ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 16 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΒΑΛΑΣ - ΘΑ ΣΟΥ
Ο αγώνας συνεχίζεται

Νέα 48ωρη απεργία από τους ναυτεργάτες, απορρίφθηκε η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων των πλοιοκτητών κατά της κινητοποίησης

Συνεχίζεται για άλλες 48 ώρες η απεργία των ναυτεργατών της πορθμειακής γραμμής Καβάλας- Θάσου, που επρόκειτο να λήξει στις 5 το πρωί σήμερα, με απόφαση της διοίκησης της Ενωσης Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ». Η απεργία συνεχίζεται με απόλυτη επιτυχία και καθολική συμμετοχή αλλά και μαζική περιφρούρηση και επαγρύπνηση από μέρους των απεργών.

Η ενότητα και η αποφασιστική στάση με την οποία αντιμετώπισαν οι απεργοί ναυτεργάτες τις προκλήσεις των πλοιοκτητών και τις προσπάθειές τους να σπάσουν την απεργία, είναι ένας από τους καθοριστικούς παράγοντες της μεγάλης επιτυχίας της και της αποτυχίας των προσπαθειών των εφοπλιστών να κινήσουν έστω και ένα πλοίο.

Στο μεταξύ εκδόθηκε χτες το πρωί η αναμενόμενη, με αγωνία από τους εμπλεκόμενους, ιδιαίτερα τους πλοιοκτήτες, απόφαση του δικαστηρίου της Καβάλας σχετικά με την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων των εφοπλιστών, με την οποία ζητούσαν να κηρυχτεί η απεργία παράνομη και καταχρηστική. Με την απόφασή του το δικαστήριο απέρριψε την αίτηση των πλοιοκτητών και αποφάνθηκε ότι η απεργία είναι νόμιμη!

Να σημειωθεί ότι είναι μια από τις ελάχιστες περιπτώσεις που δικαστήριο κηρύττει νόμιμη απεργία εργαζομένων σε έναν τόσο ευαίσθητο κλάδο, όπως αυτός της ακτοπλοΐας, που αποτελεί χώρο ελεγχόμενο από το πανίσχυρο και αδίστακτο εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Το γεγονός αυτό και μόνο είναι αρκετό για να δείξει πόσο μεγάλες και οφθαλμοφανείς είναι οι παρανομίες και παραβιάσεις της νομοθεσίας και των συλλογικών συμβάσεων από μέρους των πλοιοκτητών της γραμμής Καβάλας-Θάσου. Δείχνει ακόμα πόσο δίκιο έχει το Σωματείο ναυτικών της Θάσου που επιμένει να αγωνίζεται για το σεβασμό των συλλογικών συμβάσεων και την ικανοποίηση των άλλων νόμιμων αιτημάτων του.

Παράγοντες της Ενωσης Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ» και οι απεργοί ναυτεργάτες δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι την ικανοποίηση των αιτημάτων τους και τον τερματισμό της ασυδοσίας των εφοπλιστών.


ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ
Θα είναι βαριές οι συνέπειες

Αμεση αντίδραση ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και νησιωτών στο νέο πλαίσιο, που προωθεί η κυβέρνηση, «χλιαρή» η στάση της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ

Συνεργούς στο «έγκλημα» που ετοιμάζεται να διαπράξει σε βάρος των ελληνικών θαλασσών, της εθνικής άμυνας, των κυριαρχικών δικαιωμάτων και της ίδιας της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα αναζητεί τώρα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, ένα 24ωρο μετά την ανακοίνωση του νομοσχεδίου - έκτρωμα, που αλλάζει το θεσμικό πλαίσιο στην ακτοπλοΐα, ξεκινά κύκλο συναντήσεων με ναυτεργάτες, δημάρχους των νησιών και νησιωτικούς μαζικούς φορείς, ζητώντας από αυτούς με θράσος να συναινέσουν στην άνευ όρων παράδοση των ακτοπλοϊκών γραμμών στις ορέξεις του ντόπιου και πολυεθνικού εφοπλιστικού κεφαλαίου! Χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, αφού υποδέχτηκε στο γραφείο του εκπροσώπους της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας και έλαβε τα «εύσημά» τους για το νομοσχέδιο, «εγκαινίασε» το γύρο των συναντήσεών του με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Από την πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ εκφράστηκαν κάποιες χλιαρές αντιρρήσεις, ενώ δριμύ «κατηγορώ» εξαπέλυσαν οι εκπρόσωποι των ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Μάλιστα τα δύο σωματεία, αμέσως μετά τη συνάντηση, εξέδωσαν ανακοίνωση ενημερώνοντας τους ναυτεργάτες και συνολικά τους εργαζόμενους. Με την ανακοίνωση τα δύο σωματεία καλούν σε αγωνιστικό ξεσηκωμό το νησιωτικό πληθυσμό και όλους τους εργαζόμενους, στεριάς και θάλασσας, υπογραμμίζοντας ότι «οι συνέπειες θα είναι πολύ βαριές» αν περάσουν τα κυβερνητικά νομοθετήματα. «Θα υποβαθμιστεί παραπέρα η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, θα χτυπηθεί το δικαίωμα στη δουλιά και τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, θα γίνει ακόμα πιο επικίνδυνη η κατάσταση στον τομέα της προστασίας της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, θα αυξηθούν τα εισιτήρια των επιβατών και τα ναύλα των οχημάτων», τονίζεται στην ανακοίνωση και αναφέρεται «οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες χωρίζονται με κριτήριο το εφοπλιστικό κέρδος» σε γραμμές ελεύθερης δρομολόγησης, δηλαδή στις γραμμές «φιλέτο» και στις γραμμές «φτωχούς συγγενείς», όπου οι εφοπλιστές θα επιδοτούνται από το «χαράτσι» - επίναυλο που θα επιβληθεί στους επιβάτες.

«Δεκάδες νησιά - συνεχίζει η ανακοίνωση - βρίσκονται απέναντι στον πραγματικό εφιάλτη της αποκοπής από την ηπειρωτική Ελλάδα, της στέρησης του δικαιώματος της απρόσκοπτης, χειμώνα - καλοκαίρι, συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης. Ενας στρατηγικής σημασίας χώρος, που αφορά εκατομμύρια ανθρώπους, κυρίως λαϊκά στρώματα, που συνδέεται με την ασφάλεια της χώρας, την ανάπτυξη των νησιών παραδίνεται στο ντόπιο και εφοπλιστικό κεφάλαιο». Επισημαίνουν ότι «ο υπουργός επιχειρεί με χυδαίο τρόπο να παρουσιάσει τις αντιδραστικές αλλαγές στην ακτοπλοΐα ως "αίτημα" του νησιωτικού πληθυσμού». Χαρακτηρίζει το διαλυτικό νέο «θεσμικό πλαίσιο», ως «εθνική υπόθεση» και επιζητεί θρασύτατα τη συναίνεση του συνδικαλιστικού κινήματος «ποντάροντας στην αντιναυτεργατική τακτική της συμβιβασμένης πλειοψηφίας της ΠΝΟ που έχει τεράστιες ευθύνες».

Τα σωματεία χαρακτηρίζουν ως «πυροτεχνήματα» τα περί εφαρμογής της ελληνικής νομοθεσίας κάνοντας σαφές ότι η «εφαρμογή της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης θέτει εκτός μάχης την ελληνική νομοθεσία και αυτό δεν αφορά μόνο τον Κοινοτικό κανονισμό 3577/92 στον οποίο στηρίζεται η κατάργηση του καμποτάζ, αλλά και το ίδιο το σύνταγμα της χώρας μας όπως αποδεικνύεται από την αντιδραστική αλλαγή του άρθρου 28». Καλούν τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους των νησιών τα λαϊκά στρώματα της χώρας να καταδικάσουν μέσα από κάθε φορέα, με κάθε τρόπο το νομοσχέδιο και υπογραμμίζουν ότι η ακτοπλοΐα «δεν μπορεί να είναι τσιφλίκι μιας χούφτας εφοπλιστών. Χρειάζεται άλλη πολιτική και οργάνωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε φιλολαϊκή βάση, χρειάζεται η δημιουργία Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με κοινωνικο-εργατικό έλεγχο».

