ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 15 Σεπτέμβρη 2012 - 2η έκδοση
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Σε ρότα αδιάλειπτης κατρακύλας 6,7% στο 7μηνο

Βύθιση 30% στην τελευταία 4ετία

Σε διαδικασία αδιάλειπτης βύθισης συνεχίζει ο όγκος των παραγόμενων εμπορευμάτων τόσο από τα εργοστάσια της μεταποίησης όσο και συνολικά η βιομηχανική παραγωγή (μεταποίηση - εξόρυξη - ηλεκτρισμός - παροχή νερού).

Οι κλάδοι της μεταποίησης, για το μήνα Ιούλη του 2012, καταγράφουν ρυθμό υποχώρησης 7,8%, με την κατρακύλα σε μέσα επίπεδα 7μηνου (Γενάρη με Ιούλη) να διαμορφώνεται στο 6,7%. Είναι απόλυτα φανερό ότι η καπιταλιστική κρίση προσλαμβάνει ολοένα και εντονότερους ρυθμούς, γεγονός που αποτυπώνεται και στην εξέλιξη της παραγωγής στη μεταποίηση: Σύμφωνα με τα στοιχεία από τη στατιστική υπηρεσία (ΕΛΣΤΑΤ), η πτώση σε σχέση με τα επίπεδα του 2007 έχει φτάσει στο 29,3%. Η συγκεκριμένη τάση εντείνεται σήμερα με την όξυνση της καπιταλιστικής κρίσης, αλλά έχει ξεκινήσει δεκαετίες πίσω, είναι αποτέλεσμα και της ένταξης της χώρας στην τότε ΕΟΚ, επιταχύνθηκε στη συνέχεια με τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, με την πρόσδεση στο λεγόμενο «σκληρό πυρήνα» της Ευρωζώνης, είναι αποτέλεσμα των γενικότερων αναδιαρθρώσεων σε κλάδους και τομείς της οικονομίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που αφορούν στο 7μηνο Γενάρη με Ιούλη του 2011:

Μεταποίηση: Η κατρακύλα φτάνει στο 6,7% - μέσα επίπεδα 7μήνου - και για το μήνα Ιούλη επιταχύνθηκε φτάνοντας στο 7,8%. Απόλυτα χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σε πτωτική τροχιά κινήθηκαν οι 22 από τους συνολικά 24 ταξινομούμενους κλάδους. Ανάμεσα σε αυτούς (μέσα επίπεδα 11μήνου) και οι: Τρόφιμα 5,3%, ποτά 10,8%, δέρμα-υπόδηση 38,2%, είδη ένδυσης 12,4%, μη μεταλλικά ορυκτά (τσιμέντα κ.ά. που χρησιμοποιούνται στην οικοδομική και την ευρύτερη κατασκευαστική δραστηριότητα) 22,6%, έπιπλα 31,7%, κλωστοϋφαντουργικές ύλες 21,7%, «έπιπλα» 20,1% κ.ά.

Ο γενικός δείκτης βιομηχανικής παραγωγής (μεταποίηση - ορυχεία - ηλεκτρισμός - παροχή νερού) καταγράφει πτώση 4,8% (7μηνο).

Με πτωτικούς ρυθμούς συνεχίζουν να κινούνται οι «κύριες ομάδες» των ταξινομούμενων βιομηχανικών κλάδων. Συγκεκριμένα: Διαρκή καταναλωτικά αγαθά 19,9%, κεφαλαιουχικά αγαθά 11,4%, μη διαρκή καταναλωτικά αγαθά 8,1%, ενδιάμεσα αγαθά 12,2%. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο κλάδος της ενέργειας που εμφανίζει ενίσχυση 4,1%.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μέτρα ενίσχυσης της αμπελουργίας

Παρέμβαση του Κόμματος στη Βουλή

Να σταματήσει η πολιτική που ξεριζώνει τα αμπέλια και να ενισχυθεί η αμπελουργία ζητά το ΚΚΕ με παρέμβασή του στη Βουλή. Σε Ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές του Κόμματος προς τον υπουργό Ανάπτυξης και Τροφίμων επισημαίνονται τα εξής:

«Για μια ακόμη φορά έρχονται στην επιφάνεια οι τεράστιες εγκληματικές ευθύνες των κυβερνήσεων των κομμάτων του ευρωμονόδρομου που συναποφάσισαν στην ΕΕ και εφαρμόζουν την πολιτική απαξίωσης - συρρίκνωσης του αγροτοκτηνοτροφικού τομέα.

