ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Ιούνη 2020
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΣΕΘΕΑ
Η ενίσχυση της πάλης βρέθηκε στο επίκεντρο της Γενικής Συνέλευσης

Η ενίσχυση της πάλης για τις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων, για το μεροκάματο, την ασφάλιση, τη διασφάλιση του εργατικού εισοδήματος, καθώς και για μέτρα υγείας και ασφάλειας, βρέθηκε στο επίκεντρο της Γενικής Συνέλευσης του Σωματείου Εργαζομένων στο Θέαμα - Ακρόαμα (ΣΕΘΕΑ).

«Η ελπίδα μας βρίσκεται στη συσπείρωση στο σωματείο μας, στην οργάνωσή μας, στην ενίσχυση της ταξικής γραμμής πάλης απέναντι στο συμβιβασμό, στην ηττοπάθεια, στην απογοήτευση, στη συναίνεση», τόνισε στην εισήγησή του ο Εντρι Νέζα, πρόεδρος του Σωματείου.

Αποφασίστηκε το επόμενο διάστημα να γίνουν περιοδείες του Σωματείου στα μεγάλα ιδρύματα και χώρους, «Στέγη», Λυρική, Μέγαρο Μουσικής, Ιδρυμα Κακογιάννη, Εθνικό Θέατρο, και στις μεγάλες μουσικές σκηνές. Επίσης θα γίνει κινητοποίηση στα αρμόδια υπουργεία, ενώ στα μέσα Ιούλη προγραμματίζεται συναυλία αλληλεγγύης.

Στην εισήγηση έγινε αναφορά στην κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι στο χώρο, αλλά και στις παρεμβάσεις του Σωματείου για να εξασφαλιστεί η επιβίωση όλων των εργαζομένων στο Θέαμα - Ακρόαμα. Επισημάνθηκε ότι σημαντικός αριθμός εργαζομένων παραμένει εκτός μέτρων στήριξης, ενώ παράλληλα δεν υπάρχει καμία προοπτική για το πότε και με τι όρους θα εργαστούν.

Το ΣΕΘΕΑ απαιτεί:

  • Αμεση ένταξη όλων των εργαζομένων στα μέτρα ενίσχυσης.
  • Εξασφάλιση της επιβίωσης όλων των εργαζομένων στο Θέαμα - Ακρόαμα.
  • Υπογραφή και υποχρεωτική εφαρμογή Συλλογικών Συμβάσεων στο Θέαμα - Ακρόαμα, με ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς. Διεύρυνση των βαρέων και ανθυγιεινών ενσήμων.
  • Δημόσια, δωρεάν και καθολική Κοινωνική Ασφάλιση για όλους.
  • Μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας στους χώρους δουλειάς.
  • Λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την πρόληψη εργατικών «ατυχημάτων» και επαγγελματικών ασθενειών, με ουσιαστικό έλεγχο της εργοδοτικής ευθύνης.
  • Αμεση κάλυψη και επιδότηση όλων των ανέργων για όσο διαρκεί η ανεργία. Αύξηση του επιδόματος ανεργίας στα 600 ευρώ, δηλαδή στο 80% του κατώτατου μισθού των 751 ευρώ που διεκδικεί το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα.
  • Δουλειά και ζωή με δικαιώματα.
  • Εξασφάλιση των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών και των εκτελεστών. Κανένα πνευματικό δικαίωμα σε παραγωγούς και εκδότες.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ
Παρουσίαση του προγράμματος καλοκαιρινών εκδηλώσεων

Οι αναφορές στην ανάγκη χρηματοδότησης του Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Πατρέων από το υπουργείο Πολιτισμού και η παρουσίαση του προγράμματος των καλοκαιρινών εκδηλώσεων κυριάρχησαν στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν την περασμένη Παρασκευή στο αίθριο του παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, η πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Κατερίνα Γεροπαναγιώτη και ο αντιπρόεδρος του Οργανισμού Κώστας Παπαφιλίππου.

