ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Φλεβάρη 1999
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Μέσα στη βδομάδα οι προτάσεις για κάλυψη της ύλης

Το ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτηση, καλεί το υπουργείο να πάρει θέση στο αίτημα για κατάργηση των εξετάσεων της Β' Λυκείου

Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται το υπουργείο Παιδείας να ανακοινώσει τα μέτρα κάλυψης της διδακτέας ύλης, καθώς μέχρι αύριο, 17 Φλεβάρη, αναμένεται τα σχολικά συμβούλια να καταθέσουν στο υπουργείο τις προτάσεις τους για τους τρόπους κάλυψης των διδακτικών ωρών. Και ενώ η ηγεσία του υπουργείου εξαντλεί το "διάλογο" στην κάλυψη των διδακτικών ωρών, το ΚΚΕ με Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή Αχιλ. Κανταρτζή,καλεί τον υπουργό Παιδείας να πάρει θέση για ένα από τα κυρίαρχα αιτήματα μαθητών, καθηγητών και γονιών, την κατάργηση των εξετάσεων της Β Λυκείου, κάτι που ήδη ισχύει για τα ιδιωτικά σχολεία.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ αναφέρεται στο γεγονός ότι παρά την αδιαλλαξία της στο αίτημα για κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων της Β Λυκείου, η κυβέρνηση "αυτό που αρνείται στους μαθητές των Ενιαίων Λυκείων, το θεσπίζει για όλους τους άλλους τύπους Λυκείων: για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των αποφοίτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι κάτοχοι απολυτηρίου διαφορετικού από το απολυτήριο του Ενιαίου Λυκείου, λαμβάνεται υπόψη ο μέσος όρος της βαθμολογίας στις γραπτές εξετάσεις της Γ τάξης του Λυκείου, στις οποίες - και μόνο σ' αυτές - πρέπει να πάρουν μέρος! Απόφοιτοι αυτής της κατηγορίας, αναφέρει ο βουλευτής του ΚΚΕ, είναι οι απόφοιτοι των τμημάτων Διεθνούς Απολυτηρίου (που λειτουργούν σε ορισμένα πανάκριβα ιδιωτικά σχολεία), οι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχολείων του εξωτερικού, απόφοιτοι άλλων τύπων λυκείου (όπως πιθανότατα θα προβλέπεται κατά την αναδιοργάνωση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης, που έχει εξαγγείλει το υπουργείο Παιδείας) κτλ.".

Ο Αχ. Κανταρτζής ρωτά τον υπουργό Παιδείας αν η κυβέρνηση προτίθεται να επανεξετάσει τη στάση της και να καταργήσει τις πανελλαδικές προαγωγικές εξετάσεις της Β τάξης των Ενιαίων Λυκείων, "εφαρμόζοντας αυτό που ήδη ισχύει για όλους τους άλλους τύπους Λυκείου".

Την ίδια στιγμή, χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στα σχολεία που βρίσκονται στην κούρσα της αναπλήρωσης των διδακτικών ωρών, είναι το παράδειγμα της ΕΛΜΕ Πέλλας, που μιλά σε ανακοίνωσή της για "τέλεια (αν)οργανωση(ά) της εκπαιδευτικής "μεταρρύθμισης"". Περιγράφοντας την κατάσταση στα σχολεία της περιοχής αναφέρει ότι "έχουμε το παράδοξο και παράτυπο (μήπως και παράνομο;), μαθητές διαφορετικών σχολείων να παίρνουν προφορικό βαθμό με διαφορετικές ευκαιρίες και υπολογισμούς! Να αναγκάζονται σχολεία που δεν έχουν δώσει ακόμη βαθμούς να ορίζουν νέες πρόσθετες ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις και τους καθηγητές να μην ασχολούνται με την κύρια δουλιά τους, τη διδασκαλία, αλλά να βγάζουν θέματα εξετάσεων δυο και τρεις φορές (και να τους διορθώνουν γραπτά συνεχώς) εξαντλώντας σε συνεχείς εξετάσεις τους μαθητές τους γιατί έτσι "θέλει" το ΥΠΕΠΘ", αναφέρει σε ανακοίνωση το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Πέλλας.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Η παραπληροφόρηση στην υπηρεσία της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής

Εσκεμμένη τακτική παραπληροφόρησης του λαού και της νεολαίας της Θεσσαλονίκης, που σκοπό έχει να προλειάνει το έδαφος για την εφαρμογή της αντιδραστικής πολιτικής της κυβέρνησης στο χώρο της εκπαίδευσης και την άρση του ασύλου, χαρακτηρίζουν οι ΠΚΣ Θεσσαλονίκης το χτεσινό πρωτοσέλιδο και ανυπόγραφο δημοσίευμα της εφημερίδας "Αγγελιοφόρος",στο οποίο γίνεται λόγος για "συμμορίες στο ΑΠΘ". Ενώ ζητούν, στα επόμενα φύλλα να υπάρξει άμεση διόρθωση και να παρουσιαστούν και οι θέσεις της παράταξης.

Στο συγκεκριμένο δημοσίευμα αλλά και σε όλα όσα δημοσιεύτηκαν ή και λέχτηκαν το τελευταίο καιρό στις ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές, γίνονται συνειδητές προσπάθειες παραπληροφόρησης, στρεβλώνοντας, παραποιώντας ή ακόμα και μεγεθύνοντας γεγονότα και δηλώσεις που αφορούν τα τεκταινόμενα στο Πανεπιστήμιο, καταγγέλλουν οι ΠΚΣ.

Με ανακοίνωσή τους, σχολιάζοντας τις προσπάθειες παραπληροφόρησης, επισημαίνουν: "Τα δημοσιεύματα αυτά αποσκοπούν ακριβώς στο να εμφανιστεί στα μάτια της νεολαίας και του λαού η κατάργηση του ασύλου σαν πανάκεια για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας και ως εκ τούτου επιβεβλημένη πράξη από τη μεριά της Συγκλήτου. Αυτή η πολιτική, συνεχίζουν οι ΠΚΣ, σιγοντάρεται τόσο από τις παρατάξεις - δεκανίκια της κυβερνητικής πολιτικής (ΔΑΠ, ΠΑΣΠ, Εν. Ανεξαρτήτων, ΕΑΑΚ), που δε διστάζουν να παζαρεύουν με την εισαγγελία το δικαίωμα του πανεπιστημιακού ασύλου, όσο και από τον ίδιο τον πρύτανη, που δε διστάζει να διοχετεύει χαλκευμένες πληροφορίες, οι οποίεςπαρουσιάζουν το ΑΠΘ σαν "άντρο εγκληματικότητας", κάτι που σε καμιά περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα".

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της απροκάλυπτης διαστρέβλωσης αποτελεί δήλωση συνδικαλιστή των ΠΚΣ στο περιοδικό "Πανεπιστημιούπολη",όπου εμφανίζεται η παράταξη ως υπέρμαχη της ιδιωτικοποίησης της Λέσχης και των Εστιών!

Οι ΠΚΣ τονίζουν ότι σε κάθε περίπτωση αυτοί που συνέταξαν τα εν λόγω κείμενα, αλλά και οι προϊστάμενοί τους, θα πάρουν την απάντηση που τους αξίζει τόσο από τους εντεινόμενους αγώνες των φοιτητών, όσο και από τα αποτελέσματα των επερχόμενων φοιτητικών εκλογών, που θα καταγράψουν τις διαθέσεις αντίστασης των φοιτητών με την παραπέρα ενίσχυση των αγωνιστικών ψηφοδελτίων των ΠΚΣ, τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και πανελλαδικά.

