ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 18 Απρίλη 2018
Σελ. /24
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Σήμερα η 24ωρη απεργία σε όλα τα λιμάνια της χώρας

Σε προσυγκέντρωση στις 5.30 π.μ. στην πλατεία Καραϊσκάκη καλούν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία

Απεργούν σήμερα από τις 6 το πρωί και για 24 ώρες οι ναυτεργάτες σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και σε όλα τα λιμάνια της χώρας, με προοπτική κλιμάκωσης. Σε προσυγκέντρωση για την περιφρούρηση της απεργίας στις 5.30 τα ξημερώματα στην πλατεία Καραϊσκάκη καλούν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ και ΠΕΣ/ΝΑΤ.

Στην 24ωρη απεργία συμμετέχουν και τα πληρώματα των ρυμουλκών ναυαγοσωστικών, μετά από ομόφωνη απόφαση που πήρε η νέα διοίκηση της ΠΕΠΡΝ (Πανελλήνια Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών), στην πρώτη της συνεδρίαση μετά τις εκλογές που ολοκληρώθηκαν στις 30/3.

Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στην απεργία απευθύνουν το Ενιαίο Συνδικάτο Ναυτεργατών Νομού Καβάλας και ο Σύλλογος Σπουδαστών ΑΕΝ Ασπροπύργου.

Τα αιτήματα των ναυτεργατών

Οι ναυτεργάτες απαιτούν την απόσυρση του σχεδίου Υπουργικής Απόφασης με το οποίο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, κατ' εντολή των εφοπλιστών, προωθεί την πλήρη εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού 3577/1992 για την «απελευθέρωση» (άρση καμποτάζ) στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές. Σύμφωνα με τη νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζεται, οι εφοπλιστές θα μπορούν, με πρόσχημα την ανεπάρκεια πλοίων για τη μεταφορά εμπορευμάτων, να δρομολογούν πλοία ανάμεσα στα ελληνικά λιμάνια, ανεξαρτήτως εθνικότητας και σημαίας, με πληρώματα χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ) και Κοινωνική Ασφάλιση, με ατομικές συμβάσεις, υπονομεύοντας ευθέως την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Με την Υπουργική Απόφαση, εκτός των άλλων, η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο για την άρση της υποχρεωτικότητας στην εφαρμογή των ΣΣΕ ανάλογα κάθε φορά με την περίσταση.

Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες να δώσουν μαζικά και με αποφασιστικότητα τη μάχη της απεργίας και της περιφρούρησής της, διεκδικώντας ΣΣΕ με αυξήσεις, επαναφορά της ΕΓΣΣΕ και του κατώτερου μισθού στα 751 ευρώ, κατάργηση των αντεργατικών - αντιασφαλιστικών νόμων, μόνιμη - σταθερή εργασία με 7ωρο - 5ήμερο - 35ωρο, Κοινωνική Ασφάλιση, οργανικές συνθέσεις που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, απαγόρευση πλειστηριασμών για την εργατική - λαϊκή οικογένεια κ.ά.

Παράλληλα, κόντρα στις διάφορες απόπειρες καλλιέργειας του περιβόητου «κοινωνικού αυτοματισμού», απευθύνουν κάλεσμα και στους μικρομεσαίους αγρότες των νησιών να δείξουν την αλληλεγγύη τους στον απεργιακό αγώνα.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Επίθεση χωρίς τέλος στους ναυτεργάτες για την κερδοφορία των εφοπλιστών

Η απόφαση της κυβέρνησης να λεηλατήσει την ακίνητη περιουσία του ΝΑΤ, οι παραπέρα περικοπές που θα δουν στις συντάξεις τους οι ναυτεργάτες και η αποκάλυψη ότι πάνω από 43.000 Ελληνες ναυτεργάτες - χώρια οι ναυτεργάτες από άλλες χώρες - στα πλοία του κατά τ' άλλα «πρώτου παγκοσμίως ελληνόκτητου στόλου» είναι χωρίς Κοινωνική Ασφάλιση και Συλλογική Σύμβαση, ήταν τα κυριότερα στοιχεία που προέκυψαν από τα όσα ανέφεραν χτες στη Βουλή ο υφυπουργός Εργασίας Α. Πετρόπουλος και ο πρόεδρος του ΝΑΤ Α. Κομματάς.

Η σχετική συζήτηση έγινε στην Επιτροπή ΔΕΚΟ και Κοινωνικής Ασφάλισης, η οποία συνεδρίασε για να αποφασίσει την παράταση ή μη της θητείας του προέδρου του ΝΑΤ.

Τα παραπάνω στοιχεία δόθηκαν από τον υπουργό και τον πρόεδρο του ΝΑΤ, με αφορμή τις Ερωτήσεις της βουλευτή του ΚΚΕ Διαμάντως Μανωλάκου.

