ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Οχτώβρη 2014
Σελ. /24
ΔΙΕΘΝΗ
ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Μακριά από τις λαϊκές ανάγκες το τεχνικό πρόγραμμα

Ενα τεχνικό πρόγραμμα εχθρικό για τις λαϊκές ανάγκες, ενέκρινε η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά και μέσα από τα τεχνικά έργα για το 2015 την αντιλαϊκή πολιτική της. Το Τεχνικό Πρόγραμμα είναι ύψους 24.677.769.95 ευρώ. Το 98,7% (!) της αξίας των έργων, 24.358.000 ευρώ θα καταλήξουν στις τσέπες των εργολάβων και μόνο το 1,3% των έργων αξίας 320.000 ευρώ θα γίνουν με αυτεπιστασία από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου.

Οι σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κατήγγειλαν το ταξικό του περιεχόμενο και τόνισαν ότι στέκεται μακριά από τις ανάγκες και τα λαϊκά προβλήματα, μακριά από την παραμικρή ανακούφιση του λαού ο οποίος στενάζει από τις συνέπειες της καπιταλιστικής κρίσης.

Οι άλλες δυνάμεις επέλεξαν την επιδερμική και αποσπασματική κριτική χωρίς να αντιπαρατεθούν στη στρατηγική της διοίκησης Μπουτάρη με την οποία συμφωνούν, αφού κι αυτοί νοιάζονται για την καπιταλιστική ανάπτυξη άσχετα με τη συνταγή διαχείρισης που προτείνουν και πάντως μέσα στο πλαίσιο της ευρωενωσιακής αντιλαϊκής πολιτικής. Ετσι, η παράταξη της ΝΔ κατηγόρησε τη διοίκηση Μπουτάρη για προχειρότητα και ασάφεια του Τ. Π., και στη συνέχεια ψήφισε λευκό επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική της σύμπλευση και συμφωνώντας με τις προτεραιότητες Μπουτάρη. Λευκό ψήφισε και η εκπρόσωπος των Οικολόγων, που μίλησε για «συμμετοχικό προϋπολογισμό», αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι αποτελεί συμπληρωματική δύναμη της παράταξης Μπουτάρη.

Η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο δεν εναντιώθηκε στη φιλοσοφία του Τ. Π., όχι μόνο δεν ανέδειξε την αντιλαϊκή ταξική του ουσία, αλλά με δευτερεύουσες παρατηρήσεις αποδέχτηκε ουσιαστικά τη στρατηγική του στόχευση, ασκώντας κριτική στον Μπουτάρη γιατί τους 8 αντιδημάρχους τους έκανε 5(!).

Οσο για τους εκπροσώπους της ναζιστικής Χρυσής Αυγής, αυτοί απουσίασαν από τη συζήτηση του Τ. Π., δείχνοντας έτσι πόσο τους νοιάζουν τα λαϊκά προβλήματα.

Προτεραιότητες του τεχνικού προγράμματος

Πετώντας τη μάσκα του «ανεξάρτητου», ο Γ. Μπουτάρης αποκαλύπτει ότι συμμορφώνεται πλήρως με την κυβερνητική πολιτική, αφού, όπως αναφέρεται στην εισήγηση του Τ. Π., «...έλαβε υπόψη την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του δήμου και τους περιορισμούς που έχουν τεθεί ως προς τα έξοδα και τις δαπάνες». Αποδέχεται δηλαδή την τεράστια περικοπή των πόρων (πάνω από 60%) που έγινε από τις κυβερνήσεις προς τους δήμους, κάτι που αποτυπώνεται πλήρως στο Τ. Π. του 2015 (30% κρατική χρηματοδότηση, 40% ΕΣΠΑ και 30% από τέλη των δημοτών).

Μεγάλος όγκος χρηματοδότησης αφορά έργα στο ιστορικό κέντρο της πόλης προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο στόχος της τουριστικής καπιταλιστικής ανάπτυξης που θα φουσκώσει ακόμα περισσότερο τα κέρδη του τουριστικού κεφαλαίου.

