ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 15 Σεπτέμβρη 2017
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΑΓΙΟ Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ»
Δρομολόγια με διαδοχικές παρατάσεις στα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας!

Δύο φορές είχε πάρει παράταση αξιοπλοΐας από το υπουργείο Ναυτιλίας το υπέργηρο πλοίο που σκόρπισε τόνους μαζούτ στο Σαρωνικό

Με διαδοχικές παρατάσεις στα πιστοποιητικά του βούλιαξε το 45χρονο δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», το οποίο συνεχίζει να ρυπαίνει στο Σαρωνικό Κόλπο, προκαλώντας τεράστια οικολογική καταστροφή γεμίζοντας με μαζούτ πολλά παράλια του λεκανοπεδίου της Αττικής, από τη Σαλαμίνα έως τη Γλυφάδα και έπεται συνέχεια.

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο αξιοπλοΐας που είχε εκδώσει στο δεξαμενόπλοιο ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας και το οποίο αποκάλυψε χτες το πόρταλ «902.gr», στο πλοίο μετά από επιθεώρηση καταγράφησαν οι εξής παρατηρήσεις: «1. ΣΕΠ: Από 11/6/2016 να διενεργηθεί τακτική Επιθεώρηση στη θάλασσα σε όλους τους τομείς. Διαφορετικά το Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης (ΓΕΠ) παύει να ισχύει. 2. Εξοπλισμού (πρώην ΕΝΕΣΠΥ): Κατά την πρώτη Επιθεώρηση μετά την 1/1/2017, να εφοδιαστεί με εγκεκριμένο σύστημα ειδοποίησης φυλακής γέφυρας (BNWAS). 3. Εξοπλισμού (πρώην ΕΝΕΣΠΥ): Μέχρι 11/04/2017 να γίνει αντικατάσταση του συρματόσχοινου καθαίρεσης της κοινής λέμβου», ενώ σε 4η παρατήρηση που συμπληρώθηκε αργότερα και είναι γραμμένη χειρόγραφα, αναφέρεται ότι «μέχρι 30/6/2017 να προσκομισθεί βεβαίωση ελέγχου των δύο αεροφιάλων εκκίνησης της κύριας μηχανής».

Το πρωτόκολλο έληξε στις 27 Ιούλη του 2017, χωρίς να αναφέρεται αν είχαν αποκατασταθεί οι παρατηρήσεις αυτές και αν έχει γίνει εκ νέου επιθεώρηση ώστε να καταγραφούν τυχόν νέα προβλήματα. Ωστόσο, εκδόθηκε παράταση του πιστοποιητικού έως τις 6 Αυγούστου του 2017 και στη συνέχεια «έρχεται» νέα παράταση που έληγε στις 27 Σεπτέμβρη του 2017. Η παράταση δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και το πλοίο ναυάγησε στις 10 Σεπτέμβρη, προκαλώντας την τεράστια ζημιά στο Σαρωνικό.

Δύο φορές παρατάθηκε η άδεια τους τελευταίους δύο μήνες
Δύο φορές παρατάθηκε η άδεια τους τελευταίους δύο μήνες
Το πιστοποιητικό αυτό είναι ένα μόνο δείγμα της ευνοϊκής μεταχείρισης των εφοπλιστών από το υπουργείο Ναυτιλίας, στο πλαίσιο της αντιλαϊκής πολιτικής, της οποίας αποκλειστικό μέλημα είναι η καπιταλιστική ανάπτυξη για την ενίσχυση της κερδοφορίας του κεφαλαίου.

Είναι, άλλωστε, ενδεικτικό ότι από την πρώτη στιγμή το υπουργείο Ναυτιλίας με δελτίο Τύπου, στο οποίο ανέγραφε ότι τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του «είναι σε ισχύ», προσπάθησε να υποβαθμίσει τα ερωτήματα που προκαλούν καταγγελίες ναυτεργατών για την κατάσταση του πλοίου, το οποίο έχει καταγγελθεί ως σαπάκι, με μηχανοστάσιο ρημάδι, ενώ άλλες καταγγελίες φέρουν τις λαμαρίνες του σε ορισμένα σημεία κυρίως στα ύφαλά του, στο ύψος του μηχανοστασίου να είναι «τσιγαρόχαρτο» και πως η σκουριά είχε «φάει» και σημεία των λαμαρινών στα στεγανά του πλοίου, με αποτέλεσμα συχνά να «μπάζει» κι από εκεί νερά.

