ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 17 Φλεβάρη 2001
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
Αιχμές από τη ΔΟΕ κατά της κυβέρνησης, για καθυστερήσεις

Η Γ. Αγγελοπούλου και ο Ζ. Ρογκ, στη χτεσινή συνέντευξη
Η Γ. Αγγελοπούλου και ο Ζ. Ρογκ, στη χτεσινή συνέντευξη
Με επαίνους προς την «Αθήνα 2004», σαφείς αιχμές κατά της κυβέρνησης για υπέρβαση χρονοδιαγραμμάτων στην κατασκευή των Ολυμπιακών έργων, ολοκληρώθηκε χτες ο έλεγχος των αφεντικών της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής.

Στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου ο Ζακ Ρογκ έκανε λόγο για «κρίσιμο εξάμηνο» στο οποίο η ΔΟΕ θα περιμένει να ξεκινήσουν τα περισσότερα Ολυμπιακά έργα. Και εξέφρασε τη λύπη του για τις καθυστερήσεις στα έργα αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, δηλαδή το κλειστό γυμναστήριο στο Γαλάτσι, το σπίτι της Αρσης Βαρών στη Νίκαια και το κλειστό γυμναστήριο της πάλης στα Ανω Λιόσια. Τόνισε μάλιστα ότι αυτό το γεγονός μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στη διεξαγωγή των δοκιμαστικών αγώνων που θα γίνουν το Σεπτέμβρη του 2003.

Απαντώντας ο υφυπουργός Αθλητισμού, Γ. Φλωρίδης, εξέφρασε την απορία του για την αναφορά στα έργα που έχουν ήδη δημοπρατηθεί και ανέφερε ότι δεν έπρεπε να γίνουν αυτές οι δηλώσεις...

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου η πρόεδρος της «Αθήνας 2004» Γ. Αγγελοπούλου έκανε λόγο για «αγκυλώσεις του συστήματος», «φωτογραφίζοντας» έτσι τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα αρμόδια υπουργεία. Εδειξε προς τις κάμερες τα τεύχη του αναθεωρημένου Μάστερ Πλαν (Κατευθυντήριο Σχέδιο) της διοργάνωσης, απαντώντας προφανώς στις... διαρροές από τη ΓΓΑ για μη ολοκλήρωση του σχεδίου. «Για όσους, λοιπόν, δεν αντιλαμβάνονται τι θα πει Master plan, είχαμε εδώ κι αυτό το πειστήριο για να σας δείξουμε ότι αυτή είναι μια δουλιά που επικαιροποιήθηκε και που θα συνεχίζει να επικαιροποιείται, σε όλη τη διάρκεια των Αγώνων», είπε.

Η Γ. Αγγελοπούλου μίλησε για το φόβο «ανεξέλεγκτων καθυστερήσεων» προκειμένου να στηρίξει την ανάγκη για τις θεσμικές τομές που ζήτησε μετά τη συνεδρίαση της διυπουργικής την περασμένη Τετάρτη.

Ο Ζ. Ρογκ ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα αλλαγής της πόλης που θα διεξαχθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004, ενώ δήλωσε ότι ζήτησε από τον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη να κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να τηρηθούν οι προθεσμίες και να υπάρξει μεγαλύτερη συνεργασία. Για τους τομείς της προετοιμασίας ανέφερε ότι η επιτροπή είναι ικανοποιημένη από την υπογραφή της συμφωνίας για τα ραδιοτηλεοπτικά, την εκστρατεία marketing, τις σχέσεις της «Αθήνα 2004» με τις Διεθνείς Ομοσπονδίες, την έναρξη του προγράμματος των Εθελοντών, την αναθεώρηση του Master Plan μετά το Σίδνεϊ και την πρόοδο στο Ολυμπιακό Χωριό. Ζήτησε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το θέμα των δρόμων πρόσβασης στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, και δήλωσε ότι η κυβέρνηση διαβεβαίωσε πως θα διατεθεί ένα σημαντικό ποσό για την ασφάλεια προσθέτοντας ότι έχουν υπογραφεί συμφωνίες μεταξύ ξένων, της κυβέρνησης και κυβερνήσεων άλλων χωρών για το θέμα. Σχετικά με τη φιλοξενία, δήλωσε ικανοποιημένος για τις συμφωνίες με εταιρίες κρουαζιερόπλοιων, που θα διευκολύνουν την έλλειψη κλινών στην Αττική.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Στις 28 Μάρτη η λειτουργία του

Ο πρωθυπουργός δε βλέπει κανένα πρόβλημα ούτε και για την προβληματική οδική πρόσβαση στο αεροδρόμιο

Στις 28 Μάρτη θα αρχίσει να λειτουργεί το νέο αεροδρόμιο των Σπάτων, ικανοποιώντας απόλυτα τους όρους και τις απαιτήσεις ασφαλείας, ανακοίνωσε χτες στη Βουλή ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης, απαντώντας σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του προέδρου της ΝΔ Κ. Καραμανλή.

