ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 17 Δεκέμβρη 2011
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Εκπαιδευτική πολιτική που αδειάζει τις τσέπες των γονιών και τα μυαλά των μαθητών

Κεντρικός εισηγητής της Επερώτησης ήταν ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Ζιώγας

To σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης βρέθηκε χτες στο στόχαστρο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, κατά τη συζήτηση σχετικής Επερώτησης στην Ολομέλεια της Βουλής.

Με συγκεκριμένα παραδείγματα, οι βουλευτές που πήραν το λόγο απέδειξαν ότι η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, προωθούν μια πολιτική που θέλει η εκπαίδευση να μη βγάζει ολοκληρωμένες προσωπικότητες, αλλά μέσω της κατάρτισης να παράγει ένα φθηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό προς όφελος του κεφαλαίου, το οποίο εξυπηρετούν διαχρονικά οι κυβερνώντες. Κατήγγειλαν τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που προωθούνται και στο χώρο της Παιδείας, καθώς και την εντεινόμενη υποχρηματοδότησή της, με την υπουργό Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου να υπερασπίζεται την κυβερνητική πολιτική, αν και ομολόγησε ότι ο φετινός προϋπολογισμός είναι ο χαμηλότερος όλων των εποχών.

Η πάλη για μια εκπαίδευση που θα υπηρετεί τις ανάγκες του λαού απαιτεί ένα εντελώς διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης που δεν «χωράει» στο ισχύον εκμεταλλευτικό σύστημα, τόνισε αναπτύσσοντας την Επερώτηση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, ο κεντρικός εισηγητής της, Γιάννης Ζιώγας. Οπως είπε χαρακτηριστικά, «η εκπαίδευση, στα πλαίσια αυτής της εκμεταλλευτικής κοινωνίας, βοηθά στο να αναπαράγονται και να διευρύνονται οι ταξικές κοινωνικές ανισότητες. Η αστική τάξη που κυριαρχεί δε θα βρεθεί ποτέ διατεθειμένη, ούτε και μπορεί, να προσφέρει στην πλειοψηφία των σημερινών μαθητών και αυριανών εργαζομένων εκείνη τη μόρφωση που θα τους βοηθήσει να κατανοήσουν τον κόσμο στην ολότητά του, στην ενότητά του, να συνειδητοποιήσουν το συμφέρον τους μέσα σε αυτόν. Παίρνει μέτρα, υλοποιεί τις προγραμματικές δεσμεύσεις των κομμάτων της, που σε συνεργασία συγκροτούν σήμερα αυτό το αντιλαϊκό μαύρο μέτωπο».


Eurokinissi

Συνολικά εκτίμησε ότι «η νέα διοικητική δομή της εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με τη διοικητική αναδιάρθρωση "Καλλικράτης", δημιουργεί τους όρους για μια πιο έντονη ταξική κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολείων, με συνέχεια στη διαφοροποίηση του σχολικού και αναλυτικού προγράμματος, τη συμμετοχή των γονιών στο κόστος λειτουργίας του, το άνοιγμα της πόρτας του σχολείου στους επιχειρηματίες».

Ο ταξικός χαρακτήρας της εκπαιδευτικής πολιτικής ξεκινά από τα πρώτα στάδια της εκπαίδευσης, είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ, αναφέροντας ότι «οι αλλαγές στο δημοτικό είναι κρίσιμες. Νέα αναλυτικά προγράμματα θα επιχειρήσουν να εντείνουν τον ανορθολογισμό, την αποδιάρθρωση της σκέψης των παιδιών, υλοποιώντας την πολιτική σας, που στοχεύει στο να αδειάσει τις τσέπες των γονιών και τα μυαλά των μαθητών». Πρόσθεσε: «Επιβάλλετε σε εκατοντάδες δημοτικά σχολεία τις λεγόμενες Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, τις ΖΕΠ, οι οποίες συμβάλλουν στο ανοιχτό για την αγορά σχολείο της κοινωνικής μειονεξίας και της μορφωτικής πενίας, την ίδια στιγμή που η διεθνής εμπειρία προβάλλει τα αρνητικά αποτελέσματα, όπου αυτές έχουν εφαρμοστεί».