Φραγμός στις εφοπλιστικές ορέξεις

Σχετικά με το νέο θεσμικό πλαίσιο, ο πρόεδρος του Συλλόγου Νεολαίας Ικαρίας,Ηλίας Ρούσσος, δήλωσε: «Δεν περιμέναμε τίποτα το διαφορετικό, αφού το υπουργείο κάνει τη δουλιά του, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Επειδή όμως με το νομοσχέδιο αυτό τα πράγματα χειροτερεύουν, σε βάρος της ζωής μας, εμείς οι νησιώτες μαζί με τους ναυτεργάτες οφείλουμε να αντιδράσουμε δυναμικά. Συγκεκριμένα προγραμματίζουμε για τον επόμενο μήνα αγωνιστικές κινητοποιήσεις μαζί με ναυτεργατικά σωματεία, μαζικούς και κοινωνικούς φορείς των νησιών του Αιγαίου. Εμείς παλεύουμε για τη διατήρηση του καμποτάζ, για να μπει φραγμός στις ορέξεις των εφοπλιστών και των κυβερνητικών παραγόντων που τους στηρίζουν. Αγωνιζόμαστε για έναν Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών υπό κοινωνικό και εργατικό έλεγχο, καθώς μόνο έτσι θα εξασφαλιστεί η ασφαλής μεταφορά και η ανάπτυξη της νησιωτικής χώρας».

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λεσβιακών Σωματείων Αττικής,Παναγιώτης Μαυραντώνης, επισήμανε: «Απορρίπτουμε το νέο θεσμικό πλαίσιο που προετοιμάζεται. Σήμερα επιβεβαιώνεται ξανά ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να στηρίξει με νύχια και με δόντια τη διαλυτική πολιτική της ΕΕ στην ακτοπλοΐα. Πολιτική που θα οδηγήσει με μαθηματικό τρόπο σε επικίνδυνες καταστάσεις για την ανθρώπινη ασφάλεια, για τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και θα συντελέσει στην παραπέρα ερήμωση των ακριτικών μας νησιών. Θα στηρίξουμε όλες τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις που θα έρχονται σε αντίθεση με το νέο θεσμικό πλαίσιο, με απώτερο διεκδικητικό στόχο τη δημιουργία Εθνικού Δημόσιου Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών».


«ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ» ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Να εμποδιστεί η ιδιωτικοποίηση

Κάλεσμα προς όλους τους εργαζόμενους να αγωνιστούν ώστε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να παραμείνουν στο δημόσιο, και ταυτόχρονα να πάψουν να υποστηρίζουν τις παρατάξεις που μέχρι σήμερα με τη στάση τους στήριξαν την επιλογή ιδιωτικοποίησης των Ναυπηγείων, απευθύνει με ανακοίνωσή της η παράταξη «Εργοστασιακή Επιτροπή» των Ναυπηγείων.

Οπως σημειώνεται στην ανακοίνωση «μετά την κολοσσιαία εξαπάτηση των εργαζομένων από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και των εδώ υποστηρικτών της ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ με το περιβόητο 49 - 51% και τις αυταπάτες περί "μετόχων", ήρθε η ώρα για το δεύτερο μέρος του σχεδίου, την ολοκλήρωση της παράδοσης του Ναυπηγείου στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Βέβαια, με την ανάλογη προίκα των 16 δισ. επενδύσεων, των 1,5 τρισ. παραγγελιών του Δημοσίου».

Οσον αφορά το ρόλο που έπαιξαν οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, τις καταγγέλλει ότι «ξεγέλασαν και εξαπάτησαν τους εργαζόμενους». Απευθυνόμενη προς τους εργαζόμενους, η «Εργοστασιακή Επιτροπή» τονίζει ότι η μόνη βιώσιμη λύση για τους εργαζόμενους είναι: «Ναυπηγείο 100% στο Δημόσιο. Η δημιουργία του Δημόσιου Ενιαίου Φορέα είναι η λύση για την προοπτική και την ανάπτυξη του κλάδου, στα πλαίσια μιας οικονομίας προς όφελος του λαού. Η μόνη εγγύηση είναι η ενότητα και ο αγώνας μας. Ενωμένοι θα νικήσουμε!»

Να σημειωθεί ότι χτες πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση του Συνεταιρισμού, στην οποία οι εργαζόμενοι αναφέρθηκαν στις ευθύνες που έχει η ΠΑΣΚΕ για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, ενώ δήλωσαν και τη φανερή άρνησή τους για την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