ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 17 Φλεβάρη 2001
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΒΑΛΑΣ - ΘΑΣΟΥ
Συνεχίζουν τον αγώνα τους

Αδιαλλαξία από τους πλοιοκτήτες, αδράνεια από το λιμενάρχη μπροστά στις παραβιάσεις των συμβάσεων εργασίας, επιμένουν οι ναυτεργάτες

Από ναυτεργατική κινητοποίηση
Από ναυτεργατική κινητοποίηση
Η απεργία των ναυτεργατών Καβάλας - Θάσου συνεχίζεται με αταλάντευτη την παρουσία των απεργών στους μόλους και την υποδειγματική από μέρους τους περιφρούρηση της απεργίας. Οι πλοιοκτήτες, θορυβημένοι και από την απόφαση του δικαστηρίου που χαρακτήρισε την απεργία νόμιμη, απέδειξαν, για άλλη μια φορά, την αναξιοπιστία και ανεντιμότητά τους αρνούμενοι να συζητήσουν με τους εργαζόμενους, παρά τις προχτεσινές δεσμεύσεις τους.

Συγκεκριμένα ο Νομάρχης Θ. Καλλιοντζής, μετά τη σχετική διαβεβαίωση που είχε δώσει στον βουλευτή του ΚΚΕ, Αγγελο Τζέκη, για τη σύγκληση σύσκεψης των εμπλεκομένων στην απεργία, κάλεσε χτες σε σύσκεψη στη Νομαρχία το σωματείο, τους πλοιοκτήτες και τον λιμενάρχη. Το σωματείο ενημέρωσε ότι επειδή η διοίκηση βρίσκεται στη Θάσο, διαρκούσης της απεργίας, δεν μπορούσε να ταξιδεύσει στην Καβάλα για να παραβρεθεί στη σύσκεψη.

Με πρωτοβουλία του Νομάρχη και με τη συμφωνία του λιμενάρχη ζητήθηκε από τους πλοιοκτήτες να θέσουν στη διάθεση της αντιπροσωπείας του σωματείου πλοίο για τη μεταφορά της στην Καβάλα και επιστροφή της στη Θάσο, με την προϋπόθεση ότι στο πλοίο δε θα επέβαινε κανένας επιβάτης παρά μόνο τα μέλη της διοίκησης του σωματείου.

Στο λιμάνι όμως της Θάσου οι πλοιοκτήτες επέμεναν να επιτραπεί η είσοδος στο πλοίο και επιβατών, πράγμα που απετράπη με τη σταθερή παρέμβαση του σωματείου. Η αντιπροσωπεία μεταφέρθηκε έτσι στην Καβάλα.

Μετά το τέλος της σύσκεψης, όμως, οι συνδικαλιστές διαπίστωσαν ότι ο πλοίαρχος και οι πλοιοκτήτες δε δέχονταν να τηρήσουν τη συμφωνία και επέμεναν να επιβιβάσουν και επιβάτες. Η αντιπροσωπεία τούς κατήγγειλε σαν ανέντιμους και αναξιόπιστους, αρνήθηκε να επιβιβαστεί στο πλοίο και επέστρεψε στη Θάσο με άλλο μέσο.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης με το Νομάρχη, οι εργοδότες επέδειξαν αδιαλλαξία. Από την άλλη, τόσο ο Λιμενάρχης, όσο και ο Νομάρχης αναγνώρισαν ότι τα αιτήματα των απεργών είναι νόμιμα και δίκαια. Παρ' όλα αυτά όμως ο Λιμενάρχης αρνείται να παρέμβει αποφασιστικά για την εφαρμογή των νόμων που καταπατούν οι πλοιοκτήτες.

Αργά το βράδυ σήμερα αναμένεται να συνεδριάσει η διοίκηση της Ενωσης Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ» για ν' αποφασίσει με βάση και τις τελευταίες εξελίξεις για τις παραπέρα ενέργειες και κινητοποιήσεις.

Καταγγέλλει η ΠΕΜΕΝ

Την κατάφωρη παραβίαση σε βάρος των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της ναυτεργατικής νομοθεσίας στην οποία έχουν επιδοθεί οι ναυτιλιακές εταιρίες που εκμεταλλεύονται την πορθμειακή γραμμή Καβάλας - Θάσου καταγγέλλει με επιστολή της προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσή η ΠΕΜΕΝ, υπογραμμίζοντας ότι συμπαρατάσσεται με τον απεργιακό αγώνα των ναυτεργατών της πορθειακής γραμμής.

«Οι συγκεκριμένες ναυτιλιακές εταιρίες - συνεχίζει - με προκλητικό τρόπο, έχοντας εξασφαλίσει την ανοχή των υπηρεσιών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, ενεργώντας μέσα στα πλαίσια του δόγματος: "Νόμος είναι το υπερκέρδος του μεγάλου κεφαλαίου" προσπαθούν να επιβάλουν καθεστώς γαλέρας». Οι ναυτεργάτες της πορθμειακής γραμμής, τονίζεται, με μπροστάρη την αγωνιστική διοίκηση της Ενωσης Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ», δίνουν τον αγώνα τους, «απαιτώντας την άμεση επαναπρόσληψη των απολυμένων ναυτεργατών, την εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων και της εργατικής νομοθεσίας», «διεκδικούν αυτό που μας ανήκει: καλύτερες συνθήκες και όρους δουλιάς στα καράβια, καθώς και γενικότερα την ανάπτυξη της ναυτιλίας προς όφελος των εργαζομένων της χώρας».

