ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 16 Οχτώβρη 2021 - Κυριακή 17 Οχτώβρη 2021
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Αποφασιστικότητα για συνέχιση του δίκαιου αγώνα

Μετά τη μαζική συμμετοχή στην 24ωρη απεργία της περασμένης Δευτέρας, οι εκπαιδευτικοί μέσα από Γενικές Συνελεύσεις οργανώνουν τα επόμενα βήματά τους

Σε έναν αγώνα για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, για την ισότιμη πρόσβαση όλων σε ένα σχολείο που θα μορφώνει και θα εξοπλίζει τους μαθητές για να βγουν στη ζωή με ψηλά το κεφάλι, με όρους που αρμόζουν στις δυνατότητες της εποχής, βρίσκονται αυτό το διάστημα οι εκπαιδευτικοί. Η κλιμάκωση του αυταρχισμού από πλευράς της κυβέρνησης, προκειμένου να ενταθούν η υποβάθμιση για τους πολλούς και η κατηγοριοποίηση στο σχολείο, βρήκε από την πλευρά των εκπαιδευτικών αγωνιστική απάντηση. Μια αγωνιστική απάντηση, μάλιστα, η οποία δεν έδειξε να κάμπτεται ούτε από την προσπάθεια ποινικοποίησης της απεργίας - αποχής από τις διαδικασίες «αξιολόγησης» της σχολικής μονάδας, με τις αλλεπάλληλες αγωγές της υπουργού Παιδείας και τις αποφάσεις των δικαστηρίων που - όπως επιδίωκε η κυβέρνηση - έβγαλαν τις απεργίες παράνομες.

Τα επόμενα βήματα των εκπαιδευτικών καθορίζονται αυτές τις μέρες, μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις και άλλες διεργασίες, μπροστά στη Γενική Συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ που προγραμματίστηκε για το Σάββατο 16 Οκτώβρη και την Ολομέλεια των προέδρων των Συλλόγων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στις 23 του μήνα. Ηδη εκφράζεται από εκπαιδευτικά σωματεία αποφασιστικότητα για συνέχιση του αγώνα με βάση την πείρα του συνδικαλιστικού κινήματος, που με συλλογική αγωνιστική δράση έχει καταφέρει να καταργήσει αντιδραστικούς νόμους και αποφάσεις, με δεδομένο το δίκαιο περιεχόμενο του αγώνα τους.

Η μαζική συμμετοχή στην 24ωρη απεργία της περασμένης Δευτέρας εξέφρασε την αγωνία και αγανάκτηση, τη διεκδίκηση να μη γίνει χειρότερο το σχολείο, να μην εξαρτάται από χορηγούς και την τσέπη των γονιών, να καλύπτει ολόπλευρα τις πραγματικές ανάγκες. Αυτά έγιναν μαζικές διαδηλώσεις σε κάθε μεγάλη πόλη, στα νησιά, με 100.000 απεργούς εκπαιδευτικούς, με χιλιάδες από αυτούς να συναντιούνται με τους μαθητές τους και με γονείς στους δρόμους, καταφέρνοντας αυτό που επιδίωξε να αποφύγει η κυβέρνηση το καλοκαίρι προωθώντας σχεδόν στα κρυφά το νομοσχέδιο που χτυπά την καρδιά του σχολείου. Καταφέρνοντας δηλαδή να ανοίξει πλατιά η συζήτηση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς, στους μαθητές, στους εργαζόμενους και τον λαό, για το περιεχόμενο του σχολείου, για όσα πραγματικά αξίζουν στα παιδιά, για τις ανάγκες που μένουν ανικανοποίητες, για τους όρους λειτουργίας, για τη χρόνια κρατική υποχρηματοδότηση που δημιουργεί συνθήκες, πέρα από αντιπαιδαγωγικές, επικίνδυνες για τα παιδιά, όπως αναδείχθηκε με τραγικό τρόπο από τις εικόνες των πλημμυρισμένων σχολείων.

Δύσκολα η κυβέρνηση θα πείσει ότι πασχίζει για την αναβάθμιση του σχολείου και για την προοπτική των παιδιών μετά τον μαζικό «κόφτη» της ΕΒΕ, τα κοντέινερ - νηπιαγωγεία, τις μαζικές συγχωνεύσεις, την υποβάθμιση του περιεχομένου του σχολείου, τα μέτρα που πέρασε μέσα στην πανδημία, κατά την οποία άφησε αθωράκιστα τα σχολεία και τις υπόλοιπες δομές Εκπαίδευσης. Η ίδια η πραγματικότητα έρχεται να απαντήσει για το περιεχόμενο της «αναβάθμισης» που διατείνεται πως φέρνει ώστε να κρύψει τις πραγματικές στοχεύσεις των αναδιαρθρώσεων, αλλά και για το πόσο εχθρική απέναντι στις πραγματικές σύγχρονες ανάγκες είναι η πολιτική της κυβέρνησης.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Συγχωνεύει τμήματα για να μην προσλάβει εκπαιδευτικούς!