Οπως σημείωσε η βουλευτής του Κόμματος, ένα από τα αιτήματα που προβάλλουν οι ναυτεργάτες με τη σημερινή απεργία τους είναι η κατάργηση των αντεργατικών - αντιασφαλιστικών νόμων που υπονομεύουν τις ΣΣΕ, την Κοινωνική Ασφάλιση και πετσοκόβουν τις συντάξεις. Οπως τόνισε, άλλωστε, οι περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις προδιαγράφονται ολοκάθαρα σε σχετική εγκύκλιο που εκδόθηκε στις 16 Φλεβάρη.

Η Δ. Μανωλάκου ρώτησε επίσης ποιοι είναι οι σχεδιασμοί για την ακίνητη περιουσία του ΝΑΤ, τονίζοντας ότι «ήδη στρώνεται ο δρόμος για τη λεηλασία της ακίνητης περιουσίας που χτίστηκε με το μόχθο των ναυτεργατών, μέχρι και τις κατασκηνώσεις του Αγ. Αντρέα που ήταν για τα παιδιά των ναυτεργατών». Ρώτησε ακόμα: «Από τα 5.230 ελληνόκτητα πλοία, τα 738 έχουν ελληνική σημαία και μόνο το 25% των ναυτεργατών έχουν ΣΣΕ και Κοινωνική Ασφάλιση. Αυτό δεν έχει αντίκτυπο και στα έσοδα του ΝΑΤ;» Επιπλέον, ρώτησε, «ποιες είναι οι οφειλές των εφοπλιστών και τι κάνατε για να τα λάβετε; Γιατί βλέπουμε να δουλεύουν φουλ οι πλειστηριασμοί, αλλά για τους εφοπλιστές δεν βλέπουμε τίποτα».

Ο υφυπουργός, προκαλώντας τους ναυτεργάτες, παραδέχτηκε ότι θα υπάρξουν κατηγορίες ναυτεργατών όπως οι μηχανικοί και οι πλοίαρχοι Α' που οι μειώσεις συντάξεων θα φτάσουν ακόμα και το 8,4% το μήνα, όμως ισχυρίστηκε ότι κατά τ' άλλα... «γενικά ο επανυπολογισμός των συντάξεων θα επιφέρει αυξήσεις»! Μάλιστα, λόγω αυτού του... «καλού αποτελέσματος» που θα επιφέρει ο νόμος - λαιμητόμος για τους ναυτεργάτες... αναρωτήθηκε γιατί γίνεται η απεργία, την οποία, όπως δήλωσε, «αδυνατώ να κατανοήσω»!

Οσον αφορά την ακίνητη περιουσία του ΝΑΤ, έκανε σαφές ότι «είναι στη δικαιοδοσία του ΕΦΚΑ και δεν μένει τίποτα αναξιοποίητο», όπου ως «αξιοποίηση» βέβαια νοείται η παράδοση στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΝΑΤ ανέφερε ότι «στα ποντοπόρα ελληνόκτητα πλοία, δηλαδή χωρίς ελληνική σημαία, δουλεύουν Ελληνες ναυτικοί που επειδή είναι ξένη σημαία, δεν μπορούν να ασφαλιστούν στο ΝΑΤ (...) Μακάρι να υπήρχε δυνατότητα οι Ελληνες ναυτικοί να είχαν δυνατότητα να ασφαλιστούν στο ΝΑΤ. Θα είχαμε τη δυνατότητα τότε να είχαμε 60.000 ασφαλισμένους και όχι 16.800 που είναι σήμερα». Οσον αφορά τις οφειλές των εφοπλιστών, δεν έδωσε και πολλά στοιχεία. Αρκέστηκε να πει ότι όταν παρέλαβε, δηλαδή πριν από δυο χρόνια, βρήκε οφειλές 101 εκατ. ευρώ, τα οποία το ΝΑΤ έχει βεβαιώσει στην αρμόδια ΔΟΥ.

Εργατικό «ατύχημα» στον ΑΗΣ Μεγαλόπολης

Εργατικό «ατύχημα» σημειώθηκε, τη Δευτέρα το βράδυ, στον ΑΗΣ Μεγαλόπολης, όταν εργαζόμενος χτυπήθηκε από ρεύμα στο πρόσωπο. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εργαζόμενος τραυματίστηκε κατά την προσπάθειά του να αλλάξει διακόπτη, με αποτέλεσμα να νοσηλεύεται με εγκαύματα, χωρίς να διατρέχει κίνδυνο για τη ζωή του.

Το νέο «ατύχημα» προστίθεται σε μια σειρά ανάλογα περιστατικά που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια, καταγγέλλει η Τομεακή Επιτροπή Αρκαδίας του ΚΚΕ. «Αυτά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής της "απελευθέρωσης" της αγοράς της ηλεκτρικής ενέργειας, της μείωσης προσωπικού, της έλλειψης μέτρων υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας στους χώρους δουλειάς, της εντατικοποίησης της εργασίας», τονίζει στην ανακοίνωσή της. Οπως επισημαίνει, εργάτες εκτελούν μόνοι τους επικίνδυνες δουλειές, γίνονται εργασίες «χωρίς να έχει γίνει διακοπή ρεύματος και η διακοπή κίνησης του ταινιόδρομου».

