Εκκληση 269 επιστημόνων για τη χωροθέτηση των Μουσείων Ακρόπολης και Σύγχρονης Τέχνης
Η επιλογή του χώρου αυτού, που έγινε πριν από χρόνια, με τρόπο αυθαίρετο και χωρίς προηγούμενη διερεύνηση, έχει υποστεί μέχρι σήμερα ισχυρή κριτική τόσο από οργανωμένους φορείς, όπως ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων, όσο και από διακεκριμένους αρχαιολόγους και άλλους ειδικούς. Η κριτική αυτή ενώ απέδειξε με επιχειρήματα την ακαταλληλότητα της θέσης Μακρυγιάννη, έμεινε όμως αναπάντητη από το υπουργείο Πολιτισμού και από τους αρχαιολογικούς φορείς που συνεργάζονται μαζί του.
Η θέση αυτή κρίνεται ακατάλληλη και από αρχαιολογικής πλευράς, αφού στο γήπεδο που προορίζεται για το Μουσείο έχουν βρεθεί σημαντικά και εκτεταμένα αρχαιολογικά λείψανα. Παρ' όλα αυτά το ΥΠΠΟ και ο Οργανισμός Ανέγερσης του Νέου Μουσείου Ακρόπολης επιμένουν και προχωρούν αυτές τις μέρες στη διεξαγωγή νέου διαγωνισμού - ύστερα από τρεις άκαρπους - «διαπράττοντας» - όπως αναφέρεται στην έκκληση - «τον αδιανόητο βανδαλισμό να θεμελιώνουν πάνω σε σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, που ουσιαστικά καταστρέφονται, ένα Μουσείο που έχει προορισμό να διασώζει και να αναδεικνύει τις αρχαιότητες».
«Η εγκατάσταση σ' αυτόν το χώρο θα αποκλείσει μιαν ενδεχόμενη μελλοντική επέκταση και ενοποίηση του ανασκαφικού πεδίου στη νότια ζώνη του Βράχου. Μια τέτοια ανασκαφή θα προσέφερε σημαντικές μαρτυρίες για την πόλη και τη σχέση της Ακρόπολης με αυτή».
Η θέση αυτή είναι εντελώς απαράδεκτη και από αισθητική άποψη, αφού «τοποθετείται ένα ογκώδες οικοδόμημα μέσα στο ιερό τοπίο της Ακρόπολης και δηλώνεται, μάλιστα, ανενδοίαστα ότι το κτίσμα αυτό θα συμπληρώνει την Ακρόπολη!!!».
«Αστοχη» θεωρεί το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ και την κυβερνητική επιλογή του Αλσους Ριζάρη για τη δημιουργία του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση που ακολούθησε τη Γενική Συνέλευση του Τμήματος (11/7), όπου εξετάστηκε το θέμα της χωροθέτησης του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, προτείνεται να «αναζητηθούν άλλοι χώροι κατάλληλοι, όπου το Νέο Μουσείο αφ' ενός θα αναδειχτεί από μόνο του ως αυτοτελής χρήση και αφ' ετέρου θα ωθήσει στην αναβάθμισή τους».
Οπως επισημάνθηκε, το «Αλσος Ριζάρη είναι ένας σημαντικός χώρος, από τους τελευταίους που έχουν απομείνει στο κέντρο της πρωτεύουσας, με υψηλό πράσινο και ιστορία πολλών δεκαετιών. Αποτελεί μία πολύτιμη νησίδα ανάμεσα στα μεγάλα συγκροτήματα του Πολεμικού Μουσείου, του Βυζαντινού Μουσείου, της Εθνικής Πινακοθήκης και του ξενοδοχείου "Χίλτον". Ο κορεσμός της περιοχής από χρήσεις υπερτοπικής σημασίας - ακόμη και αν αυτές είναι η αναψυχή και ο πολιτισμός - με την παράλληλη εξαφάνιση των ελεύθερων χώρων είναι ένας ορατός κίνδυνος».
