ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 18 Ιούλη 2006
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΒΛΑΒΕΣ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ
Στο «κόκκινο» τα σαπάκια των εφοπλιστών

Απίστευτες σκηνές ταλαιπωρίας στα λιμάνια και εν πλω από τις αλλεπάλληλες καθυστερήσεις και τις αναβολές δρομολογίων

Μέχρι και 48 ώρες (!) περίμεναν στο λιμάνι, για να αναχωρήσουν για τον προορισμό τους οι ταξιδιώτες του Σαββατοκύριακου

ICON

Μέχρι και 48 ώρες (!) περίμεναν στο λιμάνι, για να αναχωρήσουν για τον προορισμό τους οι ταξιδιώτες του Σαββατοκύριακου
Οι εικόνες του χάους, από τις απανωτές βλάβες στα ακτοπλοϊκά πλοία, άρχισαν φέτος να κυριαρχούν στα λιμάνια της χώρας πολύ πριν την κορύφωση της θερινής περιόδου, προαναγγέλλοντας τι αναμένεται το επόμενο διάστημα και θέτοντας ευθέως θέμα για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Χιλιάδες επιβάτες που θέλησαν να ταξιδέψουν το περασμένο Σαββατοκύριακο έζησαν τον εφιάλτη με τις πολύωρες καθυστερήσεις και τα ατέλειωτα ταξίδια. «Οδύσσεια» που χρυσοπλήρωσαν και από πάνω, αφού, εκτός όλων των άλλων, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, δεν ισχύουν σε κανένα πλοίο, συμβατικά και ταχύπλοα, ακόμα και οι εκπτώσεις που καθορίζονται από τη νομοθεσία, όπως είναι για παράδειγμα τα φοιτητικά εισιτήρια!

Στη λίστα των ακτοπλοϊκών πλοίων που έχουν «μείνει» λόγω βλάβης, το περασμένο Σάββατο ήρθε να προστεθεί και το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ» (έτος κατασκευής 1974) της Hellenic Seaways (πλοιοκτήτρια και του τραγικού «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»).

Καθυστέρηση 48 ωρών!

Το πλοίο δύο ώρες μετά τον απόπλου του (στις 10μ.μ.) από το λιμάνι του Πειραιά με προορισμό Πάρο - Νάξο - Ιο - Σαντορίνη παρουσίασε βλάβη στην αριστερή κύρια μηχανή και γύρισε πίσω. Πληροφορίες λένε ότι η βλάβη αυτή (στα κουζινέτα βάσης) είναι αδικαιολόγητη για ένα ακτοπλοϊκό πλοίο που υποτίθεται ότι πέρασε από ετήσια συντήρηση... Ναυτεργάτες κάνουν λόγο για συντηρήσεις «μαϊμού» και όπου τοποθετήθηκαν ανταλλακτικά ήταν μεταχειρισμένα και κακής ποιότητας! Αυτά, σε συνδυασμό με τα ασταμάτητα δρομολόγια των πλοίων όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου, πέρα από το ότι εξαντλούν τα πληρώματα, αποτελούν βραδυφλεγή βόμβα σε βάρος της ζωής επιβατών και ναυτεργατών!

Στο ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ επέβαιναν 1.206 επιβάτες. Οι 333 από τους επιβάτες, με προορισμό Πάρο, Νάξο, κατάφεραν να φύγουν περίπου μία ώρα αργότερα με το «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ». Ομως, οι υπόλοιποι έκαναν ολονυχτία στο λιμάνι! Τελικά, 170 έφυγαν το πρωί της Κυριακής με το «HIGHSPEED V», και περίπου 100 το μεσημέρι με το «ΡΟΜΙΛΝΤΑ». Οσοι δεν ακύρωσαν τα εισιτήριά τους έφυγαν χτες το πρωί, με καθυστέρηση δηλαδή δύο ημερών, με το «ΕΞΠΡΕΣ ΑΘΗΝΑ».

