ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Νοέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Μπαράζ κινητοποιήσεων στα νησιά

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε χτες η Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή, ενόψει του παννησιώτικου ξεσηκωμού στις 24 Νοέμβρη

Στιγμιότυπο από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου
Στιγμιότυπο από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου
Απεργία, στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, κλείσιμο καταστημάτων, σχολείων, υπηρεσιών, συλλαλητήρια και συγκεντρώσεις είναι οι μέχρι τώρα μορφές των αγωνιστικών κινητοποιήσεων που έχουν αποφασιστεί να γίνουν την ημέρα του παννησιώτικου ξεσηκωμού, την οποία έχει καθορίσει η Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή για τις 24 Νοέμβρη.

Η μέρα αυτή αποτελεί «σταθμό» στον αγώνα που έχουν ξεκινήσει οι νησιώτες για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων και όχι των εφοπλιστών. Χτες, η Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσε, αμέσως μετά τη συνεδρίασή της, ανακοίνωσε την παραπέρα κλιμάκωση του αγώνα, με συλλαλητήριο στον Πειραιά, των νησιωτών που κατοικούν στο Λεκανοπέδιο Αττικής και ναυτεργατών. Η ακριβής ημερομηνία του συλλαλητηρίου θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες, ενώ ο προγραμματισμός είναι να έχει γίνει μέχρι τις 15 Δεκέμβρη.

Η συνέντευξη Τύπου δόθηκε στην Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και εκ μέρους της Συντονιστικής παραβρέθηκαν από τη Χίο η Λίτσα Λύκου, πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ και ο Ιάκωβος Ζαννίκος, εκπρόσωπος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, από Λέσβο, ο Δημήτρης Σιαμέτης πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου, από Λήμνο ο Μανώλης Καραγιώργης, γραμματέας Σωματείου ΟΤΑ και μέλος της διοίκησης του ΝΤ της ΑΔΕΔΥ, από Κάλυμνο ο Θέμελης Μαΐλλης, μέλος της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου, ο οποίος αντιπροσώπευσε και την Κω, από Σάμο ο Αντώνης Δράκος, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου, από Ικαρία ο Νίκος Λαρδάς αντιδήμαρχος του δήμου Αγίου Κηρύκου και από την πλευρά των ναυτεργατικών Σωματείων που συμμετέχουν στη Συντονιστική, ο πρόεδρος της ναυτεργατικής Ενωσης «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» Γιάννης Μανουσογιαννάκης. Οσον αφορά τους νησιώτες αντιπροσώπευαν ταυτόχρονα και τις τοπικές Συντονιστικές Επιτροπές των νησιών τους.

Τα δραματικά στοιχεία που κατατέθηκαν από τους εκπροσώπους των νησιών αποτελούν χειροπιαστή απόδειξη για τη ραγδαία υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, ενώ ενόψει της χειμερινής περιόδου τα προβλήματα αναμένεται να χτυπήσουν «κόκκινο». Είναι χαρακτηριστικό ότι Τετάρτη και Παρασκευή ολόκληρος ο νομός της Σάμου δεν έχει καράβι, που να τον συνδέει με την ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ ο επιβάτης που θέλει να ταξιδέψει από Λήμνο για Πειραιά προκειμένου να φτάσει το Σάββατο, πρέπει να ξεκινήσει από την Πέμπτη! Στους Φούρνους υπάρχει συγκοινωνιακή σύνθεση μόνο από Πειραιά και αυτό μία φορά τη βδομάδα. Δηλαδή δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση για να επιστρέψει! Ομως και όταν εμφανιστεί καράβι, ο επιβάτης το σκέφτεται να ταξιδέψει λόγω των πανάκριβων εισιτηρίων. Ακριβώς 500 ευρώ θέλει μία τετραμελής οικογένεια να πάει και να επιστρέψει από τη Χίο, ενώ 85 ευρώ έφτασε το κρεβάτι από Κάλυμνο! Τα ακριβά ναύλα έχουν αλυσιδωτές επιπτώσεις στον τρόπο διαβίωσης των νησιών, καθώς οι τιμές μετακυλίονται στα είδη πρώτης ανάγκης. Επιπλέον αυτών είναι ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες εκτελούνται «με τα αδέλφια του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» που κρατάνε στο πόδι από 15 ως 18 ώρες τα πληρώματα, ενώ οι έλεγχοί τους είναι πλημμελείς και αναξιόπιστοι.

