ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 15 Ιούλη 2015
Σελ. /20
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3
Στη Βουλή το πρώτο εφαρμοστικό πολυνομοσχέδιο

Απογείωση της φοροαφαίμαξης του λαού πέρα και από τις μέχρι τώρα προτάσεις, με πρόσθετα έσοδα 2,4 δισ. ευρώ το χρόνο από τον ΦΠΑ

Την απογείωση της φοροληστείας σε βάρος του λαού, πέρα και πάνω από κάθε άλλη προηγούμενη πρόταση, είτε δική της είτε της τρόικας, προβλέπει το πρώτο από τα νομοσχέδια με τα προαπαιτούμενα αντιλαϊκά μέτρα για το τρίτο μνημόνιο, που κατατέθηκε χτες από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ στη Βουλή. Το πολυνομοσχέδιο, με τον τίτλο «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη διαπραγμάτευση και σύναψη συμφωνίας με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης», θα συζητηθεί και ψηφιστεί αυθημερόν σήμερα, με τη γνωστή απαράδεκτη διαδικασία του «κατεπείγοντος» που και η σημερινή συγκυβέρνηση, όπως και οι προκάτοχοί της, έχει κάνει «ψωμοτύρι» για την προώθηση των νέων αντιλαϊκών μέτρων.

Το πρώτο άρθρο του νομοσχεδίου αφορά τη συνολική έγκριση του κειμένου της αντιλαϊκής συμφωνίας στο πλαίσιο της Συνόδους Κορυφής της Ευρωζώνης, δηλαδή το συνολικό «οδικό χάρτη» με τα προβλεπόμενα αντιλαϊκά μέτρα ενόψει του τρίτου μνημονίου. Σε αυτό το πλαίσιο, σε επόμενη φάση, δρομολογούνται μέτρα, όπως ο διπλασιασμός του φόρου (26% από 13%) για τους αγρότες και μάλιστα από το πρώτο ευρώ, η μείωση (50%) στο επίδομα θέρμανσης των λαϊκών νοικοκυριών κ.ά.

Το δεύτερο άρθρο αφορά τη νέα ένταση της φοροληστείας, καθώς και την «πρώτη δόση» των νέων αντιλαϊκών παρεμβάσεων στο Ασφαλιστικό.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι:

-- Τα πρόσθετα κρατικά έσοδα, από την «αναμόρφωση» του ΦΠΑ εκτιμώνται στα 2,4 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση, ενώ η περαιτέρω συνολική διόγκωση των φόρων σε περίπου 3,2 δισ. ευρώ.

-- Τα ποσά από την αύξηση των εισφορών τόσο στις κύριες όσο και στις επικουρικές συντάξεις φτάνουν στα 854 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση (αναλυτικά για το Ασφαλιστικό βλ. το σχετικό ρεπορτάζ παρακάτω).

Η εφαρμογή των αντιλαϊκών μέτρων θα ξεκινήσει άμεσα, καθώς στις επόμενες μέρες ξεκινούν οι αυξήσεις στο συντελεστή ΦΠΑ σε εμπορεύματα μαζικής λαϊκής κατανάλωσης, ενώ παράλληλα ξεκινούν και οι περικοπές όλων των συντάξεων μέσω της αύξησης των εισφορών Υγείας, και μάλιστα με «οριζόντια» εφαρμογή.

Μπαράζ νέων μέτρων φοροληστείας

Αναλυτικά τα φοροεισπρακτικά μέτρα που αποφάσισε να νομοθετήσει άμεσα η κυβέρνηση είναι τα παρακάτω:

1. Αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23% για όλα τα μεταποιημένα, συσκευασμένα και κονσερβοποιημένα είδη διατροφής, για όλα τα έτοιμα γεύματα και τα λοιπά είδη που σερβίρονται από τα καταστήματα μαζικής εστίασης, για τα μη βασικά νωπά τρόφιμα, για τα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς, τα κόμιστρα των ταξί, τα εισιτήρια των κινηματογράφων. Εξαιτίας της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ από το 13% στο 23%, οι τιμές των παραπάνω προϊόντων και υπηρεσιών αναμένεται, στις περισσότερες περιπτώσεις, να ακριβύνουν περίπου κατά 9%.