«Κρουαζιέρα» ταλαιπωρίας

Ομως ο «μύλος» συνεχίζεται, καθώς 1.100 επιβάτες περίμεναν το συγκεκριμένο πλοίο, για να επιστρέψουν από Ιο, Σαντορίνη, Νάξο και Πάρο στον Πειραιά. Από αυτούς όσοι περίμεναν σε Πάρο και Νάξο επιβιβάστηκαν στα πλοία «ΕΞΠΡΕΣ ΑΘΗΝΑ» και «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ». Οσοι περίμεναν στη Σαντορίνη τους πήρε το «ΚΡΗΤΗ ΙΙ», το οποίο ερχόταν από Κρήτη και οι επιβάτες από Κρήτη έκαναν το γύρο του μισού Αιγαίου μέχρι να φτάσουν στον Πειραιά! Οσοι επιβάτες περίμεναν στην Ιο για να επιστρέψουν στον Πειραιά, έπρεπε πρώτα να πάνε στη Νάξο για να επιβιβαστούν στο «ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ» ή το «Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ». Στο μεταξύ, οι επιβάτες που είχαν προγραμματίσει να ταξιδέψουν χτες Δευτέρα με το ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ από Πειραιά, για τους παραπάνω προορισμούς, έφυγαν μόνο αυτοί για Πάρο και Νάξο με το «HIGHSPEED 2». Οι υπόλοιποι για Σαντορίνη, Ιο και Ανάφη σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας αναμένεται να φύγουν σήμερα με το «HIGHSPEED V»!

Επίσης, το «ΛΑΤΩ», του οποίου υποτίθεται ότι η βλάβη αποκαταστάθηκε, απέπλευσε τα ξημερώματα του Σαββάτου, με περίπου 8 ώρες καθυστέρηση από τον Πειραιά για τα Χανιά, ενώ με τρεισήμισι ώρες καθυστέρηση κατέπλευσε την Κυριακή στη Μυτιλήνη το «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» το οποίο «υποφέρει» από τις 9 Ιούλη που είχε παρουσιάσει βλάβη.

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ
Σταγόνες συμβασιούχων στον ωκεανό των ελλείψεων

Απεργία και συγκέντρωση γιατρών και εργαζομένων χτες στο Θριάσιο

Με μια σταγόνα 250 συμβασιούχων οχταμηνιτών στον ωκεανό των τρομακτικών ελλείψεων προσπαθεί η κυβέρνηση να ρίξει στάχτη στα μάτια του κόσμου για την αντιμετώπιση του μεγαλύτερου προβλήματος απορύθμισης των δημόσιων νοσοκομείων.

Ετσι, χτες μετά από συνάντηση των υπουργών Οικονομίας Γιώργου Αλογοσκούφη και Υγείας Δημήτρη Αβραμόπουλου ανακοινώθηκε η άμεση πρόσληψη των 250 συμβασιούχων ορισμένου χρόνου. Η κάλυψη μέρους των αναγκών επαφίεται στις διαδικασίες για την πρόσληψη άλλων 4.500 νοσηλευτών, που είχαν προγραμματιστεί για το 2005 - που θα γίνουν στο μέλλον μέσω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ. Ταυτόχρονα, πληροφορίες απ' το υπουργείο Υγείας ήθελαν την εγγραφή κονδυλίων για 5.000 προσλήψεις στον προϋπολογισμό του 2007.

Οι υποσχέσεις αυτές απέχουν παρασάγγας απ' τις 25.000 κενές οργανικές θέσεις, που το 2007 θ' αυξηθούν κατά 2.500 λόγω συνταξιοδοτήσεων.

Απεργία στο Θριάσιο για προσλήψεις

Οι ελλείψεις σε νοσηλευτικό, αλλά και ιατρικό, προσωπικό αναδείχτηκαν κατά τη χτεσινή απεργία των γιατρών στο Θριάσιο Νοσοκομείο.

Οι γιατροί έκαναν απεργία με κύριο αίτημα την αύξηση του αριθμού των ειδικευομένων και Επιμελητών Β', ώστε να μπορούν να κάνουν τέσσερις εφημερίες το μήνα που αντιστοιχούν σε 58 ώρες εργασίας για τους ειδικευόμενους και σε 48 ώρες για τους ειδικευμένους τη βδομάδα, αντίστοιχα. Επειδή οι κλινικές είναι υποστελεχωμένες σε ορισμένες περιπτώσεις οι γιατροί αναγκάζονται να εργάζονται συνεχώς μέχρι και 36 ώρες, χωρίς ανάπαυση.

