ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 16 Μάη 2015
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Σήμερα η συναυλία με ποίηση του Ναζίμ Χικμέτ από τον Θάνο Μικρούτσικο

Σήμερα, στις 8 το βράδυ, θα πραγματοποιηθεί συναυλία - μουσική παράσταση του Θάνου Μικρούτσικου πάνω σε έργα του ίδιου και του Μάνου Λοΐζου, που θα φιλοξενηθεί στην Αίθουσα Συνεδρίων της ΚΕ του ΚΚΕ, στον Περισσό (Λεωφ. Ηρακλείου 145), στην οποία θα παρευρεθεί ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας.

Τα τραγούδια θα ερμηνεύσουν η Ρίτα Αντωνοπούλου και ο Κώστας Θωμαΐδης. Στίχους του ποιητή θα απαγγείλει ο ηθοποιός Δημήτρης Παπανικολάου. Παίζουν οι μουσικοί: Θύμιος Παπαδόπουλος (πνευστά), Βάσω Δημητρίου (κιθάρες) και ο Θάνος Μικρούτσικος στο πιάνο.

Η συναυλία εντάσσεται στις πολιτιστικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται πριν από το Επιστημονικό Συνέδριο που διοργανώνει η ΚΕ του ΚΚΕ για τον Τούρκο κομμουνιστή ποιητή Ν. Χικμέτ, το Σαββατοκύριακο 13 και 14 Ιούνη, με τίτλο «Ναζίμ Χικμέτ: Για να γενούνε τα σκοτάδια λάμψη».

Ο Θάνος Μικρούτσικος αρχίζει να δουλεύει πάνω στην ποίηση του Χικμέτ μέσα στην περίοδο της χούντας, το 1970, παρουσιάζοντας τα «Πολιτικά Τραγούδια», σ' ένα δίσκο με τη φωνή της Μαρίας Δημητριάδη. Ο ίδιος θα παρουσιάσει και μερικά από τα τραγούδια του σπουδαίου μελωδού - συνθέτη και φίλου του, Μάνου Λοΐζου. Στην παράσταση θα ακουστεί αρχειακό υλικό, με τη φωνή της Μαρίας Δημητριάδη να ερμηνεύει το τραγούδι «Η πιο όμορφη θάλασσα», στην τελευταία συναυλία της ζωής της.

Η είσοδος στη συναυλία θα γίνεται με προσκλήσεις που διατίθενται από τις Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ. Ωρα προσέλευσης 7.30 μ.μ.

«Εφυγε» ο θρύλος της μπλουζ

rlphoto.com 2005

Ο Αμερικανός θρύλος της μπλουζ, κιθαρίστας, τραγουδιστής και τραγουδοποιός BB King πέθανε χτες σε ηλικία 90 ετών στο Λας Βέγκας. Γεννημένος στις 16 Σεπτέμβρη του 1925, ο Riley B. King έγινε γνωστός με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο BB King και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους μουσικούς της μπλουζ. Αχώριστη «σύντροφός» του στη μουσική του καριέρα ήταν η κιθάρα με το προσωνύμιο Lucille, μια «ειδικής κατασκευής» Gibson, που ξεκίνησε να χρησιμοποιεί τη δεκαετία του 1950. «Οταν τραγουδάω, παίζω μουσική στο μυαλό μου. Μόλις σταματάω να τραγουδάω με τη φωνή μου, τραγουδάω παίζοντας τη Lucille», έλεγε.

Τη δεκαετία του '50, ο King έγινε ένα από τα πιο σημαντικά ονόματα της Rythm and Blues μουσικής, θέση στην οποία οδηγήθηκε από τραγούδια όπως τα: «You Know I Love You», «Woke Up This Morning», «Please Love Me», «When My Heart Beats like a Hammer», «Whole Lotta Love», «You Upset Me Baby», «Every Day I Have the Blues», «Sneakin' Around», «Ten Long Years», «Bad Luck», «Sweet Little Angel», «On My Word of Honor» και «Please Accept My Love».

