Να εκδοθούν οι σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις ώστε να πάρουν το επίδομα ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας οι εργαζόμενοι των τριών κρατικών θεάτρων που το δικαιούνται, ζητά το ΚΚΕ με Ερώτησή του στη Βουλή προς τους υπουργούς Εργασίας, Πολιτισμού και Οικονομικών.
Οπως εξηγείται στην Ερώτηση, οι εργαζόμενοι των τριών κρατικών θεάτρων (Εθνική Λυρική Σκηνή, Εθνικό Θέατρο, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος) απώλεσαν το δικαίωμα να λαμβάνουν το επίδομα ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας, περιμένοντας, βάσει νόμου του 2011, να εκδοθεί η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, όπου θα καθορίζονταν οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησής του. Από τότε μέχρι τώρα ακολουθούν σειρά από υποσχέσεις από τα σχετικά υπουργεία ότι θα επανεξετάσουν το θέμα, περιμένοντας τις αποφάσεις των διαφόρων επιτροπών για τις ειδικότητες που το δικαιούνται.
«Εχουν περάσει κοντά 9 χρόνια και οι υποσχέσεις παραμένουν. Η αδικία που εξακολουθούν να υφίστανται οι εργαζόμενοι των σχετικών ειδικοτήτων από τα τρία κρατικά θέατρα επιβεβαιώνει ότι οι κυβερνήσεις διαχρονικά έχουν ένα και μοναδικό στόχο: Τη μη απόδοση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας με την οριζόντια κατάργησή του στις ειδικότητες που το δικαιούνται, για να εξοικονομήσουν χρήματα από τους ήδη πετσοκομμένους προϋπολογισμούς των τριών κρατικών θεάτρων και γενικότερα από τους οργανισμούς που υπάγονται στη γενική κυβέρνηση», σημειώνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, Χρήστος Κατσώτης, Μαρία Κομνηνάκα και Μανώλης Συντυχάκης, που υπογράφουν την Ερώτηση και ζητούν από τους υπουργούς να απαντήσουν:
Στην περιοχή της δηλιακής νεκρόπολης έγιναν καθαρισμοί στον αγρό με τη μεγάλη σαρκοφάγο της ρωμαίας Τερτίας Ωραρίας και τον ευμεγέθη λέοντα της Ρήνειας, με στόχο την τεκμηρίωση των πολυάριθμων ορατών ταφικών κατασκευών και των πολυπληθών μαρμάρινων αρχιτεκτονικών μελών, βωμών, σαρκοφάγων κ.λπ. Βορειότερα, καθαρίστηκε και αποτυπώθηκε το, ήδη ανεσκαμμένο, μεγάλο υπόγειο ταφικό οικοδόμημα με θήκες (columbarium), καθώς και κατάλοιπα θολωτής επίστεψης τάφου που παρουσιάζει μεγάλες ομοιότητες με τη μονόπτερη θόλο της αγοράς των Κομπεταλιαστών της Δήλου.
Στο πλαίσιο της επιφανειακής έρευνας, εντοπίστηκαν και τεκμηριώθηκαν ερείπια που ανήκουν σε αρχαίες αγροικίες που ανήκαν στο ιερό του Δηλίου Απόλλωνα καθώς και άγνωστος αρχαίος δρόμος.
Παράλληλα, ξεκίνησε η ανασκαφική διερεύνηση στο Χωμασοβούνι, μια σημαντική θέση στο όριο της δηλιακής νεκρόπολης, με ορατά εντυπωσιακά μαρμάρινα αρχιτεκτονικά μέλη και θεμέλιο κατασκευής, σε άμεση οπτική επαφή με τη Δήλο. Πρόκειται πιθανώς για τη θέση του σημαντικού δηλιακού ιερού, του Αρτεμισίου εν νήσω. Ανηφορική πρόσβαση - σύμφωνα με τους απολογισμούς των ιεροποιών της Δήλου - οδηγούσε στο ιερό, το οποίο περιελάμβανε, εκτός από τον ναό, βωμό, εστιατόριο και οίκους. Εγιναν καθαρισμός, ορθοφωτογράφηση και τοπογραφική και σχεδιαστική αποτύπωση των αρχιτεκτονικών καταλοίπων, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκαν αποψίλωση και εντατική επιφανειακή έρευνα σε όλο τον λόφο. Κοντά στην κορυφή, εκεί που πιθανολογείται η θέση του ναού, αποκαλύφθηκε τμήμα θεμελίου, πιθανώς μεγάλου βωμού. Από την ίδια θέση περισυνελέγησαν αξιόλογα θραύσματα γλυπτών, κυρίως τμήματα από αγάλματα πτηνών, που μεταφέρθηκαν στη Δήλο.