Αποκαλυπτικά είναι τα έγγραφα που έστειλε η Διοικητής Μαρία Καρά προς τη Γ' Διοικητική Υγειονομική Περιφέρεια (ΔΥΠΕ) Αττικής. Ζητά οδηγίες για το πώς θα γίνουν οι εφημερίες καθώς, αν ισχύσει το Προεδρικό Διάταγμα 76/2005 - που βάζει τους περιορισμούς που ζητούν οι γιατροί - δε θα μπορέσει να αντεπεξέλθει το ελλιπές προσωπικό.

Στη διάρκεια της χτεσινής απεργίας έγινε συγκέντρωση γιατρών και εργαζομένων όπου παραβρέθηκαν αντιπροσωπείες της Επιτροπής Υγείας - Πρόνοιας του ΠΑΜΕ και της Γραμματείας Θριάσιου του ΠΑΜΕ, καθώς και ο επικεφαλής της Προοδευτικής Αγωνιστικής Κίνησης Ελευσίνας Αντώνης Χοροζάνης.

Ο «Ρ» ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΙΑΣ

ΕΥΒΟΙΑ: Το θάνατο βρήκε το περασμένο Σάββατο ο 31χρονος εργάτης γης από την Ινδία Μπάλτερ Ραμ του Γκουρμάιλ Σικ, τον οποίο καταπλάκωσε γεωργικός ελκυστήρας (τρακτέρ). Το «ατύχημα» σημειώθηκε στην περιοχή Παλιούρι, στο Δημοτικό Διαμέρισμα Ψαχνών του Δήμου Μεσσαπίων Εύβοιας, όταν το μηχάνημα το οποίο οδηγούσε ο νεαρός εργάτης ανατράπηκε. Ερευνάται το ενδεχόμενο μη λειτουργίας των φρένων, ενώ ο Σταμάτης Βαλαής, ιδιοκτήτης του τρακτέρ, διέφυγε τη σύλληψη.

ΟΤΕ: Την τρίτη κατά σειρά συνάντηση για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης πραγματοποίησαν χτες η διοίκηση του ΟΤΕ και η ΟΜΕ-ΟΤΕ. Η διοίκηση του ΟΤΕ έχει ήδη ενημερώσει τον υπουργό για τις προτάσεις της σχετικά με την αλλαγή του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού (ΓΚΠ) μέσω της οποίας επιδιώκεται ανατροπή εργασιακών και άλλων δικαιωμάτων. Οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν σήμερα.

ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
Να καταδικαστούν σε όλα τα μέτωπα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

Για τις εξελίξεις στην ακτοπλοΐα, τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», με ανακοίνωσή τους, επισημαίνουν ότι «η κυβέρνηση της ΝΔ εφαρμόζοντας τους νόμους του ΠΑΣΟΚ και τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης», «απελευθερώνει τη δράση των εφοπλιστών και ενισχύει τα κέρδη τους», «στρέφεται ενάντια και οξύνει τα προβλήματα σε βάρος των ναυτεργατών, των κατοίκων των νησιών, των εργαζομένων». Το ΠΑΣΟΚ τονίζεται, «δημαγωγεί προσπαθώντας να αποποιηθεί τις ευθύνες του», ενώ προτείνει μέτρα που υπερασπίζονται τα εφοπλιστικά συμφέροντα, όπως την επιδότησή τους για κατασκευή πλοίων, την επέκταση της επιδότησής τους για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές», την είσοδο στην ακτοπλοΐα πλοίων με ξένη σημαία και πληρώματα. Υπερασπίζεται τον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ για την απελευθέρωση της εφοπλιστικής ασυδοσίας.

Τα σωματεία τονίζουν ότι ΝΔ, ΠΑΣΟΚ είναι συνυπεύθυνοι και οι προτάσεις τους κινούνται στην ίδια αντιλαϊκή κατεύθυνση, για την εξυπηρέτηση των εφοπλιστών. Καλούν ναυτεργάτες, νησιώτες, όλους τους εργαζόμενους, να βγάλουν τα συμπεράσματά τους, να καταδικάσουν την αντιλαϊκή πολιτική των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και τους εκπροσώπους τους σε όλα τα επίπεδα. Να ανατρέψουν τους αρνητικούς συσχετισμούς, να δυναμώσουν την πάλη τους διεκδικώντας την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών τους, τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με λαϊκό έλεγχο.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