιόμετρα παρακάτω και μάλιστα έχουν επιλέξει και συγκεκριμένη τοποθεσία.

Η πίτα της ΟΓΕ

Συνεστίαση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας της οργανώνει η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας (ΟΓΕ) μεθαύριο Κυριακή, 21 Γενάρη, στις 12.30 μ.μ., στο κέντρο MOSTROU (Λυσίου και Μνησικλέους 22, Πλάκα). Τραγουδούν οι: «Αθηναϊκή Κομπανία» - Κατερίνα Κόρου - Στάθης Αγγελόπουλος.

Τηλέφωνα για πληροφορίες: 210.36.29.460 και 210.36.18.951.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»
Στο σφυρί το «φιλέτο» του πάρκινγκ

Πλειοδοτικό διαγωνισμό για την εκμετάλλευση του πάρκινγκ αυτοκινήτων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, προκήρυξε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να παραδώσει άλλο ένα «φιλέτο» στο ιδιωτικό κεφάλαιο.

Αυτή την περίοδο ολοκληρώνεται η υλοποίηση του έργου δημιουργίας νέων χώρων στάθμευσης στο «Μακεδονία», για το οποίο δαπανήθηκαν από τον κρατικό προϋπολογισμό περίπου 8 δισ. δραχμές. Από το 1996 μέχρι και σήμερα οι υφιστάμενοι χώροι στάθμευσης λειτουργούσαν με προσωπικό που είχε προσληφθεί από τη Δημοτική Επιχείρηση του Δήμου Θέρμης, στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης που είχε υπογραφεί με τη Νομαρχία Θεσσαλονίκης και το Δήμο Θέρμης, μετά από σχετική μελέτη του ΑΠΘ. Το σύνολο των εσόδων αποδίδονταν στο Δημόσιο, εκτός από τα χρήματα που αντιστοιχούσαν στο κόστος λειτουργίας (μισθολογικά, ασφαλιστικά κλπ).

Οι εργαζόμενοι του αεροδρομίου, αντιδρούν στην απόφαση της ΥΠΑ, επικαλούμενοι παλαιότερη - προ του 1996 - αρνητική εμπειρία, που είχε σαν αποτέλεσμα το Δημόσιο να χάσει 2,5 εκατ. ευρώ, επειδή οι επιχειρηματίες που είχαν αναλάβει την εκμετάλλευση του πάρκινγκ δεν απέδιδαν τα χρήματα που εισέπρατταν από τους χρήστες.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