Ο πρωθυπουργός, στην τοποθέτησή του, ωραιοποίησε την κατάσταση, φθάνοντας στο σημείο να ισχυριστεί ότι δε θα υπάρξει πρόβλημα ούτε στην οδική πρόσβαση στο νέο αεροδρόμιο, την ίδια στιγμή που και τα σχετικά έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί, αλλά και αρμόδιοι φορείς επισημαίνουν της ελλείψεις.

Ο Κ. Σημίτης είπε ότι, στην αρχική φάση της λειτουργίας του, το αεροδρόμιο θα έχει δυνατότητα υποδοχής επιβατών και αεροσκαφών ίση με αυτήν του Ελληνικού. Αυτή θα αυξάνεται καθημερινά, για να φθάσει μέσα στο καλοκαίρι στα 2/3 παραπάνω από το Ελληνικό. Ο πρωθυπουργός ισχυρίστηκε ότι είναι έτοιμα και όλα τα σχετικά αεροναυτιλιακά βοηθήματα, τα οποία, μάλιστα, έχουν δοκιμαστεί και λειτουργούν με απόλυτη ασφάλεια.

Απόλυτα κατηγορηματικός ήταν και στο θέμα της οδικής πρόσβασης, λέγοντας ότι αυτή θα είναι ικανοποιητική, αφού μέσα στο Μάρτη ολοκληρώνονται τα απαραίτητα έργα και η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών του Λεκανοπεδίου θα έχει «μία πρόσβαση στο νέο αεροδρόμιο, η οποία θα είναι ή η ίδια ή καλύτερη από εκείνη του Ελληνικού».

Οσο, δε, για τα τέλη, είπε ότι αυτά είναι χαμηλότερα από εκείνα που προέκυπταν από τη σύμβαση που διαπραγματεύτηκε η ΝΔ και ανέφερε ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να μειώσει το Σπατόσημο «για να βοηθήσει στην ανταγωνιστικότητα του αεροδρομίου».

Ο πρόεδρος της ΝΔ είπε ότι το νέο αεροδρόμιο για μία σημαντική περίοδο θα εξυπηρετεί 32 πτήσεις την ώρα, έναντι 35 του Ελληνικού, παρά το ότι για τα Σπάτα η πρόβλεψη ήταν 60 πτήσεις την ώρα. Εκανε λόγο για ελλείψεις στα απαραίτητα βοηθήματα, είπε ότι οι οδικές προσβάσεις είναι ανύπαρκτες και κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση, παρά τα όσα λέει ο πρωθυπουργός, αυξάνει το Σπατόσημο από 4.000 σε 7.000 δρχ. και επιβάλλεται πρόσθετος κεφαλικός φόρος έως 4.500 δρχ. για κάθε επιβάτη.

Επιφυλάξεις συγκοινωνιολόγων

«Εάν δεν πραγματοποιηθούν όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά μέτρα, ο ιδανικός χρόνος των 35-40 λεπτών, που απαιτείται για τη διαδρομή Σύνταγμα - Νέο Αεροδρόμιο μία καθημερινή ημέρα στις 2 το πρωί, εύκολα μπορεί να ξεπεράσει τις δύο ώρες κατά τις ώρες αιχμής εισόδου και εξόδου στην πόλη τις ημέρες της τουριστικής κίνησης του καλοκαιριού», τονίζει, σε ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.

Παράλληλα, επισημαίνει ότι «σήμερα μόνο η βέλτιστη αξιοποίηση της υπάρχουσας οδικής υποδομής μπορεί κάπως να αναπληρώσει την έλλειψη σιδηροδρομικής σύνδεσης. Ωστόσο, σε άλλο σημείο, αναφέρει ότι «όλες οι μελέτες και προβλέψεις των Συγκοινωνιολόγων θα φαίνονται ουτοπικές, εάν δεν ικανοποιούνται οι παραδοχές και στις οποίες στηρίχτηκαν», προτείνοντας μέτρα για τη βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης του νέου αεροδρομίου, όπως πραγματική ενθάρρυνση της χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς, επίσπευση δημοπράτησης και κατασκευής των απαραίτητων έργων σιδηροδρομικής σύνδεσης, άμεση αντιμετώπιση του συστήματος διαχείρισης της στάσης και στάθμευσης κλπ.

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΣΠΑ
«Πλάτες» στην ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής»

Στην ίδια «γραμμή», δηλαδή, επί της ουσίας, στην αποδοχή της ιδιωτικοποίησης της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», κινήθηκαν και χτες οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, στο ετήσιο τακτικό, απολογιστικό συνέδριο της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ).

