ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Οχτώβρη 2007
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΚΠΤΩΤΟΙ ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Προσπαθούν να σώσουν την εργοδοσία και τις καρέκλες τους

Αρνούνται να παραιτηθούν, προκαλώντας την οργή των εργαζομένων. Σε τραμπουκισμούς κατέφυγε χτες η πλειοψηφία

Χτες το πρωί, ένα 24ωρο μετά την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, οι οποίοι, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της αγωνιστικής παράταξης «Εργοστασιακή Επιτροπή» (ΕΕΝΣ), καθαίρεσαν τους συμβιβασμένους συνδικαλιστές από την πλειοψηφία της διοίκησης τους σωματείου τους, αυτοί ακριβώς οι συνδικαλιστές - στελέχη της ΠΑΣΚΕ και του ΠΑΣΟΚ, χωρίς «ίχνος τσίπας», αντί να υποβάλουν τις παραιτήσεις τους, επιστράτευσαν μηχανισμό για να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους! Επιδόθηκαν ακόμα και σε τραμπουκισμούς, προκειμένου τώρα να σώσουν τις καρέκλες τους!

Γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια την απόφαση των εργαζομένων, αθετώντας τα όσα οι ίδιοι διακήρυτταν με ανακοινώσεις τους και μπροστά στους εργαζόμενους στη διάρκεια της συνέλευσης, χτες αρνήθηκαν όχι μόνο να παραιτηθούν, αλλά ακόμα και να επικυρώσουν τα πρακτικά της Γενικής Συνέλευσης!

Η στάση της καθαιρεμένης πλειοψηφίας αποτελεί καθαρή παρέμβαση της γερμανικής ιδιοκτήτριας των ναυπηγείων «Thyssen Kroup», η οποία βλέπει ότι οι εργαζόμενοι σηκώνουν κεφάλι, συσπειρώνονται στις ταξικές δυνάμεις της ΕΕΝΣ και είναι έτοιμοι να της χαλάσουν τα σχέδια που είχε καταστρώσει με τους συμβιβασμένους. Δηλαδή, τη διάλυση του ναυπηγείου, η οποία σηματοδοτείται και με την πώληση που έγινε του τμήματος τροχαίου υλικού, που συνοδεύεται με το διωγμό των 200 εργαζομένων σ' αυτό και συνολικά τη συρρίκνωση του προσωπικού.

Εξόφθαλμη είναι και η παρέμβαση του ΠΑΣΟΚ, που προσπαθεί, μέσω των στελεχών του στο ναυπηγείο και στο σωματείο, να σώσει τη συμφωνία παράδοσης του ναυπηγείου στους Γερμανούς που το ίδιο «έκλεισε» ως κυβέρνηση το 2001 και να «καθαρίσει» συνολικά για την αντιλαϊκή πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, δίνοντας χέρι βοήθειας στην κυβέρνηση της ΝΔ.

Επιστράτευσαν τραμπούκους

Συγκεκριμένα, χτες το πρωί, είχε καθοριστεί η συνεδρίαση της διοίκησης του σωματείου, προκειμένου να υποβληθούν οι παραιτήσεις των καθαιρεμένων και να καθοριστεί η εκλογοαπολογιστική συνέλευση. Οταν πήγαν στο σωματείο οι εκπρόσωποι της ΕΕΝΣ, αρνήθηκαν να γίνει συνεδρίαση της διοίκησης και δήλωσαν ευθαρσώς ότι αρνούνται να παραιτηθούν. Αμέσως οι εκπρόσωποι της ΕΕΝΣ ενημέρωσαν τους εργαζόμενους του ναυπηγείου. Η οργή και η αγανάκτηση ξεχείλισε και σε λίγο χρόνο έξω από το σωματείο συγκροτήθηκε μεγάλη συγκέντρωση.

Οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ επιστράτευσαν μηχανισμό κυρίως από μηχανοδηγούς και ανθρώπους της γερμανικής ιδιοκτήτριας εταιρείας, οι οποίοι ακριβώς την ώρα που άρχισε να μιλάει στους συγκεντρωμένους ο εκπρόσωπος της ΕΕΝΣ, Θοδωρής Κούτρας, εξαπέλυσαν άγρια επίθεση εναντίον των συγκεντρωμένων εργαζομένων, αλλά και των εκπροσώπων της ΕΕΝΣ!

Τελικά, κάτω από την αποφασιστικότητα των εργαζομένων, οι έκπτωτοι αναγκάστηκαν να δεχτούν να γίνει συνεδρίαση της διοίκησης του σωματείου την ερχόμενη Τρίτη να καθοριστεί η εκλογοαπολογιστική συνέλευση, χωρίς, ωστόσο, να δεχτούν να υποβάλουν τις παραιτήσεις τους. Ωστόσο, αξίωσαν στην εκλογική διαδικασία να μη συμμετέχουν οι 200 εργαζόμενοι του τμήματος τροχαίου υλικού, γιατί, όπως ειπώθηκε ξεδιάντροπα από αυτούς, ανήκουν πλέον σε άλλη εταιρεία!

Η ΕΕΝΣ ξεκαθάρισε ότι θα δώσει όλες τις δυνάμεις της για να συνεχίσουν οι εργαζόμενοι αυτό που άρχισαν για σωματείο με ταξικό προσανατολισμό - εργαλείο στα χέρια των εργαζομένων, προκειμένου να αποκρούσουν την επίθεση της εργοδοσίας υπερασπίζοντας τις θέσεις εργασίας τους, τα δικαιώματά τους, την ίδια τη λειτουργία του ναυπηγείου. Από σήμερα, η μάχη συνεχίζεται με καθημερινές συγκεντρώσεις σε κάθε χώρο δουλιάς του ναυπηγείου.

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΠΛΟΙΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Μοιραία η έλλειψη πλοηγού στα μικρά πλοία

Το ναυτικό ατύχημα, που κόστισε τη ζωή ενός Κύπριου καπετάνιου, θα μπορούσε να είχε αποφευχτεί. Επί τόπου βρέθηκε αντιπροσωπεία του ΚΚΕ και του ΠΑΜΕ

Το ένα από τα δυο πλοία λίγο μετά τη σύγκρουση

Motion Team

Το ένα από τα δυο πλοία λίγο μετά τη σύγκρουση
Ενας αγνοούμενος ναυτεργάτης είναι ο τραγικός απολογισμός της σύγκρουσης δύο φορτηγών πλοίων που έγινε μόλις 700 μέτρα μακριά από τον ντόκο του εμπορικού λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Τα πλοία που συγκρούστηκαν είναι το 34χρονο ελληνικό «DIAMOND 1» και το «DUBAI GUARDIAN» με σημαία Παναμά. Αγνοούμενος είναι ο Κύπριος καπετάνιος του ελληνικού φορτηγού, το οποίο μέσα σε 20 λεπτά από τη σύγκρουση βυθίστηκε και βρίσκεται σε βάθος 15 μέτρων.

Το ελληνικό φορτηγό πλοίο με 6 Ελληνες ναυτεργάτες πλήρωμα, τον Κύπριο καπετάνιο και έναν επιβάτη, είχε αποπλεύσει από το λιμάνι φορτωμένο με 1.470 τόνους φυσικού λιγνίτη. Από την πλευρά του ΥΕΝ έγινε προσπάθεια από την πρώτη στιγμή, και πριν ακόμα αρχίσουν οι έρευνες για τα αίτια της σύγκρουσης, να φορτωθούν όλες οι ευθύνες στον αγνοούμενο καπετάνιο του ελληνικού φορτηγού. Οπως έλεγαν, είχε πάρει λάθος πορεία και προκειμένου να μην πέσει σε αβαθή, έκανε έναν απότομο ελιγμό, με αποτέλεσμα το πλοίο να εμβολιστεί από το «DUBAI GUARDIAN» το οποίο εκείνη την ώρα έμπαινε στο λιμάνι. Οι έξι ναυτεργάτες του «DIAMOND 1» πριν βουλιάξει το πλοίο πρόλαβαν και επιβιβάστηκαν σε πλοηγίδα που υπήρχε στην περιοχή, ενώ ο καπετάνιος παρέμεινε στο πλοίο.

