ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 15 Μάη 2009
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δείτε τις εξετάσεις ως αφετηρία ζωής και αγώνα

Μήνυμα αισιοδοξίας και δύναμης στέλνει το ΚΚΕ στους μαθητές που ξεκινούν σήμερα τις πανελλαδικές εξετάσεις

Eurokinissi

Αξιοποιώντας την πείρα της διαδρομής που έχουν διανύσει μέχρι τώρα οι ίδιοι και οι οικογένειές τους, το ΚΚΕ καλεί τους μαθητές της λαϊκής οικογένειας «να αναμετρηθούν με την πραγματική πρόκληση της ζωής και της γνώσης». Με αφορμή τις πανελλαδικές εξετάσεις που ξεκινούν σήμερα, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε χθες την παρακάτω ανακοίνωση:

«Το ΚΚΕ στέλνει μήνυμα αισιοδοξίας και δύναμης στους χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες που ξεκινούν αύριο (σ.σ. σήμερα) την προσπάθεια των πανελλαδικών εξετάσεων. Εύχεται ιδιαίτερα στα παιδιά της λαϊκής οικογένειας κάθε επιτυχία στην προσπάθειά τους.

Ο δρόμος που έχουν ήδη περπατήσει από το νηπιαγωγείο μέχρι και τις εξετάσεις είναι σκληρός και άρρηκτα δεμένος με το μόχθο της οικογένειάς τους για τη ζωή και το μεροκάματο.

Οι ταξικοί φραγμοί στην εκπαίδευση που οξύνονται, το σχολείο του ανταγωνισμού και της εμπορευματοποίησης πηγαίνει αντάμα με την ημιμάθεια, με την ανεργία και την εργασιακή ανασφάλεια που συνοδεύει το πτυχίο. Οι θυσίες και η αγωνία του λαϊκού σπιτιού να στηρίξει τα παιδιά του, υπογραμμίζουν την ανάγκη να δούνε και τις εξετάσεις ως αφετηρία ζωής και αγώνα.

Με την πείρα αυτής της διαδρομής, οι μαθητές της λαϊκής οικογένειας να αναμετρηθούν με την πραγματική πρόκληση της ζωής και της γνώσης. Να οργανώσουν την πάλη τους για την ανατροπή αυτής της εκμεταλλευτικής κοινωνίας. Να αναμετρηθούν με τη στρατηγική της πλουτοκρατίας και των αστικών κομμάτων που οξύνουν τα λαϊκά προβλήματα και τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση.

Να μπούνε στο στίβο της ζωής και της πάλης με τη δύναμη της ανυπακοής και της ρήξης με την πολιτική της ΕΕ και των κομμάτων του "ευρωμονόδρομου".

Η νεολαία μπορεί να ζήσει καλύτερα με Λαϊκή Εξουσία και Λαϊκή Οικονομία με ισχυρό ΚΚΕ και λαϊκή αντεπίθεση».

  • Να θυμίσουμε ότι οι μαθητές ξεκινούν σήμερα με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και συνεχίζουν τη Δευτέρα με Φυσική, Βιολογία, Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής και Ιστορία.
ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ «ΔΙΑΛΟΓΟΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Κατέθεσε την πρότασή του και ο ΣΥΝ

Συνάντηση χτες του Αλ. Τσίπρα με τον Γ. Μπαμπινιώτη

Θέλουμε πολύ να συμμετάσχουμε στο «διάλογο» αλλά δεν μπορούμε, γι' αυτό συμμετέχουμε πλαγίως... Κάτι τέτοιο έμοιαζε να λέει χτες ο ΣΥΝ, ο πρόεδρος του οποίου, Αλ. Τσίπρας, συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) όπου διεξάγεται ο διάλογος, τον καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη, προκειμένου να του καταθέσει τις θέσεις του ΣΥΝ. Ο Αλ. Τσίπρας δήλωσε ότι «εμπιστευόμαστε τους πανεπιστημιακούς δασκάλους και τον ίδιο (σ.σ. Γ. Μπαμπινιώτη). Δεν εμπιστευόμαστε βέβαια την κυβέρνηση. Και αυτός είναι ο λόγος απουσίας μας από το διάλογο». Βέβαια, ο Γ. Μπαμπινιώτης που επέλεξε η κυβέρνηση για επικεφαλής του ΣΠΔΕ και του «διαλόγου», έχει κάνει πολύ συγκεκριμένες προτάσεις για την αναμόρφωση του σχολείου και τις εξετάσεις, που είναι πλήρως ενταγμένες στις κατευθύνσεις της ΕΕ. Κατευθύνσεις τις οποίες φυσικά και εμπιστεύεται ο ΣΥΝ ως κόμμα του «ευρωμονόδρομου», που υποτάσσεται και συγκαλύπτει την ένταση των ταξικών φραγμών και την υποβάθμιση του περιεχομένου του σχολείου σε παροχέα λίγων σκόρπιων γνώσεων που απαιτεί η αγορά.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, του «και ναι και όχι», του «και μέσα και έξω», που ακολουθεί ο ΣΥΝ στο θέμα του «διαλόγου», κατέθεσε στον πρόεδρο του ΣΠΔΕ την πρόταση του κόμματος για «ελεύθερη πρόσβαση», χαρακτηρίζοντάς τη «πάγιο αίτημα της αριστεράς». Θυμίζουμε ότι κάτω από τον τίτλο «ελεύθερη πρόσβαση» ο ΣΥΝ προτείνει απλά τη μεταφορά του ταξικού φίλτρου από την τελευταία τάξη του λυκείου στο πρώτο έτος του πανεπιστημίου. Δηλαδή, προτείνει «ελεύθερη» πρόσβαση μόνο στο πρώτο έτος και κόψιμο της μεγάλης μάζας των φοιτητών στο τέλος του πρώτου έτους, όπου προτείνει να μεταφερθεί η διαδικασία των εξετάσεων.

