ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 18 Μάρτη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αυτή είναι η δύναμή μας

Ανακοίνωση της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών"

Αγωνιστικό χαιρετισμό προς τους χιλιάδες καθηγητές, που συμμετείχαν ενεργά στο μεγαλειώδη απεργιακό αγώνα, απευθύνει με ανακοίνωσή της η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών", τονίζοντας ότι ο αγώνας των καθηγητών για την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων του κλάδου και των μορφωτικών δικαιωμάτων του λαού συνεχίζεται. Στην ανακοίνωση ανάμεσα σ' άλλα αναφέρεται:

"Η ΔΕΕ χαιρετίζει τους χιλιάδες συναδέλφους που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, στο μεγαλειώδη απεργιακό μας αγώνα για την υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων και των μορφωτικών δικαιωμάτων του λαού μας.

Στην πορεία του δίκαιου αγώνα μας αντιμετωπίσαμε την αδιαλλαξία της κυβέρνησης που εξαντλεί όλη της την πυγμή στο λαό που αγωνίζεται, στους εκπαιδευτικούς, τους αγρότες, τους ναυτεργάτες, τους συνταξιούχους, προκειμένου, εδώ και τώρα, να υλοποιήσει την πολιτική των ισχυρών συμφερόντων της ΕΕ. Ο αγώνας μας όμως δικαιώθηκε. Οχι, γιατί αποσπάσαμε κάποια μικρά τμήματα των αιτημάτων μας, κόντρα στη βασική επιλογή των Βρυξελλών για λιτότητα και ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, όπως η σύνδεση μισθού δήθεν με την αξιολόγηση, οι προσλήψεις έξω από την επετηρίδα, η μετατροπή της συστηματικής επιμόρφωσης σε φτηνή σεμιναριακή κατάρτιση.

Δικαιώθηκε: Γιατί αποδείξαμε με την ενότητα και τη συλλογικότητά μας, με την ενεργητική συμμετοχή μας στις συνελεύσεις και στις διαδηλώσεις, με την πολυμορφία και τη ζωντάνια του αγώνα μας, πως θα σταθούμε εμπόδιο σ' αυτήν την αντιλαϊκή - αντιεκπαιδευτική πολιτική. Γιατί διατρανώσαμε πως όχι μόνο αρνούμαστε να μεταφέρουμε τις κάλπικες αξίες της αγοράς στο σχολείο, αλλά θα είμαστε εκείνοι που θα διαπαιδαγωγήσουμε τη νέα γενιά στην αγωνιστική και περήφανη στάση ζωής, θα της εμπνεύσουμε εμπιστοσύνη στην καταλυτική δύναμη της λαϊκής πάλης ν' αντιστέκεται και να αλλάζει την πορεία των πραγμάτων. Γιατί αντιστρέψαμε την εκστρατεία κατασυκοφάντησης και αμαύρωσης του αγώνα μας από ΜΜΕ και δικαστήρια, σε βάρος αυτών που τη σχεδίασαν. Γιατί αποκαλύψαμε το υποκριτικό ενδιαφέρον της κυβέρνησης για τη μόρφωση του λαού, χαλάσαμε την "εκσυγχρονιστική" βιτρίνα της, διαλύσαμε αυταπάτες και ψευδαισθήσεις για το χαρακτήρα των αλλαγών που προωθεί στην εκπαίδευση. Γιατί κερδίσαμε το νου και την ψυχή των μαθητών μας, των γονιών τους, των εργαζομένων, όλων όσοι βρέθηκαν μαζί μας, στην ανάγκη βαθιών αλλαγών για την παιδεία.

Αυτά τα στοιχεία που απόκτησε ο αγώνας μας, παρά τη θέληση των ηγετικών δυνάμεων στον κλάδο, με πρώτο τον κυβερνητικό συνδικαλισμό της ΠΑΣΚ, αλλά και τη ΔΑΚΕ και τον ΣΥΝ, είναι η δύναμή μας.

Η δύναμή μας φάνηκε και στο ότι αποτρέψαμε αυτούς που απ' την αρχή ως το τέλος, έντεχνα προσπάθησαν να απονευρώσουν τον αγώνα μας, κλείνοντάς τον σ' ένα στενό συντεχνιακό πλαίσιο τύπου "μικρού πακέτου" ή εκπαιδευτικού μισθολογίου, συμβατού με τα "ευρωπαϊκά" τους οράματα, αλλά κι εκείνους που σιγοντάρανε κατά καιρούς (τμήματα των Παρεμβάσεων), αυτή την τακτική.