Η ίδια επιχείρηση συνεχίστηκε από το υπουργείο και χτες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου της ηγεσίας του. Ο επικεφαλής του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, Γ. Ζήκας, όταν ρωτήθηκε για την κατάσταση του πλοίου και πώς απαντά στις καταγγελίες που το χαρακτήριζαν επικίνδυνο, απάντησε ότι «διαθέτει πιστοποιητικά σε ισχύ» και πως «είχε διενεργηθεί επιθεώρηση με ικανοποιητικό αποτέλεσμα».

Υπενθυμίζεται ότι το δεξαμενόπλοιο ναυάγησε τα ξημερώματα της Κυριακής σε μικρή απόσταση από την Κυνοσούρα Σαλαμίνας και στο «έμπα» του κεντρικού λιμανιού του Πειραιά, ενώ ήταν αγκυροβολημένο. Το πλοίο πήρε κλίση τόσο γρήγορα, που οι δύο ναυτεργάτες του πληρώματος που βρίσκονταν εκείνη την ώρα στο πλοίο ως επιφυλακή πρόλαβαν την τελευταία στιγμή να πέσουν στη θάλασσα.

«Τώρα ανησυχούμε περισσότερο»

Στο μεταξύ, χτες το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, στη διάρκεια σύσκεψης ενημέρωσε τους βουλευτές της Περιφέρειας του Πειραιά σχετικά με το ναυάγιο. Μετά το τέλος της σύσκεψης, η βουλευτής του ΚΚΕ της Β' Περιφέρειας του Πειραιά Διαμάντω Μανωλάκου έκανε την εξής δήλωση: «Μετά την ενημέρωση του υπουργού Ναυτιλίας, φεύγουμε με περισσότερη ανησυχία ότι έχει ξεφύγει η κατάσταση και κηλίδες μαζούτ ταξιδεύουν ανεξέλεγκτες. Ο υπουργός, αντί να απολογηθεί για τις αιτίες του ναυαγίου, προσπαθεί να ωραιοποιήσει την κατάσταση, για να συγκαλύψει τις βαριές και μεγάλες ευθύνες της κυβέρνησης.

Δεν μας απάντησε πώς με κάλμα - μπουνάτσα και μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, με όλα τα μέσα γύρω - γύρω, γίνεται ναυάγιο και καταδικάζεται σε θάνατο ο Αργοσαρωνικός, οι παραλίες και σε οικονομικό στραγγαλισμό ψαράδες, μικροεπαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι κ.ά.

Αυτή είναι η δίκαιη ανάπτυξη της κυβέρνησης, η στήριξη του κέρδους και προνομίων του εφοπλιστικού κεφαλαίου, που με νόμους προηγούμενων και σημερινών κυβερνήσεων δίνουν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε υπερήλικα, με διάτρητες σωληνώσεις και υπό απόσυρση πλοία και με ανεπαρκή αριθμό πληρώματος, περιφρονώντας κανόνες ασφαλείας και προστασίας περιβάλλοντος.

Καλούμε τους εργαζόμενους και συνολικά το λαό των παραλιακών περιοχών να πιέσουν και να απαιτήσουν από την κυβέρνηση να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα για την άμεση αντιμετώπιση της ρύπανσης και η πλοιοκτήτρια εταιρεία να αναλάβει το κόστος, για να μη μετακυλιστεί στο λαό. Το ΚΚΕ είναι μαζί τους και μπροστά».

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Επιχείρηση κουκουλώματος των αιτιών και των υπευθύνων

Σε μαύρο βούρκο μετατρέπεται η παραλία της Αττικής, όμως κατά τον υπουργό «όλα είναι υπό έλεγχο»...

Eurokinissi

Σε μαύρο βούρκο μετατρέπεται η παραλία της Αττικής, όμως κατά τον υπουργό «όλα είναι υπό έλεγχο»...
Την ίδια στιγμή που στη θαλάσσια περιοχή από Σαλαμίνα, Πειραϊκή, Φάληρο, Αλιμο, Ελληνικό, έως Γλυφάδα και Βούλα τα παράλια έχουν γεμίσει με πίσσα από τους εκατοντάδες τόνους μαζούτ που έχουν ήδη διαρρεύσει από το ναυαγισμένο γκαζάδικο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, διατείνεται ότι «όλα βαίνουν καλώς» και ότι υπάρχει «βελτίωση μέρα με τη μέρα»!

Οι υπουργικές επισημάνσεις έγιναν χτες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου της ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας, για να ενισχύσουν την κυβερνητική προσπάθεια που διαφάνηκε από την πρώτη στιγμή του ναυαγίου, να υποβαθμίσει το γεγονός και τις συνέπειές του, να πείσει ότι ο κρατικός μηχανισμός «δουλεύει στην εντέλεια», να «βγάλει λάδι» την πλοιοκτήτρια εταιρεία, με συνέπεια οι ευθύνες και αυτήν τη φορά να πέσουν στα γνωστά «υποζύγια», τους ναυτεργάτες.