Σχολιάζοντας την κυβερνητική πολιτική στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο Γ. Ζιώγας επισήμανε, μεταξύ άλλων, πως «το νέο λύκειο έχει σφραγίδα νέων, μεγαλύτερων ταξικών φραγμών στη μόρφωση. Σηματοδοτεί την προσπάθεια του κεφαλαίου να σπρωχτούν τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας από πιο νωρίς στην ψευτοκατάρτιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, για να γίνουν ακόμη πιο φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό».

Ορθώνετε νέους φραγμούς στην ολοκλήρωση της μόρφωσης

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο εισηγητής του ΚΚΕ τόνισε πως «οι αλλαγές στα ΑΕΙ και ΤΕΙ που ψήφισαν όλα μαζί τα κόμματα της πλουτοκρατίας, αφορούν πρώτα απ' όλα το γονιό του σημερινού μαθητή, τον ίδιο το μαθητή σήμερα, τον αυριανό εργαζόμενο. Στερείτε το δικαίωμα στην επιστημονική μόρφωση. Ορθώνετε νέους φραγμούς στην ολοκλήρωση της μόρφωσης με τους κύκλους σπουδών. Βάζετε ταφόπλακα στη σύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος για τη μεγάλη πλειοψηφία των νέων. Με την ολοκληρωτική παράδοση των υποδομών της φοιτητικής μέριμνας - εστίες και φοιτητικές λέσχες, σε ιδιώτες που θα πουλούν υπηρεσίες στους φοιτητές - εξοντώνετε με έναν επιπλέον τρόπο τη φτωχή λαϊκή οικογένεια».

Κλείνοντας την παρέμβασή του, ο Γιάννης Ζιώγας επισήμανε ότι η θέση του ΚΚΕ είναι υπέρ μιας κοινωνίας, όπου «παραγωγή και η εκπαίδευση συνδέονται και σχεδιάζονται κεντρικά ώστε να μην αναγκάζεται να δουλεύει κανένας νέος άνθρωπος πριν ολοκληρώσει την υποχρεωτική δωδεκάχρονη εκπαίδευση, τις δημόσιες επαγγελματικές σχολές μετά το δωδεκάχρονο ή το πανεπιστήμιο. Πριν τελειώσει το σχολείο, την επαγγελματική σχολή ή το πανεπιστήμιο, κάθε νέος και νέα θα ξέρει πού να βρει δουλειά, θα γνωρίζει συγκεκριμένα, θα έχει κατοχυρωμένο το δικαίωμα στο επάγγελμα και στην εργασία. Για να βρει διέξοδο η αγωνία του εργάτη για τη μόρφωση και την προοπτική του παιδιού του σήμερα, του νέου που σπουδάζει σε αντίξοες συνθήκες, είναι ανάγκη να συνδεθεί με την πάλη για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης. Μιλάω για μία ανάπτυξη για το λαό και όχι για τα μονοπώλια. Να αμφισβητήσει την εξουσία τους, να περάσει στην εξουσία η εργατική τάξη».


ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Εχουμε το μικρότερο προϋπολογισμό από ποτέ

Στην υπουργό Παιδείας απάντησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης

Yπερασπιζόμενη την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης η υπουργός Παιδείας Α. Διαμαντοπούλου ισχυρίστηκε ότι οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις και στο χώρο της Παιδείας είναι αναγκαίες και είπε ότι το ΚΚΕ με την Επερώτησή του παριστάνει ότι δεν συμβαίνει τίποτα με την τρέχουσα οικονομική κρίση. Κατά την υπουργό η Επερώτηση περιλαμβάνει μόνο «περιγραφές και διαπιστώσεις» και αναρωτήθηκε υποκριτικά από πού θα βρεθούν λεφτά για να δοθούν περισσότερα κονδύλια στην Παιδεία...