Στο ότι τους εμποδίσαμε να σπείρουν, από τα κάτω, την απογοήτευση και την άτακτη φυγή, αναγκάζοντάς τους να αποκαλύψουν το διπλοπρόσωπο παιχνίδι τους, άλλα να λέει η κεφαλή τους στην ΟΛΜΕ και άλλα να λένε και να πράττουν συνδικαλιστές τους εδώ και δύο εβδομάδες στις τοπικές ΕΛΜΕ.

Η απαράδεκτη εκμετάλλευση απ' τις δυνάμεις αυτές της οικονομικής μας εξασθένισης, προκειμένου να διοχετευτεί μήνυμα άδοξης υποχώρησης μπροστά στην ποινικοποίηση και την ένταση του κυβερνητικού αυταρχισμού, δεν απηχεί τις πραγματικές διαθέσεις του κλάδου και αυτό το γνωρίζει καλά η κυβέρνηση και ο λαός.

Η δύναμή μας δε χάθηκε μετά τη λήξη αυτής της μάχης. Αποτελεί αναντικατάσταση παρακαταθήκη για το εκπαιδευτικό κίνημα, μπορεί ακόμα περισσότερο να ισχυροποιηθεί, στην πορεία του ελπιδοφόρου αγώνα διαρκείας που ανοίξαμε για τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας, για την πλήρη ικανοποίηση των αιτημάτων μας.

Ορος και προϋπόθεση για την προοπτική και την επιτυχία του, είναι να δυναμώσουμε τους δεσμούς μας με τους μαθητές, τους γονείς, τους εργαζόμενους, για τη διαμόρφωση του Μετώπου Παιδείας.

Από σήμερα μαζί τους, μέσα στα σχολεία, αλλά και έξω από αυτά, πρέπει να δώσουμε συνέχεια σε ό,τι κατακτήσαμε, για την πλατιά αποκάλυψη της αντιμεταρρύθμισης που προωθεί η κυβέρνηση με τον παρελκυστικό τίτλο της "ελεύθερης" τάχα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια, το Εθνικό Απολυτήριο, το ασφαλιστικό κλπ.

Να ανοίξουμε εμείς ΑΛΗΘΙΝΟ διάλογο με το λαό, κόντρα στις λογικές της "συναίνεσης" και "συνευθύνης", που ο αγώνας μας απέρριψε, για το περιεχόμενο, τη λειτουργία και τους σκοπούς που πρέπει να υπηρετεί ένα αναγεννημένο σχολείο για τις ανάγκες των νέων ανθρώπων.

Η προσπάθεια της κυβέρνησης να φέρει και να ψηφίσει νέα δέσμη αντιεκπαιδευτικών μέτρων, ιδιαίτερα μέσα στο καλοκαίρι, θα μας βρει πάλι αντιμέτωπους.

Η ΔΕΕ καλεί τους συναδέλφους, με τη μαζική και ενεργητική συμμετοχή τους σ' όλες τις διαδικασίες και τις λειτουργίες του κλάδου να στείλουν το μήνυμα της συνέχειας και της προοπτικής του αγώνα μας.

Δυστυχώς για την πολιτική τους, εμείς θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε μια δημόσια και δωρεάν παιδεία, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.

Οι καθηγητές δε σκύβουν το κεφάλι, μαζί με το λαό ενότητα και πάλη".

ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Θυσιάσαμε το ελάχιστο, γίναμε πλούσιοι!

Επιστολή των καθηγητών του Πειραιά προς τους μαθητές τους

"Οι καθηγητές σας που απεργήσαμε από την πρώτη μέρα, που βγήκαμε στους δρόμους πρωτοπόροι και αγωνιστές της καλύτερης ζωής και της προόδου, αποδείξαμε ότι είμαστε δάσκαλοι, που διδάσκουμε και το λόγο μας κρατάμε. Θυσιάσαμε δύο μηνών μισθούς, αλλά αυτό είναι ελάχιστο μπροστά στο όραμά μας". Αυτά αναφέρονται μεταξύ άλλων σε επιστολή προς τους μαθητές που εξέδωσε ηΕΛΜΕ Πειραιά,για να τους πληροφορήσει για ποιο λόγο γυρίζουν στα σχολεία, τι απαίτησαν σ' όλη τη διάρκεια του αγώνα τους και τι κέρδισαν τελικά.