2. Επιβολή ΦΠΑ 23% στα δίδακτρα των ιδιωτικών φροντιστηρίων μαθημάτων και ξένων γλωσσών. Η διάταξη που προβλέπει την απαλλαγή από τον ΦΠΑ καταργείται άμεσα. Συνεπώς, από αυτό το μήνα, τα δίδακτρα επιβαρύνονται πλέον με ΦΠΑ 23%, δηλαδή θα αυξηθούν κατά 23%.

3. Διαμόρφωση συντελεστή ΦΠΑ από το 6,5% στο 6% για τα φάρμακα, τα εμβόλια, τις εκδόσεις βιβλίων, εφημερίδων και περιοδικών, καθώς επίσης και για τα εισιτήρια των θεατρικών παραστάσεων.

4. Αύξηση από 6,5% στο 13% για τα ξενοδοχεία. Το μέτρο θα ισχύσει από 1/10/2015.

5. Σταδιακή κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ για τα νησιά του Αιγαίου. Η μείωση κατά 30% των συντελεστών ΦΠΑ καταργείται από την 1/10/2015 στα τουριστικά νησιά του Αιγαίου με το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα και από την 1/6/2016 στα υπόλοιπα. Εξαίρεση προβλέπεται για τα πλέον απομακρυσμένα νησιά. Οι σχετικές εξειδικεύσεις αναμένονται με υπουργική απόφαση.

6. Αύξηση του φόρου επί των ασφαλίστρων. Για τον κλάδο των αυτοκινήτων, αυξάνεται από το 10% στο 15%.

7. Αύξηση των συντελεστών της λεγόμενης «εισφοράς αλληλεγγύης» για τα ετήσια ατομικά εισοδήματα πάνω από 30.000 ευρώ (30.001 έως 50.000 ευρώ, ο συντελεστής αυξάνεται από το 1,4% στο 2% κ.ά.).

8. Ο συντελεστής της προκαταβολής φόρου εισοδήματος για τις προσωπικές εταιρείες, αυξάνεται από 55% σε 75% από τη χρήση του έτους 2015.

9. Αύξηση του φορολογικού συντελεστή για τις επιχειρήσεις (ΑΕ κ.ά.) από το 26% στο 29%. Αύξηση της προκαταβολής φόρου από το 80% στο 100%.

10. Αυτόματη διαδικασία απόδοσης ΦΠΑ στο Δημόσιο μέσω τραπεζικού συστήματος για συναλλαγές πάνω από ορισμένα όρια. Το ποσό του ΦΠΑ που αναλογεί σε συναλλαγές αξίας πάνω από 3.000 ευρώ μεταξύ επιχειρήσεων ή σε συναλλαγές πάνω από 1.500 ευρώ μεταξύ επιχειρήσεων και πελατών λιανικής, θα δεσμεύεται από την τράπεζα και θα αποδίδεται κατευθείαν στο Δημόσιο εντός 5 ημερών από τη διενέργεια της πληρωμής.

Εφιάλτης δίχως τέλος για συνταξιούχους και ασφαλισμένους

Μετά τα 67 όλες οι συντάξεις, οικονομικός στραγγαλισμός των Ταμείων, μέτρα που οδηγούν σε μειώσεις συντάξεων, εξαφάνιση των Επικουρικών και χτύπημα στα κατώτερα όρια

Πετώντας και το τελευταίο φύλλο συκής η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, με τις πλάτες από ΝΔ, Ποτάμι και ΠΑΣΟΚ, κατέθεσε χτες προς ψήφιση στη Βουλή το πρώτο πολυνομοσχέδιο ενόψει του τρίτου μνημονίου, με το οποίο - μεταξύ άλλων - εκτελεί εν ψυχρώ τα ασφαλιστικά και εργατικά δικαιώματα.