Π.χ., πάνω από 4 εκ. ευρώ προορίζονται για 4 μόνο έργα τουριστικής αξιοποίησης του ιστορικού κέντρου. Την ίδια ώρα, για τη συντήρηση και βελτίωση των 300 και πλέον σχολικών μονάδων της πόλης δίνονται περίπου 2 εκ. ευρώ, που σε καμία περίπτωση δεν επαρκούν για τις ανάγκες των σχολείων.

Επίσης, δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για την ανέγερση ούτε ενός δημοτικού παιδικού σταθμού, ούτε ενός σχολείου, για την απόδοση ούτε ενός ελεύθερου χώρου στα λαϊκά στρώματα που ασφυκτιούν. Δεν υπάρχει ούτε ένα έργο αντιπλημμυρικής προστασίας και αντισεισμικής θωράκισης.

ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΤΡΩΝ - ΠΥΡΓΟΥ
Νότια χάραξη σε όφελος των κατασκευαστών

Αιτία πολέμου αποτελεί για το δήμο Πάτρας η λεγόμενη νότια χάραξη της Εθνικής Οδού Πατρών - Πύργου, καθώς καταστρέφει την οικιστική δομή σε όφελος των κατασκευαστών. Το θέμα συζητήθηκε χτες στη διάρκεια του δημοτικού συμβουλίου, οπότε και ο δήμαρχος Κ. Πελετίδης κατέθεσε ψήφισμα με την πρόταση της δημοτικής αρχής για νέα νότια χάραξη, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των διοδίων σε όλο το εθνικό δίκτυο.

Το ψήφισμα που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία έχει ως εξής: «Η Ολυμπία Οδός εντάσσεται στους σχεδιασμούς για Ενιαία Διευρωπαϊκά Δίκτυα, Ευρωπαϊκή Αγορά, κόμβους μεταφορών. Είναι προφανές ότι η προτεραιότητα δεν είναι η εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, αλλά η κερδοφορία των μονοπωλίων και η γρήγορη μεταφορά των εμπορευμάτων. Η λεγόμενη "Νότια Χάραξη" της Εθνικής Οδού Πατρών - Πύργου αναφέρεται στην περιοχή από το Μιντιλόγλι μέχρι πέραν της Κάτω Αχαγιάς.

Η σύμβαση παραχώρησης είναι προς όφελος της κοινοπραξίας κατασκευαστών (Vinci, Hochtief, J&P ΑΒΑΞ, Ακτωρας, ΤΕΡΝΑ). Η χάραξη διευκολύνει τη μείωση του κατασκευαστικού κόστους, αδιαφορώντας για τις οικιστικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Σταθερός σχεδιασμός είναι η πρακτική της ύπαρξης διοδίων, όπως έχει γίνει σε πάμπολλες περιπτώσεις, δηλαδή η οικονομική αφαίμαξη του λαού μας.

Οι εξελίξεις με την Ολυμπία Οδό επιβεβαιώνουν τη δική μας εκτίμηση για τις στοχεύσεις του έργου. Γίνεται σύντμηση στα έργα που αφορούν την Πάτρα (π.χ., αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Αθήνα), ενώ η επικαιροποίηση προβλέπει ακόμα μεγαλύτερη χρηματοδότηση. Επίσης, υπάρχουν νέες προκηρύξεις που παραχωρούν τμήματα της οδού (όπως Πάτρα - Πύργο, Πύργο - Τσακώνα).

Για μας, αποτελεί αιτία πολέμου η χάραξη, γιατί καταστρέφει την οικιστική δομή, συνδέεται με τη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Διακοφτό, όπου υψώθηκαν τείχη τεσσάρων μέτρων και έκοψαν τον οικισμό στη μέση. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Διεκδικούμε νέα Νότια Χάραξη, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των διοδίων σε όλο το εθνικό δίκτυο.