Στον BB King απονεμήθηκε το βραβείο Grammy 15 φορές. Συνεργάστηκε με πολλούς καλλιτέχνες και μουσικά συγκροτήματα, όπως: Muddy Waters, U2, Little Richard, Ray Charles, Albert King, Eric Clapton, Gary Moore αλλά και τους Ιταλούς Τζούκερο και Λουτσιάνο Παβαρότι.

Συνδικαλιστικές δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ στο ΣΕΗ

`Η αλλιώς πώς σαμποτάρεται η οργάνωση του αγώνα ενός κλάδου από την ίδια τη διοίκηση του Σωματείου

«Περιμένουμε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης». Αυτή είναι η απάντηση των εργοδοτών (ΠΕΕΘ) στο εξώδικο που έστειλαν στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) για το θέμα της υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Μάλιστα, αυτή η απάντηση το τελευταίο διάστημα ακούγεται ως ιαχή από πλήθος εργοδοτικών ενώσεων, με πρώτο και καλύτερο το ΣΕΒ και σίγουρα όχι τυχαία... Η αναμονή της εργοδοσίας για τις «πρωτοβουλίες» της κυβέρνησης σημαίνει ότι αυτές οι πρωτοβουλίες θα είναι συμφέρουσες προς αυτήν, εξάλλου τα δείγματα μέχρι στιγμής δεν είναι λίγα, με βασικό το σχέδιο νόμου για τις ΣΣΕ αλλά και τη νέα συμφωνία - μνημόνιο που μεθοδεύεται.

«Περιμένουμε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης». Αυτή είναι και η απάντηση της διοίκησης του Σωματείου εργαζομένων, και συγκεκριμένα η απάντηση των εκλεγμένων με την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, όταν δεκάδες αγωνιστές εργαζόμενοι ζήτησαν Γενική Συνέλευση για να απαντήσει ο κλάδος στους εργοδότες βάζοντας μπροστά τις διεκδικήσεις του. Για να οργανωθεί η πάλη για τη διεκδίκηση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Η προώθηση της λογικής της ταξικής συνεργασίας δεν είναι κάτι καινούργιο, αυτές οι δυνάμεις έρχονται λοιπόν να προωθήσουν αυτή την κατεύθυνση, αναλαμβάνοντας μάλιστα ένα σοβαρό ρόλο, αυτόν του εντολοδόχου της αστικής τάξης και του πολιτικού της προσωπικού στο εργατικό κίνημα. Η διαλυτική κατάσταση που περνάνε αυτές οι δυνάμεις στο Σωματείο είναι αποτέλεσμα του ίδιου τους του ρόλου. Γι' αυτό εξάλλου και σαμποτάρουν με κάθε τρόπο τον αγώνα για υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Αναφέρουμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:

-- Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι μάζεψαν υπογραφές για την πραγματοποίηση Συνέλευσης και τις κατέθεσαν στο ΔΣ.

-- Η διοίκηση αρνήθηκε την πραγματοποίηση Συνέλευσης πριν από την 1η Μάη, όταν δεκάδες θέατρα καλούσαν τους εργαζομένους να δουλέψουν.

-- Σαμποτάρισε ανοιχτά τη Γενική Συνέλευση, καθώς όχι μόνο δεν κινητοποίησε τους συναδέλφους αλλά δεν παρευρέθηκαν σε αυτή ούτε οι εκλεγμένοι συνδικαλιστές της παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ «Κίνηση Ηθοποιών», των «Ενωμένων Ηθοποιών», της «Ελεύθερης Εκφρασης» - παράταξη της ΝΔ.

-- Φρόντισαν να κλείσουν τον κατάλογο παρουσιών, ενώ ο ίδιος ο πρόεδρος του Σωματείου (εκλεγμένος με την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ) είπε ότι δεν μπορεί να περιμένει πότε θα σχηματιστεί απαρτία γιατί... έχει γύρισμα!