Στο πλαίσιο της ίδιας έρευνας εντάχθηκε και η εκπόνηση γεωλογικού χάρτη του νησιού, με στόχο, εκτός των άλλων, και τον εντοπισμό θέσεων λατόμησης. Η έρευνα έδωσε πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα σε σχέση με την προέλευση του δομικού υλικού των κτιρίων όχι μόνον της Ρήνειας αλλά και της Δήλου, όπως π.χ. των θεμελίων του ναού του Απόλλωνα.
Σημαντική πτυχή της έρευνας είναι η τεκμηρίωση και όλων των καταλοίπων βυζαντινών, μεταβυζαντινών και νεότερων χρόνων (αγροικίες, «λάκκες», ξερολιθιές, ξωκλήσια κ.λπ.). Ανάμεσά τους επίκαιρα σήμερα είναι τα ερείπια του δημόσιου λοιμοκαθαρτηρίου της Δήλου (Ρηνείας) στην παραλία με το εύγλωττο τοπωνύμιο Καραντίνα ή Λαζαρέτο. Εκεί παρέμεναν σε κάθαρσιν (προληπτική ή πραγματική, υποχρεωτική καραντίνα 5 - 40 ημερών) από τα μέσα του 19ου έως τις αρχές του 20ού αι., βάσει διαδοχικών νομοθετικών ρυθμίσεων, μολυσμένα και μη πλοία που κατέπλεαν από λιμάνια της Μεσογείου με προορισμό ελληνικά λιμάνια σε περιόδους έξαρσης επιδημιών χολέρας και πανώλης.
Οπως λένε οι ίδιοι οι καλλιτέχνες για τη νέα τους αυτή δουλειά: «Τα παλιά χρόνια, στις αρχές του καλοκαιριού, οι άνθρωποι της υπαίθρου άφηναν τα χωριά τους, έπαιρναν τα νοικοκυριά τους στην πλάτη και μετέφεραν ολόκληρη την οικογένειά τους στους αγρούς. Εκεί, κάθε μέλος, από το μικρότερο ως το μεγαλύτερο, αναλάμβανε έναν νέο ρόλο προκειμένου να εξασφαλιστεί η σοδειά που θα τους ζούσε όλο τον υπόλοιπο χρόνο. Ολόκληρη η ζωή τους - με τις χαρές και τις λύπες της - ξεριζωνόταν προσωρινά, μετουσιωνόταν σε κάτι διαφορετικό, έβρισκε νέες ισορροπίες και μέσα από σκληρή δουλειά (μα κι ελπίδα για το μέλλον) συνεχιζόταν η επιβίωση. Κάτι τέτοιο είναι για μας αυτός ο νέος κύκλος τραγουδιών, τέσσερα χρόνια μετά τη Βαβέλ (αρκετή και γόνιμη αγρανάπαυση), σε συνθήκες πρωτόγνωρες για όλους μας, σκάψαμε το χωράφι μας και σας παρουσιάζουμε τους καρπούς της νέας μας σοδειάς, με την ευχή να βοηθήσουν να φωτίσει έστω και λίγο αυτός ο αλλόκοτος χειμώνας».
Αναγνωρίσιμα μουσικά και στιχουργικά ακούσματα, με τη χαρακτηριστική ταυτότητα της καταξιωμένης καλλιτεχνικής τριάδας, τα δέκα τραγούδια του δίσκου αποτελούν μια ώριμη δουλειά που αποπνέει αισιοδοξία.
Να σημειωθεί ότι τα τραγούδια συνοδεύονται από δέκα αντίστοιχα, εξαίρετα κινηματογραφικά video clip.
Νατάσσα, Θέμης και Γεράσιμος σχεδιάζουν να παρουσιάσουν τα τραγούδια του νέου άλμπουμ σε ομότιτλη παράσταση τον χειμώνα 2020 - '21.
Για πληροφορίες σχετικά με τα μαθήματα καθώς και τις μέρες και ώρες πραγματοποίησής τους, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν καθημερινά με τη γραμματεία του εικαστικού, από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι, στο τηλέφωνο 2610-620-724.