Οι παραπάνω εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι γίνονται έργα πανάκριβα για το λαό και ότι χρειάζεται άλλος δρόμος ανάπτυξης, που ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη».

ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΑΣ
Νέες θέσεις σε παιδικούς σταθμούς

Συνεχίζει τον αγώνα που ξεκίνησε ο δήμος Πάτρας ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες της πόλης σε προσχολική αγωγή. Ετσι, μετά από την απόφαση να καταργηθούν τα τροφεία για τις οικογένειες που έχουν καθαρό εισόδημα μέχρι 25.000 ευρώ, η δημοτική αρχή ανακοίνωσε τη δημιουργία ακόμη πέντε τμημάτων σε δύο παιδικούς σταθμούς του δήμου και την κάλυψη 36 νέων θέσεων. Θυμίζουμε ότι το πρόβλημα της κάλυψης των αναγκών στην προσχολική αγωγή στην Πάτρα είναι οξυμένο, αφού από τις περίπου 2.000 αιτήσεις που έγιναν είχαν ικανοποιηθεί 1.063. Η δημοτική αρχή προσπαθεί να λύσει όσα προβλήματα υπήρχαν σε επίπεδο υποδομών, ώστε να φιλοξενηθούν άλλα 120 παιδιά, χωρίς αυτό, όπως έχει επισημάνει, να συνιστά λύση στο πρόβλημα. Για το λόγο αυτό, η δημοτική αρχή έχει δεσμευτεί «να συνεχίσουμε να απαιτούμε από την κυβέρνηση να δώσει τώρα έκτακτη κρατική επιχορήγηση για να αντιμετωπιστεί η σημερινή κατάσταση και να καλυφθούν όλες οι ανάγκες».

ΜΙΚΡΕΣ - ΜΙΚΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Σοβαρό τροχαίο δυστύχημα με δύο νεκρούς σημειώθηκε λίγο μετά τις 10 χτες το πρωί στην οδό Πέτρου Ράλλη, στο ρεύμα προς Κηφισό. Αυτοκίνητο έπεσε σε στάση λεωφορείου με αποτέλεσμα επιτόπου να σκοτωθούν ένας αστυνομικός και μια γυναίκα. Βαρύτατα τραυματισμένη ήταν επίσης μία γυναίκα, η οποία - όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία - έχασε τα δύο της πόδια, και ελαφρύτερα τραυματισμένοι ήταν ο οδηγός του μοιραίου αυτοκινήτου και ένας ακόμα αλλοδαπός, αιγυπτιακής υπηκοότητας, οι οποίοι νοσηλεύονται εκτός κινδύνου.

Σε άλλο τροχαίο, το βράδυ της Τρίτης, σκοτώθηκε 32χρονος αστυνομικός την ώρα που έκανε έλεγχο σε αυτοκίνητο. Συνέβη στον Κηφισό, στο ύψος του ΙΚΕΑ, στο ρεύμα προς Λαμία, όπου ο αστυνομικός παρασύρθηκε από δύο διερχόμενα ΙΧ αυτοκίνητα. Οι οδηγοί των οχημάτων συνελήφθησαν.

Επανεξετάζεται ο θάνατος δύο ρακοσυλλεκτών, τον περασμένο Ιούλη, μετά την αποκάλυψη ότι μέλη συμμορίας πλαστογράφων επιχείρησαν να αποσπάσουν μεγάλο χρηματικό ποσό από τον τραπεζικό λογαριασμό των θανόντων. Οι αρχές δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να πρόκειται για εταιρεία δολοφόνων. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, τα δύο αδέλφια ήταν ρακοσυλλέκτες, αλλά προέρχονταν από πολύ πλούσια οικογένεια που διατηρούσε εμπορικά καταστήματα και άλλα ακίνητα. Είχαν εισοδήματα από ενοίκια που εισέπρατταν, αλλά παρ' όλα αυτά - πιθανότατα από ιδιορρυθμία - ζούσαν ως ρακοσυλλέκτες κάτω από άθλιες συνθήκες συγκεντρώνοντας στο σπίτι τους διάφορα αντικείμενα που μάζευαν. Μετά τις νέες αποκαλύψεις ο φάκελος του θανάτου των δύο αδελφών παραμένει ανοιχτός.

