Εκπαιδευτικοί, φοιτητές, εργαζόμενοι στο Δημόσιο και γονείς διαδήλωσαν χτες στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις
Η κινητοποίηση ξεκίνησε το πρωί με συγκέντρωση στα Προπύλαια, όπου χαιρετισμό απηύθυναν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών, της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής, της ΟΓΕ και πρωτοβάθμιων σωματείων εκπαιδευτικών. Διαβάστηκαν παράλληλα μηνύματα αλληλεγγύης εκπαιδευτικών οργανώσεων από το εξωτερικό, μεταξύ τους από εκπαιδευτικούς από το Λος Αντζελες, στον απεργιακό αγώνα των οποίων οι διαδηλωτές έστειλαν με τη σειρά τους μήνυμα συμπαράστασης.
Ακολούθησε δυναμική και μαζική πορεία προς τη Βουλή, όπου είχε ξεκινήσει η συζήτηση επί του νομοσχεδίου, που περιλαμβάνει τη ρύθμιση με τα κριτήρια για τους διορισμούς και τις προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών. Με τα συνθήματα «Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, μονιμοποίηση των αναπληρωτών» και «Τα κριτήριά τους είναι κοροϊδία, σημαίνουν απολύσεις και ανεργία», αποκάλυπταν τον πυρήνα της ρύθμισης της κυβέρνησης, προβάλλοντας παράλληλα το αίτημα που ενώνει όλους τους εκπαιδευτικούς, για μαζικούς διορισμούς και μονιμοποίηση των συμβασιούχων στην Εκπαίδευση, και δηλώνοντας ότι «αυτό το νομοσχέδιο θα μείνει στα χαρτιά». Στη μόνιμη απάντηση της κυβέρνησης ότι δεν υπάρχουν πόροι για μόνιμους διορισμούς, απάντησαν «Δώστε λεφτά για την Παιδεία και όχι για του ΝΑΤΟ τα σφαγεία», ενώ τονίζοντας ότι ο αγώνας τους έχει στο επίκεντρο τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας, φώναζαν «Εργάτη κάνε υπόθεση δική σου τη γνώση και τη μόρφωση που θα 'χει το παιδί σου». Τα συνθήματα επαναλάμβαναν οι διαδηλωτές που παρέμειναν μέχρι αργά το μεσημέρι μπροστά στη Βουλή.
Στη Θεσσαλονίκη, εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι από άλλους χώρους του Δημοσίου (Υγεία, δήμους, πανεπιστήμια κ.α.) πραγματοποίησαν μαχητική συγκέντρωση και πορεία στους δρόμους της πόλης η οποία κατέληξε στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Στη συγκέντρωση των ταξικών δυνάμεων, στο Αγαλμα Βενιζέλου, απηύθυναν χαιρετισμούς η πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ Δ. Δάσιου, εκ μέρους της Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών η Μ. Πετίκη και εκ μέρους των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής ο Χ. Κωνσταντίνου. Την κεντρική ομιλία έκανε η Σίσυ Πολυκάρπου, από το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, μέλος της Εκτελεστικής της ΕΔΟΘ. Κάλεσε τους εργαζόμενους να δυναμώσουν τον αγώνα βάζοντας μπροστά τις δικές τους ανάγκες, το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά. Να καταδικάσουν την πολιτική και τα κόμματα που υπερασπίζονται την ελαστική εργασία, τη δουλειά χωρίς δικαιώματα, τις κατευθύνσεις της ΕΕ για πιο φθηνούς και «ευέλικτους» εργαζόμενους.
Στην Αλεξανδρούπολη, ο Διδασκαλικός Σύλλογος προχώρησε σε κατάληψη από το πρωί στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στη συνέχεια συμμετείχε στην απεργιακή συγκέντρωση του Δημοσίου έξω από το δημαρχείο και στην πορεία στους δρόμους της πόλης.
Στην Ξάνθη, στην απεργιακή συγκέντρωση και πορεία, μαζί με τους εκπαιδευτικούς και άλλους εργαζόμενους του Δημοσίου, συμμετείχε και ο Σύλλογος Οικότροφων Ξάνθης. Συγκεντρώσεις έγιναν επίσης στην Καβάλα και σε άλλες πόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης.