"Κερδίσαμε. Και αυτό που κερδίσαμε δε μετριέται με τα οικονομικά μέτρα, μετριέται με ποιότητες ανθρώπινες. Βγήκαμε από τα βαλτόνερα του δήθεν βολέματος και κερδίσαμε την αξιοπρέπεια και την ικανοποίηση, ότι επιβεβαιώσαμε την ανθρωπιά μας.Και ανθρωπιά σημαίνει όχι ο εαυτούλης μου και ο μισθάκος μου, αλλά αγάπη, αρετή και αγώνας για τον συνάνθρωπο, η ζωή μου είναι στην υπηρεσία του ανθρώπου", αναφέρουν οι καθηγητές στην επιστολή τους.

Μέσα από τις συνελεύσεις, τις πορείες, τα συνθήματα οι καθηγητές βιώσανε τη συντροφικότητα, την αλληλεγγύη, τη συνεργατικότητα, την ανιδιοτέλεια."Γίναμε πλούσιοι - συνεχίζουν στην επιστολή - με πλούτη, που δε χωράνε σε κανένα πορτοφόλι,αλλά φωτίζονται μόνο από την ηθική. Ξεβαλτώσαμε, βγάλαμε από τα στάσιμα ύδατα του "δε βαριέσαι" την ελληνική κοινωνία και την αναγκάσαμε να νιώσει ότι έστω αυτός ο ζωτικός τομέας, που είναι η παιδεία, είναι ασθενής και χρειάζεται φροντίδα".

Οι καθηγητές τονίζουν ότι ήρθαν αντιμέτωποι με την παχυδερμική αδιαλλαξία της εξουσίας (κυβέρνηση, Τύπος) και με τα λιγότερα αγανακτισμένα και περισσότερο απορημένα μάτια των συμπολιτών τους, στα σταυροδρόμια και τις στάσεις. "Τολμήσαμε και μεθύσαμε από τη δύναμή μας, ο θυμός έγινε αντοχή και πείσμα.Αποδείχτηκε ότι το μεγαλύτερο σοκ για την ελληνική κοινωνία είναι να βρίσκονται οι καθηγητές στους δρόμους. Να διεκδικούν, να αμφισβητούν, να αρνούνται", σημειώνουν στην επιστολή.

Η ΕΛΜΕ Πειραιά σημειώνει ότι ο αγώνας συνεχίζεται μέσα και έξω από τα σχολεία, καλώντας και τους μαθητές να συνεχίσουν μαζί, καταθέτοντας όλες τους τις δυνάμεις για να "πάψουμε να γεννιόμαστε καταδικασμένοι γιατί είμαστε φτωχοί, για να σταματήσει η τεχνητή αναπηρία του λαού, που καλλιεργείται με το ρουσφέτι. Για μια ζωή αξιοπρέπειας και αληθινής ανθρωπιάς. Και τέτοια ζωή μόνο η αληθινή παιδεία μπορεί να εξασφαλίσει".

  • Επίσης, η ΓΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά με ανακοίνωσή της προς τους συναδέλφους της τονίζει: "Ενας αγώνας δεν κρίνεται μόνο από την έκβασή του. Αν ο δρόμος για την επιτυχία ήταν επίπεδη λεωφόρος και όχι ανηφορικό μονοπάτι, ο Σπάρτακος θα είχε ξεχαστεί. Αντισταθείτε με το όπλο που εργάζεστε: Το λόγο. Ας φτιάξουμε μέσα από τα σχολεία ελεύθερους αυριανούς πολίτες. Αυτή είναι η νίκη!".
ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Κερδισμένη είναι η παιδεία

Με συγκινητικές εκδηλώσεις επέστρεψαν στα σχολειά οι καθηγητές. Δεν αποκλείει παράταση της χρονιάς και μετά τις 6 Ιούνη το υπουργείο. Σήμερα συνεδριάζουν οι καθηγητές

Με την επιστροφή χτες των καθηγητών στα σχολεία διακόπηκε, σ' αυτή τη φάση, ο μεγαλειώδης αγώνας του κλάδου. Ενας αγώνας που έβγαλε τους καθηγητές δυνατότερους, αποκαλύπτοντας, παράλληλα, το πραγματικό πρόσωπο της αντι-εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και θεμελιώνοντας ένα διευρυνόμενο κίνημα για την παιδεία, η οποία, παρά τις αντίθετες απόψεις που εξέφραζαν χτες κυβερνητικά στελέχη, βγήκε, τελικά, κερδισμένη.