Οι εκπρόσωποι της Συντονιστικής, καταθέτοντας το διεκδικητικό τους πλαίσιο για φτηνές - με μείωση τουλάχιστον κατά 50% της τιμής του εισιτηρίου χωρίς αυτό να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό - απρόσκοπτες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, χειμώνα - καλοκαίρι με σύγχρονα πλοία και πληρώματα με δικαιώματα, καταδίκασαν τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης επισημαίνοντας ότι η εφαρμογή του από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μέσω του Ν. 2932, που συνεχίζει η σημερινή κυβέρνηση σηματοδότησε την επιδείνωση των ήδη οξυμένων προβλημάτων που αντιμετώπιζαν. Τόνισαν ότι δεν μπορεί οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που αποτελούν κοινωνικό αγαθό και αφορά την αμυντική θωράκιση της χώρας να συμβαδίσει με το κυνηγητό του κέρδους από τους εφοπλιστές, οι οποίοι κάθε χρόνο γι' αυτού ακριβώς του άθλιου τύπου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών χρυσοπληρώνονται από πάνω μέσω των επιδοτήσεων που φέτος αναμένεται να ξεπεράσουν τα 50 εκατ. ευρώ!

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Προσπάθειες αποπροσανατολισμού

Το μπόλικο και «ζεστό» χρήμα που ετοιμάζει για τις τσέπες των ακτοπλόων εφοπλιστών, μήπως και... φιλοτιμηθούν να δρομολογήσουν πλοία τους, αλλά και ο αποπροσανατολισμός των νησιωτών με σκοπό την ανακοπή του παννησιωτικού αγώνα, είναι όσα προκύπτουν από τις μέχρι τώρα συναντήσεις που έχει ξεκινήσει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης με δημάρχους, νομάρχες και άλλους νησιωτικούς φορείς. Ετσι, μετά τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Νομαρχίας Δωδεκανήσων, χτες το μεσημέρι σειρά είχαν δήμαρχοι, νομάρχης και έπαρχος των Κυκλάδων.

Από τη συνάντηση προέκυψε ότι το πρόβλημα της συγκοινωνιακής σύνδεσης των κυκλαδίτικων νησιών θα... αντιμετωπιστεί με την καθημερινή πρωινή δρομολόγηση του «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ» από Πειραιά για Σύρο, Τήνο, Μύκονο και για χρονικό διάστημα από 28 Νοέμβρη ως 9 Γενάρη! Βέβαια, εκτός των άλλων, πρόκειται για ταχύπλοο το οποίο το χειμώνα συνήθως είναι ακινητοποιημένο στο λιμάνι καθώς οι καιρικές συνθήκες δεν του επιτρέπουν να είναι εν πλω. Επίσης, τη δρομολόγηση ενός «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ» τρεις φορές τη βδομάδα (Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή) για Ιο, τη... διατήρηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαντορίνης με την Κρήτη και τη βελτίωση της συγκοινωνιακής σύνδεσης της Κύθνου με τον Πειραιά προσθέτοντας ένα ταχύπλοο από... τη νέα θερινή περίοδο!