Το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε μετά από ένα απερίγραπτο «κόψε - ράψε» μέχρι την τελευταία στιγμή, περιλαμβάνει όλο το πακέτο της συμφωνίας μεταξύ κυβέρνησης και των 18 εταίρων της Ευρωζώνης, και συγκεκριμένα άρθρα για το Ασφαλιστικό, ως προκαταβολική δόση και των υπόλοιπων ανατροπών, οι οποίες περιλαμβάνονται στη συμφωνία της κυβέρνησης με τους «θεσμούς» της τρόικας, και οι οποίες θα έρθουν προς ψήφιση το φθινόπωρο.

Ως εκ τούτου, σε πρώτη φάση στη Βουλή ήλθε μόνο ένα μέρος του Ασφαλιστικού, ενώ ο νέος «συνδικαλιστικός νόμος» που ετοιμάζεται, περιλαμβάνεται ως δέσμευση στη «Δήλωση της Συνόδου για το Ευρώ (12.7.2015)» και θα ψηφιστεί σε επόμενο χρόνο, όπως και όλες οι ανατροπές που περιλαμβάνει η ίδια η κυβερνητική πρόταση προς τους εταίρους.

Το πρώτο πακέτο στη Βουλή

Τα άμεσα μέτρα για το Ασφαλιστικό περιλαμβάνουν πέντε διατάξεις που οδηγούν σε οικονομικό στραγγαλισμό των Ταμείων, αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και «κλείδωμα» στα 67 χρόνια για το δικαίωμα στη συνταξιοδότηση, νέα δραματική μείωση συντάξεων, σε κύριες και επικουρικές, αντίστοιχη αύξηση εισφορών για τους ασφαλισμένους και κατάργηση των εγγυημένων κατώτερων ορίων συντάξεων για όσους συνταξιοδοτούνται πριν το 67ο έτος.

Συγκεκριμένα:

  • Ο οικονομικός στραγγαλισμός των Ταμείων λαμβάνει νέες διαστάσεις και ανοίγει το δρόμο για παραπέρα δραματικές περικοπές σε όλα τα Ταμεία, καθώς σύμφωνα με διάταξη του σχεδίου νόμου η κρατική επιχορήγηση προς αυτά «παγώνει» μέχρι το 2021 στα φετινά επίπεδα. Δηλαδή, για τα επόμενα 6 χρόνια δεν προβλέπεται καμία αύξηση στην κρατική χρηματοδότηση πέραν των 9,457 δισ. ευρώ που προβλέπονται για φέτος. Αυτό σημαίνει ότι η εγγύηση του κράτους για τις κύριες συντάξεις παύει να ισχύει. Αν, δηλαδή, κάποιο Ταμείο χρειαστεί πρόσθετη χρηματοδότηση, εξαιτίας της πτώσης των εσόδων του, θα αναγκαστεί να προβαίνει σε μειώσεις των κύριων συντάξεων. Η παραπάνω διάταξη, σε συνδυασμό με την «εναρμόνιση των ασφαλιστικών εισφορών με την ισχύουσα στο ΙΚΑ» που προβλέπει η τελευταία διάταξη, προδιαγράφει μείωση της κρατικής χρηματοδότησης σε Ταμεία όπως ΟΓΑ, ΟΑΕΕ, ΝΑΤ, αλλά και δραματική αύξηση των εισφορών των ασφαλισμένων τους.
  • Μειώνονται εκ νέου οι κύριες και επικουρικές συντάξεις. Η μείωση επέρχεται με την αύξηση των κρατήσεων για την εισφορά στον κλάδο Υγείας από το 4% στο 6% στις κύριες συντάξεις και με 6% στις επικουρικές από μηδενική εισφορά μέχρι τώρα. Η πραγματική μείωση μάλιστα στις αποδιδόμενες συντάξεις θα είναι ακόμα μεγαλύτερη, αφού οι κρατήσεις συνυπολογίζονται στα αρχικά ποσά των συντάξεων, πριν τις μειώσεις που επιβλήθηκαν με τα μνημόνια.
  • Οι επικουρικές συντάξεις θα μειωθούν επιπρόσθετα, καθώς αναδρομικά από την αρχή του 2015, οι μοναδικοί πόροι που έχουν τα επικουρικά ταμεία θα είναι μόνο οι εισφορές ασφαλισμένων και εργοδοτών (3% αντίστοιχα). Από την ίδια ημερομηνία όλα τα επικουρικά εντάσσονται στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ), που ήδη αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα, ενώ από τον Οκτώβρη, αν όχι νωρίτερα, η εφαρμογή της περιβόητης ρήτρας μηδενικού ελλείμματος που προβλέπει ο ιδρυτικός νόμος του ΕΤΕΑ από το 2012, θα τεθεί αναγκαστικά σε ισχύ, αφού κόβεται οποιαδήποτε άλλη πηγή χρηματοδότησης. Δεν αποκλείεται μάλιστα οι μειώσεις να επιβληθούν αναδρομικά από τις αρχές του έτους, καθώς δεν προβλέπεται άλλος τρόπος κάλυψης των φετινών ελλειμμάτων.
  • Για πρώτη φορά υπονομεύονται οι κατώτερες συντάξεις, αφού όσοι εργαζόμενοι συνταξιοδοτηθούν μετά τις 30/6/2015 και δεν έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος, με τις ελάχιστες μέρες ασφάλισης (4.500 - 5.000 ένσημα), δεν θα λάβουν τα κατώτερα όρια συντάξεων. Στο στόχαστρο μπαίνουν εργαζόμενοι στις οικοδομές, στον επισιτισμό, οι μητέρες με ανήλικα παιδιά, οι γυναίκες με 15ετία, οι οποίοι θα χάσουν το λεγόμενο «προνοιακό κομμάτι» της κατώτερης σύνταξης και θα το λάβουν μόνο όταν συμπληρώνουν το 67ο έτος της ηλικίας τους. Με δεδομένη και τη σταδιακή κατάργηση του ΕΚΑΣ, οι εν λόγω συνταξιούχοι, οι πιο φτωχοί, θα περιέλθουν σε κατάσταση εξαθλίωσης.
Και αυξήσεις ορίων ηλικίας

