Κινητοποίηση αύριο στις 2 μ.μ.
Οπως σημειώνεται στα σχετικά καλέσματα από τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Μ. Παπαμαύρος», «Ν. Πλουμπίδης», «Ρόζα Ιμβριώτη», «Γ. Σεφέρης» και «Σωκράτης» και την ΕΛΜΕ Πειραιά, «τα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η πιο ευαίσθητη δομή της Εκπαίδευσης, με παιδιά που χρήζουν πολλαπλής φροντίδας, παραμένουν ανοιχτά και στις "κόκκινες" περιοχές χωρίς κανένα επιπλέον μέτρο προστασίας».
«Η εξοργιστική αδιαφορία του υπουργείου Παιδείας έχει αφήσει παιδιά και εκπαιδευτικούς ανοχύρωτους, χωρίς προστασία, στο έλεος της εξέλιξης της πανδημίας!», τονίζεται από σωματεία, που σημειώνουν πως εάν η κυβέρνηση ήθελε πραγματικά να κρατήσει ανοιχτά τα ειδικά σχολεία θα είχε ικανοποιήσει τα αιτήματά τους.
«Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι μαθητές που φοιτούν στην Ειδική Αγωγή έχουν ανάγκη το υποστηρικτικό πλαίσιο των ειδικών σχολείων, κάθε ώρα ή μέρα χαμένη μετρά πολλαπλάσια αρνητικά στα παιδιά με αναπηρία, τα πισωγυρίζει και δύσκολα επανακτούν αυτά που έχουν κατακτήσει.
Γι' αυτό, για έναν ολόκληρο χρόνο, από την εμφάνιση της πανδημίας, διεκδικούμε τους ασφαλείς όρους λειτουργίας των σχολείων μαζί με τους γονείς των ειδικών σχολείων, για να μείνουν ανοιχτά αλλά και ασφαλή για όλους», σημειώνουν.
Καλούν την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν τις ευθύνες τους και τους εκπαιδευτικούς στα ειδικά σχολεία να πάρουν μέρος στις κινητοποιήσεις των σωματείων και να κλιμακώσουν τον αγώνα.
Να σημειωθεί ότι το ΚΚΕ κατέθεσε στη Βουλή Επίκαιρη Ερώτηση για τους ασφαλείς όρους λειτουργίας των ειδικών σχολείων, ζητώντας μεταξύ άλλων:
Να εμβολιαστούν με προτεραιότητα οι εργαζόμενοι και οι μαθητές στα σχολεία αυτά, να έχουν συνεχή ιατρική παρακολούθηση, επαναλαμβανόμενα μαζικά τεστ, αύξηση δρομολογίων ώστε να μειωθούν οι μαθητές, προσλήψεις παιδαγωγικού και επιστημονικού προσωπικού ώστε να είναι δυνατή η αραίωση των ομάδων μέσα στις τάξεις και να υπάρξει μέριμνα του υπουργείου Παιδείας για στήριξη σε όσους μαθητές με αναπηρία παραμένουν στο σπίτι τους είτε λόγω αναστολής λειτουργίας των σχολείων, είτε σοβαρών προβλημάτων υγείας.
Ξεκινά απαριθμώντας τα όσα το υπουργείο Παιδείας δεν έκανε ενόψει πανδημίας σε ό,τι αφορά τα σχολεία, παρά τα αιτήματα των γονιών για μέτρα μείωσης των μαθητών σε 15 ανά τμήμα, μόνιμους εκπαιδευτικούς και προσωπικό καθαριότητας σύμφωνα με τις ανάγκες, δωρεάν μέσα ατομικής προστασίας και μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ. Για δωρεάν εξοπλισμό για τηλεκπαίδευση, αναπροσαρμογή της ύλης, μέτρα για τα ειδικά σχολεία και τη μεταφορά μαθητών, σύνδεση των μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδα Υγείας με τα σχολεία, στήριξη των εργαζόμενων γονιών, του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών, ψυχολογική στήριξη των μαθητών κ.ά.
«Να ξέρετε ότι σας αξιολογεί και όλη η σχολική κοινότητα και παίρνετε μηδέν (0) σε όλα και χωρίς Μέσο Ορο», σημειώνει η ΑΣΓΜΕ που απευθύνεται στο υπουργείο, τονίζοντας:
«Ολοι εμείς οι γονείς αγωνιούμε... Ζούμε καθημερινά τα προβλήματα των σχολείων, είμαστε δίπλα στους εκπαιδευτικούς που στηρίζουν τα παιδιά μας μέσα στην πανδημία, ενώ εσείς και η κυβέρνησή σας, τους αφήνετε αβοήθητους.
Αν είναι ένας λοιπόν που θέλει την ουσιαστική αξιολόγηση αυτοί είμαστε εμείς!
Αλήθεια, για πείτε μας... τι πάει να πει "έχει ευθύνη το σχολείο για τη διαχείριση των πόρων;" Την ευθύνη την έχει το κράτος. Δεν είναι δουλειά των εκπαιδευτικών να αναζητούν πόρους γιατί όλο αυτό θα βαραίνει στον παιδαγωγικό τους ρόλο...
