ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Μάρτη 2017
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
«Δεν υπάρχει περίπτωση να πάνε δωρεάν όλα τα παιδιά σε παιδικούς σταθμούς»

Αποκαλύπτεται ότι σχετικά δημοσιεύματα επιχειρούν να αποπροσανατολίσουν μπροστά στη νέα αντιλαϊκή επίθεση που ετοιμάζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ

«Δεν υπάρχει περίπτωση να πάνε όλα τα παιδιά δωρεάν σε παιδικούς σταθμούς, αλλά θα ισχύσουν εισοδηματικά κριτήρια». Με αυτή την ξεκάθαρη τοποθέτηση, υψηλόβαθμος παράγοντας του υπουργείου Εργασίας απάντησε στο ερώτημα που έθεσε ο «Ριζοσπάστης» σχετικά με όσα δημοσιεύονται τις τελευταίες μέρες περί συμφωνίας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και τρόικας, για τη φιλοξενία όλων των παιδιών από 3 ετών και πάνω σε παιδικούς σταθμούς. Μάλιστα, τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα εντάσσουν την υποτιθέμενη φιλοξενία όλων των παιδιών στα ...περίφημα αντίμετρα που θα συμφωνήσουν, προκειμένου να χρυσωθεί το χάπι του νέου πακέτου αντιλαϊκών μέτρων που διαπραγματεύονται για να κλείσει η δεύτερη «αξιολόγηση».

Για το ίδιο θέμα, χτες, σε συνέντευξή της στο ραδιοφωνικό σταθμό «Κόκκινο», η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, είπε ανάμεσα σε άλλα: «Αυτό λοιπόν που από πέρυσι δεσμευτήκαμε και προγραμματίζουμε, είναι πώς θα ανοίξουμε βρεφονηπιακούς σταθμούς (...) θα μπορούσαν να είναι και μέσα από κοινωνικά συνεταιριστικά σχήματα, αλλά και τους δήμους (...) να αυξήσουμε πολύ τον αριθμό των παιδιών, των βρεφονηπιακών σταθμών, έτσι ώστε να υπάρξει μία ανακούφιση κυρίως στα στρώματα που μπορούν μόνο μέσα από αυτή την επιδότηση (σ.σ. εννοεί το πρόγραμμα ΕΣΠΑ)».

Στην ουσία, η υπουργός λέει ότι το μόνο που θα γίνει - κι εάν γίνει κι αυτό - είναι να προσπαθήσει η κυβέρνηση να αυξήσει τις θέσεις στις δημόσιες δομές, ώστε πιθανά ένα μικρό μέρος παιδιών που «κόπηκαν» πέρυσι, να ελπίζουν σε μια καλύτερη τύχη την επόμενη χρονιά. Κάτι που, βέβαια, όχι μόνο δεν είναι σίγουρο, αλλά, σύμφωνα με εκτιμήσεις και στοιχεία, δεν αποκλείεται να μην έχει κανένα αποτέλεσμα κι έτσι να μείνουν εκτός ακόμα περισσότερα παιδιά. Η ίδια, απέρριψε, ως ανακριβές, δημοσίευμα που περιέγραφε σχεδιαζόμενο πρόγραμμα 500 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνεται στα υπό συζήτηση «αντίμετρα» και ανέφερε ως ορόσημο το Δεκέμβρη του 2018.

Αξίζει να θυμίσουμε ότι πέρυσι η όλη διαδικασία περιελάμβανε αποκλεισμούς παιδιών, πριν καν ξεκινήσει, ενώ απευθυνόταν κατά κύριο λόγο σε οικογένειες που ζουν σε ακραία φτώχεια. Οι προϋποθέσεις συμμετοχής ήταν τέτοιες που απέκλειαν χιλιάδες γονείς από τη διαδικασία αίτησης. Από τις αιτήσεις που κατατέθηκαν, περίπου 48.000 παιδιά έμειναν εκτός. Από αυτές οι 36.000 θεωρήθηκαν έγκυρες και συμμετείχαν σε δεύτερη φάση διαγωνισμού, ώστε να καλυφθούν τα περίπου 10.000 αδιάθετα κουπόνια από την πρώτη φάση της διαδικασίας επιλογής. Εμειναν αδιάθετα γιατί οι γονείς δεν κατάφεραν να βρουν μια θέση σε παιδικό σταθμό για το παιδί τους, γεγονός που καταδεικνύει και την έλλειψη δημόσιων υποδομών, αλλά και τα προβλήματα προσωπικού. Συνολικά, τελικά φέτος φιλοξενούνται μέσω ΕΣΠΑ 92.000 παιδιά σε δημοτικούς και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς.

Πολλά ερωτήματα, τέλος, παραμένουν αναπάντητα σχετικά με το τι θα γίνει με τις άνεργες μητέρες, αφού ήδη έχει ανοίξει μια συζήτηση για το εάν θα εξακολουθήσουν να μπορούν να είναι δικαιούχοι του προγράμματος του ΕΣΠΑ. Θυμίζουμε ότι για το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ θεωρούνται ότι είναι δικαιούχοι άνεργες μητέρες, κάτι που δεν ισχύει για τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς και τις δομές που δεν είναι ενταγμένες σε αυτό.