Και από τη νέα ναυτική τραγωδία αναδεικνύεται η έλλειψη στα μέτρα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας για να μη χάνουν κανένα φράγκο οι εφοπλιστές. Οι κανονισμοί, κομμένοι στα εφοπλιστικά μέτρα, υποχρεώνουν μόνο τα μεγάλα πλοία κατά τη διάρκεια εισόδου και εξόδου από τους λιμένες να έχουν πλοηγούς (πιλότους). Σε πλοία που είναι στο μέγεθος του «DIAMOND 1» η χρησιμοποίηση πλοηγού αφήνεται στην εκτίμηση του καπετάνιου. Ετσι στην προκειμένη περίπτωση πλοηγό είχε μόνο το «DUBAI GUARDIAN».

Επιπλέον, το ναυάγιο προκαλεί ερωτήματα για τη λειτουργία του συστήματος ρύθμισης και ελέγχου της κυκλοφορίας στο λιμάνι, το λεγόμενο VTMIS, σύστημα χρυσοπληρωμένο από τους εργαζόμενους της χώρας.

Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έσπευσαν αντιπροσωπεία της ΚΟΘ του ΚΚΕ, η βουλευτής Σοφία Καλαντίδου και ο ΓΓ του ΕΚΘ και στέλεχος του ΠΑΜΕ Σωτήρης Ζαριανόπουλος, προκειμένου να ενημερωθούν από το λιμενάρχη για τις συνθήκες του ναυαγίου και τον εντοπισμό του αγνοούμενου καπετάνιου. Η βουλευτής σε δήλωσή της σχολίασε την έλλειψη πλοηγού τονίζοντας ότι «πιθανά να αποφεύγαμε το δυσάρεστο γεγονός αν υπήρχε πλοηγός. Ο λαός πρέπει να γνωρίζει ότι όσο η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας μπαίνει στα ζητήματα του κόστους, θα έχουμε και τέτοια ατυχήματα και θύματα».

Τα συγκοινωνούντα δοχεία

Τα συγκοινωνούντα δοχεία ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ στο Εργατικό Κέντρο Θήβας ολοκλήρωσαν χτες την κολεγιά. Κατάφεραν να διατηρήσουν τη ΔΑΚΕ ως δεύτερη δύναμη και να αποτρέψουν την πραγματική καταγραφή των συσχετισμών που κατέτασσαν τις ταξικές δυνάμεις στη δεύτερη θέση. Μ' αυτό το στόχο επιδόθηκαν σε ένα άνευ προηγουμένου όργιο αποκλεισμών και νοθείας, το οποίο κατέληξε στο να μη συμμετέχουν στο συνέδριο 4 νόμιμα εκλεγμένοι αντιπρόσωποι των ταξικών δυνάμεων, σε αντίθεση σε δυο επιπλέον της ΔΑΚΕ και έναν της ΠΑΣΚΕ που νομιμοποιήθηκαν. Σαν αποτέλεσμα, η ΠΑΣΚΕ πήρε 76 ψήφους, η ΔΑΚΕ 28, η ΔΑΣ 23 και ο ΣΥΝ 13, διατηρώντας τις ίδιες έδρες στο ΔΣ (7, 3, 2 και 1 αντίστοιχα). Οι δυνάμεις της συναίνεσης «τα χρειάστηκαν» πραγματικά βλέποντας ότι το ΠΑΜΕ κερδίζει συνεχώς έδαφος στη συνείδηση των εργαζόμενων της περιοχής. Γι' αυτό και κατέφυγαν στα γνώριμα γι' αυτούς λημέρια της νοθείας. Οι εργαζόμενοι όμως έχουν και νου και γνώση. Και πάνω απ' όλα έχουν πλέον πλούσια πείρα για να βγάλουν συμπεράσματα τέτοια που αργά ή γρήγορα θα κάτσουν κάθε κατεργάρη στον πάγκο του. Κοντή γιορτή...



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