ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 16 Οχτώβρη 2013
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ - ΜΑΖΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
Σήμερα η κινητοποίηση για φθηνές - τακτικές συγκοινωνίες

Στις 11 το πρωί, στα κεντρικά γραφεία της ΟΣΥ στο Ρέντη

Από παλιότερη κινητοποίηση στο υπουργείο Μεταφορών
Από παλιότερη κινητοποίηση στο υπουργείο Μεταφορών
Συγκέντρωση στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ) στο Ρέντη (Παρνασσού 6), θα κάνουν σήμερα, στις 11 π.μ., σωματεία και φορείς που διεκδικούν:

  • Μείωση της τιμής του εισιτηρίου κατά 50%.
  • Δωρεάν μετακίνηση ανέργων, μαθητών, σπουδαστών, ΑμΕΑ.
  • Αύξηση του συγκοινωνιακού έργου, με βάση τις ανάγκες του λαού.

Την κινητοποίηση οργανώνουν: Οι Επιτροπές Αγώνα του ΠΑΜΕ στα Αμαξοστάσια της ΟΣΥ στον Πειραιά και στην Π. Ράλλη, η ΠΕΜΕΝ, ο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ». Επίσης, οι Επιτροπές Ανέργων του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αθήνας, Ναυτεργατών, Πειραιά, Νίκαιας, Κορυδαλλού. Οι Ενώσεις Συλλόγων Γονέων Νίκαιας, Περάματος, 5ου Διαμερίσματος Πειραιά και οι Επιτροπές Αγώνα (ΜΑΣ) του Πανεπιστημίου Πειραιά. Τη συμμετοχή τους έχουν αποφασίσει η ΕΛΜΕ Πειραιά, Ενώσεις Συνταξιούχων, Λαϊκές Επιτροπές και Επιτροπές Ανέργων, ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ Αττικής (ΣΥΣΔΙΕΚ), σπουδαστές από την ειδικότητα των ηλεκτρολόγων στην Επαγγελματική Σχολή (ΕΠΑΣ) του ΟΑΕΔ στο Αιγάλεω και οι «πρακτικάριοι» στα ΕΛΤΑ από την ΕΠΑΣ Καλαμακίου.

«Δεν γίνεται να παίρνουμε 16 ευρώ μεροκάματο και να ξοδεύουμε τα 6 από αυτά στις συγκοινωνίες», λένε χαρακτηριστικά σπουδαστές από την ΕΠΑΣ Καλαμακίου. Αυτό είναι το μεροκάματο της μαθητείας τους και το κόστος των καθημερινών μετακινήσεών τους. Το πρωί πηγαίνουν στην πρακτική τους, στις εγκαταστάσεις των ΕΛΤΑ στο κέντρο της Αθήνας, ξεκινώντας από περιοχές όπως ο Βύρωνας, η Ηλιούπολη, η Νέα Σμύρνη... Το απόγευμα πρέπει να παρακολουθήσουν το μάθημα στη σχολή τους, στο Καλαμάκι. Μόνο το πήγαινε - έλα στη δουλειά και το μάθημα τους κοστίζει 5,60 ευρώ, αφού δεν τους χορηγείται πάσο κι έτσι πληρώνουν 1,40 ευρώ για κάθε εισιτήριο.

Με μεροκάματα πείνας, άνεργους γονείς και καθυστερήσεις που φτάνουν τον ένα μήνα στην πληρωμή τους, συχνά στην τσέπη τους δεν υπάρχει το αντίτιμο του εισιτηρίου. Ετσι είναι αρκετοί αυτοί που έχουν βρεθεί χωρίς εισιτήριο σε ελέγχους και καλούνται να πληρώσουν 80 ευρώ πρόστιμο, πράγμα που μοιάζει αδύνατο. «Με 250 ευρώ μισθό τι να πρωτοπληρώσεις», λένε χαρακτηριστικά. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να αυξήσει στο 1,70 ευρώ (25%) το ενιαίο εισιτήριο, ενώ οι έλεγχοι και τα πρόστιμα έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΚΚΕ
Παρέμβαση στην Κομισιόν για τη ναυπηγική βιομηχανία

Επιστολή στους αρμόδιους Επιτρόπους και αίτημα για συνάντηση στις 29 Οκτώβρη

Παρέμβαση στην ΕΕ για τη διάλυση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα, που έχει οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, την εγχώρια παραγωγή και την άμυνα της χώρας, έκανε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ.

