ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 18 Δεκέμβρη 2019
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Προκλητικές δηλώσεις με στόχο τις λαϊκές κινητοποιήσεις

Πρωθυπουργός και υπουργοί προαναγγέλλουν νέες νομοθετικές παρεμβάσεις ενάντια στο απεργιακό δικαίωμα

Από κινητοποίηση ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες
Από κινητοποίηση ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες
Νέα προκλητική επίθεση στο απεργιακό δικαίωμα και συνολικότερα απέναντι στις κινητοποιήσεις ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική εξαπέλυσε χτες η κυβέρνηση, με αφορμή τη στάση εργασίας των εργαζομένων στο Μετρό ενάντια στην έλλειψη προσωπικού και τις αυθαίρετες μετακινήσεις προσωπικού.

Με περισσό θράσος και χαρακτηριστική φρασεολογία, ο υπουργός Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, δήλωσε ότι «δεν θα ανεχτούμε νταβατζιλίκια και εκβιασμούς» και πως «θα απαντήσουμε σκληρά». Αντίστοιχα, ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε: «Η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται επειδή απλώς ζητήθηκε σε 21 άτομα να κάνουν τη δουλειά τους. Αμεσα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας. Ζητώ συγγνώμη για την ταλαιπωρία των Αθηναίων».

Προαναγγέλλοντας αναλυτικότερα το νέο χτύπημα στο απεργιακό δικαίωμα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στ. Πέτσας δήλωσε λίγο αργότερα ότι «σε όλη την Ευρώπη, όπως και στον ΟΣΕ και σε άλλα μέσα σταθερής τροχιάς, υφίσταται ήδη πρόβλεψη για προσωπικό ασφαλείας στις περιπτώσεις απεργιών ή στάσεων εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, η νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης θα διασφαλίζει την εύρυθμη μετακίνηση των πολιτών». Πρόσθεσε ότι η τέτοια ρύθμιση θα λαμβάνει υπόψη τις περιβόητες «βέλτιστες πρακτικές» σε άλλες χώρες της Ευρώπης, αλλά και στα άλλα μέσα σταθερής τροχιάς στην Ελλάδα.

Η νέα κυβερνητική επίθεση αποτελεί βέβαια έναν ακόμα κρίκο στο μακροπρόθεσμο σχέδιο και της σημερινής κυβέρνησης και των προκατόχων της να χτυπηθούν τα εργατικά δικαιώματα, να πληγεί η δράση των συνδικάτων, να δυσφημιστεί κάθε διαμαρτυρία και διεκδίκηση απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική, η οποία πηγαίνει «πακέτο» με την κρατική καταστολή.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Κυρ. Μητσοτάκης είχε διαλέξει την επιτυχημένη απεργία Εργατικών Κέντρων, Ομοσπονδιών και Συνδικάτων στις 2 Οκτώβρη, με τις μαζικές απεργιακές συγκεντρώσεις ενάντια στον «αναπτυξιακό» νόμο, για να δηλώσει ότι «η πλειοψηφία ταλαιπωρείται από τις μειοψηφίες που διαδηλώνουν»!

Οι νομοθετικές ρυθμίσεις που προετοιμάζονται για το χτύπημα των διαδηλώσεων και των απεργιών, έρχονται σε συνέχεια της απεργοκτόνας διάταξης και του «ιδιώνυμου» για τις κινητοποιήσεις ενάντια στους πλειστηριασμούς που έφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, σε συνέχεια των χτυπημάτων στα συνδικάτα που πρόσθεσε ο «αναπτυξιακός» νόμος της ΝΔ κ.ο.κ.

Μιλούν αυτοί που ευθύνονται για τη δραματική κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες!

Την ίδια ώρα, αποτελεί μεγάλη πρόκληση αυτοί που ευθύνονται για τη δραματική κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες κάθε μέρα όλο το χρόνο, να λένε ότι... μια στάση εργασίας απέναντι σε αυτήν την κατάσταση είναι η αιτία που ταλαιπωρεί τον κόσμο!

Η αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζουν όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση προσωπικού και το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων, τη συρρίκνωση του συγκοινωνιακού έργου και τη μεγάλη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, επιβαρύνοντας όλο και πιο πολύ τους εργαζόμενους στις συγκοινωνίες και συνολικά τους εργαζόμενους που χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς για να πάνε στη δουλειά τους.

Με βάση τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, την περίοδο 2009 - 2016 το προσωπικό στις ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ μειώθηκε κατά 33,7%. Οι μισθοί των εργαζομένων έχουν μειωθεί μέχρι 45% μετά το 2009. Την περίοδο 2009 - 2016 τα λεωφορεία που κυκλοφορούν μειώθηκαν κατά 54% και τα τρόλεϊ κατά 50%. Την ίδια περίοδο η κρατική χρηματοδότηση μειώθηκε 76%!