Ετσι και η αμπελοκαλλιέργεια, παρότι είναι μία από τις καλλιέργειες που χαρακτηρίζει τη φυσιογνωμία της χώρας. Τα προϊόντα της τόσο από τον πρωτογενή όσο και τον μεταποιητικό τομέα είναι υψηλής ποιότητας και γι' αυτό συμβάλλουν σε σημαντικό ποσοστό στις εξαγωγές (επιτραπέζιο σταφύλι, κρασί, σταφίδα κ.ά.). Συνδέεται στενά και με άλλους τομείς της οικονομίας όπως τον Τουρισμό και Πολιτισμό (Διονύσια σχεδόν σε όλη τη χώρα). Ωστόσο, η ευρωκοινοτική νομοθεσία με την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) και τους αντίστοιχους Κανονισμούς έχει οδηγήσει σε συρρίκνωση την αμπελοκαλλιέργεια και σε δραστική μείωση το αγροτικό εισόδημα.

Σε μια περίοδο ιδιαίτερα οξυμένη, από την καπιταλιστική οικονομική κρίση που βαθαίνει, στον αγροτικό τομέα εκφράζεται με δραστική μείωση εισοδήματος, αύξηση του κόστους παραγωγής, αλλεπάλληλα χαράτσια (ΕΛΓΑ, ΟΓΑ, Ενέργεια κ.ά.), έκτακτες φορολογίες και κυρίως έλλειψη ρευστότητας, αφού κανείς δεν πληρώνει και οι τράπεζες δεν δανείζουν, έρχεται η κυβέρνηση με μέτρα κατασταλτικά για ελέγχους για "νόμιμους" αμπελώνες οινοποιήσιμων ποικιλιών, από το 1998 και μετά. Μάλιστα απαιτεί σε περίπτωση που χαρακτηριστεί ένας αμπελώνας ότι φυτεύτηκε χωρίς άδεια σύμφωνα με τον Κανονισμό 479/2008 της ΕΕ, να εκριζωθεί με έξοδα του αμπελουργού. Δηλαδή, φυτείες 14 ετών πλήρους παραγωγής να καταστραφούν και το ελάχιστο εισόδημα που υπήρχε να εξαφανιστεί! Αυτό λέγεται καταστροφή παραγωγικών δυνάμεων και καταδίκη του αμπελουργού σε εξαθλίωση. Αυτή είναι η πολιτική που χρόνια επιβάλλει η ΕΕ, πολιτική που στο παρελθόν ξερίζωσε δυναμικές καλλιέργειες, έθαψε προϊόντα, επέβαλε πλαφόν και πρόστιμα συνυπευθυνότητας σε μια χώρα με διατροφική εξάρτηση και έλλειμμα στο αγροτικό ισοζύγιο. Πολιτική με την οποία συμφωνούν και υλοποιούν με συνέπεια οι ελληνικές κυβερνήσεις και με την οικονομική κρίση φαίνεται ακόμα πιο έντονα.

Δεδομένου ότι μία τέτοια πολιτική και πρακτική είναι παράλογη, καταστρέφει τους μικρομεσαίους αμπελουργούς και ενισχύει τη συγκέντρωση και συγκεντροποίηση της παραγωγής στους κρασοβιομήχανους.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει:

-- Για το σταμάτημα της συρρίκνωσης της αγροτικής παραγωγής που οδηγεί σε οικονομικό μαρασμό την ύπαιθρο.

-- Για να σταματήσει κάθε διαδικασία καταστροφής των αμπελώνων των μικρομεσαίων παραγωγών.

-- Για την ενίσχυση και ανάπτυξη της αμπελουργίας».

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΑΦΙΞΕΙΣ
Πτώση 3,11% στο 8μηνο

Μια μικρή μείωση της τάξης του 3,11% παρουσιάζουν οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις μη κατοίκων της Ελλάδας, την περίοδο Γενάρη - Αύγουστο του 2012, σύμφωνα με τα στοιχεία από 15 αεροδρόμια, που τα επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Τους πρώτους 8 μήνες του 2012 οι αφίξεις διαμορφώθηκαν σε 8.559.165 αντί 8.833.785 το αντίστοιχο 8μηνο του 2011.