Η Α. Διαμαντοπούλου ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει διαφορετική φιλοσοφία και είπε ότι οι διαφορές της με το ΚΚΕ είναι αγεφύρωτες. Πρόσθεσε δε προκλητικά ότι η κριτική που γίνεται ότι και η σημερινή κυβέρνηση υπηρετεί το αστικό σύστημα και διαλύει την Παιδεία, είναι «απόλυτες ανοησίες». Κατά την υπουργό, 35 χρόνια μετά τη μεταπολίτευση δεν μπορεί να γίνεται αντιπαράθεση με όρους ότι υπάρχουν κόμματα που είναι φίλοι του λαού και άλλα που είναι εχθροί του.

Ωστόσο αναγκάστηκε να ομολογήσει ότι φέτος οι δαπάνες για την Παιδεία έχουν υποστεί «τραγική μείωση», αφού, όπως είπε, το 2012 «έχουμε το μικρότερο προϋπολογισμό από ποτέ». Ισχυρίστηκε ότι τα μόνα διαθέσιμα κονδύλια είναι τα ευρωπαϊκά του ΕΣΠΑ, αφού όλα τα χρήματα του προϋπολογισμού πάνε για τη μισθοδοσία.

Σχετικά με τις καταγγελίες για τα κρούσματα υποσιτισμού στα σχολεία είπε ότι από τότε που δημοσιοποιήθηκε το θέμα οι καταγγέλλοντες δεν έδωσαν κανένα συγκεκριμένο στοιχείο στο υπουργείο και αρκέστηκαν να κάνουν θέμα στα κανάλια. Οπου, είπε, υπάρχει συγκεκριμένο πρόβλημα το αντιμετωπίζουμε, ξεκαθαρίζοντας όμως ότι δεν είναι δυνατόν να γίνουν συσσίτια στα σχολεία και με το θέμα θα ασχοληθούν προφανώς με όρους φτωχοκομείου η Εκκλησία, διάφορες ΜΚΟ και τα τοπικά συμβούλια.

Αναφερόμενη στους εκπαιδευτικούς είπε απλά και ξερά ότι μειώθηκε δραστικά ο μισθός τους όπως και στους άλλους δημόσιους υπάλληλους και για την «εφεδρεία» αφού υπογράμμισε ότι με την μορφή που έγινε έκλεισε τον κύκλο της, απέφυγε να επαναλάβει δήλωσή της ότι αυτή δεν αφορά τους εκπαιδευτικούς. Αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για απολύσεις εκπαιδευτικών είπε ότι για αυτούς θα ισχύσουν κριτήρια όπως η αξιολόγηση, η λειτουργία του σχολείου και η επίτευξη συγκεκριμένων στόχων.

Κατά την υπουργό σε όλη τη χώρα μόνο το 0,28% των τάξεων έχουν 28 ή 29 μαθητές ενώ για το φοιτητικό πάσο και τα συγγράμματα υπερασπίστηκε τις επιλογές της λέγοντας ότι μετά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος μειώθηκαν στο μισό οι 460.000 φοιτητές που τα αποκτούσαν μέχρι τώρα! Ισχυρίστηκε ότι δεν τίθεται θέμα διδάκτρων σε προπτυχιακό επίπεδο, και είπε ότι ο νέος νόμος - πλαίσιο για τα πανεπιστήμια είναι νόμος του κράτους και θα εφαρμοστεί κόντρα στα παιχνίδια εξουσίας διάφορων καθηγητών.

Στο σημείο αυτό εξαπέλυσε επίθεση κατά του ΚΚΕ λέγοντας ότι η δημοκρατία έχει κανόνες και εάν δεν δέχεστε τους νόμους που «ψηφίζουμε εδώ, δεν έχετε θέση στο κοινοβουλευτικό σύστημα»...

Η επονομαζόμενη και υπουργός της φωτοτυπίας επανέλαβε τον ισχυρισμό πως φταίει το Ελεγκτικό Συνέδριο που καθυστέρησε τις σχετικές διαδικασίες και είπε ότι μέχρι σήμερα το 92% των βιβλίων έχει εκτυπωθεί.

Επιχειρηματικότητα και ανταγωνισμός
διδάσκονται από το Δημοτικό ακόμα!