Η τιμή του εισιτήριου έχει εκτοξευτεί στο 1,4 ευρώ (από 0,80 το 2009), καταγράφοντας αύξηση 75% την περίοδο 2009 - 2016, την ίδια περίοδο δηλαδή που οι μισθοί και τα εισοδήματα των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων είχαν τεράστιες απώλειες. Ολα αυτά γιατί κριτήριο λειτουργίας στον καπιταλισμό δεν αποτελεί η εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, αλλά η συμβολή τους στην καπιταλιστική κερδοφορία.

ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Αλληλεγγύη στους εργαζόμενους του Μετρό

Τεράστιες οι ευθύνες των κυβερνήσεων για τα μεγάλα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών

Την αγωνιστική του στήριξη στους εργαζόμενους του Μετρό,«που ενώ έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με τεράστιες δυσκολίες, εμπόδια και ελλείψεις στην εργασία τους, σήμερα (σ.σ. χτες) δέχτηκαν και την επίθεση του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη», εκφράζει με ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ, αναδεικνύοντας τις τεράστιες ευθύνες της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων για την κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες και ο λαός που τις χρησιμοποιεί.

Στην ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ επισημαίνει:

«Ο κύριος Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του αποδεικνύεται άξιος συνεχιστής της πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ "πετάω την μπάλα στην εξέδρα". Ενώ έχουν και οι δυο κυβερνήσεις τεράστιες ευθύνες για τα προβλήματα και τις ελλείψεις των συγκοινωνιών, Μετρό και λεωφορείων, κάνουν το μαύρο άσπρο και κατηγορούν τους εργαζόμενους που σε αντίξοες συνθήκες εξυπηρετούν καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες.

Ας απαντήσει λοιπόν ο κύριος Μητσοτάκης, φταίει η κυβέρνηση ή οι εργαζόμενοι του Μετρό, που:

-- Στο Μετρό υπάρχει έλλειψη βάσης οργανογράμματος εκατοντάδων οδηγών, τεχνιτών, εργατών δικτύου κ.τ.λ.

-- Στο Μετρό είναι ακινητοποιημένοι 50% των συρμών λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.

-- Η έλλειψη εργαζομένων και συρμών έχει οδηγήσει σε μείωση των δρομολογίων και άρα αύξηση των καθυστερήσεων, με συνέπεια οι συρμοί να έχουν μετατραπεί σε σαρδελοβάρελα, όπου ο κοσμάκης πατάει ο ένας τον άλλον, ειδικά σε ώρες αιχμής και τώρα λόγω των εορτών η κατάσταση γίνεται χειρότερη.

Φταίνε οι εργαζόμενοι, κύριε πρωθυπουργέ, που εσείς, όπως και ο Τσίπρας, δεν κάνετε προσλήψεις;

Φταίνε οι εργαζόμενοι, κύριε πρωθυπουργέ, που εσείς, όπως και ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν αγοράζετε ανταλλακτικά για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) που χρησιμοποιεί ο φτωχός κόσμος;

Μήπως φταίνε οι εργαζόμενοι του Μετρό και για τα προβλήματα και τις ελλείψεις των λεωφορείων;

Γιατί και στα λεωφορεία - τρόλεϊ: Είναι ακινητοποιημένο λόγω ελλείψεων σε τεχνικούς και ανταλλακτικά το 50% του στόλου. Το προσωπικό, οδηγοί και τεχνίτες, μειώθηκε πάνω από 40%, ενώ ο όγκος του κόσμου που μετακινείται, παραμένει ο ίδιος ή και μεγαλύτερος. Ενώ η ανάγκη δρομολογίων μεγαλώνει, ο στόλος και το προσωπικό μειώνονται, οδηγώντας και εκεί σε αύξηση των καθυστερήσεων και μετατροπή των επιβατών σε σαρδέλες. Και μάλιστα, μαζί με τη χειροτέρευση των συγκοινωνιών έρχεται και αύξηση του εισιτηρίου.

Για όλα αυτά δεν φταίνε οι εργαζόμενοι που αγωνίζονται, αλλά οι κυβερνήσεις και οι πολιτικές τους που θέλουν να τα παραδώσουν στο ιδιωτικό κεφάλαιο ΜΜΜ και επιτίθενται στους εργαζόμενους σε αυτά.

Το ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ, στις αστικές συγκοινωνίες, να ενώσουν την πάλη τους με τα συνδικάτα και τους λαϊκούς φορείς στις γειτονιές και να διεκδικήσουν:

  • Κρατική επιχορήγηση για την επισκευή και ανανέωση των στόλων σε Μετρό και λεωφορεία - τρόλεϊ.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα.
  • Μείωση της τιμής των εισιτήριων κατά 50%.
  • Διεύρυνση του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών και κάλυψη όλης της Αττικής, χωρίς καθυστερήσεις.

Οργανώνουμε την αντίσταση και δυναμώνουμε τον αγώνα για συγκοινωνίες λαϊκή περιουσία, που θα λειτουργούν με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών και όχι τα κέρδη των λίγων».

