ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Δεκέμβρη 2021
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Εμειναν στο περιθώριο οι ανάγκες των εργαζομένων

Ανακοίνωση του ΠΜΣ για το Συνέδριο της ΠΟΘΑ

Τις σοβαρές ευθύνες της απερχόμενης διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος - Ακροάματος για το 24ο Συνέδριό της, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, αναδεικνύει με ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος.

Οπως καταγγέλλει, το Συνέδριο «χαρακτηρίστηκε από αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις της απερχόμενης διοίκησης για να κρατήσει τους συσχετισμούς, αφήνοντας στο περιθώριο τις ανάγκες των εργαζομένων.

Ενα συνέδριο που θα όφειλε να εκφράσει τον κλάδο των εργαζόμενων καλλιτεχνών, να αποτελέσει σταθμό στην οργάνωση και κλιμάκωση των αγώνων που χιλιάδες συνάδελφοι δώσαμε ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια. Αντ' αυτού η προηγούμενη διοίκηση της ομοσπονδίας οργάνωσε ένα συνέδριο fast track, που δεν μπορούσε να εκφράσει τους πάνω από 100 αντιπροσώπους. Μέχρι την τελευταία στιγμή η απερχόμενη διοίκηση δεν δέχτηκε τις προτάσεις για διήμερο συνέδριο, ώστε να γίνει ζωντανή συζήτηση και ανταλλαγή πείρας από όλους. Αντιθέτως, από την έναρξη κιόλας της διαδικασίας επιδόθηκε σε ένα ρεσιτάλ αντιδημοκρατικότητας και αυταρχισμού. Επί δύο ώρες δεν ενέκρινε τους 30 αντιπροσώπους του ΠΜΣ, διότι τους κατατέθηκε ένα χαρτί από το Πρωτοδικείο, λόγω Covid, δύο μέρες αργότερα!».

Με αυτόν τον τρόπο «εξασφάλισε τόσο την πλειοψηφία του προεδρείου όσο και την έγκριση των αντιπροσώπων της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών, αλλοιώνοντας με μεθοδεύσεις τον πραγματικό συσχετισμό των συνέδρων που ήθελαν να αποκλείσουν την ΕΕΣ. Αγνόησαν επιδεικτικά τις σοβαρές καταγγελίες για εμπλοκή του κρατικού και παρακρατικού μηχανισμού, που συγκεντρώνουν ήδη πάνω από 400 υπογραφές (ανάμεσά τους σημαντικοί καλλιτέχνες).

Τις καταγγελίες που έκανε το Σωματείο μας ευθαρσώς αποδέχτηκαν εκπρόσωποι της ΕΕΣ, καταγράφοντας στα πρακτικά με την τοποθέτησή τους πως ο νομικός τους σύμβουλος ήταν πρώην γενικός γραμματέας του ΥΠΠΟΑ και πως δεν βλέπουν πρόβλημα στο ότι ο εν λόγω άνθρωπος ήταν διοικητής της ΕΥΠ για 2 χρόνια».

Αναφέρεται ακόμα ότι και μετά από ενστάσεις αντιπροπώπων «το προεδρείο με καταχρηστικό και αυταρχικό τρόπο απαγόρευσε με το έτσι θέλω να τεθούν αυτές σε συζήτηση στο συνέδριο. Μάλιστα, ενώ οι αντιδράσεις επί της διαδικασίας ήταν έντονες, το προεδρείο έφτασε στο σημείο να "σφυρίξει τη λήξη" χωρίς να μπει κανένα ψήφισμα σε ψηφοφορία, κλείνοντας πραξικοπηματικά τα μικρόφωνα και τα φώτα».

«Τέτοια περιστατικά παρωδίας, ενός συνδικαλισμού μακριά από τις ανάγκες των εργαζομένων, πρέπει να μείνουν στο περιθώριο», σημειώνει χαρακτηριστικά και προσθέτει ότι ο ΠΜΣ το επόμενο διάστημα «πέρα από την παρέμβαση στο ΔΣ της ΠΟΘΑ θα επιδιώξει κοινό βηματισμό με όλα τα σωματεία των μουσικών και άλλα Σωματεία του κλάδου για την οργάνωση των διεκδικήσεων και του αγώνα μας».

Καλεί όλους τους μουσικούς να δώσουν μαζικά το «παρών» σήμερα, στις 6 μ.μ. στο Σύνταγμα, και σε δεκάδες άλλες πόλεις, για να διαδηλώσουν ενάντια στον αντιλαϊκό κρατικό προϋπολογισμό.


ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον...