Ο δήμαρχος Πατρέων αναφέρθηκε στην προσπάθεια που καταβάλλει ο δήμος μέσω και του Πολιτιστικού Οργανισμού, προκειμένου και λόγω των αλλαγών που επέφερε στη ζωή των κατοίκων της πόλης η πανδημία, να τονώσει την κοινωνική ζωή. Ειδικά σε ό,τι αφορά τη μη χρηματοδότηση του Πολιτιστικού Οργανισμού, ανέφερε ότι ο δήμος και ο Πολιτιστικός Οργανισμός θα επιμείνουν, προκειμένου να δοθούν αυτά που αναλογούν στην τρίτη πόλη της χώρας και για τον Πολιτισμό. «Αυτό το οποίο συνέβη φέτος με τη δήθεν χρηματοδότηση με 9.500 ευρώ για εκδηλώσεις του Φεστιβάλ, επιβεβαιώνει ό,τι συμβαίνει όλα τα χρόνια», είπε ο Κ. Πελετίδης, προσθέτοντας πως «τι παίρνει η τρίτη πόλη της χώρας σε χρήματα από το υπουργείο Πολιτισμού; Τι παίρνει ο Πολιτιστικός Οργανισμός, τι παίρνει το Καρναβάλι, τι παίρνει το ΔΗΠΕΘΕ, στο οποίο δίνουν μόλις 30.000 ευρώ σε προϋπολογισμό 900.000 ευρώ; Επί της ουσίας μηδέν. Τελικά δίνουν χρήματα; Δίνουν αλλά εκεί που θέλουν να δώσουν και προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι στόχοι τους».

Από την πλευρά της, η Κ. Γεροπαναγιώτη, αναφερόμενη στα 9.500 ευρώ που έδωσε το υπουργείο Πολιτισμού στο Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας, σημείωσε: «Αντιλαμβάνεται ο καθένας πως δεν μιλάμε για επιχορήγηση, αλλά για απόδειξη της πραγματικής πρόθεσης του υπουργείου, να μη χρηματοδοτήσει για μία ακόμα φορά το Διεθνές Φεστιβάλ της Πάτρας. Αναλογιστείτε ότι μόνο το κόστος των περυσινών εκδηλώσεων του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας ανήλθε στις 270.000 ευρώ, ενώ οι προτάσεις καλλιτεχνικών σχημάτων της πόλης, που αιτούνται να συμπεριληφθούν στις φετινές εκδηλώσεις, ανέρχονται στις 130.000 ευρώ. Εμείς θα επιμείνουμε. Θα επανέλθουμε και θα απαιτήσουμε να δοθεί στην πόλη μας και το λαό της Πάτρας αυτό που του αναλογεί. Ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Πατρέων δεν λειτουργεί με κίνητρο το επιχειρείν, αλλά την παραγωγή και προσφορά πολιτιστικού έργου».

Οι άξονες του προγράμματος

Αναφερόμενη η Κ. Γεροπαναγιώτη στο Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας, σημείωσε ότι το πρόγραμμά του θα επικυρωθεί σε προσεχή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα με ιδιαιτερότητες, καθώς οι συνθήκες υπό τις οποίες οργανώνεται και προετοιμάζεται, αλλά και οι συνθήκες υπό τις οποίες θα πραγματοποιηθεί, είναι διαφορετικές λόγω πανδημίας και μέτρων προστασίας.

Οι άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η φετινή διοργάνωση είναι οι εξής:

-- Στήριξη των καλλιτεχνών, των εργαζομένων και των επαγγελματιών στο χώρο του Πολιτισμού. Τα αντιλαϊκά μέτρα που εφαρμόζουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις, διαμόρφωσαν ένα εργασιακό περιβάλλον στον τομέα της Τέχνης και του Πολιτισμού με δουλειά χωρίς υποτυπώδη δικαιώματα, με την αγωνία τους για επιβίωση να είναι καθημερινή. Για την υλοποίηση της ενότητας η οποία αφορά στη στήριξη των καλλιτεχνών, των εργαζομένων και των επαγγελματιών στο χώρο του Πολιτισμού, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία κατάθεσης προτάσεων για τη διαμόρφωση του προγράμματος.

-- Υλοποίηση της θεματικής ενότητας η οποία είναι αφιερωμένη στον Θάνο Μικρούτσικο. Πρόκειται για δυο εκδηλώσεις της ενότητας - αφιέρωμα στον Θάνο Μικρούτσικο, που θα πραγματοποιηθούν στις 17 και 27 Ιούλη στο χώρο του Εργοστασίου Τέχνης, το οποίο και θα πάρει το όνομα του Θάνου Μικρούτσικου.

-- Ανάδειξη και στήριξη της Ερασιτεχνικής Δημιουργίας, η παρουσία του θεσμού μέσω εκδηλώσεων στους αρχαιολογικούς χώρους και η ανάδειξη της γειτονιάς σε κύτταρο πολιτισμού μέσα από συγκεκριμένες δράσεις.