Ανακάλυψαν τον τζαμπατζή στο πρόσωπο μιας 80χρονης

Τη Δευτέρα 13 Οκτώβρη μια 80χρονη γυναίκα (τα στοιχεία της είναι στη διάθεση της εφημερίδας) μπήκε στο λεωφορείο στη γραμμή από Τζιτζιφιές για πλατεία Δαβάκη για να πάει να πάρει ό,τι της είχε μείνει από την πενιχρή σύνταξή της. Δεν πρόλαβε να βρει μια θέση να καθίσει, να σταθεροποιηθεί κάπου για ν' ακυρώσει το εισιτήριο και την «αρπάζει» ο ελεγκτής. Η 80χρονη του δείχνει το εισιτήριο και του ζητάει να το ακυρώσει αυτός, που μπορεί και στέκεται όρθιος. Αυτός ανένδοτος, της έβαλε πρόστιμο 31 ευρώ, λέγοντάς της ότι αν το καταβάλει άμεσα θα δώσει 22 ευρώ. Αν δεν το πληρώσει πάει στην εφορία και τότε θα το πληρώσει στο 60πλάσιο! Η γυναίκα δεν είχε χρήματα μαζί της και του εξήγησε ότι πάει στο Ταχυδρομείο να πάρει το υπόλοιπο της σύνταξης, για να περάσει μέχρι να πάρει την επόμενη. Μάταια, όμως, ο «νόμος και η τάξη» πρέπει να τηρηθούν και το πρόστιμο κόβεται. Η 80χρονη αναγκάζεται με την ψυχή στο στόμα να πάει να πάρει το υπόλοιπο της σύνταξής της, τα 40 ευρώ, για να καταβάλει επιτόπου τα 22 ευρώ για το πρόστιμο... Ο ελεγκτής - κεφαλοκυνηγός θα πάρει το μπόνους, η εταιρεία των λεωφορείων θα ανακοινώσει πάταξη των τζαμπατζήδων και η γιαγιά θα τη βγάλει με 18 ευρώ μέχρι το τέλος του μήνα.

Πού το πάνε, αλήθεια; Το κυνήγι μαγισσών συνεχίζεται ανάγοντας σε κύριο ζήτημα την εισιτηριοδιαφυγή και μάλιστα όταν η ανεργία, η μεγάλη μείωση των μισθών και των συντάξεων, η φοροληστεία χτυπάνε κόκκινο. Συν την αθλιότητα του μπόνους που παίρνουν οι ελεγκτές που μαζεύουν πρόστιμα και έρχονται καθημερινά σε αντίθεση με συνταξιούχους, εργαζόμενους, ανέργους, νέους. Πρόσφατος είναι ο θάνατος του 19χρονου στο Περιστέρι.

Το ΚΚΕ έχει καταθέσει πρόταση για άμεση μείωση των τιμών των εισιτηρίων στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και στις Αστικές Οδικές Συγκοινωνίες στο 50% καθώς και για δωρεάν μετακίνηση ανέργων, φοιτητών, σπουδαστών και μαθητών.

ΜΠΛΟΚΟ ΒΥΡΩΝΑ
Την Κυριακή η εκδήλωση

Τιμώντας τα 70 χρόνια από το Μπλόκο του Βύρωνα (1944 - 2014), το Παράρτημα της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ και οι Οργανώσεις της ΚΝΕ στο Βύρωνα διοργανώνουν, το πρωί της Κυριακής, 19 Οκτώβρη 2014, εκδήλωση τιμής. Στις 10.30 το πρωί θα ξεκινήσει πορεία από τη διασταύρωση Χρ. Σμύρνης και Μικράς Ασίας προς το Ηρώο της Εθνικής Αντίστασης, όπου στις 11 θα γίνει η εκδήλωση.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