Να μην κλείσει ούτε ένα τμήμα απαιτούν γονείς και εκπαιδευτικοί με κινητοποίηση τη Δευτέρα στο υπουργείο Παιδείας

Σε κινητοποίηση τη Δευτέρα 18 Οκτώβρη, στη 1.30 μ.μ., στο υπουργείο Παιδείας, προχωρούν εκπαιδευτικοί και γονείς, δίνοντας μια πρώτη μαζική απάντηση στις γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων στις οποίες προχωρά, έναν μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους. Εκατοντάδες τμήματα εξαφανίζονται στην Αττική, χιλιάδες σε όλη τη χώρα!

Με τις συμπτύξεις τμημάτων το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να καλύψει τα χιλιάδες κενά, χωρίς να προχωρήσει σε νέες μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών, καλώντας με προφορικές οδηγίες τις Διευθύνσεις να διαχειριστούν το πρόβλημα με το υπάρχον προσωπικό. Ετσι, επιλέγει να στοιβάξει τους μαθητές σε 27άρια και 28άρια τμήματα αδιαφορώντας πλήρως τόσο για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών όσο και για τις αυξημένες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μετά το πολύμηνο lockdown, που απαιτούν ολιγομελή τμήματα για πιο ουσιαστική εκπαιδευτική διαδικασία, για να μπορεί ο εκπαιδευτικός να σκύβει πάνω στις ανάγκες κάθε μαθητή του.

Στην κινητοποίηση της Δευτέρας καλούν Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ΕΛΜΕ, η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, καθώς και τοπικές Ενώσεις και Σύλλογοι Γονέων σχολείων όπου ήδη εφαρμόζεται η απαράδεκτη απόφαση του υπουργείου.

Στο επίκεντρο της κινητοποίησης θα βρεθούν τα αιτήματα:

  • Να μην κλείσει ούτε ένα τμήμα! Εγκριση όλων των τμημάτων με βάση τις ανάγκες των μαθητών.
  • Προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων. Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά.

Παραστάσεις διαμαρτυρίας, συλλογή υπογραφών και διαβήματα σε κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και δήμους έγιναν όλη την προηγούμενη βδομάδα σε όλη τη χώρα από συλλογικά όργανα γονιών και εκπαιδευτικών, που αναδεικνύουν την αδιαφορία του υπουργείου Παιδείας για την ασφάλεια και τη μόρφωση των παιδιών. Αναδεικνύουν την αναλγησία της κυβέρνησης που βαφτίζει «εξορθολογισμό» την απόφασή της να μην προσλαμβάνει όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά «κουκουλώνει» το πρόβλημα των κενών δημιουργώντας υπερμεγέθη τμήματα, κάτι που συνιστά αναχρονισμό εν έτει 2021!

Βαθιά αντιεκπαιδευτικό μέτρο

Πρόκειται για συνέχεια της πολιτικής που με θράσος νομοθέτησε πέρσι την αύξηση μαθητών ανά τμήμα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι συνέχεια του κυβερνητικού θράσους με το οποίο η υπουργός ισχυριζόταν ότι τάχα ο μέσος όρος των μαθητών ανά τμήμα είναι 17 και άρα δεν χρειάζεται αραίωση των μαθητών στις τάξεις λόγω πανδημίας... ή του αντίστοιχου θράσους που έδειξε φέτος αρνούμενη (!) ότι υπάρχουν κενά στα σχολεία και ισχυριζόμενη ότι αυτά οφείλονται στις άδειες των εκπαιδευτικών. Πρόκειται τελικά για μια πολιτική που βλέπει «μπακαλίστικα» τους μαθητές στα τμήματα, μόνο ως αριθμούς, αδιαφορώντας για τις τάξεις ελάχιστων τετραγωνικών, που δεν αερίζονται παρά από μικρούς φεγγίτες, άλλες που είναι σε υπόγεια ή σε κοντέινερ ή σε σεισμόπληκτα σχολεία. Θυσιάζει την ασφάλεια και τη μορφωτική διαδικασία στον βωμό του κόστους.