Ακόμα, θυμίζουμε ότι μητέρες με υψηλή μοριοδότηση έμειναν εκτός δομών, επειδή οι θέσεις καλύφθηκαν από μητέρες με πολύ χαμηλότερη μοριοδότηση, που είχαν προσέλθει νωρίτερα. Δομές, κυρίως ιδιωτικές, ζητούσαν προκαταβολή ή εγγύηση ως εξασφάλιση θέσης, ή έθεταν ως αναγκαίο όρο την επιπλέον πληρωμή προαιρετικών κατά τα λοιπά δραστηριοτήτων. Μητέρες παιδιών με αναπηρία, τα οποία βάσει γνωματεύσεων μπορούν να φοιτήσουν σε γενικούς παιδικούς σταθμούς, απορρίπτονταν από τις δομές, εφόσον αυτές είχαν πλέον τη διακριτική ευχέρεια να επιλέγουν μεταξύ των δικαιούχων.

Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση και οι προπαγανδιστικοί μηχανισμοί της επιχειρούν με διάφορους τρόπους, σήμερα με τα «αντίμετρα», προηγούμενα με το «παράλληλο πρόγραμμα» ή τις «κόκκινες γραμμές», να εγκλωβίσουν λαϊκές συνειδήσεις. Το έδαφος στο οποίο γίνεται αυτό δεν είναι άλλο από τη λογική των μειωμένων απαιτήσεων, που η ίδια ανατροφοδοτεί και ενισχύει, σπέρνοντας απογοήτευση, φόβο και συμβιβασμό με το «μικρότερο κακό». Και επίσης να αποπροσανατολίσουν από την πάλη του εργατικού - λαϊκού κινήματος με κριτήριο την ανάκτηση όσων έχουν χαθεί, αλλά κυρίως την ικανοποίηση των σύγχρονων εργατικών - λαϊκών αναγκών που πρέπει να μπουν στο επίκεντρο.

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ»
Φτιάχνουν θεσμικά εργαλεία για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του κεφαλαίου

«Ο Καλλικράτης, τα μνημόνια και οι συνολικές αναδιαρθρώσεις στο κράτος προετοίμασαν θεσμικά, διοικητικά και δημοσιονομικά το έδαφος για εμβάθυνση της επιχειρηματικής δράσης και λειτουργίας των φορέων της Τοπικής Διοίκησης», σημείωσε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χτες, παρουσιάζοντας τη θέση της δημοτικής αρχής για τις αλλαγές που προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση στον «Καλλικράτη».

Σχολιάζοντας τη λεγόμενη αναθεώρηση του «Καλλικράτη», υπογράμμισε ότι το πλαίσιο στο οποίο κινείται «αφορά στην παραπέρα εμβάθυνση των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, με κύριο χαρακτηριστικό σε αυτή τη φάση την πιο στενή συνύφανση της Τοπικής Διοίκησης με τους επιχειρηματικούς ομίλους. Ενας προσανατολισμός που έχει τη συμφωνία όλων των συμμετεχόντων - πέραν δηλαδή της κυβέρνησης, έχει τη συμφωνία και των ΚΕΔΕ, ΕΝΠΕ, ΠΟΕ - ΟΤΑ, όπως με σαφήνεια, για μια ακόμα φορά, καταγράφηκε από τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων της ΚΕΔΕ στην (σ.σ. προχτεσινή) συνάντηση των δημάρχων της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων (ΠΕΔ) Δυτικής Ελλάδας».

Αναφερόμενος στο πλαίσιο που ομόφωνα παρουσιάζουν μέσω της επιτροπής του ΥΠΕΣ, ο δήμαρχος τόνισε ότι «παρέχει θεσμικά εργαλεία στους φορείς της Τοπικής Διοίκησης είτε να ανοίξουν δρόμο είτε να συνδράμουν, σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, σε νέα πεδία κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου, όπως:

  • Η προσέλκυση επενδύσεων και συγκέντρωση πόρων (ΕΣΠΑ και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων κ.λπ.) σε έργα και υποδομές που θα υπηρετούν στρατηγικούς σχεδιασμούς των επιχειρηματικών ομίλων.
  • Η ώθηση της λεγόμενης κοινωνικής οικονομίας (ΜΚΟ, KΟΙΝΣΕΠ, δίκτυα και συνεταιρισμοί προσώπων), με την ειδική συνδρομή και συνεισφορά της Τοπικής Διοίκησης.
  • Η ληστρική αξιοποίηση, από τις επιχειρήσεις, του συνόλου της δημοτικής ακίνητης περιουσίας.
  • Η σταδιακή μεταφορά νέων φορολογικών βαρών στις πλάτες των λαϊκών νοικοκυριών και η νομιμοποίηση παλιών μέσω και της Τοπικής Διοίκησης (ΕΝΦΙΑ, αυξημένος ΦΠΑ στα νησιά)».