Οι δύο αυτές παρατάξεις, όπως είναι γνωστό, άλλαξαν από το προηγούμενο έκτακτο συνέδριο της ΟΣΠΑ (Ιούνης 2000) την πάγια και ομόφωνη θέση του συνδικαλιστικού κινήματος του χώρου για 100% δημόσια ΟΑ και έκτοτε, αποδεχόμενες ουσιαστικά την κυβερνητική πολιτική ιδιωτικοποίησης του εθνικού αερομεταφορέα, καλλιεργούν αυταπάτες στους εργαζόμενους ότι η διατήρηση των θέσεων εργασίας και των εργασιακών σχέσεων είναι εφικτή και στις συνθήκες ιδιωτικοποίησης! Βέβαια, επακόλουθο αυτής της συνδικαλιστικής τακτικής, είναι όσα έχουν υποστεί, ήδη, οι εργαζόμενοι της εταιρίας, με την ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων, που έγιναν στο όνομα της «εξυγίανσης» του εθνικού αερομεταφορέα. Επίσης, σ' αυτήν τη συναινετική τακτική βασίστηκε η κυβέρνηση, για να εφαρμόσει το σχέδιο ξεπουλήματος της ΟΑ, που υπολογίζει να έχει φέρει σε πέρας μέσα στον ερχόμενο Απρίλη.

Στο χτεσινό συνέδριο της ΟΣΠΑ, ο απολογισμός δράσης εγκρίθηκε με 42 ψήφους. Κατά ψήφισαν 23 και υπήρξε και μια λευκή ψήφος. Κατά τα άλλα, στο συνέδριο αποφασίστηκε η κήρυξη δύο 3ωρων στάσεων εργασίας τη μέρα που θα αρχίσει στη Βουλή η συζήτηση της τροπολογίας για την άρση του περιορισμού μετοχοποίησης των εταιριών του ομίλου της ΟΑ μέχρι ποσοστού 49%. Επίσης, ο πρόεδρος του ΕΚΑ, που είναι και σύνεδρος της ΟΣΠΑ, πρότεινε να υπάρξει συντονισμός με τα Εργατικά Κέντρα και τις Ομοσπονδίες και να κηρυχτεί 24ωρη απεργία την παραμονή των εγκαινίων του αεροδρομίου Σπάτων.

Τα στελέχη της ΕΣΚ έκριναν ότι το πρόγραμμα αυτό βρίσκεται σε αναντιστοιχία με τις κρίσιμες περιστάσεις, που διέρχεται η ΟΑ και οι εργαζόμενοι και πρότειναν συγκεκριμένο πρόγραμμα κινητοποιήσεων, με συγκέντρωση στη Βουλή τη μέρα συζήτησης της τροπολογίας, 24ωρη απεργία τη μέρα των εγκαινίων του αεροδρομίου Σπάτων και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, ανάλογα με τις εξελίξεις. Παράλληλα, κατέθεσαν και ψήφισμα κατά του ξεπουλήματος της ΟΑ, το οποίο απορρίφθηκε από τις άλλες παρατάξεις.

ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΠΤΑΟΑ
Σημαντική άνοδος της ΕΣΚ

Σημαντική αύξηση σε ψήφους και ποσοστό (υπερδιπλάσιο) πέτυχε η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση (ΕΣΑΚ) στις εκλογές της Ενωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΕΠΤΑΟΑ).

Αντίθετα, σημαντικές ήταν οι απώλειες της ΠΑΣΚΕ (έχασε το μισό και πλέον της δύναμής της), που συρρικνώθηκε από το 30% στο 18% και έχασε μία από τις δύο έδρες που κατείχε. Στα ίδια επίπεδα παρέμειναν οι παρατάξεις ΔΑΚΕ και «Παρέμβαση» (πρόσκειται στο ΣΥΝ), οι οποίες διατήρησαν τις δύο έδρες που είχαν η κάθε μια.

Στις εκλογές, που διενεργήθηκαν το διήμερο 13 - 14 του Φλεβάρη, η ΕΣΚ ήταν η μόνη παράταξη που αύξησε ψήφους, έδρες και ποσοστό (21% από 10% και δύο έδρες από μία).

Χιλιάδες οι υπογραφές κατά του κωπηλατοδρομίου

Υπογραφές 11.000 πολιτών που αντιδρούν στην κατασκευή του Ολυμπιακού Κωπηλατοδρομίου στο Σχοινιά, παραδόθηκαν χτες στον Ζακ Ρογκ από εκπροσώπους τεσσάρων περιβαλλοντικών οργανώσεων. Μετά τις 250 υπογραφές προσωπικοτήτων από το χώρο των Γραμμάτων και των Τεχνών που ανακοινώθηκαν την προηγούμενη βδομάδα, φαίνεται πως οι αντιδράσεις για την επικείμενη καταστροφή του υγροβιότοπου φουντώνουν.

Εντύπωση πάντως προκάλεσε το γεγονός ότι ο Ζ. Ρογκ στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου μιλώντας για το θέμα είπε ότι υπάρχει μεγάλη παραπληροφόρηση. Και όταν του ζητήθηκαν διευκρινίσεις απάντησε: «Κάποιοι ισχυρίζονται ότι είναι ο χώρος που διεξήχθη η μάχη του Μαραθώνα. Δεν είναι αληθές αυτό. Βρίσκεται 5 χιλιόμετρα μακριά από το χώρο όπου διεξήχθη η μάχη του Μαραθώνα. Διαβάσαμε ότι πρόκειται για ένα παρθένο υγροβιότοπο. Δεν είναι αληθές, υπάρχει αεροδρόμιο εκεί, υπάρχουν αυθαίρετες εγκαταστάσεις. Εμείς όλα αυτά θα τα βελτιώσουμε».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