Στάση εργασίας των αρχαιολόγων

Σε στάση εργασίας (12 μ. μέχρι τη λήξη του ωραρίου) και σε συγκέντρωση στο υπουργείο Πολιτισμού στη 1 μ.μ. καλεί σήμερα Τετάρτη ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων,«λόγω της εσπευσμένης από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ συνεδρίασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, προκειμένου να εξετάσει τεχνική μελέτη για την απόσπαση των εξαιρετικής σπουδαιότητας αρχαιοτήτων που έχουν βρεθεί στον Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης».

Στη στάση εργασίας και συγκέντρωση καλεί και η ΔΑΣ ΥΠΠΟΑ, η οποία σε ανακοίνωσή της καλεί τους εργαζόμενους, το λαό της Θεσσαλονίκης και τους φορείς του να απαιτήσουν αγωνιστικά να ολοκληρωθεί επιτέλους το Μετρό, με διατήρηση της πολιτιστικής φυσιογνωμίας της πόλης, με διατήρηση των αρχαίων στο Σταθμό Βενιζέλου.

ΕΤAIΡΕΙΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΩΝ «KANTAR»
Διαμαρτυρία ενάντια στα σχέδια για δουλειά από το σπίτι

Διαμαρτυρία στην εταιρεία δημοσκοπήσεων «Kantar» έκαναν χτες το απόγευμα ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αθήνας και η Επιτροπή Εργαζομένων στις εταιρείες δημοσκοπήσεων, ενάντια στα σχέδια της εργοδοσίας για κλείσιμο του τηλεφωνικού κέντρου και δουλειά των εργαζομένων από το σπίτι.

«Οχι στη δουλειά από το σπίτι, στη δουλειά με το κομμάτι, στην ασφάλιση με το κομμάτι, στη ζωή με το κομμάτι», τονίζουν ο Σύνδεσμος και η Επιτροπή που έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιό του, στην ανακοίνωση που μοίρασαν κατά την παρέμβασή τους. Οπως τονίζουν, δουλειά από το σπίτι σημαίνει δουλειά χωρίς ωράριο, από το πρωί μέχρι το βράδυ, για ένα ξεροκόμματο, σε συνθήκες που διαλύουν την προσωπική και οικογενειακή ζωή, ενώ για την εταιρεία σημαίνει μείωση του λειτουργικού και ασφαλιστικού «κόστους».

Το σωματείο καλεί τους εργαζόμενους να μην υποκύψουν στις πιέσεις και να μη δεχτούν τη δουλειά από το σπίτι, να έρθουν σε επαφή μαζί του για την περαιτέρω οργάνωση του αγώνα, για να μην κλείσει το τηλεφωνικό κέντρο αλλά και να διεκδικήσουν Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Εκοψε» εργαζόμενους των ΟΤΑ από την παροχή ΜΑΠ

Την παροχή Μέσων Ατομικής Προστασίας σε συγκεκριμένες κατηγορίες εργαζομένων στους ΟΤΑ κατάργησε η κυβέρνηση με την υπ. αριθμ. 87669 Υπουργική Απόφαση 9/12/2019.

Πρόκειται για χιλιάδες εργαζόμενους στις διοικητικές υπηρεσίες των ΟΤΑ, οι οποίοι απασχολούνται με τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, και για εκατοντάδες εργαζόμενους οδηγούς σε δημοτικά λεωφορεία και δημοτικά επιβατικά οχήματα. Οι παραπάνω κατηγορίες εργαζομένων είχαν συμπεριληφθεί στους δικαιούχους ΜΑΠ μετά από αγώνες, και αφού η αναγκαιότητα χορήγησης στοιχειωδών μέτρων προστασίας είχε κριθεί από επιτροπή που το ίδιο το κράτος είχε συστήσει.

Σε ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΟΤΑ σημειώνει:

«Η κυβέρνηση σε βάρος της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων ικανοποιεί τις απαιτήσεις των δημάρχων, εκτιμώντας ότι η παροχή των ΜΑΠ και τα μέτρα υγείας και ασφάλειας στην εργασία είναι περιττό έξοδο και κόστος, που επιβαρύνει τους προϋπολογισμούς τους.

Η σημερινή εξέλιξη ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την περαιτέρω αναθεώρηση του πλαισίου των δικαιούχων και εντάσσεται σε μια συνολικότερη προσπάθεια περικοπής και πετσοκόμματος των μέσων υγείας και ασφάλειας, αλλά και του θεσμικού πλαισίου που έχει να κάνει με τον ανθυγιεινό και επικίνδυνο χαρακτήρα εργασιών και ειδικοτήτων.

Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει την τροποποιητική Υπουργική Απόφαση. Καλούμε τα Σωματεία και τις Επιτροπές Υγιεινής και Ασφάλειας να πιέσουν να εφαρμοστούν καθολικά η χορήγηση των ΜΑΠ και οι προληπτικές εξετάσεις.

Κάτω τα χέρια από τις ζωές μας και την εργασιακή ασφάλεια και υγεία!».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