«Για τον τρόπο που διαχειρίζεται το δημόσιο χρήμα ο διευθυντής, έχουμε τοποθετηθεί στα αρμόδια όργανα του θεάτρου, αλλά δεν είναι ο ρόλος μας να μιλήσουμε δημοσίως. Για το θέμα αυτό όμως "μίλησε" το ΔΣ τη Δευτέρα 13/4. Εμείς, μπορούμε μόνον να υπογραμμίσουμε την ομόφωνη απόφαση για καταψήφιση του απολογισμού, τον οποίο κατέθεσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής. Δεν είμαστε εμείς που θα ελέγξουμε την ορθότητα μιας τέτοιας απόφασης, δεδομένου ότι αφορά σε συγκεκριμένα οικονομικά στοιχεία, τα οποία δεν γνωρίζουμε προς το παρόν.
Είμαστε, όμως, υποχρεωμένοι να μιλήσουμε για το ύφος, με το οποίο διευθύνει ο κ. Τσακίρογλου ένα μεγάλο οργανισμό δημοσίου συμφέροντος. Για το πώς έχει διαχειριστεί, μέσα στην τελευταία πενταετία, το ανθρώπινο δυναμικό ο διευθυντής, είναι χρέος μας να μιλήσουμε. Για το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι βρίσκουν επί θητείας του κ. Τσακίρογλου κλειστές τις πόρτες δεν μπορούμε να μείνουμε σιωπηλοί. Αναγκαστήκαμε να απεργήσουμε για βασικά εργασιακά μας θέματα, διότι ο διευθυντής δε μας άκουσε, δε μας δέχτηκε ούτε μία φορά στο γραφείο του, μας αντιμετώπισε με απαξίωση. Αντίθετα, ο πρόεδρος και τα μέλη του ΔΣ, στο οποίο συμμετέχουν και οι αιρετοί θεσμικοί φορείς, ήταν εκείνοι που πλησίασαν τους εργαζόμενους, μας άκουσαν και δέχτηκαν να διαπραγματευτούν μαζί μας.
Για το σημερινό αδιέξοδο, πιστεύουμε ότι πρέπει να αναζητηθούν οι ευθύνες σε εκείνους που είχαν την αρμοδιότητα της καθημερινής (καλλιτεχνικής, διοικητικής και οικονομικής) διαχείρισης του θεάτρου. Οι δίκαιες διεκδικήσεις των εργαζομένων και οι νόμιμες αρμοδιότητες των θεσμοθετημένων ελεγκτικών οργάνων του θεάτρου δεν μπορούν να κατηγορούνται ως υπονομευτικοί μηχανισμοί όταν αποκαλύπτουν τη διαχειριστική ανεπάρκεια μιας διεύθυνσης».
Και οι εργαζόμενοι καταλήγουν: «Ωστόσο, ως εργαζόμενοι εκφράζουμε την πάγια θέση μας για αλλαγή του νομικού πλαισίου των κρατικών σκηνών. Και θα τονίσουμε, για ακόμα μία φορά, ότι η υπερσυγκέντρωση των εξουσιών οδηγεί σε αναπόφευκτα συμπτώματα αλαζονείας στη συμπεριφορά των διευθυντών. Επίσης, οδηγεί σε εμφάνιση κακοδιαχείρισης του ανθρώπινου παράγοντα, ελλείμματα στο ταμείο και αναπόφευκτη εργασιακή αναστάτωση, κάτι ιδιαίτερα επαχθές στο δημιουργικό έργο των πνευματικών ανθρώπων».
Οπως ανακοίνωσε το Φεστιβάλ Αθηνών, στο πρόγραμμά του προστίθενται και οι παρακάτω εκδηλώσεις:
Στις 9, 24, 30 Ιουνίου και 7 Ιουλίου: «Μουσικές του 20ού και 21ου αιώνα». Η ιστορική αίθουσα του «Παρνασσού» εντάσσεται στους παραστασιακούς χώρους του Φεστιβάλ Αθηνών, φιλοξενώντας 4 συναυλίες αφιερωμένες στη μουσική δημιουργία του 20ού και 21ου αιώνα. Διακεκριμένοι Ελληνες και ξένοι σολίστες αναμετρώνται με μερικά από τα απαιτητικότερα έργα της ευρωπαϊκής μουσικής δωματίου (Μπάρτοκ «Σονάτα για δύο πιάνα και κρουστά», Σοστακόβιτς «Τρίο αρ. 2», Μεσιάν «Κουαρτέτο για το τέλος του χρόνου» κ.ά.). Παρουσιάζουν, επίσης, τον Αμερικανό Τζορτζ Κραμπ και το έργο δύο σπουδαίων Ελλήνων της «διασποράς»: Του πολυβραβευμένου Γιώργου Τσοντάκη και του Μηνά Μπορμπουδάκη.
Στις 16-18 Ιουνίου, στην Πειραιώς 260 (Χώρος Δ') θα παρουσιαστεί το «Κοκτέιλ πάρτι» του T. Σ. Ελιοτ, σε σκηνοθεσία Βαρβάρας Μαυρομάτη. Το «Κοκτέιλ πάρτι», με την ιδιαίτερη ματιά του μεγάλου ποιητή της «Ερημης Χώρας», αναφέρεται στα προβλήματα του γάμου, των κατακερματισμένων και συγκρουσιακών σχέσεων, των μεγάλων εσωτερικών διλημμάτων, της προσωπικής απομόνωσης. Παίζουν: Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Αρης Λεμπεσόπουλος, Μάγια Λυμπεροπούλου, Ομηρος Πουλάκης, Αλεξάνδρα Σακελαροπούλου, Χρήστος Στέργιογλου και Μαρίσσα Τριανταφυλλίδη. Η μετάφραση είναι του Γιώργου Δεπάστα, τα σκηνικά - κοστούμια του Μανόλη Παντελιδάκη, η μουσική του Κωνσταντίνου Βήτα και οι φωτισμοί της Κατερίνας Μαραγκουδάκη.
Στις 22 Ιουνίου, στο «Σχολείον» (χώρος Α') η Ασπασία Παπαθανασίου, με μορφή θεατρικού αναλογίου, θα διαβάσει τον αισχυλικό «Αγαμέμνονα», με μουσική συνοδεία από τον Νίκο Ξανθούλη και τραγούδι από την Σοφία Μιχαηλίδη. Τα σκηνικά - κοστούμια είναι της Ερσης Δρίνη και οι φωτισμοί του Αντώνη Παναγιωτόπουλου.
Τέλος στις 15 Ιουλίου, στο Ηρώδειο, θα δοθεί συναυλία - αφιέρωμα στον Μέντελσον της Κρατικής Ορχήστρας των Αθηνών, με μουσική διεύθυνση του Βύρωνα Φιδετζή και σολίστ τον Xavier Phillips (τσέλο).
Η εξαιρετική θεατρική παράσταση για παιδιά - και όχι μόνον - «Παραμυθ...issimo» της «Μικρής Πόρτας», και των Ξένιας Καλογεροπούλου - Θωμά Μοσχόπουλου, εμπνευσμένο από συλλογή λαϊκών ιταλικών παραμυθιών του Ιταλο Καλβίνο, λόγω μεγάλης επιτυχίας της, θα συνεχιστεί και μετά το Πάσχα, στο θέατρο «Πόρτα».