Σημειώνεται ότι στην αρχική εκδοχή του σχεδίου νόμου υπήρχε διάταξη για την αύξηση των ορίων ηλικίας, η οποία σκόνταψε προσωρινά στη λειτουργία του Ελεγκτικού Συνεδρίου και θα επανέλθει για ψήφιση την επόμενη βδομάδα.

Σύμφωνα με αυτή, σε περίπου 300.000 σημερινούς εργαζόμενους που διέπονταν από ειδικά ηλικιακά όρια - με εξαίρεση τα ΒΑΕ, τις μητέρες αναπήρων παιδιών και συγγενείς πρώτου βαθμού αναπήρων ατόμων - επιβάλλεται αύξηση (από 1/7/2015) κατά 6 μήνες και μέχρι το 2022. Στην περίπτωση που ίσχυε η αρχή της συνταξιοδότησης με 35ετία χωρίς όριο ηλικίας, το χρονικό βήμα εκκίνησης της αύξησης των ορίων θα είναι το 58ο έτος. Σε κάθε άλλη περίπτωση, ως χρονικό σημείο εκκίνησης των προσαυξήσεων τίθεται το 55ο έτος ηλικίας. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με άλλη διάταξη, όπως ερμηνεύεται από αρμόδιους της Ασφάλισης, σε αυτούς που θελήσουν να φύγουν πριν το νέο όριο ηλικίας, οι συνταξιούχοι θα λαμβάνουν σύνταξη μειωμένη κατά 16%, μέχρι το νέο προβλεπόμενο ηλικιακό όριο.

Με άλλη διάταξη επαναβεβαιώνεται η δέσμευση της κυβέρνησης για τον καθορισμό του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης στο 67ο έτος, όπως προβλέπεται από τους προηγούμενους «μνημονιακούς» νόμους. Νωρίτερα απ' αυτό το ηλικιακό όριο και μέχρι το 62ο έτος, μπορεί να συνταξιοδοτείται μόνο όποιος έχει συμπληρώσει 40 χρόνια Ασφάλισης (12.000 ένσημα), πράγμα σχεδόν αδύνατο.