Ακολούθως, ο Κ. Πελετίδης έκανε λόγο - ανάμεσα σε άλλα - για «όλο και μεγαλύτερη αποδυνάμωση και αποσύνδεση της χρηματοδότησης των φορέων της Τοπικής Διοίκησης από το κράτος, την παραπέρα προσαρμογή του ρόλου της όσον αφορά τη χειραγώγηση των λαϊκών αναγκών, τη διασύνδεση της λειτουργίας της με τις ανάγκες της επιχειρηματικότητας, επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους, π.χ. απορρίμματα, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, Τουρισμό, αγροτική παραγωγή κ.λπ. Διαμορφώνονται ήδη πιο διακριτοί οι ρόλοι σε επίπεδο κράτους - και των θεσμών του - σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, π.χ. οι δήμοι να έχουν ως κύρια αρμοδιότητα το σχεδιασμό και τη διαχείριση τομέων της κοινωνικής πολιτικής και οι Περιφέρειες έναν πιο κεντρικό ρόλο στο "αναπτυξιακό" κομμάτι. Επιμερίζονται αρμοδιότητες στο πλαίσιο της ενιαίας στρατηγικής του κεφαλαίου που διασφαλίζει το αστικό κράτος στο σύνολό του και με τις αναγκαίες προσαρμογές του».

Από την πλευρά της η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Κατερίνα Γεροπαναγιώτη, ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Με τις αποφάσεις και τις κατευθύνσεις της η πλειοψηφία της ΚΕΔΕ, όπως φάνηκε και στο πρόσφατο συνέδριό της στη Θεσσαλονίκη, επιβεβαίωσε την ευρύτερη συναίνεση εκείνων των πολιτικών δυνάμεων που συναντήθηκαν και στο τρίτο μνημόνιο. Η πλειοψηφία της ΚΕΔΕ "διεκδικεί" στο πλαίσιο της "φορολογικής αποκέντρωσης και της αυτοτέλειας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης" να γίνει ο ΕΝΦΙΑ τοπικός φόρος, όπως εφαρμόζεται "σε όλα τα ευρωπαϊκά και προηγμένα κράτη"! Συμφωνούν δηλαδή στην παραπέρα αφαίμαξη των λαϊκών στρωμάτων, μέσα από την τοπική φορολογία και τα δημοτικά τέλη. Το χαράτσι που θέσπισε η προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και υποτίθεται ότι θα καταργούσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως θα έσκιζε και τα μνημόνια, να εισπράττεται από τους δήμους. Εμείς εναντιωνόμαστε σε αυτή την αντιλαϊκή πολιτική, γι' αυτό είμαστε αντίθετοι και με τον εφαρμοζόμενο "Καλλικράτη" και με τη νέα έκδοσή του. Ο λαός με την πάλη του να ανατρέψει στην πράξη την εφαρμογή αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής».

ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ
Νέο σύγχρονο κτίριο στη θέση σεισμόπληκτου Λυκείου

Η κατεδάφιση του σεισμόπληκτου από το 2008 κτιρίου του 10ου Γενικού Λυκείου Πατρών και η ανέγερση νέου, αποφασίστηκαν στη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Πατρών, όπου συμμετείχαν οι αντιδήμαρχοι Ανδρέας Αθανασόπουλος και Χρήστος Κορδάς, εργαζόμενοι των Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου, καθώς και εκπρόσωποι των Συλλόγων Διδασκόντων και Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου.

Στη σύσκεψη παρουσιάστηκαν τα νέα δεδομένα που προέκυψαν, μετά από λεπτομερή έλεγχο των Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου. Βάσει αυτών, η δημοτική αρχή πρότεινε τη δρομολόγηση άμεσων ενεργειών (με βάση τη μελέτη) και συγκεκριμένα, την κατεδάφιση του υπάρχοντος σχολικού κτιρίου και την ανέγερση νέου, σύγχρονου διδακτηρίου. Πρόταση που έγινε αποδεκτή από τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη.

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΙ ΔΙΚΑΣΤΕΣ
Αντίθετοι στις περικοπές στις συντάξεις

Την αντίθεσή της με «τις προτάσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας για κατάργηση της προσωπικής διαφοράς του ν. 4387/2016 στις συντάξεις των συνταξιούχων δικαστικών λειτουργών» εκφράζει η Ενωση Διοικητικών Δικαστών. Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, οι συνταξιούχοι δικαστικοί λειτουργοί έχουν έως σήμερα υποστεί περικοπές στις συντάξεις τους σε ποσοστό άνω του 60%. «Είναι αυτονόητο ότι τα παραπάνω ισχύουν και για τις συντάξεις όλων των υπόλοιπων συνταξιούχων», προσθέτουν.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