Εμπαιγμός και ένοχη σιωπή

Οι στόχοι της κυβέρνησης για τις επεμβάσεις της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι διακηρυγμένοι από καιρό. Και προχωρά ακάθεκτη. Χωρίς ενδοιασμούς. Με έναν κυνισμό που αφοπλίζει. Απέδειξε με τη μέχρι τώρα στάση της σε όλες τις περιπτώσεις που οι ρυθμίσεις της προκάλεσαν αντιδράσεις ότι εκτός από αναλγησία διαθέτει και μαεστρία στην αδρανοποίηση ή χειραγώγηση ενός τμήματος της εκπαιδευτικής κοινότητας, έτσι που να αμβλύνονται οι αντιστάσεις και να προχωρεί στην υλοποίηση των στόχων της.

Η κυβέρνηση ονομάζει τους στόχους αυτούς "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση" και εξηγεί ότι τους προωθεί προς όφελος του ελληνικού λαού, για να μπορέσουν τα ελληνόπαιδα να αντέξουν έναν αδυσώπητο ανταγωνισμό, που θα βρουν μπροστά τους στο άμεσο μέλλον. Εάν πράγματι πιστεύει σε αυτά που διακηρύσσει τότε είναι ανίκανη και επικίνδυνη να διαχειρίζεται το μέλλον της ελληνικής παιδείας. Εάν πάλι ο σκοπός της είναι, στο όνομα της συμμετοχής της χώρας στην ΟΝΕ, απλά να απορροφηθούν κάποια κοινοτικά κονδύλια και συγχρόνως να κερδίσει ψήφους με το "άνοιγμα" των Πανεπιστημίων, σε όσους θέλουν να εισέλθουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τότε είναι διπλά επικίνδυνη γιατί εμπαίζει το λαό και υποθηκεύει το μέλλον της χώρας.

***

Είναι λυπηρό, αλλά, όπως είχα γράψει και σε άλλα άρθρα μου στο "Ριζοσπάστη" στις 21/6/98 και 26/7/98, με το νόμο που αφορά στην υπηρεσιακή κατάσταση και το μισθολόγιο των πανεπιστημιακών επιταχύνθηκε η διαλυτική κατάσταση στα πανεπιστήμια και "εξαγοράστηκε" η σιωπή έως και συναίνεση για τα επερχόμενα μέτρα με αντάλλαγμα την καθιέρωση πλέον νόμιμα της απουσίας των καθηγητών από τα Πανεπιστήμια τις μισές μέρες της βδομάδας και την ενασχόλησή τους με κάθε είδους προσοδοφόρο επάγγελμα.

Ετσι, οι όποιες διαμαρτυρίες ακούγονται ή γράφονται είναι αποσπασματικές ή επικεντρώνονται σε ζητήματα αιχμής (μιας και η προσφιλής μέθοδος της κυβέρνησης είναι τα διάφορα "μέτρα" να έρχονται εν είδει σαλαμίου). Η πρόσφατη όμως ανακοίνωση ότι ιδρύονται 41 νέα τμήματα ΑΕΙ/ΤΕΙ με έναρξη μαθημάτων για τους πρωτοετείς φοιτητές, που πρόκειται να "επιτύχουν" από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά δεν είναι απλά εμπαιγμός, δεν είναι ότι προσβάλλει βάναυσα τη νοημοσύνη των ειδικών (ας μου επιτραπεί η έκφραση), ούτε ότι ενσπείρει φρούδες ελπίδες σε χιλιάδες οικογένειες ότι τα παιδιά τους θα αποκτήσουν πανεπιστημιακό δίπλωμα. Ναρκοθετεί όλο το οικοδόμημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που έχει απομείνει, υποβαθμίζει και συμπαρασύρει προς τα κάτω και τα υπόλοιπα τμήματα των πανεπιστημίων, εξαναγκάζει τα ΑΕΙ/ΤΕΙ να βρουν χρηματοδότηση είτε από τους φοιτητές είτε από χορηγούς, μεταφέρει τις ευθύνες για την εκ των προτέρων γνωστή αποτυχία του εγχειρήματος στις Συγκλήτους των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων που εισηγήθηκαν "ελαφρά τη καρδία" την εν λόγω ίδρυση.

