ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 17 Μάη 2018
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ξεκινά το Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας

Συνέντευξη Τύπου της δημοτικής αρχής με αφορμή τα 35 χρόνια παρουσίας του θεσμού

Με ένα ενδιαφέρον και πλούσιο πρόγραμμα θεατρικών παραστάσεων, χορευτικών εκδηλώσεων και συναυλιών, ξεκινούν στις αρχές του Ιούνη οι εκδηλώσεις του Διεθνούς Φεστιβάλ Πέτρας, που φέτος συμπληρώνει 35 χρόνια συνεχούς παρουσίας στην Πετρούπολη.

Με αφορμή αυτήν την πολύχρονη διαδρομή, ο δήμος Πετρούπολης παραχώρησε χτες συνέντευξη Τύπου, κατά την οποία ο δήμαρχος Βαγγέλης Σίμος αναφέρθηκε στην ιστορική πορεία του θεσμού, στη σημασία που δίνει ο δήμος στον Πολιτισμό και το πρόγραμμα που ετοιμάστηκε για φέτος. Οπως σημείωσε μεταξύ άλλων, «το Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας δεν είναι θεσμός εκτός πόλης. Δεν φιλοξενεί απλά επαγγελματικές παραγωγές, και αυτό είναι που το κάνει ξεχωριστό. Αποτελεί χώρο έμπνευσης, στήριξης, παρουσίασης του καλλιτεχνικού ερασιτεχνικού έργου της νεολαίας μας, αλλά και των ανθρώπων όλων των ηλικιών, οι οποίοι μετά από συλλογική δουλειά και προσπάθεια οργανώνουν θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, χορευτικά δρώμενα και αναδεικνύουν το έργο των σχολείων, των εθνικοτοπικών φορέων και των θεατρικών και εικαστικών τμημάτων του δήμου. Και αυτό γιατί η Πετρούπολη είναι πραγματικά εστία τέχνης και πολιτισμού», όπως είπε.

Στη διάρκεια της συνέντευξης, παρουσιάστηκε ένα ενδιαφέρον βίντεο για την ιστορία του Φεστιβάλ. Μιλώντας στην εκδήλωση, ο ηθοποιός Γ. Γεννατάς, Πετροπουλιώτης και ο ίδιος, περιέγραψε το πώς έζησε τη μετάβαση του χώρου από νταμάρι σε χώρο πολιτισμού και σημείωσε πως δεν είναι ένα ανοιχτό θέατρο που απλώς φιλοξενεί παραστάσεις, αλλά ένα ζωντανό κομμάτι της πόλης, που εμπνέει τους ανθρώπους της. Στη συνέντευξη Τύπου παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, οι αντιδήμαρχοι της πόλης και δημοτικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι τοπικών φορέων και των εργαζομένων στους παιδικούς σταθμούς, πολλοί άνθρωποι της Τέχνης κ.ά.

Οι εκδηλώσεις ξεκινούν στις 9 Ιούνη με συναυλία από το «Πολυφωνικό Καραβάνι Ηπείρου» και μέσα στο καλοκαίρι θα περάσουν από τις σκηνές του πάνω από 40 επαγγελματικά και 30 ερασιτεχνικά σχήματα, όπως ανακοινώθηκε, με αποκορύφωμα μια παραγωγή του δήμου Πετρούπολης σε συνεργασία με τον συνθέτη και μουσικό Μανώλη Ανδρουλιδάκη, στις αρχές Σεπτέμβρη.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Με το βλέμμα στην κερδοφορία από την εκμετάλλευση της πολιτιστικής κληρονομιάς

Την αλλαγή του πλαισίου παραχώρησης των χώρων πολιτιστικής κληρονομιάς που έχει στην ευθύνη του ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Πολιτισμού, ενημερώνοντας πως έχει συγκροτήσει ομάδα εργασίας που επεξεργάζεται σχέδια Υπουργικών Αποφάσεων «για τις διαδικασίες παραχώρησης των αρχαιολογικών χώρων, των μουσείων και των μνημείων, καθώς και για τον καθορισμό των σχετικών τελών».