Στην παρέμβασή του εκ μέρους της ΝΔ ο Ν. Δένδιας ισχυρίστηκε προκλητικά ότι το ΚΚΕ έχει ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση στην Παιδεία αφού «άσκησε ιδεολογική ηγεμονία από το 1974, σε δε ΑΕΙ άσκησε ακόμα και διοίκηση (...) Δεν είστε, είπε, άμοιροι ευθυνών αφού προωθήσατε παντού τον κρατισμό»!

Στον... κόσμο της η εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ., Ο. Παπανδρέου, επιτέθηκε, στα πρότυπα του αρχηγού της, στο ΚΚΕ, ανακράζοντας ότι «πρέπει να μπει ένα τέλος στην κομμουνιστικοποίηση της ζωής μας», ενώ από το ΣΥΡΙΖΑ ο Μ. Κριστιωτάκης εκτίμησε ότι το κράτος σταδιακά αποσύρεται από τη δημόσια Παιδεία.

Απαντώντας στους ισχυρισμούς της υπουργού Παιδείας ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θ. Παφίλης της θύμισε ότι το Κόμμα μιλούσε για την οικονομική κρίση από πολύ νωρίς, όταν «εσείς τάζατε παραδείσους» και εξέφρασε την απορία του γιατί η Α. Διαμαντοπούλου χαρακτηρίζει ανοησίες την κριτική ότι η κυβέρνηση υπηρετεί το καπιταλιστικό σύστημα αφού όλες οι πράξεις της το αποδεικνύουν.

Πράγματι, είπε, απευθυνόμενος στην υπουργό συγκρούονται δύο διαφορετικοί κόσμοι και αντιλήψεις: Εσείς υπηρετείτε το κέρδος και τα συμφέροντα του κεφαλαίου και ως εκ τούτου θέλετε και η εκπαίδευση να υπηρετεί αυτόν τον στόχο. Δεν θέλετε, συνέχισε, η εκπαίδευση να βγάζει ισχυρές και ολοκληρωμένες προσωπικότητες, αλλά υποταγμένες, οι οποίες θα αποτελούν ένα φθηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό. Είναι χαρακτηριστικό, είπε ο Θ. Παφίλης, ότι έννοιες όπως επιχειρηματικότητα και ανταγωνισμός διδάσκονται από το δημοτικό ακόμα, προκειμένου τα παιδιά να συνηθίσουν από πολύ μικρή ηλικία τις ορολογίες του συστήματος.

Τα περί δωρεάν Παιδείας είναι μύθος τόνισε, αφού οι γονείς πληρώνουν αδρά τις «εξωσχολικές δραστηριότητες» (χορός, γλώσσες, μουσική, αθλητισμός), ενώ για τα φροντιστήρια σε Γυμνάσιο και Λύκειο, δίνουν μια περιουσία για να μπουν τα παιδιά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, από την οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία καταλήγουν άνεργοι.

Ο Θ. Παφίλης έδωσε ξεκάθαρη απάντηση στην Α. Διαμαντοπούλου για τα περί υποχρέωσης εφαρμογής των νόμων που ψηφίζονται από τη Βουλή. Η ιστορία δεν σταμάτησε, είπε, και υπενθύμισε το νόμο 815 του 1980 για τα πανεπιστήμια ο οποίος παρότι ψηφίστηκε δεν εφαρμόστηκε, αφού τότε το φοιτητικό κίνημα έθεσε ως στόχο με όρους κινήματος αυτός να μην εφαρμοστεί στην πράξη.


Αντί για συγκροτημένα μορφωτικά δικαιώματα, προσφέρεται ο τζόγος των ευκαιριών

Συνέπειες της υποταγής της εκπαιδευτικής πολιτικής στις ανάγκες του κεφαλαίου ανέπτυξαν με τις παρεμβάσεις τους βουλευτές του ΚΚΕ

Επιμέρους πλευρές της υποταγής της εκπαιδευτικής πολιτικής στις ανάγκες του κεφαλαίου, ιδιαίτερα στη σημερινή κρίση, ανέδειξαν με τις χτεσινές παρεμβάσεις τους στην Επερώτηση οι βουλευτές του ΚΚΕ.