Ο Γ. Μπαμπινιώτης, από την πλευρά του, προσπάθησε να παρουσιάσει το διάλογο στο ΣΠΔΕ ως «μια προσπάθεια περισσότερο εκπαιδευτικών, να δώσουμε προτάσεις τέτοιες που να είναι κοινωνικά αποδεκτές», αποκρύπτοντας το γεγονός ότι στο τραπέζι του διαλόγου του ΣΠΔΕ συμμετέχουν οι πολιτικές και συνδικαλιστικές δυνάμεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑ.Ο.Σ. Σε αυτό το τραπέζι κατέθεσε, ουσιαστικά, χτες, τις προτάσεις του ο ΣΥΝ.

ΦΙΕΣΤΑ ΤΟΥ «ΤΙΤΑΝΑ» ΓΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
«Βήμα» επιχειρήσεων

Κάτω από τον εύηχο τίτλο «Βήμα του μεταπτυχιακού φοιτητή», η εταιρεία «Τσιμέντα Τιτάν ΑΕ», μάζεψε στις αρχές της βδομάδας 120 μεταπτυχιακούς φοιτητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Πανεπιστημίου Πειραιά, του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου και του... Εργαστηρίου Ελευθέρων Σπουδών Στελεχών Επιχειρήσεων ALBA, σε μια εκδήλωση με ξεκάθαρο στόχο να τους «μεταφέρει» τα χαρακτηριστικά που θα απαιτήσουν από αυτούς οι εργοδότες, όταν θα βγουν στην παραγωγή.

Ομιλητές ήταν διάφορα στελέχη επιχειρήσεων, ο πρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και ένας καθηγητής πανεπιστημίου.

Ο «Τιτάνας» καμαρώνει ότι διοργανώνει αυτού του τύπου τη φιέστα για όγδοη φορά και αποκαλύπτει το σκοπό του: «Σκοπός του "Βήματος" είναι να συμβάλλει ουσιαστικά στην πληρέστερη ενημέρωση των αυριανών στελεχών της οικονομίας μας για τις πραγματικές συνθήκες που θα συναντήσουν προσεχώς στον κόσμο των επιχειρήσεων αλλά και στη διεθνή αγορά. Σκοπός επίσης είναι να τους δώσει την ευκαιρία να ανταλλάξουν σκέψεις και προβληματισμούς με εκπροσώπους της ακαδημαϊκής και επιχειρηματικής κοινότητας».

Ας κάνουμε τώρα τη «μετάφραση» των «ευγενών» αυτών σκοπών. Σκοπός πρώτος: Διαφήμιση της κοινωνικής εταιρικότητας. Επιχειρήσεις και οι φοιτητές «συζητούν» ως ...ισότιμοι εταίροι για το μέλλον!

Σκοπός δεύτερος: Να πείσουν ότι «καλοί» φοιτητές, άρα και «καλοί» αυριανοί εργαζόμενοι, είναι αυτοί που λειτουργούν σύμφωνα με τους κανόνες και, φυσικά, με βάση τα συμφέροντα των επιχειρήσεων.

Σκοπός τρίτος: Να θεωρηθεί ως δεδομένο ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν βαρύνουσα άποψη για το τι γίνεται στο πανεπιστήμιο. Πρέπει να κατευθύνουν τη γνώση για την καλύτερη λειτουργία της αγοράς!

Σκοπός τέταρτος: Να δοθεί η εντύπωση ότι το δημόσιο και το ιδιωτικό πανεπιστήμιο είναι ισότιμα (στο σεμινάριο συμμετέχουν φοιτητές από δημόσια πανεπιστήμια και από το ιδιωτικό κολέγιο του ΣΕΒ)...