Στην Πάτρα, απεργιακή συγκέντρωση - συλλαλητήριο της ΑΔΕΔΥ Αχαΐας έγινε έξω από το Εργατικό Κέντρο και ακολούθησε πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Στην κινητοποίηση συμμετείχε και η δημοτική αρχή Πάτρας.
Δυναμική ήταν η κινητοποίηση στη Χίο, ενώ συλλαλητήριο πραγματοποιήθηκε και από τους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις Οινούσσες.
Γι' αυτό άλλωστε και το μήνυμα του σποτ αναφέρει: «Δεν ξεχνάμε τίποτα. Με δυνατό ΚΚΕ κάνουμε τη διαφορά».
Μετά τον ντόρο που σηκώθηκε από τη σχετική πρωτοβουλία πέρυσι στη Φιλοσοφική του ΕΚΠΑ (που πρότεινε ξενόγλωσσο προπτυχιακό με πανάκριβα δίδακτρα), αλλά και τον σάλο που προκλήθηκε πρόσφατα σχετικά με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (που παίρνει ακόμα και 18ρηδες χωρίς κλήρωση στα προπτυχιακά του, με δίδακτρα που φτάνουν τα 6.000 ευρώ), το υπουργείο πλέον φαίνεται έτοιμο να ανακοινώσει με κάθε επισημότητα τη θεσμοθέτηση αυτής της δυνατότητας.
Εξάλλου, κάτι τέτοιο είχε προαναγγελθεί καιρό πριν, τόσο από τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα όσο και από τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, στην άσφαιρη αντιπαράθεση με τη ΝΔ περί ενδεχόμενης αναθεώρησης του άρθρου 16 του Συντάγματος.
Σύμφωνα με την πρόταση που έχει επεξεργαστεί η επιτροπή που συνέστησε το υπουργείο για τη συγχώνευση, τα Τμήματα θα μπορούν να ιδρύουν ξενόγλωσσα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών με δίδακτρα, σε συνεργασία με το «Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Διεθνών Προγραμμάτων Σπουδών», στο οποίο θα ενταχθούν οι τρεις Σχολές του υφισταμένου Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας. Προβλέπει μάλιστα η πρόταση ότι οι Σχολές του Ινστιτούτου θα δέχονται φοιτητές εκτός του Μηχανογραφικού Δελτίου. Στα προγράμματα αυτά, το 60% - 80% της διδασκαλίας θα μπορεί να παρέχεται εξ αποστάσεως.
Δικαίως, λοιπόν, θα μπορούσε να αναγορευτεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σε κυβέρνηση των διδάκτρων.
Στην Ερώτησή του ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης αναφέρει συγκεκριμένα τα παρακάτω:
«Με βία και καταστολή αντιμετώπισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ τις δίκαιες κινητοποιήσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών που διαμαρτύρονται για το απαράδεκτο νομοσχέδιό της για το νέο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών (μονίμων και αναπληρωτών). Στο όνομα των ελάχιστων θέσεων μόνιμης δουλειάς που εξαγγέλλονται, στην πραγματικότητα δρομολογούνται μαζικές απολύσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μονιμοποιούνται τα χιλιάδες κενά στα σχολεία που υποβαθμίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών.
Με τα "νέα κριτήρια" απαξιώνονται τα χρόνια προϋπηρεσίας όσων αναπληρωτών τα προηγούμενα χρόνια περιπλανιόνταν πληρώνοντας από την τσέπη τους από πόλη σε πόλη, ενώ αναπληρωτές και μόνιμοι οδηγούνται σε ένα αέναο κυνήγι δεξιοτήτων - το πτυχίο παύει να είναι το μοναδικό προαπαιτούμενο για εργασία.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ακολουθώντας την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων (ΝΔ - ΠΑΣΟΚ) και εφαρμόζοντας τη στρατηγική της ΕΕ διαιωνίζει την απαράδεκτη πρακτική των συμβασιούχων εργαζομένων με διαλυμένα εργασιακά, μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
Ερωτάται η Επιτροπή:
-- Πώς τοποθετείται στο αίτημα εκπαιδευτικών, γονιών, μαθητών, να καλυφθούν όλα τα κενά και να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, με μόνιμους διορισμούς;
-- Αναγνωρίζει την ανάγκη και το δικαίωμα για άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών - συμβασιούχων εκπαιδευτικών;».