Στις πολυποίκιλες επιπτώσεις της υποχρηματοδότησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης αναφέρθηκε εκτενώς στην ομιλία του ο Γιάννης Γκιόκας. Παραθέτοντας συγκεκριμένα παραδείγματα ανέφερε ότι «πάνω από διακόσιοι φοιτητές έμειναν εκτός εστίας στα Γιάννενα λόγω του ότι δεν μπορούσε να καλυφθεί ο όγκος. Το Ιόνιο Πανεπιστήμιο με απόφαση της Συγκλήτου μείωσε κατά 20% τις δαπάνες της στέγασης, εξωθώντας τους φοιτητές σε ξενοδοχεία, όπου θα πληρώνουν το 1/3 της μίσθωσης». Συνέχισε λέγοντας πως «στα ΤΕΙ η κατάσταση είναι τραγική. Οι ελλείψεις καθηγητών με τις απολύσεις των συμβασιούχων και η υποχρηματοδότηση έχουν ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν τα μαθήματα, οι σπουδαστές να αδυνατούν να εγγραφούν σε εξάμηνα και εργαστήρια, να μπαίνουν σε λίστες αναμονής έως και εκατό ατόμων για τα εργαστήρια με κίνδυνο τη μη ολοκλήρωση του εξαμήνου. Οι σπουδαστές που κάνουν πρακτική στα ΤΕΙ μένουν απλήρωτοι για μήνες». Τέλος, αναφέρθηκε σε έρευνα που παρουσιάστηκε στη Βρετανία σημειώνοντας: «Πριν δύο μέρες δημοσιεύθηκε στο βρετανικό BBC μία ανατριχιαστική έρευνα της Εθνικής Ενωσης Φοιτητών Βρετανίας. Αυτή η έρευνα αναφέρεται στις συνέπειες για τη ζωή των φοιτητών από τις περικοπές των κονδυλίων. Σύμφωνα με αυτή την έρευνα έχει αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός των φοιτητών που καταφεύγουν σε επικίνδυνα επαγγέλματα, σε εργασίες παραοικονομίας, στον τζόγο, ακόμα και στην πορνεία, προκειμένου να τα βγάλουν πέρα»...

«Οι εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά που βρίσκονται στα σχολεία αντιμετωπίζουν μία στάση πληρωμών από το κράτος, η οποία όχι μόνο δυναμιτίζει, αλλά αρχίζει να αφαιρεί και το δικαίωμα να προχωρήσει κάθε μαθησιακή διαδικασία μέσα στα σχολεία», τόνισε στην ομιλία του ο Γιάννης Πρωτούλης. Παραθέτοντας στοιχεία είπε πως «ο προϋπολογισμός είναι μειωμένος. Ενδεικτικά αναφέρω: Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, για τις λειτουργικές δαπάνες έχουμε μείωση 83,3%. Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 57,7%». Επισήμανε παράλληλα πως «ούτε ένα ευρώ δεν πρέπει να μπει από την τσέπη των γονιών και των εκπαιδευτικών για την πληρωμή των λειτουργικών εξόδων, των εξόδων καθαριότητας, των εκπαιδευτικών εκδρομών και των βιβλίων». Ειδικά για το θέμα των βιβλίων τόνισε πως «είναι προκλητικό να μην υπάρχουν βιβλία στα σχολεία και να γεμίζετε όλες τις στάσεις με διαφημιστικές καμπάνιες για τα περιβόητα ψηφιακά φροντιστήρια και τα ψηφιακά πράσινα άλογα». Τέλος, αναφέρθηκε στο θέμα του υποσιτισμού παιδιών λέγοντας ότι το θέμα «είναι υπαρκτό, οξύτατο, ιδιαίτερα στις φτωχές λαϊκές συνοικίες της Δυτικής Αθήνας και του κέντρου της Αθήνας. Είναι οξύτατο το θέμα και πρέπει να παρθούν μέτρα για τον υποσιτισμό των παιδιών. Να δοθεί έκτακτο κονδύλι στους δήμους και να δίνεται γεύμα σε όλα τα παιδιά».