ΤΕΙ ΛΕΥΚΑΔΑΣ
«Περικοπές» παρά τις μεγάλες ελλείψεις

Ανακοινώθηκαν απολύσεις 7 συμβασιούχων εργαζομένων λόγω υποχρηματοδότησης

Σε απολύσεις 7 συμβασιούχων εργαζομένων, διοικητικών υπαλλήλων της Γραμματείας του ΤΕΙ Λευκάδας, προέβη η διοίκηση του ιδρύματος λόγω κρατικής υποχρηματοδότησης. Στην επιστολή της, η διοίκηση γνωστοποιεί τη μη ανανέωση της σύμβασης καθώς «αδυνατεί λόγω έλλειψης πιστώσεων να συνεχίσει τη συνεργασία». Κι αυτά, την ώρα που από το Σεπτέμβρη προβλέπεται να ξεκινήσει η λειτουργία ενός ακόμη τμήματος στο παραπάνω ΤΕΙ, με δεδομένες τις ελλείψεις στη φοιτητική μέριμνα και στο μόνιμο διδακτικό και διοικητικό προσωπικό. Είναι χαρακτηριστικό πως στους 37 καθηγητές μόνο οι 2 είναι μόνιμοι και όλοι οι υπόλοιποι είναι συμβασιούχοι.

«Η παραπάνω εικόνα», σημειώνει σε ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Λευκάδας, «είναι αποτέλεσμα της πολιτικής συνειδητής υποχρηματοδότησης και της απαξίωσης των ΤΕΙ που κάνει την εμφάνισή της σε πολλές πλευρές της λειτουργίας τους ως αποτέλεσμα της πολιτικής ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων να παραμείνουν τα ΤΕΙ ο "φτωχός συγγενής" της ανώτατης εκπαίδευσης, να ενταθεί η απαξίωσή τους».

Το Εργατικό Κέντρο απαιτεί να παρθούν πίσω οι απολύσεις και να ενταχθούν στο ΤΕΙ σαν μόνιμο προσωπικό οι συμβασιούχοι διοικητικοί υπάλληλοι. Επίσης, ζητά να προσληφθεί μόνιμο διδακτικό προσωπικό, να στεγαστεί το ΤΕΙ σε δικό του σύγχρονο κτίριο, με φοιτητική εστία και λέσχη.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Νέες πιέσεις για αναγνώριση των ΚΕΣ

Νέες πιέσεις για το θέμα της αναγνώρισης των ψευτοκολεγίων που λειτουργούν στη χώρα μας και συνάπτουν συμφωνίες δικαιόχρησης («φραντσάιζινγκ») με ιδρύματα του εξωτερικού ασκεί η Κομισιόν. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να απευθύνει δικαιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα, γιατί «εξακολουθεί να μην αναγνωρίζει ιταλικά διπλώματα οπτικού που χορηγούνται στο πλαίσιο συμφωνίας δικαιόχρησης που έχει συναφθεί μεταξύ ιταλικών ιδρυμάτων κατάρτισης και αντίστοιχων ελληνικών ιδρυμάτων». Να θυμίσουμε ότι η ειδικότητα των οπτικών παρέχεται στη χώρα μας από τα ΤΕΙ, που από το 2001 θεωρούνται ανώτατα ιδρύματα. Παράλληλα, η αναγνώριση της επαγγελματικής εκπαίδευσης των οπτικών εμπίπτει στην ευρωοδηγία 92/51, η οποία είχε ενσωματωθεί μεν στην ελληνική νομοθεσία, αλλά με την «ψευτοανωτατοποίηση» των ΤΕΙ η μετέπειτα αναγνώριση διπλωμάτων οπτικών που παρέχουν διάφορα ΚΕΣ ως διπλώματα ιδρυμάτων του εξωτερικού θα ισοδυναμούσε με αναγνώριση λειτουργίας «ιδιωτικών ΤΕΙ» στη χώρα μας.

Οπως και με τις άλλες ευρωοδηγίες, που αφορούν αναγνωρίσεις πτυχίων που παρέχονται από τα ΚΕΣ ως «πτυχία ανώτατης εκπαίδευσης», έτσι και στη συγκεκριμένη περίπτωση η ελληνική κυβέρνηση (της ΝΔ σήμερα και του ΠΑΣΟΚ παλιότερα) είναι εγκλωβισμένη ανάμεσα στην πλήρη συμφωνία της με τις ευρωκατευθύνσεις και τη ρητή απαγόρευση του Συντάγματος για λειτουργία ιδιωτικών ανώτατων ιδρυμάτων στη χώρα μας.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