Νόμος για απεργίες και ομαδικές απολύσεις

Ταυτόχρονα, μαζί με τα συγκεκριμένα μέτρα, η Συμφωνία της Συνόδου Κορυφής της Ευρωζώνης, που μπαίνει σήμερα στη Βουλή προς συνολική έγκριση, προβλέπει τη δέσμευση που ανέλαβε η κυβέρνηση για ψήφιση νέου «συνδικαλιστικού νόμου» που θα βάζει περιορισμούς στην προκήρυξη των απεργιών και θα προωθεί την πλήρη απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων.

Ταυτόχρονα, κάνει λόγο για «αυστηρή επανεξέταση και εκσυγχρονισμό των συλλογικών διαπραγματεύσεων», ενώ ξεκαθαρίζει ότι η επανεξέταση αυτή αποκλείει«την επιστροφή σε παλαιότερα πλαίσια πολιτικής ασύμβατα με τους στόχους...»! Δηλαδή, η κυβέρνηση συνυπέγραψε ουσιαστικά - και ζητά σήμερα έγκριση από τη Βουλή - τη δέσμευση για μη επαναφορά του κατώτερου μισθού στα 751 ευρώ, όπως και του πλαισίου Συλλογικών Συμβάσεων και διαπραγματεύσεων που είχε υποσχεθεί προεκλογικά.

Χαρακτηριστικό της προσπάθειας της συγκυβέρνησης να αποκρύψει τον βαρύ πέλεκυ που ετοιμάζει στα εργασιακά, είναι και το γεγονός ότι παραποιεί την επίσημη μετάφραση του σημείου της Δήλωσης της Συνόδου Κορυφής που κάνει λόγο για αυστηροποίηση του καθεστώτος των «εργατικών κινητοποιήσεων», βάζοντας στη θέση τους τις λέξεις «βιομηχανική δράση»!

Επιπλέον, η συμφωνία της κυβέρνησης με τους «εταίρους» προβλέπει την ολοκλήρωση των μέτρων με νέο πακέτο τον ερχόμενο Οκτώβρη που θα εφαρμοστεί από 1/1/2016 και το οποίο θα περιλαμβάνει:

  • Κατάργηση του ΕΚΑΣ για 300.000 και πλέον χαμηλοσυνταξιούχους, σταδιακά μέχρι το 2019.
  • Μείωση των συντάξεων των νέων συνταξιούχων με «στενότερη σύνδεση μεταξύ εισφορών και παροχών».
  • Ειδικά για τα Ταμεία των αυτοαπασχολούμενων (ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ), αύξηση των εισφορών, οι οποίες θα καθορίζονται πλέον ανάλογα με το πραγματικό εισόδημα του κάθε ασφαλισμένου.
  • Κίνητρα για αύξηση του πραγματικού χρόνου καταβολής εισφορών.
  • Παραπέρα ενοποίηση Ασφαλιστικών Ταμείων.
  • Κατάργηση όλων των «κοινωνικών πόρων», οι οποίοι κατονομάζονται ως «μη ορθολογικές δαπάνες χρηματοδότησης των συντάξεων».
  • Εφαρμογή και στον ΟΓΑ των κανόνων που ισχύουν για όλα τα άλλα Ταμεία (χρηματοδότηση, παροχές, εισφορές), που θα οδηγήσει είτε σε δραματική αύξηση των εισφορών των αγροτών, είτε σε επίσης δραματική μείωση των ήδη γλίσχρων συντάξεων. Εναλλακτικά, προτείνεται η συγχώνευση του ΟΓΑ με άλλα Ταμεία.
  • Οι ενοποιήσεις που προαναγγέλλονται θα αρχίσουν μέσα στο 2015 και θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2017.
ΔΙΚΗ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ
Ολοι οι κατηγορούμενοι είναι μέλη της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης

Με την... ομολογία του Γ. Σωτηρόπουλου, συνηγόρου του χρυσαυγίτη κατηγορούμενου Ι. Αγγου, ότι όλοι οι κατηγορούμενοι είναι μέλη της Χρυσής Αυγής, σημαδεύτηκε η χτεσινή δίκη της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης. Παραδοχή που βρίσκεται στην αντίθετη κατεύθυνση της «γραμμής» της ηγεσίας των χρυσαυγιτών.