Τα παραπάνω φανερώνουν ότι αυτές οι δυνάμεις υπερασπίζονται και προωθούν την πολιτική της κυβέρνησης, είναι σε αγαστή συνεργασία με τις εργοδοτικές ενώσεις, καθώς η όποια διαπραγμάτευση για κλαδική Συλλογική Σύμβαση θα ξεκινά από το άθλιο καθεστώς των 586 ευρώ, που νομοθετικά παραμένει ανέγγιχτο και για το οποίο όχι μόνο δεν λένε κουβέντα αλλά ζητούν η διαπραγμάτευση με την εργοδοσία να γίνει χωρίς «κόκκινες γραμμές». Ετσι, όχι μόνο δεν θα υπάρξει η ελάχιστη αποκατάσταση στις απώλειες που είχε ο μισθός των εργαζομένων από το 2012 (που έληξε η σύμβαση) και μετά, αλλά η «κόκκινη γραμμή» της διαπραγμάτευσης θα είναι εκ των πραγμάτων τα 586 ευρώ, δηλαδή 47% κάτω από την κλαδική σύμβαση!

Μάλιστα, αυτή η λογική της ταξικής συνεργασίας για να εξυπηρετηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο πηγαίνει μαζί με μια σειρά κατευθύνσεις στο πεδίο των διεκδικήσεων των εργαζομένων, κατευθύνσεις που περνάνε από αυτό που λέμε «μείωση των απαιτήσεων». Ετσι, οι ίδιοι που χρησιμοποιούν κοινή επιχειρηματολογία με την εργοδοσία, έρχονται να μιλήσουν και για την ανάγκη θυσιών των εργαζομένων του κλάδου γιατί... το θέατρο περνάει κρίση, τη στιγμή που μία σειρά όμιλοι και ιδρύματα δραστηριοποιούνται στο χώρο του θεάτρου, με παραγωγές εκατομμυρίων ευρώ. Ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζουν αυτές τις κατευθύνσεις ως σύγχρονες, μοντέρνες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρόεδρος του Σωματείου το μόνο που βρήκε να πει στους ηθοποιούς που ήρθαν στη Συνέλευση είναι ότι το μέλλον του κλάδου δεν είναι στη μισθωτή εργασία αλλά στις ομάδες. Δηλαδή, στην αναγκαστική αυτοαπασχόληση, όπου οδηγούνται αρκετοί ηθοποιοί ακριβώς γιατί δεν μπορούν να επιβιώσουν με όρους αξιοπρέπειας ως μισθωτοί, αν και όταν βρίσκουν δουλειά, μετακυλίοντας το κόστος της παραγωγής στους ίδιους. Τόνισε, μάλιστα, ότι το Σωματείο πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, να συμβιβαστεί, δηλαδή, με μία πολύ χαμηλή σύμβαση, με την αλλαγή σε θεσμικές κατακτήσεις του κλάδου (π.χ. ελάχιστη τρίμηνη σύμβαση), με την απαλλαγή των εργοδοτών από τις ασφαλιστικές εισφορές.

Σε αυτές τις συνθήκες, με τον εργοδοτικό - κυβερνητικό συνδικαλισμό να δουλεύει συστηματικά για τα συμφέροντα εργοδοσίας και κυβέρνησης, το καθήκον και το ζητούμενο είναι η οργάνωση της πάλης των εργαζομένων. Η προσπάθεια που έγινε στο ΣΕΗ με τη δημιουργία Επιτροπής Αγώνα, οργάνου πάλης που ξεπερνώντας τον αρνητικό συσχετισμό στο Σωματείο θα μπορέσει να συσπειρώσει και να κινητοποιήσει τους εργαζόμενους, είναι σε θετική κατεύθυνση. Τα βήματα που πρέπει να γίνουν το επόμενο διάστημα και στα οποία οι κομμουνιστές έχουμε την πρώτη ευθύνη είναι στην ολοένα και πιο βαθιά συνειδητότητα που θα κερδίζεται στο περιεχόμενο και την κατεύθυνση της πάλης.


Ρ. Γ.

Θεατρική εκδήλωση από την ΠΕΚΑΜ

Η Πανελλήνια Ενωση Κρατουμένων Αγωνιστών Μακρονήσου και ο θίασος «Υιόβακχος» προσκαλούν, τη Δευτέρα 18 Μάη και ώρα 8 μ.μ., στη θεατρική παράσταση «ΕΙΡΗΝΗ» του Αριστοφάνη που θα δοθεί στον προαύλιο χώρο του Μουσείου Μακρονήσου (Αγ. Ασωμάτων 31 - Θησείο) και είναι αφιερωμένη στο Μάη της Ειρήνης.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