«Μετά την αγάπη»

RÅN studio

«Μετά την αγάπη»
Οδεύοντας προς τη βδομάδα των Χριστουγέννων, διανύουμε μια σχετικά μέτρια κινηματογραφική βδομάδα, αφού όλα τα «δυνατά χαρτιά» έχουν ήδη παιχτεί κατά τη διάρκεια της σεζόν και αναμένουμε να δούμε στη διανομή τις ταινίες που είδαμε στα πρόσφατα κινηματογραφικά φεστιβάλ από το νέο έτος πια. Παρ' όλα αυτά ξεχωρίσαμε τρεις ταινίες από την ομολογουμένως φτωχή κινηματογραφική βδομάδα.

Μετά την Αγάπη / After Love / Αλίμ Καν / 2020

Μετά τον θάνατο του συζύγου της, Αχμέτ, η Μαίρη ανακαλύπτει το μεγάλο μυστικό του άντρα της στην άλλη άκρη του αγγλικού καναλιού, στο Καλαί της Γαλλίας... Το «Μετά την Αγάπη» είναι από τις ταινίες που ξεχωρίσαμε στο φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για την όμορφα δομημένη και συνάμα συγκινησιακά φορτισμένη ιστορία της και χαιρόμαστε που βρήκε τη διανομή της.

Ο Καν απεικονίζει τη βαθιά «άνευ όρων» αγάπη της Μαίρης προς τον Αχμέτ λιτά, αποφεύγοντας τις υπερβολές και το «πομπώδες» σενάριο. Χτίζει μια ηρωίδα που την ίδια στιγμή που «χάνεται» μέσα στο πένθος της και ανακαλύπτει την παράλληλη ζωή του άντρα της, προσπαθεί να καταλάβει τι ήταν εκείνο που τον έκανε να κρατήσει ένα τόσο μεγάλο μυστικό. Αν και νιώθει προδομένη, εντούτοις εντυπωσιακά συνεχίζει να αγαπά τον Αχμέτ με όλα τα μυστικά του.

«Αμνός»
«Αμνός»
Ο βουβός πόνος της κεντρικής ηρωίδας, εκείνος που δεν «επιτρέπεται» να εξωτερικευτεί, την οποία ερμηνεύει καταπληκτικά η Τζοάνα Σκάνλαν, είναι το μεγάλο ατού της ταινίας. Ο στόχος του Καν είναι να αναρωτηθεί κανείς πόσο καλά γνωρίζει ακόμα κι εκείνον που μοιράζεται τη ζωή του, ακόμα κι εκείνον που γνωρίζει από παιδί, και το καταφέρνει. Σκηνοθετικά, αν και δεν ξεχωρίζει ιδιαίτερα, έχει κάποια πλάνα σημειολογικά κλειδιά, που δίνουν ιδιαίτερη αξία στην πλοκή.

Ελπίδα / Hope / Μαρία Σοντάλ / 2020

Η Ανια και ο Τόμας έχουν μία μεγάλη οικογένεια, αλλά για αρκετά χρόνια οι δύο σύντροφοι ζούσαν ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλον, απορροφημένοι και οι δύο στις δημιουργικές καριέρες τους, σαν σε παράλληλους κόσμους. Οταν η Ανια μαθαίνει ότι έχει καρκίνο και ελάχιστους μήνες ζωής, τότε και οι δυο ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και τον σύντροφό τους από την αρχή...

Η Σοντάλ κάνει μια αυτοβιογραφική ταινία, ιδιαίτερα διεισδυτική, αφού ο θεατής μπαίνει στις σκέψεις του ανθρώπου που βρίσκεται στη θέση να «κλείσει» τις εκκρεμότητές του στη ζωή, να κάνει τον απολογισμό του, να αφήσει την παρακαταθήκη του στην οικογένεια και τους κοντινούς του ανθρώπους... Η Αντρεα Μπριν Χόβιγκ και ο Στέλαν Σκάρσγκαρντ είναι εξαιρετικοί... Τελειώνοντας η προβολή της ταινίας, δεν μπορέσαμε να μην αναρωτηθούμε εάν μια γυναίκα της εργατικής τάξης θα είχε την ίδια «δυνατότητα» να αναμετρηθεί έτσι με τη ζωή και τον θάνατο... Παρ' όλα αυτά, ο τρόπος προσέγγισης της Σοντάλ είναι ιδιαίτερα συγκινητικός και απελευθερωτικός.

Αμνός / Lamb / Βάλντιμαρ Γιοχάνσον / 2021

Ενα ζευγάρι κτηνοτρόφων που ζουν σε μια απομονωμένη φάρμα στη βόρεια Ισλανδία, αποφασίζουν να μεγαλώσουν σαν δικό τους παιδί ένα μυστηριώδες νεογέννητο αρνάκι που γεννιέται στο αγρόκτημά τους...