Αυξήσεις αφίξεων εμφάνισαν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης (7,95%), Κέρκυρας (7,91%), Χανίων (8,66%), Κεφαλονιάς (12,71%), Μυκόνου (6,14%) και Σκιάθου (6,14%). Μείωση εμφάνισαν τα αεροδρόμια σε Αθήνα (-13,56%), Ρόδο (-6,94%), Κω (-4,51%), Ηράκλειο Κρήτης (-1,51%), Ζάκυνθο (-3,92%), Σάμο (-8,62%), Σαντορίνη (-0,24%), Ακτιο (-3,05%) και Καβάλα (-15,18%).

Στο αεροδρόμιο της Αθήνας οι αφίξεις διαμορφώθηκαν σε 1.805.066 αντί 2.088.319 την αντίστοιχη περίοδο του 2011.

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
«Ισοδύναμα» μέτρα ενόψει αυξήσεων στο κόμιστρο

Τη στιγμή που οι αποφάσεις για την αύξηση του κομίστρου στα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι ήδη ειλημμένες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης προσπαθεί με επικοινωνιακά τρικ να παρουσιάσει «ισοδύναμα» μέτρα, σε μία δήθεν προσπάθεια αποφυγής περαιτέρω αυξήσεων των εισιτηρίων.

Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο ανακοίνωσε χτες σειρά δράσεων για τον περιορισμό της λαθρεπιβίβασης κατά 50% μέχρι το τέλος του έτους, όπως αύξηση των ελέγχων, τοποθέτηση μπάρας στις εισόδους των μέσων σταθερής τροχιάς, «εκπτώσεις» στους συνεπείς επιβάτες, κ.ά. Τα παραπάνω μέτρα εμφανίζονται ως προσπάθεια «αποφυγής της αύξησης του κομίστρου» στις αστικές συγκοινωνίες αλλά και ως μέσο για τη «διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους».

Το ζήτημα είναι ότι ήδη οι τιμές των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες είναι υπέρογκες για τα λαϊκά στρώματα και τη νεολαία και ότι μία επιπλέον αύξηση της τάξης του 40% όπως σχεδιάζεται από την κυβέρνηση, απλούστατα θα αυξήσει ακόμη περισσότερο την λαθρεπιβίβαση. Με δεδομένη λοιπόν την «κουτσουρεμένη» κρατική επιδότηση, θα πρέπει να αναμένονται σύντομα και νέες δυσμενείς εξελίξεις στις συγκοινωνίες τόσο για τους εργαζόμενους σε αυτές όσο και για το επιβατικό κοινό.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Μειώνουν τη φορολογία στα σκάφη αναψυχής

Την ώρα που «σφάζουν το λαό στο γόνατο» με τα φορολογικά μέτρα, μειώνουν τη φορολογία στα σκάφη αναψυχής... Αυτό προβλέπει τροπολογία που κατέθεσε χθες στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με την οποία καταργείται ο ειδικός φόρος που είχε επιβληθεί πέρσι για ιδιωτικά σκάφη αναψυχής άνω των 10 μέτρων και αντικαθίσταται με το «τέλος παραμονής και πλόων», το οποίο είναι σαφώς για τους ιδιοκτήτες των εν λόγω σκαφών.

Σύμφωνα με την τροπολογία, το τέλος επιβάλλεται πλέον σε ιδιωτικά μηχανοκίνητα σκάφη αναψυχής άνω των 12 μέτρων, σε ιστιοφόρα άνω των 15 μέτρων και στα λεγόμενα «παραδοσιακά σκάφη αναψυχής» μειωμένο κατά 25%. Το τέλος θα επιβάλλεται σε όλα τα σκάφη αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας, ενώ το ύψος του ορίζεται ανάλογα με το μήκος και το είδος του σκάφους και θα επιμερίζεται ανάλογα με το χρόνο παραμονής του στην ελληνική επικράτεια.

Σε μια επίδειξη θράσους προς το λαό και υποταγής και γονυκλισίας προς την αστική τάξη, οι συντάκτες της τροπολογίας στην αιτιολογική έκθεση, δικαιολογώντας την κατάργηση του ειδικού φόρου σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής μεγαλύτερα των 10 μέτρων, κρίνουν το καταργούμενο μέτρο ως «αλυσιτελές», καθώς....«δεν συνεισέφερε στην αύξηση της φορολογητέας ύλης και των φορολογικών εσόδων, αλλά αντίθετα «δημιούργησε συνθήκες ύφεσης, με αποτέλεσμα τη μείωση του κύκλου εργασιών των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