Ηδη, αντιπροσωπεία της Ευρωκοινοβουλευτικής ομάδας του ΚΚΕ με εργαζόμενους των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, έχουν ζητήσει συνάντηση στις 29/10 με τους Επιτρόπους Ανταγωνισμού - Βιομηχανίας και Επιχειρηματικότητας - Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Κοινωνικής Ενταξης, για να εκθέσουν τις προτάσεις και διεκδικήσεις του εργατικού κινήματος.

Με επιστολή τους προς τους τρεις Επιτρόπους της ΕΕ, οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ αναφέρονται στις εξελίξεις στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και σημειώνουν: «Η ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, σε συνδυασμό με το ξεπούλημα κομμάτι - κομμάτι του λιμανιού του Πειραιά στην COSCO, γενικότερα των λιμενικών υποδομών, σε όλη την ακτογραμμή από την Ελευσίνα μέχρι τη Ραφήνα, σε μονοπωλιακούς ομίλους, η αλλαγή των χρήσεων γης υπηρετούν το στρατηγικό στόχο της ΕΕ και της συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ οι υποδομές της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας να μετατραπούν σε χώρους αποθήκευσης και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στάθμευσης αυτοκινήτων, λιμενοβραχίονες για κρουαζιερόπλοια και μαρίνες, για σκάφη αναψυχής».

Υπενθυμίζουν ότι «το ΚΚΕ με συνεχείς παρεμβάσεις του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το εθνικό Κοινοβούλιο και την γενικότερη πολιτική του δράση έχει αναδείξει το συνολικότερο πρόβλημα της συρρίκνωσης, έως και της διάλυσης της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα, που αποτελεί διαχρονική πολιτική επιλογή και σχέδιο της ΕΕ και όλων των αστικών κυβερνήσεων». Στην επιστολή τους, οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ αναπτύσσουν τη θέση του Κόμματος για Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, ενταγμένο στον κεντρικό - πανεθνικό σχεδιασμό.

Απευθυνόμενοι, τέλος, στην Επιτροπή, ρωτάνε πώς τοποθετείται στις προτάσεις του εργατικού κινήματος: α) για την άμεση επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με όλες τις παραγωγικές του δραστηριότητες, για τη ναυπήγηση, επισκευή, μετασκευή εμπορικών και πολεμικών πλοίων, καθώς και την κατασκευή τροχαίου υλικού β) να μη γίνουν απολύσεις εργαζομένων, να εξοφληθούν άμεσα οι δεδουλευμένοι μισθοί τους και να εφαρμοστούν οι Κλαδικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για όλους τους εργαζόμενους.

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Επαληθεύονται τα διαλυτικά σχέδια κυβέρνησης - ΕΕ

Στόχος η κατάργηση του εμπορικού τμήματος, με εκατοντάδες απολύσεις και εργασιακές σχέσεις γαλέρας

Κινητοποίηση στο υπουργείο Ανάπτυξης πραγματοποίησαν χτες το μεσημέρι οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, απαιτώντας τη λειτουργία των ναυπηγείων χωρίς καμιά απόλυση και με όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα.