Ο σκηνοθέτης προσπάθησε να εντάξει ένα ακραία φαντασιακό στοιχείο, εμπνευσμένο από τους θρύλους της χώρας του, στην κατά τα λοιπά ρεαλιστική αφήγησή του, φτιάχνοντας τελικά ένα μεταφυσικό θρίλερ, αλλά με ενδιαφέρον κινηματογραφικό ύφος. Ο Γιοχάνσον ουσιαστικά λειτουργεί παραβολικά, για να μιλήσει για την παραβίαση των κανόνων της φύσης από τον άνθρωπο, αν και δεν λείπουν οι αναφορές στην απώλεια, στην αγάπη και την αποδοχή του διαφορετικού. Η φύση της Ισλανδίας είναι πρωταγωνίστρια στην καλή σκηνοθετική του ματιά, η φωτογραφία πολύ προσεγμένη και η Νούμι Ραπάς πολύ καλή στον πρωταγωνιστικό ρόλο.


Π. Α.


Ανοίγει αύριο η έκθεση του ΕΕΤΕ

Ανοιγει αύριο, Παρασκευή, η έκθεση του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας, «Προς Επισκευήν Ολομελείας - μια διαφορετική προσέγγιση της Ελληνικής Επανάστασης από τους εικαστικούς του σήμερα», η οποία θα λειτουργεί ταυτόχρονα σε δύο χώρους, στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» του δήμου Αθηναίων (Ηρακλειδών 66) στο Θησείο και στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός» (πλατεία Καρύτση 8).

Η έκθεση, στην οποία συμμετέχουν 115 εικαστικοί καλλιτέχνες με 148 έργα, περιλαμβάνει όλες τις σύγχρονες μορφές έκφρασης (ζωγραφική, γλυπτική, χαρακτική, video, φωτογραφία, εγκαταστάσεις κ.λπ.) και έχει στόχο την αποτύπωση της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας με άξονα την Επανάσταση.

Θα λειτουργεί έως τις 16 Γενάρη. Μέρες και ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Παρασκευή: 11.00 - 19.00. Σάββατο και Κυριακή: 10.00 - 15.00. Δευτέρα κλειστά.


Ερχεται «Το Ερωτευμένο Σύννεφο»

Το 2022 ανοίγει για την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με το μαγευτικό λυρικό παραμύθι «Το Ερωτευμένο Σύννεφο», βασισμένο στο ομώνυμο παραμύθι του Ναζίμ Χικμέτ, σε μουσική Σοφίας Καμαγιάννη, λιμπρέτο Ελένης Ζαφειρίου και πρωταγωνιστή την πολυβραβευμένη παιδική χορωδία Rosarte, σε καλλιτεχνική διεύθυνση Ρόζης Μαστροσάββα. Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Ελένη Ευθυμίου.

Θα πραγματοποιηθούν δέκα παραστάσεις στις 7, 8, 9, 13, 14, 15 και 16 Γενάρη.

Ανάμεσα στα άλλα έργα του, ο Ναζίμ Χικμέτ έγραψε και μικρές ιστορίες που πηγάζουν από την παράδοση της χώρας του. Αυτές έχουν τη μορφή διδακτικών παραμυθιών που απευθύνονται σε παιδιά κάθε ηλικίας. «Το ερωτευμένο σύννεφο» είναι μια απ' αυτές τις μικρές ιστορίες, που όμως είναι μεστή από μεγάλα διανοήματα, ανθρώπινες αξίες, υψηλές σκέψεις και υψηλά συναισθήματα.

Το «Ερωτευμένο Σύννεφο» είναι ένας ύμνος στις ανθρώπινες αξίες της ελευθερίας, της αλληλεγγύης, της φιλίας, της συλλογικής πάλης για κοινωνική δικαιοσύνη, της αγάπης για τη ζωή και της θυσίας από αγάπη στη ζωή. Κοντολογίς, ένας ύμνος στον άνθρωπο.

Στην παράσταση η χορωδία «Rosarte» θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, ως συγγραφέας - αφηγητής αλλά και με ενεργό συμμετοχή στη ροή του έργου, η οποία έχει ως εκφραστικό όχημα το ποιητικό και με λεπτές εκφάνσεις λιμπρέτο. Στο μουσικό ύφος, ο λυρισμός και η τρυφερότητα εναλλάσσονται με ρυθμικό δυναμισμό και όλα συνδυάζονται με μια σύγχρονη γλώσσα ηχοχρωμάτων.

Σύντομα θα ανακοινωθούν η προπώληση και οι ακριβείς ώρες των παραστάσεων.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