«Η ελπίδα μας βρίσκεται στη συσπείρωση στο σωματείο μας, στην οργάνωσή μας, στην ενίσχυση της ταξικής γραμμής πάλης απέναντι στο συμβιβασμό, στην ηττοπάθεια, στην απογοήτευση, στη συναίνεση», τόνισε στην εισήγησή του ο Εντρι Νέζα, πρόεδρος του Σωματείου.
Αποφασίστηκε το επόμενο διάστημα να γίνουν περιοδείες του Σωματείου στα μεγάλα ιδρύματα και χώρους, «Στέγη», Λυρική, Μέγαρο Μουσικής, Ιδρυμα Κακογιάννη, Εθνικό Θέατρο, και στις μεγάλες μουσικές σκηνές. Επίσης θα γίνει κινητοποίηση στα αρμόδια υπουργεία, ενώ στα μέσα Ιούλη προγραμματίζεται συναυλία αλληλεγγύης.
Στην εισήγηση έγινε αναφορά στην κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι στο χώρο, αλλά και στις παρεμβάσεις του Σωματείου για να εξασφαλιστεί η επιβίωση όλων των εργαζομένων στο Θέαμα - Ακρόαμα. Επισημάνθηκε ότι σημαντικός αριθμός εργαζομένων παραμένει εκτός μέτρων στήριξης, ενώ παράλληλα δεν υπάρχει καμία προοπτική για το πότε και με τι όρους θα εργαστούν.
Το ΣΕΘΕΑ απαιτεί:
Ο δήμαρχος Πατρέων αναφέρθηκε στην προσπάθεια που καταβάλλει ο δήμος μέσω και του Πολιτιστικού Οργανισμού, προκειμένου και λόγω των αλλαγών που επέφερε στη ζωή των κατοίκων της πόλης η πανδημία, να τονώσει την κοινωνική ζωή. Ειδικά σε ό,τι αφορά τη μη χρηματοδότηση του Πολιτιστικού Οργανισμού, ανέφερε ότι ο δήμος και ο Πολιτιστικός Οργανισμός θα επιμείνουν, προκειμένου να δοθούν αυτά που αναλογούν στην τρίτη πόλη της χώρας και για τον Πολιτισμό. «Αυτό το οποίο συνέβη φέτος με τη δήθεν χρηματοδότηση με 9.500 ευρώ για εκδηλώσεις του Φεστιβάλ, επιβεβαιώνει ό,τι συμβαίνει όλα τα χρόνια», είπε ο Κ. Πελετίδης, προσθέτοντας πως «τι παίρνει η τρίτη πόλη της χώρας σε χρήματα από το υπουργείο Πολιτισμού; Τι παίρνει ο Πολιτιστικός Οργανισμός, τι παίρνει το Καρναβάλι, τι παίρνει το ΔΗΠΕΘΕ, στο οποίο δίνουν μόλις 30.000 ευρώ σε προϋπολογισμό 900.000 ευρώ; Επί της ουσίας μηδέν. Τελικά δίνουν χρήματα; Δίνουν αλλά εκεί που θέλουν να δώσουν και προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι στόχοι τους».
Από την πλευρά της, η Κ. Γεροπαναγιώτη, αναφερόμενη στα 9.500 ευρώ που έδωσε το υπουργείο Πολιτισμού στο Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας, σημείωσε: «Αντιλαμβάνεται ο καθένας πως δεν μιλάμε για επιχορήγηση, αλλά για απόδειξη της πραγματικής πρόθεσης του υπουργείου, να μη χρηματοδοτήσει για μία ακόμα φορά το Διεθνές Φεστιβάλ της Πάτρας. Αναλογιστείτε ότι μόνο το κόστος των περυσινών εκδηλώσεων του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας ανήλθε στις 270.000 ευρώ, ενώ οι προτάσεις καλλιτεχνικών σχημάτων της πόλης, που αιτούνται να συμπεριληφθούν στις φετινές εκδηλώσεις, ανέρχονται στις 130.000 ευρώ. Εμείς θα επιμείνουμε. Θα επανέλθουμε και θα απαιτήσουμε να δοθεί στην πόλη μας και το λαό της Πάτρας αυτό που του αναλογεί. Ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Πατρέων δεν λειτουργεί με κίνητρο το επιχειρείν, αλλά την παραγωγή και προσφορά πολιτιστικού έργου».
Αναφερόμενη η Κ. Γεροπαναγιώτη στο Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας, σημείωσε ότι το πρόγραμμά του θα επικυρωθεί σε προσεχή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα με ιδιαιτερότητες, καθώς οι συνθήκες υπό τις οποίες οργανώνεται και προετοιμάζεται, αλλά και οι συνθήκες υπό τις οποίες θα πραγματοποιηθεί, είναι διαφορετικές λόγω πανδημίας και μέτρων προστασίας.