Ταυτόχρονα, βέβαια, ο υπουργός Παιδείας με μια ακόμα συνέντευξη Τύπου, σε "εθνικό δίκτυο", προσπάθησε να αποπροσανατολίσει και να φέρει σε αντιπαράθεση μαθητές και γονείς με τους καθηγητές, ανακοινώνοντας μέτρα κάλυψης της διδακτέας ύλης που χάθηκε με την απεργία των καθηγητών.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι η ημερομηνία διεξαγωγής των γενικών εξετάσεων (25 Ιούνη) δεν πρόκειται να μετακινηθεί και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο παράτασης του σχολικού έτους και πέρα από τις 6 Ιούνη, όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί, λέγοντας χαρακτηριστικά: "Εάν θα πρέπει να προχωρήσουμε και παραπέρα ή όχι, αυτό θα εξαρτηθεί και από τα αποτελέσματα και τον απολογισμό που θα γίνει στα σχολεία και τα γυμνάσια και νομίζω ότι ο κατάλληλος φορέας για να προτείνει συγκεκριμένες λύσεις είναι ο σύλλογος των διδασκόντων".

Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει ότι με τις προτάσεις του υπουργείου για αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών, η εκπαιδευτική διαδικασία αντιμετωπίζεται ως ποινή σε βάρος μαθητών και καθηγητών. Σήμερα το ΔΣ της ΟΛΜΕ πρόκειται να ανακοινώσει τις συγκεκριμένες προτάσεις για την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών, οι οποίες θα συζητηθούν στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ, οι οποίες θα διαμορφώσουν τις θέσεις του κλάδου για το θέμα, ενώ καλούνται παράλληλα να στείλουν μήνυμα συνέχειας και προοπτικής του αγώνα.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, με ανακοίνωσή του απαιτεί "να αποσυρθούν οι απαράδεκτες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας για τις χαμένες ώρες μαθημάτων", τονίζοντας ότι "η κυβέρνηση χρησιμοποιεί τα συγκεκριμένα μέτρα ως απειλή προς τους γονείς και μαθητές για να επιβάλει τη λογική του "κοινωνικού αυτοματισμού" σε βάρος των καθηγητών".

Στη διάρκεια της χτεσινής συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Παιδείας εξήγγειλε τη συγκρότηση της επιτροπής που θα εξετάσει τα προβλήματα των εκπαιδευτικών, μόλις ανακοινωθούν από την ΟΛΜΕ τα ονόματα των δύο εμπειρογνωμόνων που θα συμμετέχουν από την πλευρά των καθηγητών. Υπενθυμίζεται ότι η πενταμελής επιτροπή, της οποίας τα πορίσματα πρέπει σύμφωνα με την ΟΛΜΕ να είναι δεσμευτικά, θα αποτελείται από δύο μέλη από το υπουργείο Παιδείας, ένα από το υπουργείο Οικονομικών και δύο εκπροσώπους των καθηγητών, ενώ ανάλογη επιτροπή θα συγκροτηθεί και για να μελετήσει τα ζητήματα των δασκάλων, όπως ανακοινώθηκε χτες.

Από την πλευρά της η ΔΕΕ θεωρεί ότι πρέπει να γίνει ό,τι καλύτερο μπορεί για την ποιοτική κάλυψη της διδακτέας ύλης, με τη συνεργασία καθηγητών, γονιών και μαθητών. Προτείνει να μη γίνουν - εντός των ορίων - οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και το διάστημα που διαρκούν, να γίνουν μαθήματα. Η ΔΕΕ δεν αποκλείει μικρή παράταση των μαθημάτων τον Ιούνη και ημερομηνία έναρξης των γενικών εξετάσεων γύρω στις 25 Ιούνη. Σημειώνει ότι μπορούν να γίνουν μαθήματα τις δύο τρεις μέρες των διακοπών του Πάσχα, ενώ αποκλείει κατηγορηματικά την αξιοποίηση της αργίας του Σαββάτου.