«Είναι τραγικό και βαθιά αντιεκπαιδευτικό εν μέσω σχολικής χρονιάς να κλείνουν και να συγχωνεύουν τμήματα, να μετακινούνται μαθητές, να απαξιώνεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτή είναι η αναβάθμιση για την οποία μιλάνε», σχολιάζει δηκτικά η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» την κυβερνητική τακτική και προσθέτει μεταξύ άλλων:

«Η σημερινή αλλά και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις θεωρούν την κάλυψη των κενών κόστος. Δεν ξεχνάμε τις Υπουργικές Αποφάσεις Φίλη του ΣΥΡΙΖΑ που σμπαράλιασαν κυριολεκτικά τη λειτουργία του Ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου και πετσόκοψαν χιλιάδες ώρες με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου. Λεφτά για το ΝΑΤΟ και τους εξοπλισμούς, που καμία σχέση δεν έχουν με τις ανάγκες της χώρας, υπάρχουν. Με επιλογή όλων των κυβερνήσεων (ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ) η χώρα μας είναι πρώτη σε δαπάνες για ΝΑΤΟικούς εξοπλισμούς. Αυτές είναι οι προτεραιότητές τους, στις οποίες δεν "χωρούν" οι ανάγκες των μαθητών για δασκάλους, σύγχρονες σχολικές εγκαταστάσεις, ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Γι' αυτά λεφτά δεν υπάρχουν! Ετσι εννοούν η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ την αναβάθμιση της Εκπαίδευσης!».

«Κόβουν» δεκάδες τμήματα στον δήμο Αθήνας

Το σχέδιο της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας για το σαρωτικό κύμα συγχωνεύσεων καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η «Λαϊκή Συσπείρωση» Αθήνας, απαιτώντας και από τη δημοτική αρχή να πάρει θέση.

«Στον δήμο της Αθήνας, μόνο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σχεδιάζουν να προχωρήσουν μέσα στον Οκτώβρη σε συγχωνεύσεις τμημάτων σε 46 Γυμνάσια και Λύκεια, κόβοντας 63 τμήματα από όσα έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν.

Αντίστοιχη προσπάθεια έγινε και πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όμως σε πολλές περιπτώσεις αποτράπηκε (όπως για παράδειγμα στο 39ο Λύκειο) από την κινητοποίηση εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών.

Το συγκεκριμένο σχέδιο αποτελεί πρόκληση. Θέλουν να στοιβάζουν τα παιδιά σε 27άρια και 28άρια τμήματα (...)

Το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας δεν μπορεί να σφυρίζει αδιάφορα. Οφείλει να πάρει καθαρή θέση και να μεγαλώσει την πίεση προς την κυβέρνηση ώστε: Να μην κλείσει ούτε ένα τμήμα! (...)

Η δημοτική αρχή να αναλάβει τις πολύ σοβαρές ευθύνες που έχει, για να εξασφαλιστούν εδώ και τώρα κατάλληλες αίθουσες για να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις.

Καλούμε όλους τους γονείς και τους μαθητές, μαζί με τους εκπαιδευτικούς - οι αγώνες και η απεργία των οποίων έχουν στριμώξει την κυβέρνηση - να εμποδίσουν με τις κινητοποιήσεις τους αυτόν τον άθλιο σχεδιασμό».

ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Κάλεσμα για πανελλαδική Μέρα Δράσης στις 21 Οκτώβρη

Με σύνθημα «Πανεπιστήμια ανοιχτά και ασφαλή - Δωρεάν σπουδές - Πτυχία με αξία», η Εκτελεστική Γραμματεία του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών απευθύνει κάλεσμα σε όλους τους φοιτητές, τους Φοιτητικούς Συλλόγους, τους εκλεγμένους στα Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων, για διοργάνωση πανελλαδικής Μέρας Δράσης την Πέμπτη 21 Οκτώβρη.

«Το άνοιγμα των σχολών μάς βρίσκει αντιμέτωπους με παλιά και νέα προβλήματα από την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Η προσπάθεια χιλιάδων φοιτητών να σπουδάσουμε ολοκληρωμένα "πνίγεται" με την πρώτη βροχή, στις εικόνες των πλημμυρισμένων πανεπιστημίων, "σκοντάφτει" πάνω στα μεγάλα μορφωτικά κενά της πανδημίας, τις τεράστιες ελλείψεις καθηγητών και υποδομών, το μεγάλο κόστος σπουδών για σίτιση, στέγαση και αναλώσιμα», αναφέρει το ΜΑΣ στο κάλεσμά του, τονίζοντας:

«Οι φοιτητές δεν συμβιβαζόμαστε με αυτή την κατάσταση!

Ο κάθε Σύλλογος να οργανώσει τις δικές του πρωτοβουλίες και δράσεις διεκδίκησης!

Το κάθε έτος να φτιάξει τη δική του επιτροπή, ο κάθε φοιτητής να πάρει θέση στον αγώνα για:

  • Πανεπιστήμια ανοιχτά και ασφαλή με όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας.
  • Δωρεάν σπουδές με αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των αναγκών μας.
  • Πτυχία με αξία και δουλειά με δικαιώματα στο αντικείμενο που σπουδάζουμε».


Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