Ενδιαφέρουσα ύλη, που αφορά στις γυναίκες, στα προβλήματα και τα δικαιώματά τους, περιλαμβάνει το νέο τεύχος του περιοδικού «Ο Αγώνας της Γυναίκας» (αρ. 70). Το περιοδικό εκδίδεται από το Σύνδεσμο για τα Δικαιώματα της Γυναίκας. Μεταξύ άλλων, στο καινούριο τεύχος, υπάρχουν άρθρα που αναφέρονται στην τροποποίηση του άρθρου 116,2 του Συντάγματος για τη λήψη θετικών μέτρων για την προώθηση τις ισότητας (Αλ. Γιωτοπούλου - Μαραγκοπούλου), στο νόμο για την καθιέρωση της ποσόστωσης του 1/3 στα ψηφοδέλτια των ΟΤΑ. (Σ. Παναρέτου). Επίσης, θέματα για την τροποποίηση της Οδηγίας 76/207 για την ίση μεταχείριση ανδρών και γυναικών στην εργασία, τις εισαγωγικές εξετάσεις στην Πυροσβεστική Υπηρεσία με κοινά κριτήρια για τα δύο φύλα, για τον αθλητισμό και τις γυναίκες (από την Ημερίδα του Συνδέσμου), για το φονταμενταλισμό, το άβατο κλπ.
Με δυο ελληνικές χορευτικές ομάδες συνεχίζεται το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας, σήμερα και αύριο. Συγκεκριμένα σήμερα (9.30μμ) στο Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας, η ομάδα «Χορικά» της μεγάλης και πάντα αειθαλούς κυρίας του ελληνικού χορού, Ζουζούς Νικολούδη, θα παρουσιάσει το νέο έργο της δημιουργού του, με τίτλο «Μουσική». Η μουσική υπήρξε και παραμένει ένα δυνατό και καθοριστικό στοιχείο στη δουλιά της 84χρονης σήμερα Ζ. Νικολούδη. Αφιερωμένη λοιπόν στη μουσική είναι η νέα παράσταση, αποτελούμενη από μικρά χορογραφικά έργα, με διαφορετικό χαρακτήρα και ύφος, καθώς διαφορετικά είναι και τα μουσικά έργα που τα ενέπνευσαν: Μπαχ, Σκαρλάτι, Σούμπερτ, Σοπέν, Σκριάμπιν, Ραχμάνινοφ, Προκόφιεφ. Να σημειώσουμε ότι αυτή η δημιουργία της Ζ. Νικολούδη πρωτοπαρουσιάστηκε στο Μέγαρο Αθηνών (τον περασμένο Μάρτη).
Αύριο (8μμ) τη σκυτάλη παίρνει η Ομάδα Σύγχρονου Χορού «Μετακίνηση» της Μαρίας Τσουβαλά, η οποία θα παρουσιάσει το έργο «Not a thing in common». Η χορογραφία είναι της Μ. Τσουβαλά, το σκηνικό και τα κοστούμια του Αντώνη Δαγκλίδη, οι φωτισμοί του Παναγιώτη Μανούση, οι φωνητικοί αυτοσχεδιασμοί και η μουσική επιλογή της Χαράς Αργυροπούλου. Χορεύουν οι Μιχάλης Ναλμπάντης, Μπέτυ Δραμισιώτη, Ρένα Παπαντωνίου, Ρόουαν Τροπ, οι οποίοι αυτοσχεδιάζοντας, με τα σώματα σαν κινητικά εργαλεία, με δραματικά και χιουμοριστικά στοιχεία, αναζητούν την προσωπικότητα του σημερινού ανθρώπου.
Με το Ρώσο ομόλογό του συναντήθηκε χτες στη Μόσχα ο υπουργός Πολιτισμού Ευάγγελος Βενιζέλος, όπως ανακοίνωσε το γραφείο Τύπου του ΥΠΠΟ. Η συνάντηση αφορούσε στην ελληνορωσική πολιτιστική συνεργασία, αλλά και στην πολιτιστική συνεργασία της ΕΕ με τη Ρωσία και τη συνεργασία στο πλαίσιο των χωρών της Μαύρης Θάλασσας. Επίκεντρο της συζήτησης των δύο υπουργών ήταν το πώς και με τι η Ρωσία θα συμμετάσχει στην «Πολιτιστική Ολυμπιάδα», ιδιαίτερα μετά την επιτυχία της «Θεατρικής Ολυμπιάδας» που έγινε φέτος στη Μόσχα και «η οποία θα επαναληφθεί το 2003 και 2004 στην Ελλάδα».
Συζητήθηκαν ακόμη: Η ρώσικη συμμετοχή στην παραγωγή της νέας κινηματογραφικής τριλογίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Βλαντιμίρ Πούτιν στην Αθήνα, τον προσεχή Δεκέμβρη. Οι νεοελληνικές σπουδές στη Ρωσία και οι ρώσικες σπουδές στην Ελλάδα. Η επιστροφή στην Ελλάδα των αρχείων των ελληνοεβραϊκών κοινοτήτων, τα οποία στο τέλος του Β' Παγκόσμιου Πολέμου, μεταφέρθηκαν από το Βερολίνο στη Μόσχα.