ΚΚΕ
Ορος και προϋπόθεση η συμπαράταξη

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

Ο αγώνας, για να αποκρουστούν οι αντιεκπαιδευτικές επιλογές της κυβέρνησης, που ήδη έχουν δρομολογηθεί, για μια παιδεία χωρίς ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση, για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των εκπαιδευτικών, συνεχίζεται. Αυτό τονίζεται σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, όπου υπογραμμίζεται ότι προϋπόθεση για την προοπτική και την επιτυχία των στόχων του αγώνα είναι η συμπαράταξη των εκπαιδευτικών με τους μαθητές, τους γονείς και τους εργαζόμενους ευρύτερα, η παραπέρα σφυρηλάτηση των αγωνιστικών δεσμών μεταξύ τους, η διαμόρφωση του μετώπου παιδείας. Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

"Το ΚΚΕ χαιρετίζει το μεγαλειώδη αγώνα των εκπαιδευτικών, που έφερε στο επίκεντρο της κοινωνικής ζωής την ανάγκη για ριζικές αλλαγές στην εκπαίδευση.

Στα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών η κυβέρνηση απάντησε με την αναλγησία της οικονομικής της πολιτικής, την άρνηση για την ικανοποίηση θεσμικών αιτημάτων, με τον αυταρχισμό των υπαγορευμένων δικαστικών αποφάσεων.

Η κυβερνητική στάση απέτυχε να σπάσει τη δυναμική του αγώνα, να στρέψει ενάντια στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς, να αποτρέψει τη λαϊκή συμπαράσταση.

Ο αγώνας των εκπαιδευτικών με την ενότητα, τη μαχητικότητα και τη μαζικότητα, που τον διέκρινε, αποτελεί μια αναντικατάστατη παρακαταθήκη για το εκπαιδευτικό κίνημα, δείχνει πως άνοιξε μια νέα ελπιδοφόρα περίοδος στην πάλη του λαού και της νεολαίας μας για τα μορφωτικά τους δικαιώματα.

Ο αγώνας συνεχίζεται. Για να αποκρουστούν οι αντιεκπαιδευτικές επιλογές της κυβέρνησης, που έχουν δρομολογηθεί. Για δημόσια και δωρεάν παιδεία, ενάντια στους ταξικούς φραγμούς και τη μορφωτική υποβάθμιση. Για την πλήρη ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των εκπαιδευτικών.

Ορος και προϋπόθεση για την προοπτική και την επιτυχία των στόχων του αγώνα είναι η συμπαράταξη των εκπαιδευτικών με τους μαθητές, τους γονείς και τους εργαζόμενους ευρύτερα, η παραπέρα σφυρηλάτηση των αγωνιστικών δεσμών μεταξύ τους, η διαμόρφωση του μετώπου παιδείας.

Το ΚΚΕ καλεί τους κομμουνιστές εκπαιδευτικούς, τους φίλους και οπαδούς του Κόμματος να πρωτοστατήσουν για την ανάπτυξη ενός αναγεννητικού κινήματος στην παιδεία, αναπόσπαστα δεμένου με τον αγώνα της εργατικής τάξης και των άλλων εργαζομένων για βαθιές κοινωνικοπολιτικές αλλαγές για το παρόν και το μέλλον των νέων ανθρώπων".

Κτηνίατροι στα χαρτιά κι αυτά υποβαθμισμένα

Μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης πραγματοποίησαν χτες οι φοιτητές της Κτηνιατρικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), απαιτώντας έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων υποδομής και λειτουργίας της Σχολής τους, προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος υποβάθμισης των πτυχίων τους.

Οπως αναφέρουν, άμεσος είναι ο κίνδυνος υποβάθμισης των πτυχίων των Ελλήνων κτηνιάτρων, εφόσον το υπουργείο Παιδείας συνεχίσει να μην αντιμετωπίζει τα προβλήματα υποδομής και λειτουργίας της Κτηνιατρικής Σχολής του ΑΠΘ, που έχει επισημάνει από το 1989 η αρμόδια επιτροπή της ΕΕ. Ενδεχόμενα, μάλιστα, μέσα στην άνοιξη να παραπεμφθεί το θέμα και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, απ' όπου αναμένεται καταδικαστική απόφαση, η οποία θα εκφραστεί είτε με πρόστιμο πολλαπλάσιο του πραγματικού κόστους για τη βελτίωση των προβλημάτων, είτε με υποβάθμιση του πτυχίου.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου τα μέλη του ΔΣ του Συλλόγου Φοιτητών, από το 1989 η επιτροπή εμπειρογνωμόνων της ΕΕ στα πλαίσια αξιολόγησης της Σχολής, επισήμανε 28 σημεία τα οποία όφειλε να βελτιώσει σε ό,τι αφορά την υποδομή και λειτουργία της. Τα 15 σημεία αφορούν την υλικοτεχνική υποδομή και τα 13 διαρθρωτικές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών και σε ορισμένα γνωστικά αντικείμενα.