Συγκεκριμένα, ο υπερασπιστής του εν λόγω χρυσαυγίτη, στην ένστασή του για παύση της ποινικής δίωξης, υποστήριξε στην τελευταία αποστροφή του ότι η ποινική δίωξη πάσχει από αντισυνταγματικότητα, λόγω προσβολής του Αρθρου 29 του Συντάγματος περί της ελεύθερης λειτουργίας των πολιτικών κομμάτων, αφού «μπορεί να μην είναι όλοι οι κατηγορούμενοι βουλευτές, αλλά είναι όλοι μέλη του ίδιου πολιτικού κόμματος»... Ωστόσο, όταν πήγε να καταθέσει στο γραμματέα για τα πρακτικά το γραπτό κείμενο με τα όσα είπε, ζητήθηκε από τον Γ. Παγορόπουλο, έναν εκ των συνηγόρων του αρχηγού της Χρυσής Αυγής, διακοπή δέκα λεπτών για «διαδικαστικό θέμα»... Λίγο πριν, ο έτερος συνήγορος του αρχηγού, Τ. Μιχαλόλιας, ακούστηκε να απευθύνεται στον Γ. Σωτηρόπουλο, λέγοντάς του επιτακτικά «να μην το δώσεις αυτό»...

Η πρόεδρος του δικαστηρίου δέχτηκε τη διακοπή και μετά ο συνήγορος του Ι. Αγγου δήλωσε ότι ανακαλεί την ένσταση - την οποία είχε προηγουμένως αναπτύξει προφορικά επί μία περίπου ώρα! - και για το λόγο αυτό δεν την προσκομίζει γραπτώς στο γραμματέα του δικαστηρίου!

Η εν λόγω άρνηση, σε συνδυασμό με τη διαπιστωθείσα μη καταγραφή της παραπάνω ομολογίας από το γραμματέα της έδρας, ο οποίος ανέμενε το γραπτό κείμενο για να το καταχωρήσει στα πρακτικά, προκάλεσε τις έντονες και δικαιολογημένες διαμαρτυρίες σύσσωμης της Πολιτικής Αγωγής, των συνηγόρων της οικογένειας του δολοφονημένου Παύλου Φύσσα, των συνηγόρων της απόπειρας δολοφονίας των στελεχών του ΚΚΕ στο Πέραμα, των συνηγόρων της απόπειρας δολοφονίας των Αιγύπτιων ψαράδων. Τόνισαν ότι «η μη καταγραφή των πρακτικών δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα, αλλά και σκεπτικισμό για την περαιτέρω πορεία της δίκης». Επισήμαναν ότι η παρέμβαση των συνηγόρων της ηγεσίας των κατηγορουμένων αποδεικνύει «το ενιαίο της υπερασπίσεως», ενώ για την απαράδεκτη διαδικαστική μεθόδευση που ακολουθήθηκε, από την πλευρά τους σχολίασαν χαρακτηριστικά: «Τι θα κάνουμε εδώ, time out, γιατί η ομάδα δεν πήγε καλά; Να τηρήσουμε τη δικονομική ορθότητα».

Δήλωση της Πολιτικής Αγωγής

Στο βασικό αίτημα της Πολιτικής Αγωγής να κατατεθούν γραπτά και σε κάθε περίπτωση να περιληφθούν στα πρακτικά τα όσα είπε στην ένστασή του ο συνήγορος του Ι. Αγγου, ανεξάρτητα αν στη συνέχεια έγινε δήλωση ανάκλησης της ένστασης, το δικαστήριο επιφυλάχτηκε.