Το ότι τη νέα χρονιά θα έρθουν φοιτητές, που δε θα έχουν καθηγητές, αίθουσες, εργαστήρια κλπ. έτσι που θα απογοητευτούν σύντομα, με τις τόσο γνωστές πια συνέπειες, όχι μόνο δεν τους ενδιαφέρει αλλά ίσως να το επιδιώκουν κιόλας.

***

Ισως μερικοί πουν "ας ξεκινήσουν τα τμήματα και σιγά σιγά θα τα καταφέρουμε όπως έχει γίνει στο παρελθόν". Ομως, τα πράγματα έχουν αλλάξει ριζικά. Τώρα ούτε μικρότερα εγχειρήματα προχωρούν πλέον. Να ένα παράδειγμα. Το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας μετονομάζεται σε τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών, ύστερα από πολλές συνεδριάσεις του Τμήματος, απόφαση της Συγκλήτου και του υπουργείου το 1995. Για το σκοπό αυτό ζητήθηκαν πέντε θέσεις ΔΕΠ και υλικοτεχνική υποδομή. Σήμερα, 1999, η χρηματοδότηση του Τμήματος κόπηκε (σε σχέση με πέρσι) κατά 50%, έχει δοθεί μία μόνο θέση ΔΕΠ, που ακόμα δεν έχει εκλεγεί κανείς, προφανώς στο πρόγραμμα σπουδών δεν έχουν ακόμα ενταχθεί τα απαραίτητα μαθήματα, οι φοιτητές που επέλεξαν αυτό το τμήμα για την Αεροναυπηγική έχουν τελείως απογοητευτεί κλπ. κλπ. Ισως για την ίδρυση αυτών των εικονικών (ουσιαστικά) τμημάτων να μην έχει δικαιοδοσία ο εισαγγελέας. Εχει όμως όχι μόνο δικαιοδοσία, αλλά και υποχρέωση, όλος ο λαός, το οργανωμένο λαϊκό κίνημα, οι φοιτητές, αλλά και όσοι από τους πανεπιστημιακούς δασκάλους σέβονται τον εαυτό τους, να αντιδράσουν έντονα, ουσιαστικά και μεθοδευμένα.

Δεν πρέπει να περάσει έτσι αυτή η κοροϊδία. Πριν είναι πολύ αργά.

Γιάννης ΜΙΣΙΡΛΗΣ,

Καθηγητής Πανεπιστημίου Πάτρας

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Οι μαθητές δε σκύβουν το κεφάλι

Κάλεσμα προς τον ελληνικό λαό και τη νεολαία, να στηρίξουν με όλες τους τις δυνάμεις τους αγώνες του μαθητικού κινήματος ενάντια στην εκπαιδευτική "μεταρρύθμιση", απευθύνει, με ανακοίνωσή του, το Νομαρχιακό Συμβούλιο Κέρκυρας της ΚΝΕ.Ταυτόχρονα, τους καλεί να καταδικάσουν τα κρούσματα αυταρχισμού, τρομοκρατίας, καθώς και τις αποβολές πρωτοπόρων μαθητών από τα σχολεία τους, επισημαίνοντας πως οι μαθητές, ανεξάρτητα με τις μεθόδους καταστολής που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για να δυσφημίσει και να συκοφαντήσει το μαθητικό κίνημα, δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να σκύψουν το κεφάλι και να εγκαταλείψουν τον αγώνα τους.

"Ο μεγάλος νικητής αυτού του αγώνα είναι οι μαθητές, που αποκαλύψανε το αντιδραστικό προσωπείο της κυβέρνησης και της πολιτικής της. Απάντησαν δυναμικά στις κατασταλτικές μεθόδους της κυβέρνησης, απομόνωσαν τις προσπάθειες διάσπασης και συκοφάντησης του αγώνα, τους καθοδηγητές αυτών των επεισοδίων, καθώς επίσης και τα στημένα επεισόδια που στήθηκαν από γνωστούς ασφαλίτικους μηχανισμούς για να δυσφημίσουν το μαθητικό κίνημα", τονίζεται στην ανακοίνωση.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