Με φράσεις όπως «άνοιγμα των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων στην πολιτιστική οικονομία» και υποσχέσεις περί «ελάφρυνσης των ενδιαφερομένων» (βλέπε κυρίως μεγάλες εταιρείες) από το «διοικητικό βάρος» και τη «γραφειοκρατία», φαίνεται ότι το υπουργείο ετοιμάζεται να άρει εμπόδια που μέχρι τώρα συνδέονταν με την προστασία μνημείων και αρχαιολογικών χώρων. Αν και το υπουργείο προσπαθεί να καθησυχάσει ότι δεν θα μειωθεί η προστασία τους, φαίνεται ότι προτεραιότητα λαμβάνει το οικονομικό όφελος, αφού κατευθυντήριος στόχος, όπως δηλώνει, είναι ο «εξορθολογισμός της τιμολογιακής πολιτικής τελών παραχώρησης» και παράλληλα η «διασφάλιση των εσόδων από την αποτελεσματική διαχείριση του αγαθού της πολιτιστικής κληρονομιάς, με όρους δημοσίου συμφέροντος, προς όφελος του υπουργείου Πολιτισμού και των δημόσιων οικονομικών εν γένει».

Με άλλα λόγια, στο όνομα της καπιταλιστικής ανάκαμψης βγαίνουν «στο σφυρί» χώροι πολιτιστικής κληρονομιάς για να υπηρετήσουν την κερδοφορία των τουριστικών, κινηματογραφικών και άλλων επιχειρήσεων, που θα μπορούν πλέον πιο εύκολα να τους εκμεταλλεύονται, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, και όλα αυτά την ίδια στιγμή που γίνεται απλησίαστη η πρόσβαση του κόσμου στους αρχαιολογικούς χώρους, με τα πανάκριβα εισιτήρια κ.λπ.

Ο «Αρης» στη Λιβαδειά

Dimitra Psichogiou DPS

Η Κομματική Οργάνωση Λιβαδειάς του ΚΚΕ, στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων του Κόμματος, προσκαλεί στη θεατρική παράσταση «Αρης», που θα παρουσιαστεί την Τετάρτη 23 Μάη, στις 7.30 μ.μ., στο σινεμά «Φίλιππος».

Το έργο είναι της Σοφίας Αδαμίδου, σε εξαιρετική σκηνοθεσία του Βασίλη Μπισμπίκη και ερμηνεία του Τάσου Σωτηράκη.

«Η Ευθαλία του Γαλατά» στην Κόρινθο

Στην Κόρινθο ταξιδεύει «Η Ευθαλία του Γαλατά», για μία παράσταση την Κυριακή 20 Μάη, στις 9 μ.μ., στον συναυλιακό χώρο «Μαρία Δημητριάδη» (Αδειμάντου 12, Κόρινθος).

Το έργο βασίζεται στο βιβλίο «Φαχισέ Τσίκα», του βραβευμένου συγγραφέα Θωμά Κοροβίνη, και πρόκειται για πραγματική καταγραφή γεγονότων που παίρνει τη μορφή μυθιστορηματικής βιογραφίας. Η σκηνοθεσία είναι της Ρέινας Εσκενάζυ και την Ευθαλία ενσαρκώνει εξαιρετικά η Νικολέττα Βλαβιανού, που έχει κάνει και τη θεατρική διασκευή.