ΕΣΑΚ - ΣΟΦΤΕΞ
Στο κενό οι απειλές

Απάντηση σε εκφοβιστική επιστολή της διεύθυνσης της εταιρίας περί συνδικαλιστικών ...εκτρόπων

Την απαράδεκτη στάση της διοίκησης της «Σόφτεξ», μέσω του διευθύνοντα συμβούλου Π. Νάιτ, καταγγέλλει η ΕΣΑΚ - «Σόφτεξ», με αφορμή κατάπτυστη ανακοίνωση που εξέδωσε και με την οποία, ουσιαστικά, τρομοκρατεί τους εργαζόμενους, λέγοντας ότι δε θα ανεχτεί επανάληψη των «εκτρόπων» - έτσι αποκαλεί ο Π. Νάιτ την προχθεσινή συγκέντρωση των εργαζομένων και την παράστασή τους στη διοίκηση και τον πρόεδρο Π. Φορλίν.

Η διοίκηση της εταιρίας, μέσω της επιστολής της, κατηγορεί τους εκπροσώπους των εργαζομένων για έκτροπα, ύβρεις και προπηλακισμούς, στα πλαίσια της προχθεσινής κινητοποίησης στο εργοστάσιο. Παράλληλα, προσπαθεί να τους τρομοκρατήσει, επισημαίνοντας ότι δε θα δεχτεί επανάληψη ...εκτρόπων!

Οπως τονίζεται σε ανακοίνωση της ΕΣΑΚ - «Σόφτεξ»: «Με την ανακοίνωση του διευθύνοντα συμβούλου, ανοιχτά και απροκάλυπτα, η διοίκηση της εταιρίας προσπαθεί να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους. Με θράσος επικαλείται το νόμο 1264, τη στιγμή που όλοι διαπιστώνουμε ότι ο μόνος νόμος που γνωρίζει και σέβεται η πολυεθνική είναι ο νόμος του κέρδους, καταπατώντας δικαιώματα και κατακτήσεις από την πρώτη στιγμή που πάτησε το πόδι της στη "Σόφτεξ". Τελευταίο παράδειγμα είναι η απόλυση συναδέλφου με 25 χρόνια υπηρεσία, που του στερεί το δικαίωμα να βγει στη σύνταξη στα 58».

Οσον αφορά τη συγκέντρωση, που έγινε προχθές, η ΕΣΑΚ - «Σόφτεξ» σχολιάζει: «Από πότε η συγκέντρωση, η διαμαρτυρία και η παράσταση στη διοίκηση είναι παράνομη; Παράνομη είναι η πολυεθνική, που έβαλε στο χέρι τσάμπα τη "Σόφτεξ" και η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης, που της έστρωσε το δρόμο, εξαπατώντας τους εργαζόμενους ότι, τάχα, έτσι διασφαλίζονται οι εργαζόμενοι και η ανάπτυξη της εταιρίας».

Παράλληλα, στην ανακοίνωση, επισημαίνεται ότι οι εργαζόμενοι, με την αγωνιστική τους στάση, απέδειξαν πως είναι αποφασισμένοι να υπερασπιστούν τη δουλιά τους και τα δικαιώματά τους, που καταπατά η εργοδοσία, η οποία προσπαθεί να κόψει την άδεια των εργαζομένων σε όσα κομμάτια συμφέρει την πολυεθνική, με στόχο να δημιουργήσει κλίμα "οικειοθελών απολύσεων"».

«Ο κ. Νάιτ πρέπει να γνωρίζει ότι οι εργαζόμενοι θα υπερασπιστούν το δικαίωμά τους στη δουλιά, έτσι όπως γνωρίζουν χρόνια τώρα. Εξάλλου, τις ευθύνες για τις κινητοποιήσεις, έχει αποκλειστικά η Διοίκηση και η πολιτική της», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.

Καταλήγοντας, η ΕΣΑΚ - «Σόφτεξ» σημειώνει: «Εμείς οι εργαζόμενοι δε θα ανεχθούμε άλλο την αντεργατική πολιτική και τακτική της εταιρίας. Ενωμένοι, αγωνιστικά, θα ανατρέψουμε τα αντεργατικά σας σχέδια και σας επιστρέφουμε τις απειλές. Η τρομοκρατία δε θα περάσει. Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη».

ΠΑΡΟΠΛΙΣΜΕΝΑ ΠΛΟΙΑ
Κυβερνητική αδράνεια

Σε απλές διαπιστώσεις του προβλήματος έμεινε ο υπουργός Ναυτιλίας, απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Στ. Σκοπελίτη

Δεν παίρνει συγκεκριμένα μέτρα η κυβέρνηση για την απομάκρυνση των παροπλισμένων πλοίων από τη Ζώνη του Περάματος και αλλού, ενώ όπως φάνηκε χτες από την απάντηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας σε Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Στ. Σκοπελίτη, αρκείται σε απλές διαπιστώσεις του προβλήματος.