Αλήθεια, για πείτε μας... πώς θα αξιολογείται "η αξιοποίηση των σχολικών υποδομών" στα σχολεία με αίθουσες - κλουβιά, κοντέινερ, στα ασυντήρητα κτίρια που δεν έχουν αντισεισμική θωράκιση;
Αλήθεια, για πείτε μας... τα μαθησιακά αποτελέσματα δεν θα εκφράζουν τις κοινωνικές ανισότητες; Θα φταίμε εμείς οι γονείς για την επίδοση των παιδιών μας;
Αλήθεια, για πείτε μας... αν η πρόθεσή σας ήταν να στηρίξετε τη λειτουργία των σχολείων γιατί δεν έχετε κάνει τίποτα από τις δίκαιες διεκδικήσεις μας, γιατί δεν πήρατε μέτρα για τη λειτουργία των σχολείων με ασφάλεια και υγιεινή όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας;
Ως ΑΣΓΜΕ σας δηλώνουμε για άλλη μια φορά:
Οτι όσο το αγαθό της Εκπαίδευσης δεν εξασφαλίζεται δημόσια, δωρεάν, καθολικά για όλα τα παιδιά, εμείς οι γονείς θα είμαστε στην πρώτη γραμμή των αγώνων για τη μόρφωση που δικαιούνται τα παιδιά μας».
Eurokinissi |
Η έρευνα έδειχνε υπερσυγκέντρωση μαθητών/τριών στα σχολικά τμήματα, και μάλιστα ιδιαίτερα στις περιοχές με υψηλή διασπορά του ιού, καθώς και τη δυνατότητα σχετικής μείωσης του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα ακόμα και με την αξιοποίηση μόνο των υπαρχουσών κενών σχολικών αιθουσών στις λειτουργούσες σχολικές μονάδες.
Από τα πρώτα στοιχεία προέκυπτε ότι το 96% των μαθητών πανελλαδικά φοιτούν σε τμήματα με πάνω από 17 μαθητές, το αντίστοιχο ποσοστό στην Αττική είναι 99% και το 23% των μαθητών πανελλαδικά φοιτούν σε τμήματα των 25 - 27 μαθητών.
Σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα να βρεθούν αίθουσες ώστε να υπάρξει αραίωση των τμημάτων, με βάση τα στοιχεία του ΚΕΜΕΤΕ την περίοδο Σεπτέμβρη - Οκτώβρη, με την αξιοποίηση ελεύθερων αιθουσών εντός των σχολικών μονάδων ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν σε πολυπληθή τμήματα (27 μαθητών) θα μπορούσε να μειωθεί άμεσα έως και 63%, ανάλογα με το μέγεθος των τμημάτων. Η δε συνολική ένταση του προβλήματος θα μπορούσε να μειωθεί κατά 41% ακόμα και μόνο με την έγκαιρη αξιοποίηση κενών αιθουσών που υπάρχουν στα λειτουργούντα σχολεία. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται η αξιοποίηση των σχολείων που έκλεισαν την προηγούμενη δεκαετία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, επισημαίνει το ΚΕΜΕΤΕ, στις 9 Φλεβάρη βρίσκονταν 85 σχολικές μονάδες σε πλήρη αναστολή και 366 σε μερική. Επιπλέον, τα επιδημιολογικά δεδομένα δείχνουν αλματώδη αύξηση των κρουσμάτων σε παιδιά ηλικίας 1-17 ετών. Ειδικότερα, στις 12/2 και μέσα σε μια βδομάδα τα κρούσματα από 9.977 αυξήθηκαν στα 11.248 (+1.271), με τις ηλικίες 1-17 να αποτελούν το 6,8% των κρουσμάτων.
Καλεσμένοι οι:
- Παντελής Αρζόγλου, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και φοιτητής στο Τμήμα Φυσικής του ΕΚΠΑ.
- Μαρία Μόσχου, πρωτοετής φοιτήτρια στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του ΕΚΠΑ.
- Βάσω Ρηγάτου, φοιτήτρια της Ιατρικής Σχολής Αθηνών.
Η εκπομπή θα προβληθεί την Κυριακή 21 Φλεβάρη, στις 20.00, στο κανάλι της ΚΝΕ στο ΥouΤube.
Σε ανοιχτή διαδικτυακή πανελλαδική σύσκεψη των πρωτοβάθμιων σωματείων στην ιδιωτική Εκπαίδευση, την Κυριακή 21 Φλεβάρη, καλούν τα ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Νομού Αττικής «Βύρων» και του ΣΕΦΙΕ Θεσσαλονίκης. Η σύσκεψη, με θέμα «Οι αλλαγές στην Παιδεία και οι εξελίξεις στην ιδιωτική Εκπαίδευση», ξεκινά στις 6.30 μ.μ. και θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας Zoom, με ID: 539 800 2559 και passcode: m6A4z4.
Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφέρειας Αττικής οργανώνει εκδήλωση με θέμα «Το αποτύπωμα της πανδημίας Covid-19 στην εκπαιδευτική διαδικασία και την ψυχική υγεία των παιδιών μας», το Σάββατο 20/2, στις 18.30. Θα μιλήσουν οι: Ανδρέας Καργόπουλος, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, Ντιάνα Λιάκου, γραμματέας του ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Γ. Σεφέρης», Τάσος Τραβασάρος, ψυχολόγος - ψυχοθεραπευτής, Στέλλα Βαλαβάνη, πρόεδρος Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής. Το link της σύνδεσης είναι: https://us02web.zoom.us/j/4574648868?pwd=c3ZhdGRuNnhVUVpacHpGcGUxaGgwQT09
Ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας οργανώνει το Σάββατο 20/2, στις 18.30, διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: «Οι εργαζόμενοι στο Εμπόριο συζητάμε για τις επιπτώσεις της τηλεκπαίδευσης στα παιδιά μας». Παρεμβάσεις θα γίνουν από μέλη του Συλλόγου, γονείς και εκπαιδευτικούς. Για την παρακολούθηση της εκδήλωσης οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα: 210.3236.287, 210.3232.463 και στο sea1891@otenet.gr