Η Ευθαλία είναι το κορίτσι από την Κερασούντα, το ορφανό του πολέμου που κατάφερε να επιβιώσει, μέσα στην προσφυγιά, τη γενοκτονία, με την ελπίδα για μια καλύτερη ζωή. Μια περιπέτεια, μια ζωή που καθρεφτίζει την ταραγμένη εποχή του Ελληνισμού της Μαύρης Θάλασσας και της Κωνσταντινούπολης. Η Ευθαλία της Πόλης ξεδιπλώνει το νήμα της ταραγμένης μνήμης της και καταλήγει να αφηγείται το χτες, ενώνοντας κομμάτια της ζωής της. Οδηγεί με συναισθηματική ένταση τον θεατή μέσα στα δαιδαλώδη σοκάκια του Γαλατά, όπου όλες οι φυλές σμίγουν, δημιουργώντας ένα μωσαϊκό από γεύσεις, χρώματα, αρώματα, μουσικές και τραγούδια.

Είσοδος 10 ευρώ. Τηλέφωνα για κρατήσεις: 6938043693 και 2741 305059.

«Η Εβραία» - «Ο Χαφιές» στο «Από Μηχανής»

Τα μονόπρακτα «Η Εβραία» και «Ο Χαφιές» του έργου «Τρόμος και Αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ» του Μπρεχτ ανεβαίνουν σε μετάφραση Πέτρου Μάρκαρη και σκηνοθεσία Ανδρονίκης Χριστάκη, στο θέατρο «Από Μηχανής» (Ακαδήμου 13, τηλ. 210-5232097). Διανομή: Μαρλέν Καμίνσκυ, Θωμάς Καζάσης, Δώρα Τσίγκα.

Οταν ο Μπέρτολτ Μπρεχτ έγραφε τα 24 μονόπρακτα του έργου του «Τρόμος και Αθλιότητα του Τρίτου Ράιχ», ήταν αυτοεξόριστος (1935-1939) και δεν είχε ακόμα αποκαλυφθεί όλη η φρίκη της φασιστικής εξουσίας. Το αίσθημα όμως μιας βαριάς ατμόσφαιρας στον δημόσιο και ιδιωτικό βίο των ανθρώπων στη Γερμανία ήταν έντονο. Η καταπίεση, η δυσπιστία και η υποκρισία κυριαρχούσαν σε ένα τοπίο σκοτεινό.

«Η Εβραία»:Μια αστή γυναίκα - σύζυγος καθηγητή Ιατρικής - μαζεύει τα πράγματά της, αποφασισμένη ν' αφήσει τον άντρα της και να μετοικήσει στο Αμστερνταμ, καθώς η ζοφερή νέα πραγματικότητα την ωθεί να αποχωρήσει, προκειμένου να μην σταθεί εμπόδιο στην εξέλιξη της καριέρας του συζύγου της λόγω της εβραϊκής καταγωγής της. Μέσα σε αυτήν την ευαίσθητη συναισθηματική κατάσταση, τηλεφωνεί σε φίλους και γνωστούς και μέσα από την συνομιλία τους, τόσο η ίδια όσο και οι συνομιλητές της έρχονται αντιμέτωποι με τον φόβο για το άγνωστο που θα επακολουθήσει.

«Ο Χαφιές»:Μια αστική οικογένεια - ένας άνδρας, μια γυναίκα και ο γιος τους - παρουσία της υπηρέτριάς τους βιώνουν μέσα στο ίδιο τους το σπίτι τον τρόμο μιας μεταβατικής περιόδου που διαδέχεται την φυσιολογική καθημερινή πορεία της ζωής τους και αλλάζει άρδην τις ισορροπίες γύρω τους, τα πιστεύω και τις βαθύτερες αξίες τους, καθώς δηλητηριάζονται από τη δυσπιστία, με το ενδεχόμενο της προδοσίας να ελλοχεύει ανάμεσά τους, ακόμη και μεταξύ των μελών της ίδιας της οικογένειας.

Διεύθυνση Φωτισμού: Κατερίνα Μαραγκουδάκη. Σκηνικά - Κοστούμια: Ανδρονίκη Χριστάκη. Μουσική Επιμέλεια: George Gaudy - Ανδρονίκη Χριστάκη. Μουσική Σύνθεση - Ενορχήστρωση: George Gaudy.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