Οι άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η φετινή διοργάνωση είναι οι εξής:
-- Στήριξη των καλλιτεχνών, των εργαζομένων και των επαγγελματιών στο χώρο του Πολιτισμού. Τα αντιλαϊκά μέτρα που εφαρμόζουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις, διαμόρφωσαν ένα εργασιακό περιβάλλον στον τομέα της Τέχνης και του Πολιτισμού με δουλειά χωρίς υποτυπώδη δικαιώματα, με την αγωνία τους για επιβίωση να είναι καθημερινή. Για την υλοποίηση της ενότητας η οποία αφορά στη στήριξη των καλλιτεχνών, των εργαζομένων και των επαγγελματιών στο χώρο του Πολιτισμού, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία κατάθεσης προτάσεων για τη διαμόρφωση του προγράμματος.
-- Υλοποίηση της θεματικής ενότητας η οποία είναι αφιερωμένη στον Θάνο Μικρούτσικο. Πρόκειται για δυο εκδηλώσεις της ενότητας - αφιέρωμα στον Θάνο Μικρούτσικο, που θα πραγματοποιηθούν στις 17 και 27 Ιούλη στο χώρο του Εργοστασίου Τέχνης, το οποίο και θα πάρει το όνομα του Θάνου Μικρούτσικου.
-- Ανάδειξη και στήριξη της Ερασιτεχνικής Δημιουργίας, η παρουσία του θεσμού μέσω εκδηλώσεων στους αρχαιολογικούς χώρους και η ανάδειξη της γειτονιάς σε κύτταρο πολιτισμού μέσα από συγκεκριμένες δράσεις.
Ο κύκλος των φετινών προβολών ανοίγει σήμερα Τρίτη με την προβολή της ταινίας «Μερίδιο Αγγέλων» του Κεν Λόουτς και ολοκληρώνεται το φθινόπωρο.
Στόχος είναι για 5η συνεχή χρονιά να γίνουν κινηματογραφικές προβολές σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία της πόλης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία στο κοινό να παρακολουθήσει ταινίες παγκόσμιου κινηματογράφου.
Οι προβολές θα πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή. Ορισμένες από τις ταινίες είναι α' προβολής. Οι χώροι που θα χρησιμοποιηθούν είναι το αίθριο του παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου, το Κάστρο και προαύλια σχολείων στις συνοικίες της Πάτρας. Η είσοδος θα είναι ελεύθερη.
Τους κεντρικούς ρόλους ερμηνεύουν ο Ταξιάρχης Χάνος και ο Χρήστος Στέργιογλου, πλαισιωμένοι από πολυπληθή θίασο ηθοποιών. Ο Πεισθέταιρος και ο Ευελπίδης, απηυδισμένοι από τη διαφθορά σε πολιτικό, κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, στην οποία έχει περιέλθει η πόλη, φεύγουν για να βρουν τον Τηρέα, τώρα πια Εποπα, κάποτε άνθρωπο, τώρα πια τσαλαπετεινό, για να μάθουν από αυτόν και τα άλλα πουλιά - που πετούν ψηλά και ίσως γνωρίζουν - αν υπάρχει κάποιος τόπος ειρηνικός να πάνε να ζήσουν εκεί... Ο Αριστοφάνης έγραψε τους «Ορνιθες» το 414 π.Χ., στα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου, και μέσα από το έργο του ασκεί οξύτατη κριτική στην Αθηναϊκή Δημοκρατία και στον τρόπο που λειτουργούσε. Αν και η σάτιρα συνδέεται άμεσα με τον τόπο και τον χρόνο γραφής, η ευρηματική μετάφραση του Κ.Χ. Μύρη κατορθώνει να μεταφέρει το κείμενο στο σήμερα και να το αποδώσει μέσα από έναν λόγο τολμηρό και επίκαιρο.
Παράλληλα, το ΚΘΒΕ θα ανεβάσει το έργο «Γκόλφω» του Σπυρίδωνος Περεσιάδη, σε σκηνοθεσία - δραματουργική επεξεργασία Χρήστου Παπαδημητρίου, που θα παρουσιαστεί σε επιλεγμένους χώρους της Θεσσαλονίκης. Ακόμα, σε συμπαραγωγή με το Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας, θα παρουσιάσει την παραγωγή «Τρωάδες» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Παρασκευόπουλου.
Aνοιξαν χτες Δευτέρα τα μουσεία όλης της χώρας, με όλες τις αίθουσές τους. Ειδικό πρωτόκολλο ασφαλείας ισχύει μόνο για τις αίθουσες οι οποίες λόγω περιορισμένης χωρητικότητας δεν μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 10 άτομα. Οι επισκέπτες, πριν από την είσοδό τους στα μουσεία, ενημερώνονται ότι η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική. Αντισηπτικά διαλύματα είναι διαθέσιμα σε όλους τους χώρους, ενώ με ειδικές σημάνσεις οριοθετούνται οι διαδρομές μέσα στους εκθεσιακούς χώρους. Ειδικές θέσεις - στάσεις έχουν σημανθεί για τις οργανωμένες ομάδες, οι οποίες δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 10 άτομα μαζί με τον ξεναγό.
Με αφορμή την επαναλειτουργία των μουσείων, ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης επισκέφτηκε χτες το μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Αγοράς.