Εναρξη με κινηματογράφο

Ο κύκλος των φετινών προβολών ανοίγει σήμερα Τρίτη με την προβολή της ταινίας «Μερίδιο Αγγέλων» του Κεν Λόουτς και ολοκληρώνεται το φθινόπωρο.

Στόχος είναι για 5η συνεχή χρονιά να γίνουν κινηματογραφικές προβολές σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία της πόλης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία στο κοινό να παρακολουθήσει ταινίες παγκόσμιου κινηματογράφου.

Οι προβολές θα πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή. Ορισμένες από τις ταινίες είναι α' προβολής. Οι χώροι που θα χρησιμοποιηθούν είναι το αίθριο του παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου, το Κάστρο και προαύλια σχολείων στις συνοικίες της Πάτρας. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη.

  • Σχετικά με το διήμερο εκδηλώσεων για την Ευρωπαϊκή Μέρα Μουσικής, αυτές θα έχουν την «υπογραφή» των μουσικών σχημάτων του Πολιτιστικού Οργανισμού.
Καλοκαίρι στο ΚΘΒΕ

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος υποδέχεται το καλοκαίρι του 2020 με τους «Ορνιθες», τη διαχρονική κωμωδία του Αριστοφάνη, σε μετάφραση Κ. Χ. Μύρη και σκηνοθεσία του Γιάννη Ρήγα, με την οποία συμμετέχει στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2020. Η παράσταση θα ξεκινήσει από το «Θέατρο Δάσους» στη Θεσσαλονίκη στις 22 Ιούλη, ενώ θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 7, 8 και 9 Αυγούστου.

Τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν ο Ταξιάρχης Χάνος και ο Χρήστος Στέργιογλου, πλαισιωμένοι από πολυπληθή θίασο ηθοποιών. Ο Πεισθέταιρος και ο Ευελπίδης, απηυδισμένοι από τη διαφθορά σε πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, στην οποία έχει περιέλθει η πόλη, φεύγουν για να βρουν τον Τηρέα, τώρα πια Εποπα, κάποτε άνθρωπο, τώρα πια τσαλαπετεινό, για να μάθουν από αυτόν και τα άλλα πουλιά - που πετούν ψηλά και ίσως γνωρίζουν - αν υπάρχει κάποιος τόπος ειρηνικός να πάνε να ζήσουν εκεί... Ο Αριστοφάνης έγραψε τους «Ορνιθες» το 414 π.Χ., στα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου, και μέσα από το έργο του ασκεί οξύτατη κριτική στην Αθηναϊκή Δημοκρατία και στον τρόπο που λειτουργούσε. Αν και η σάτιρα συνδέεται άμεσα με τον τόπο και τον χρόνο γραφής, η ευρηματική μετάφραση του Κ.Χ. Μύρη κατορθώνει να μεταφέρει το κείμενο στο σήμερα και να το αποδώσει μέσα από έναν λόγο τολμηρό και επίκαιρο.

Παράλληλα, το ΚΘΒΕ θα ανεβάσει το έργο «Γκόλφω» του Σπυρίδωνος Περεσιάδη, σε σκηνοθεσία - δραματουργική επεξεργασία Χρήστου Παπαδημητρίου, που θα παρουσιαστεί σε επιλεγμένους χώρους της Θεσσαλονίκης. Ακόμα, σε συμπαραγωγή με το Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας, θα παρουσιάσει την παραγωγή «Τρωάδες» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου.

Επανέναρξη λειτουργίας των μουσείων

Aνοιξαν χτες Δευτέρα τα μουσεία όλης της χώρας, με όλες τις αίθουσές τους. Ειδικό πρωτόκολλο ασφαλείας ισχύει μόνο για τις αίθουσες οι οποίες λόγω περιορισμένης χωρητικότητας δεν μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 10 άτομα. Οι επισκέπτες, πριν από την είσοδό τους στα μουσεία, ενημερώνονται ότι η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική. Αντισηπτικά διαλύματα είναι διαθέσιμα σε όλους τους χώρους, ενώ με ειδικές σημάνσεις οριοθετούνται οι διαδρομές μέσα στους εκθεσιακούς χώρους. Ειδικές θέσεις - στάσεις έχουν σημανθεί για τις οργανωμένες ομάδες, οι οποίες δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 10 άτομα μαζί με τον ξεναγό.

Με αφορμή την επαναλειτουργία των μουσείων, ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης επισκέφτηκε χτες το μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Αγοράς.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