Μετά απ' αυτό, όλοι οι συνήγοροι της Πολιτικής Αγωγής αποχώρησαν από το δικαστήριο, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, αφού έκαναν την παρακάτω δήλωση:

«Κατά την προφορική ανάπτυξη και ανάγνωση του ισχυρισμού του κατηγορούμενου Ι. Αγγου, διά του συνηγόρου του κ. Σωτηρόπουλου, δηλώθηκε ως λόγος αντισυνταγματικότητας και ως εκ τούτου παύσης της ποινικής δίωξης "η παραβίαση του Αρθρου 29 του Συντάγματος περί ελεύθερης λειτουργίας των πολιτικών κομμάτων, καθώς μπορεί να μην είναι όλοι οι κατηγορούμενοι βουλευτές, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ".

Η δήλωση αυτή δεν καταγράφηκε ποτέ στα πρακτικά, όπως προβλέπει ρητά το Αρθρο 141 παρ. 1 ΚΠΔ, αλλά ούτε και παραδόθηκε εγγράφως από το συνήγορο στο γραμματέα της έδρας, αν και ρητά δηλώθηκε από το συνήγορο ότι θα κατέθετε το σχετικό κείμενο.

Η Πολιτική Αγωγή είχε ήδη επισημάνει την ανάγκη τήρησης πρακτικών με φωνοληψία, για την ακρίβεια και την πιστότητα του περιεχομένου των συνεδριάσεων, αίτημα το οποίο απορρίφτηκε χωρίς αιτιολογία.

Κατόπιν τούτων, η Πολιτική Αγωγή, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη μη ορθή τήρηση πρακτικών κατ' Αρθρον 141 παρ. 1 ΚΠΔ και για να υπογραμμίσει την ανάγκη τήρησης πρακτικών με φωνοληψία για τη διασφάλιση της ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ της δίκης για τον Τύπο και το κοινό (Αρθρο 6 παρ. 1 ΕΣΔΑ), αποχωρεί από τη σημερινή συνεδρίαση».

ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Αυτόματος «κόφτης» κρατικών δαπανών

Στις διατάξεις του νομοσχεδίου «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη διαπραγμάτευση και σύναψη συμφωνίας με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης», εντάσσεται και το αντιλαϊκό μέτρο για τη συγκρότηση του «Δημοσιονομικού Συμβουλίου», έργο του οποίου είναι η καρατόμηση κρατικών δαπανών και η αύξηση (ή ο συνδυασμός αυτών) σε περίπτωση εμφάνισης αποκλίσεων από τους αντιλαϊκούς στόχους των κρατικών προϋπολογισμών.

Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη:

-- Το Δημοσιονομικό Συμβούλιο εισηγείται στον υπουργό Οικονομικών «ημιαυτόματα» μέτρα περικοπής δαπανών σε περίπτωση απόκλισης από τους στόχους πρωτογενών πλεονασμάτων, και ειδικότερα από τους μηνιαίους/τριμηνιαίους στόχους σύμφωνα με το πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής. Από αυτά εξαιρείται το «επενδυτικό σκέλος», όπως για παράδειγμα το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, που αφορά σε κρατικές ενισχύσεις προς επιχειρηματικούς ομίλους.

-- Η περικοπή δαπανών και η ενίσχυση των εσόδων θα εφαρμόζεται κατά σειρά προτεραιότητας: α) Στον φορέα ή τους φορείς από τον οποίο προέρχεται η απόκλιση, β) σε οποιονδήποτε από τους φορείς που ανήκουν που εποπτεύονται από το ίδιο υπουργείο με εκείνον ή εκείνους από τον οποίο προέρχεται η απόκλιση, γ) σε οποιονδήποτε από τους φορείς ανήκουν στον ίδιο υποτομέα με εκείνον ή εκείνους από τον οποίο προήλθε η απόκλιση ανεξαρτήτως εποπτεύοντος Υπουργείου και δ) σε οποιονδήποτε φορέα ή φορείς της Γενικής Κυβέρνησης.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