Οπως σημείωσε ο Ζ. Καρακίτσιος, μέλος του ΔΣ, για να υλοποιηθούν αυτοί οι όροι, χρειάζονται, σύμφωνα με μελέτες που υπάρχουν, περίπου 3 δισ. δραχμές. "Μέχρι τώρα διαπιστώσαμε ότι οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας δεν είχαν καμία πρόθεση να ικανοποιήσουν αυτό το αίτημα. Τα 28 σημεία που είχαν επισημανθεί έχουν ουσιαστικά μετατραπεί σε όρους, προκειμένου να αναγνωριστεί ως ισότιμο το πτυχίο μας".

Τέλος, σημείωσε ότι σε περίπτωση υποβάθμισης του πτυχίου οι Ελληνες κτηνίατροι δε θα μπορούν να σφραγίζουν τα προϊόντα ζωικής προέλευσης, τα οποία ενδεχομένως θα εξάγονται ή θα κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, αφού σύμφωνα με τις διατάξεις της ΕΕ το επίπεδο σπουδών τους δε θα είναι το απαιτούμενο.

Οι φοιτητές απαιτούν έκτακτη χρηματοδότηση της Σχολής από τον κρατικό προϋπολογισμό, προκειμένου να λυθούν τα άμεσα και ζωτικά προβλήματα υποδομής που υπάρχουν στη Σχολή και αφορούν την πρακτική και κλινική άσκηση και άσκηση στις παραγωγικές μονάδες, σε εργαστήρια, την έλλειψη προσωπικού, όπως ζωοκόμοι κλπ, και φυσικά την έλλειψη μέσων μεταφοράς για τις εξόδους των φοιτητών στις μονάδες παραγωγής. Αναφέρθηκε μάλιστα ως τραγικό το γεγονός ότι δόθηκαν πέντε θέσεις οδηγών, χωρίς παράλληλα να δοθούν λεωφορεία που χρειάζονται.

Τέλος, κατήγγειλαν πως την ίδια ώρα που τα προαναφερόμενα προβλήματα καίνε τους φοιτητές, δίπλα από το κτίριο της Σχολής χτίζεται νέα πτέρυγα, την οποία κανείς δε ζήτησε και όπως φαίνεται προορίζεται για γραφεία, εργαστήρια καθηγητών κλπ.

Εκδηλώσεις των ΠΚΣ

Πολιτικό - πολιτιστικό τριήμερο, που αρχίζει σήμερα Τρίτη και θα τελειώσει την Πέμπτη 20 Μάρτη, διοργανώνουν οι "Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας" (ΠΚΣ) ΤΕΙ Χαλκίδας,στο χώρο της σχολής. Οι εκδηλώσεις θα περιλαμβάνουν έκθεση βιβλίου και σκίτσου, φωτογραφικό αφιέρωμα στην Κεντρική Εύβοια με τα τεράστια προβλήματα ανεργίας, χώρων για την παιδεία, την ειρήνη, τον πολιτισμό. Επίσης, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση - συζήτηση για τα ναρκωτικά. Το τριήμερο των εκδηλώσεων θα κλείσει με ρεμπέτικη βραδιά την Πέμπτη, στο χώρο της Εστίας.

Επίσης, η "Πανσπουδαστική Αγωνιστική Συσπείρωση" - ΠΚΣ θα πραγματοποιήσει σήμερα στις 7.30 το απόγευμα, στο Εργατικό Κέντρο Αρτας,συζήτηση με θέμα "Παιδεία - Ανεργία - Ευρωπαϊκή Ενωση". Ομιλητής στην εκδήλωση θα είναι ο Κ. Αλυσσανδράκης,καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Εκδηλώσεις για την παιδεία

Συλλαλητήριο στον Πειραιά

Σε συλλαλητήριο στήριξης των εκπαιδευτικών καλεί το Εργατικό Κέντρο Πειραιά (ΕΚΠ) όλους τους εργαζόμενους της πόλης. Το συλλαλητήριο θα γίνει αύριο Τετάρτη, στις 6.30 το απόγευμα στην πλατεία Κοραή.