Αμέσως μετά τη συνάντηση, με δηλώσεις του ο γενικός γραμματέας του ΥΕΝ Ι. Τζωάννος τόνισε ότι «καταβάλουμε προσπάθειες για μεσοπρόθεσμη αντιμετώπιση των προβλημάτων με τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου, αλλά και με την οικονομική ενίσχυση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών» κοινώς νέες επιδοτήσεις προς τους εφοπλιστές. Σχετικά με το πόσα θα βάλουν στα χρηματοκιβώτιά τους οι εφοπλιστές, επιπλέον στοιχείο δίνει και η δήλωση του περιφερειάρχη Κυκλάδων Χ. Κόκκινου ο οποίος αφού... αναγνώρισε «τις προσπάθειες της κυβέρνησης για την επίλυση των προβλημάτων στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες» ανέφερε ότι στα πλαίσια αυτών των προσπαθειών «εντάσσεται, όπως μας είπε ο υπουργός και η αύξηση κατά 11% του προϋπολογισμού του ΥΕΝ για την ενίσχυση της ναυτιλίας»! Σε αυτό να συμπληρωθεί ότι φέτος οι επιδοτήσεις προς τους ακτοπλόους εφοπλιστές αναμένεται να ξεπεράσουν τα 50 εκατ. ευρώ, ενώ, σύμφωνα με δέσμευση του υπουργού, στην 5ετία οι επιδοτήσεις αυτές, που αποτελούν χρήμα του ελληνικού εργαζόμενου λαού, υπολογίζεται να φτάσουν το εξωφρενικό ποσό των 300 εκατ. ευρώ!

Και αυτά όταν τα κέρδη που έχουν συσσωρεύσει οι εφοπλιστές είναι δυσθεώρητα. Σύμφωνα με χτεσινό δελτίο Τύπου των «Μινωικών Γραμμών» τα οικονομικά αποτελέσματα του τελευταίου 9μηνου της εταιρίας δείχνουν αύξηση κερδών κατά 350% από το αντίστοιχο περσινό διάστημα! Συγκεκριμένα τα καθαρά κέρδη της εταιρίας για το 9μηνο του 2004 είναι 16,2 εκατ. ευρώ από 3,6 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2003!

Περί καύσης

Τα επικίνδυνα σενάρια κατασκευής εργοστασίων καύσης των απορριμμάτων με τις αποδεδειγμένα τραγικές συνέπειες στη δημόσια υγεία και το περιβάλλον, έχουν αρχίσει να «πλασάρουν» και πάλι διάφοροι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης στην Αττική τώρα που ξαναφουντώνει το πρόβλημα με τη χωματερή των Ανω Λιοσίων. Ετσι δεν είναι τυχαίο, ότι σε δύο διαφορετικές συγκεντρώσεις σε Γραμματικό και Κερατέα, περιοχές και οι δύο που έχουν προκριθεί για τη δημιουργία Χώρων Υγειονομικής Ταφής, η πρόταση για εργοστάσια καύσης ακούστηκε και πάλι.

Στους γνωστούς υποστηρικτές όμως των εργοστασίων καύσης προστέθηκε από το περασμένο Σάββατο και ο Σ. Ιατρού, νομαρχιακός σύμβουλος του ΣΥΝ στην Ανατολική Αττική. Σε συγκέντρωση που διοργάνωσε η Κοινότητα Γραμματικού, ούτε λίγο ούτε πολύ κάλεσε τους κατοίκους να μην απορρίψουν και τις εναλλακτικές λύσεις των εργοστασίων καύσης και πυρόλυσης. Και δεν είναι τυχαίο ότι αναφέρθηκε σε αυτά για να αντιπαρατεθεί με τις γνωστές θέσεις της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας που κατέθεσε ο νομαρχιακός σύμβουλος της παράταξης Ιπποκράτης Κοκκινόπουλος και βρήκαν τη θερμή ανταπόκριση των κατοίκων.

Αναρωτιόμαστε βέβαια αν η λειτουργία των εργοστασίων της καρκινογόνας καύσης των απορριμμάτων είναι και η επίσημη θέση του... «οικολογικού» ΣΥΝ...



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