Ο Χρ. Παπουτσής απλώς παραδέχτηκε ότι ορισμένοι πλοιοκτήτες δεν απομακρύνουν τα πλοία τους από την περιοχή, με αποτέλεσμα να εμποδίζουν τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα και τις φορτοεκφορτωτικές εργασίες. Επί του πρακτέου παρέπεμψε σε πρόσφατο νόμο που ρυθμίζει τα θέματα χωρίς όμως να αναφέρει κάτι συγκεκριμένο.

Ο Στ. Σκοπελίτης υπογράμμισε ότι ο υπουργός αρκέστηκε σε διαπιστώσεις, χωρίς όμως να δώσει συγκεκριμένη απάντηση στα ερωτήματα που τέθηκαν.

Το πρόβλημα, είπε, του πότε θα απομακρυνθούν αυτά τα πλοία παραμένει. Επίσης υπάρχει θέμα και αν θα γίνουν οι ανάλογες εργασίες για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, για να μπορέσει η Ζώνη να δώσει δουλιά στους χιλιάδες εργαζόμενους που είναι γνωστό ότι αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα ανεργίας.

«Η μη απάντηση, κατέληξε, στα συγκεκριμένα ερωτήματα έχει σχέση με τη γενικότερη πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση, μία πολιτική που οδηγεί στην απαξίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, μία πολιτική που εντάσσεται στις γενικότερες κατευθύνσεις της ΕΕ».

  • Σε παρέμβασή του σε Επερώτηση βουλευτών της ΝΔ για το Λιμενικό Σώμα, ο Στ. Σκοπελίτης τόνισε ότι πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα, προκειμένου αυτό να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του κοινωνικού συνόλου. Απαιτείται, είπε, το Λιμενικό να αλλάξει πορεία και να μην εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εφοπλιστών, ούτε να χρησιμοποιείται για την καταστολή του ναυτεργατικού κινήματος.

Ο βουλευτής είπε ότι ευθύνες για την κατάσταση έχουν τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΝΔ και τόνισε ότι καμία λύση δεν πρόκειται να είναι ουσιαστική, εάν δεν εκδημοκρατιστεί το σώμα και δεν καταργηθεί ο στρατιωτικός του χαρακτήρας.

Απαιτούν παράταση του ωραρίου

Οι εφοπλιστές αξιώνουν «ελαστικό» ωράριο πλέον των 11 ωρών στα ταχύπλοα

«Ανοιξε» η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ την «όρεξη» των ακτοπλόων εφοπλιστών! Μετά τη δημοσιοποίηση, πριν από τρεις μέρες από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, του νομοσχεδίου που φέρνει στα μέτρα τους το θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές θέλουν κι άλλα. Οπως φάνηκε χτες στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Εμπορικού Ναυτικού (ΣΕΝ), οι εφοπλιστές τώρα έχουν βάλει «στο μάτι» ακόμα και αυτή τη λειψή απόφαση που εξέδωσε ο υπουργός για το ωράριο των πληρωμάτων των ταχύπλοων ακτοπλοϊκών σκαφών! Αξίωσαν να παραταθεί η απασχόληση πέρα από τις 11 ώρες την ημέρα που προβλέπει η υπουργική απόφαση! Να σημειωθεί ότι η απόφαση του Χρ. Παπουτσή απέχει πολύ από το αίτημα των ναυτεργατών για 8ωρο.

Οι εφοπλιστικές απαιτήσεις προβλήθηκαν στο ΣΕΝ με αφορμή τη συζήτηση για τη μετατροπή της υπουργικής απόφασης για το ωράριο σε Προεδρικό Διάταγμα. Από την πλευρά των εκπροσώπων των ναυτεργατών κατατέθηκε το διεκδικητικό πλαίσιο που αφορά τις 8 ώρες εργασίας ημερησίως, ελάχιστο αριθμό ωρών ανάπαυσης εκτός του πλοίου 16 ώρες ημερησίως, διατήρηση όλων των ειδικοτήτων στα εν λόγω πλοία, καθορισμό αναλογίας επιβατών με πλήρωμα. Επίσης, η οργανική σύνθεση να καθορίζεται σύμφωνα με τις αυξημένες ανάγκες και την κατασκευαστική δομή των ταχύπλοων σκαφών και να προσδιοριστούν με σαφήνεια τα δρομολόγια και ο ετήσιος χρόνος ακινησίας των πλοίων, σύμφωνα με τη σημερινή ισχύουσα νομοθεσία για τα ακτοπλοϊκά - επιβατικά πλοία. Το ΣΕΝ το οποίο έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα, σε πρώτη φάση δε δέχτηκε τις απαιτήσεις των εκπροσώπων των εφοπλιστών, όμως, όπως φάνηκε η υπόθεση δεν έχει λήξει, καθώς η τελική απόφαση ανήκει στον υπουργό.




Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org