Ωστόσο, από τις απαντήσεις που έδωσε ο υπουργός και οι επιτελείς του, αυτό που αναδείχτηκε είναι ότι ο κρατικός μηχανισμός, πέρα από λιγοστά σκάφη από τα οποία τα περισσότερα είναι πεπαλαιωμένα, δεν διαθέτει τα κατάλληλα μέσα για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων. Οτι επαφίεται στην εκάστοτε πλοιοκτήτρια εταιρεία της οποίας το πλοίο έχει προκαλέσει το πρόβλημα και σε ιδιωτικές εταιρείες αντιρρύπανσης και απορρύπανσης. Μάλιστα, η εξήγηση που δόθηκε γι' αυτό το γεγονός, από τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σ. Φάμελο, ο οποίος συμμετείχε στη συνέντευξη, ήταν ότι η Ελλάδα «τηρεί τους ευρωπαϊκούς κανόνες», όπου ισχύει η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» δίνοντας με δύο φράσεις και το στίγμα της... περιβαλλοντικής πολιτικής της ΕΕ.

Επιδιώκοντας να καλύψει τις αιτίες και τους υπεύθυνους, ο υπουργός Ναυτιλίας αποφάνθηκε ότι δεν είναι η ώρα αναζήτησης των παραγόντων που έστειλαν στον πάτο της θάλασσας το γκαζάδικο, ότι «όταν θα έρθει η ώρα των ευθυνών θα υπάρξει επιτροπή περιβάλλοντος, θα έρθουν εκεί τα κόμματα θα κάνουν την κριτική τους θα παρουσιάσουν τα στοιχεία τους» κ.ο.κ.

Στη διάρκεια της συνέντευξης φάνηκε ότι η κοροϊδία από την κυβέρνηση «πάει σύννεφο» και σε ό,τι αφορά τις εργασίες απορρύπανσης και κυρίως απάντλησης των καυσίμων από τις δεξαμενές του πλοίου. Πιο ειδικά, ο υπουργός σημείωσε ότι η διαρροή έχει σταματήσει και το καθάρισμα της θάλασσας «αντιμετωπίζεται με αποτελεσματικό τρόπο». Οσο για την πίσσα που συνεχίζει να εμφανίζεται στα παράλια, όπως... εξήγησε οφείλεται στο ότι «το μαζούτ όταν είναι το κλίμα ψυχρό κατεβαίνει προς τα κάτω και ίσως από εκεί, λόγω των διάφορων θαλάσσιων ρευμάτων να υπήρξε αυτή η μεταφορά...» (!)

Να σημειωθεί στο σημείο αυτό πάντως ότι ο αντιπρόεδρος της εταιρείας που έχει αναλάβει εργασίες απορρύπανσης Θ. Πολυχρονόπουλος σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ, όταν ρωτήθηκε αν στεγανοποιήθηκε το πλοίο, απάντησε χαρακτηριστικά ότι «ένα παλιό βαπόρι δεν ξέρουμε τι θα βγάλει».

Ακόμα αποκαλύφθηκε ότι μέχρι και χτες το απόγευμα που ολοκληρώθηκε η συνέντευξη δεν είχε ξεκινήσει η απάντληση των καυσίμων! Οπως δήλωσε ο κ. Λαγουρός, διευθυντής του γραφείου του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος «η απάντληση θα ξεκινήσει από ώρα σε ώρα».

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
«Καθρέφτης» της ανάπτυξής τους το ναυάγιο και η καταστροφή που προκάλεσε

Για το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» στη Σαλαμίνα και τη ρύπανση στον Σαρωνικό, ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Το ναυάγιο στη Σαλαμίνα, με την τεράστια καταστροφή που προκάλεσε στο περιβάλλον και το λαό της Αττικής, είναι ο καθρέφτης της ανάπτυξής τους. Απ' τη μια, διαχρονικές κυβερνητικές κορόνες για τον Πειραιά, ως "πύλη εισόδου" και "παγκόσμιο κόμβο" και, απ' την άλλη, υπέργηρα πλοία, επιπλέοντα φέρετρα για τους εργαζόμενους, κατεστραμμένοι επαγγελματίες και ανυπαρξία στοιχειωδών κρατικών υποδομών για την προστασία της υγείας και του περιβάλλοντος. Η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές έχουν εγκληματικές ευθύνες κι αυτό το έγκλημα δεν πρέπει να μείνει ατιμώρητο».



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