"Η εικόνα για την παιδεία στον Πειραιά είναι πέρα για πέρα ζοφερή. Λείπουν 2.000 αίθουσες, περίπου το 60% των σχολείων λειτουργούν πρωί - απόγευμα, το 70% των σχολείων στη Νομαρχία Πειραιά δεν πληρούν τους όρους υγιεινής και ασφάλειας ή δεν πληρούν τις ελάχιστες διδακτικές και παιδαγωγικές προδιαγραφές", αναφέρει στο κάλεσμα για το συλλαλητήριο το ΕΚΠ.

  • Σύσκεψη με θέμα "Οι εξελίξεις στο χώρο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης" διοργανώνει η Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών (ΔΕΕ) Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά. Η σύσκεψη θα γίνει μεθαύριο Πέμπτη, στις 7 το απόγευμα στα γραφεία της ΕΛΜΕ Πειραιά (Δραγάτση 2 και Κολοκοτρώνη). Στη σύσκεψη, επίσης, θα γίνει και εκλογή γραμματείας της παράταξης.
  • Οι αγώνες των εκπαιδευτικών και οι εξελίξεις στην εκπαίδευση είναι το θέμα της σημερινής εκδήλωσης, που διοργανώνουν οι Πανσπουδαστικές Κινήσεις Συνεργασίας Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των ΕΛΜΕ, μαθητικών συμβουλίων και φοιτητικών συλλόγων. Η εκδήλωση θα γίνει στις 2 το μεσημέρι στην αίθουσα Α11 της Φυσικομαθηματικής του ΑΠΘ.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να φέρει σε αντιπαράθεση τους καθηγητές με

Η κυβέρνηση προσπαθεί να φέρει σε αντιπαράθεση τους καθηγητές με τους μαθητές τους

Η απεργία έληξε - ο αγώνας συνεχίζεται

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Με ψηλά το κεφάλι

Συγκέντρωση και πορεία θα πραγματοποιήσουν αύριο στις 12 το μεσημέρι οι καθηγητές της Θεσσαλονίκης προκειμένου να καταγγείλουν την ποινικοποίηση του αγώνα τους. Η συγκέντρωση θα γίνει στο πλαίσιο της τρίωρης στάσης εργασίας που κήρυξε η ΟΛΜΕ. Οι καθηγητές της Θεσσαλονίκης θα διαδηλώσουν και μέσα από αυτή την κινητοποίηση πως "οι αγώνες δικαιώνονται, δε δικάζονται" και θα στείλουν ισχυρό το μήνυμα της συνέχισης και της προοπτικής του αγώνα που ξεκίνησαν πριν 2 μήνες με τη μεγαλειώδη απεργία του κλάδου.

Η επιστροφή στα σχολεία

Υποδοχή νικητών επιφύλαξαν οι μαθητές αλλά και οι συνάδελφοί τους, στους απεργούς καθηγητές που χτες επέστρεψαν στα σχολεία. Στα περισσότερα γυμνάσια και λύκεια της Θεσσαλονίκης εκφράστηκε και καταγράφηκε αυτό που έλεγαν όλο το προηγούμενο διάστημα οι αγωνιζόμενοι εκπαιδευτικοί. Οτι δηλαδή οι μαθητές αλλά και οι συνάδελφοί τους που για κάποιους λόγους δεν απεργούσαν, στήριζαν τον αγώνα και τα αιτήματα που αναδείχτηκαν.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το 3ο Λύκειο Καλαμαριάς, όπου οι μαθητές του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου υποδέχτηκαν με τριαντάφυλλα στο χέρι τους καθηγητές τους, που άντεξαν και συμμετείχαν ως το τέλος στον αγώνα για δημόσια και δωρεάν παιδεία. Περήφανοι και συνάμα έκπληκτοι οι καθηγητές ένιωσαν να δικαιώνονται. Περήφανοι για το ήθος και το χαρακτήρα που διαμόρφωσαν στους μαθητές τους με τη διδασκαλία τους στην τάξη και στους κοινωνικούς αγώνες. Και έκπληκτοι, ίσως γιατί δεν περίμεναν οι τρυφερές ψυχές των μαθητών τους να αντέξουν στην προσπάθεια κατασυκοφάντησης του αγώνα τους. Πράγματι, λοιπόν, κανένας αγώνας δεν πάει χαμένος.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