Αντιπροσωπεία των εργαζομένων είχε συνάντηση με τον υπουργό Κ. Χατζηδάκη, ο οποίος μίλησε για «οριστική λύση» του θέματος μέχρι το τέλος του μήνα. Η κυβέρνηση, κινούμενη στο πλαίσιο των στρατηγικών κατευθύνσεων της ΕΕ, για τεμαχισμό και διάλυση του ναυπηγείου, αλλά και της διασφάλισης των κερδών των αραβογερμανικών μονοπωλίων, που ελέγχουν το ναυπηγείο, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο, αν η εταιρεία προχωρήσει στην εκποίηση του εμπορικού της τμήματος, να μεσολαβήσει στον αρμόδιο επίτροπό για να εκτελούνται παραγγελίες πολεμικών πλοίων από τρίτες χώρες στο ναυπηγείο.

Στην ουσία, περιέγραψε ένα ναυπηγείο, που θα λειτουργεί με σαφώς συρρικνωμένες δραστηριότητες, με μόλις 300 εργαζόμενους -τόσοι προβλέπονται για το στρατιωτικό σκέλος των ναυπηγείων- από 1.100 που είναι σήμερα και με συντριβή όχι μόνο των μισθών, αλλά και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.

Νωρίτερα και κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης των εργαζομένων στο Σύνταγμα, αστυνομικές δυνάμεις, ΜΑΤ και ΔΕΛΤΑ, εντελώς προκλητικά και αναίτια, σχημάτισαν ασφυκτικό κλοιό γύρω από τους συγκεντρωμένους και στη συνέχεια τους απώθησαν βίαια από το δρόμο μπροστά από την είσοδο του υπουργείου. Οι εργαζόμενοι είχαν φτάσει από την Ομόνοια με πορεία, την οποία, από την πλατεία Κλαυθμώνος και μέχρι το Σύνταγμα τη συνόδευαν διμοιρίες των ΜΑΤ. Οι εργαζόμενοι θα κάνουν νέα κινητοποίηση μεθαύριο Παρασκευή, 18/10, στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας, με συγκέντρωση στις 9 π.μ. στο σταθμό του Μετρό «Κατεχάκη».

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ
Αδιαπραγμάτευτη η λειτουργία της «Ζώνης»

Με τον υπουργό Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη συναντήθηκε χτες αντιπροσωπεία των σωματείων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Εκ μέρους των εργαζομένων, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά Σ. Πουλικόγιαννης μετέφερε στον αρμόδιο υπουργό ότι «δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να αλλάξουν χρήση οι χώροι της Ζώνης. Μπορεί να πεινάμε, να είμαστε άνεργοι χρόνια, στη Ζώνη κοντέινερ δεν θα μπει».

Υπενθυμίζεται ότι ο σχεδιασμός για το λιμενικό σύστημα της Αττικής, προβλέπεται οι εγκαταστάσεις ναυπηγοεπισκευών στο Πέραμα, σε συνδυασμό με το τμήμα του Ικονίου, τις εγκαταστάσεις του λιμανιού της Ελευσίνας και το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου, θα μετατραπούν σε ενιαίο σύνολο εμπορευματικών και συνδυασμένων μεταφορών. Οι εργαζόμενοι απαίτησαν να χωροθετηθεί η Ζώνη με νομοθετική ρύθμιση, να ανοίξουν τώρα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με ευθύνη της κυβέρνησης, γιατί χωρίς τα οργανωμένα ναυπηγεία, η Ζώνη δεν μπορεί να ζήσει και να μην προχωρήσει η παραπέρα ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.

Ο υπουργός παραδέχτηκε ότι υπάρχει πρόβλημα με τα Ναυπηγεία, το απέδωσε όμως στις αποφάσεις της ΕΕ «που φέρνουν εμπόδια». Καθορίστηκε νέο ραντεβού για την ερχόμενη βδομάδα. Για αύριο Πέμπτη, έχει προγραμματιστεί νέα κινητοποίηση από τους εργαζόμενους της Ζώνης. Στις 10 το πρωί θα συγκεντρωθούν στην Ομόνοια και θα κάνουν πορεία στο υπουργείο Εργασίας, διεκδικώντας ουσιαστικά μέτρα για την προστασία των ανέργων. Σταθμός της δράσης τους, όπως έχει ανακοινωθεί, θα είναι η απεργία στις 6 Νοέμβρη.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