Πρόσκαιρες επιδεξιότητες, μονομερή προσόντα για φθηνό εργατικό δυναμικό

Η πολυδιάσπαση της Εκπαίδευσης με «Δούρειο Ιππο» τον «Καλλικράτη» προσαρμόζει σαφώς την εκπαιδευτική διαδικασία στις ανάγκες του κεφαλαίου, τόνισε στην ομιλία του ο Νίκος Καραθανασόπουλος. Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Αξιοποιείτε τη διοικητική μεταρρύθμιση, λες και δε γνωρίζουμε τις επιπτώσεις οι οποίες θα υπάρχουν με τους παιδικούς σταθμούς, που θα βαθύνουν ακόμα περισσότερο το διαχωρισμό, θα προσδέσουν ακόμη περισσότερο τα σχολειά με τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων και θα κληθούν οι γονείς μέσα από τις σχολικές επιτροπές και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, να βάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να λειτουργούν τα σχολεία». Συνεχίζοντας ο βουλευτής ανέφερε ότι «μέσα από την αναμόρφωση και το σπάσιμο του ενιαίου χαρακτήρα του αναλυτικού προγράμματος και την ευελιξία του, για παράδειγμα, τα νέα παιδιά στα Καλάβρυτα θα μαθαίνουν πώς πήζει το τυρί - όχι ότι αυτό είναι κάτι το κακό - ή στην Αράχοβα θα μαθαίνουν πώς μπορούν να σερβίρουν τα ποτά, ή στην Πάτρα θα μαθαίνουν πώς μπορεί να γίνουν οι νέοι εργαζόμενοι ανταγωνιστικοί απέναντι στους Κινέζους». Παράλληλα, τόνισε ότι «μέσα από τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων, έχουμε τριαντάρια τμήματα στα δημοτικά για να μάθουν γράμματα».

Στο προωθούμενο «μοντέλο» νέων ανθρώπων που επιθυμεί να παράγει το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα αναφέρθηκε ο Νίκος Παπακωνσταντίνου. Οπως είπε, στόχος είναι «να φτιαχτεί φθηνή και ευέλικτη εργατική δύναμη, να εξαναγκαστεί και να πειθαναγκαστεί η μεγάλη πλειοψηφία της νεολαίας και των εργαζομένων σε ένα αδιάκοπο κυνηγητό επιφανειακών και εφήμερων δεξιοτήτων, πληροφοριών, ικανοτήτων, γνώσεων ζευγαρωμένων βεβαίως με τις συγκυριακές ανάγκες της αγοράς, της διακύμανσης του οικονομικού κύκλου, της καπιταλιστικής κερδοσκοπικής δραστηριότητας». Για το λόγο αυτό «σημαία της κυβερνητικής πολιτικής και των ευρωενωσιακών κριτηρίων είναι η χυδαία εμπειρική στροφή, η ζεύξη με την αγορά, η αντιπαράθεση κοκαλωμένη και μεταφυσική, δηλαδή αναλώσιμες δεξιότητες, πρόσκαιρες επιδεξιότητες, μονομερή προσόντα στο ρυθμό των αναγκών για φθηνό, εργατικό δυναμικό αιχμάλωτο στη σκέψη και γονατιστό στον καπιταλιστή. Αντί δηλαδή για συγκροτημένα μορφωτικά δικαιώματα για τη νεολαία, προσφέρεται ο τζόγος των ευκαιριών». Με βάση αυτά τόνισε: «Ασκούμε, λοιπόν, θεμελιώδη κριτική στα αντιμορφωτικά κυβερνητικά κριτήρια, στο περιεχόμενο της κυβερνητικής πολιτικής για απαξίωση και χλευασμό της γνώσης. Θέλουμε γνώση νοούμενη ως δυνατότητα συνεκτικής κατανόησης και ενεργητικής ερμηνείας των φαινομένων της φυσικής, κοινωνικής και ιστορικής πραγματικότητας».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