«Αυτά τα προβλήματα θα οξυνθούν με την πώληση των λιγνιτικών μονάδων και των ορυχείων, την πλήρη ιδιωτικοποίηση της αγοράς Ενέργειας», τονίζει η ΤΕ Αρκαδίας, «γιατί κριτήριο δεν είναι η ζωή και η ασφάλεια των εργατών, η προστασία του κοινωνικού συνόλου και του περιβάλλοντος, αλλά το κέρδος του καπιταλιστή. Τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας, οι ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς είναι για το κεφάλαιο "κόστος"». Χαρακτηρίζει ακόμα «συνένοχες» στα εργατικά «ατυχήματα» τις πολιτικές και συνδικαλιστικές δυνάμεις, τοπικά και κεντρικά, «που πίνουν νερό στο όνομα της ακολουθούμενης πολιτικής και χύνουν κροκοδείλια δάκρυα όταν έρχονται τα αποτελέσματα και τα αποκαΐδια (εργατικά ατυχήματα - πώληση μονάδων και ορυχείων, κ.λπ.)».

Καλεί, τέλος, τους εργαζόμενους να πάρουν στα χέρια τους τη ζωή και την ασφάλειά τους, να εγκαταλείψουν τα κόμματα του κεφαλαίου και τα στηρίγματά τους, να απαιτήσουν να σταματήσει κάθε διαδικασία πώλησης μονάδων και ορυχείων, να προσληφθεί άμεσα το απαραίτητο προσωπικό, καθώς και να παρθούν μέτρα υγιεινής και ασφάλειας της εργασίας στο Ενεργειακό Κέντρο Μεγαλόπολης.

ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΚΑΙ ΝΑΥΠΗΓΟΞΥΛΟΥΡΓΩΝ
Στάσεις εργασίας μπροστά στη μέρα δράσης για την προστασία της υγείας στη δουλειά

Με στάση εργασίας στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα ξεκίνησε, χτες, το πρόγραμμα παρεμβάσεων με το οποίο τα Παραρτήματα Πειραιά και Σαλαμίνας του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών προετοιμάζουν τη μέρα δράσης για τα μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς, την Τετάρτη 25/4.

Υπενθυμίζεται ότι τη συγκεκριμένη μέρα τα σωματεία έχουν προκηρύξει στάση εργασίας (από τις 12 μ.) και καλούν σε συγκέντρωση στις 12.30 μ.μ. στις δεξαμενές Βασιλειάδη και από κει σε πορεία στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Η χτεσινή στάση εργασίας είχε καθολική συμμετοχή, ενώ κατά τη διάρκειά της οι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν στην πύλη της Ζώνης, ενημερώθηκαν για τα αιτήματα των κινητοποιήσεων και συζήτησαν για την οργάνωση της συμμετοχής τους στην κινητοποίηση της επόμενης βδομάδας. Αποφάσισαν ακόμα να προχωρήσουν το επόμενο διάστημα σε Γενική Συνέλευση.

Οι στάσεις εργασίας και οι συγκεντρώσεις σε χώρους δουλειάς, για την προετοιμασία της κινητοποίησης, συνεχίζονται σήμερα, Τετάρτη, με στάση εργασίας από τις 7 π.μ. έως τις 9 π.μ. στα ναυπηγεία Σπανόπουλου στο Πέραμα, ΕΛΘΩΜ, Ατσαλάκη, Ρέστη.

Στο πλαίσιο της μέρας δράσης, η Επιτροπή Αγώνα Μετάλλου Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνει, την Τετάρτη 25/4, στις 7 μ.μ., στην αίθουσα «Μπεναρόγια» του ΕΚΘ, ημερίδα για τα ζητήματα της προστασίας και της ασφάλειας των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς.

Τα αιτήματα των εργαζομένων και των σωματείων είναι τα εξής: Να πληρώσουν οι υπεύθυνοι για τα εργατικά «ατυχήματα», να δημοσιοποιηθεί η πορεία όλων των υποθέσεων που πιάστηκαν εργοδότες να μην τηρούν τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Αμεση επαναλειτουργία και ισχυροποίηση του θεσμού των Μεικτών Επιτροπών Ελέγχου για τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, σε 24ωρη βάση και τα Σαββατοκύριακα, με την υποστήριξη της απαραίτητης υλικοτεχνικής υποδομής. Αμεση κήρυξη της τελευταίας Τοπικής ΣΣΕ στην Ζώνη ως υποχρεωτικής από την κυβέρνηση και εφαρμογής της στο σύνολο των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών.




Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org