ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 15 Φλεβάρη 2013
Σελ. /32
Σημαντική δράση από τις Λαϊκές Επιτροπές

Σημαντική δράση για την οργάνωση και επιτυχία της πανεργατικής απεργίας στις 20 Φλεβάρη αναλαμβάνουν οι Λαϊκές Επιτροπές σε όλη τη χώρα. Μέσα από πικετοφορίες (όπως αυτές που ξεκινούν σήμερα και κορυφώνονται αύριο στην Αττική), αγωνιστικές παρεμβάσεις ενάντια στη διάλυση των νοσοκομείων, στη φοροκαταιγίδα που εξοντώνει τη λαϊκή οικογένεια και άλλες πρωτοβουλίες για κάθε λαϊκό πρόβλημα, επιδιώκουν να μοιράσουν πλατιά το απεργιακό κάλεσμα, να συζητήσουν με τους εργαζόμενους την αναγκαιότητα συμμετοχής στην απεργία, να αναδειχτεί γιατί είναι ζήτημα κάθε λαϊκής - εργατικής οικογένειας να δουλέψει ώστε στις 20 του μήνα να «νεκρώσουν» τα πάντα και να «βουλιάξουν» οι δρόμοι κι οι πλατείες όπου θα γίνουν οι απεργιακές συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ.

Είναι μια δράση που συναντά τους εργάτες, τα άλλα φτωχά λαϊκά στρώματα στον τόπο κατοικίας, συζητά για τα προβλήματά τους, τις αιτίες και τη διέξοδο, που συμβάλλει στην οργάνωση της λαϊκής συμμαχίας, κόντρα στο συμβιβασμό, στην ηττοπάθεια, στη μιζέρια που οι μεγαλοεπιχειρηματίες και οι υπηρέτες τους προσπαθούν να επιβάλουν πολύμορφα στις λαϊκές οικογένειες: Στους χώρους δουλειάς βαφτίζουν την αποδοχή της σφαγής των μισθών «υπεύθυνη στάση». Στις γειτονιές βαφτίζουν την εγκατάλειψη οικογενειών χωρίς ρεύμα και νερό «αναπόφευκτη εξέλιξη». Το ότι ασθενείς μένουν χωρίς φάρμακα ή θεραπείες το βαφτίζουν «εξορθολογισμό δαπανών». Τα παιδιά που πάνε νηστικά στα σχολειά τα βαφτίζουν «θλιβερό περιστατικό». Σύσσωμα τα επιτελεία της αστικής τάξης, τα αστικά ΜΜΕ και κόμματα, όλες οι δυνάμεις και αρχές που πίνουν νερό στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας» πασχίζουν να κρύψουν από τα λαϊκά στρώματα πως ο γκρεμός στον οποίο κατρακυλά η ζωή τους είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που σχεδιασμένα υπηρετεί τα συμφέροντα των μονοπωλίων. Πασχίζουν να κρατήσουν το λαό εγκλωβισμένο στην αδράνεια και την υποταγή.

Μέσα σ' αυτές τις συνθήκες, η δράση των Λαϊκών Επιτροπών μπορεί να ανοίξει δρόμους για τη διαφώτιση και την οργάνωση πλατιών λαϊκών στρωμάτων. Για να βρουν τα συνδικάτα που τις συγκροτούν (όπως βέβαια και οι υπόλοιποι μαζικοί φορείς, των ΕΒΕ, των γυναικών, των νέων, των αγροτών) τρόπο επαφής και οικοδόμησης δεσμών με τους εργάτες, ξεπερνώντας δυσκολίες που συχνά γεννά η εργοδοτική τρομοκρατία ή η διαρκής αλλαγή χώρου δουλειάς. Για να σφυρηλατείται η κοινή δράση των λαϊκών στρωμάτων ενάντια στην πολιτική που τα τσακίζει για να σώσει την πλουτοκρατία. Για να οργανώνεται και να δυναμώνει η έμπρακτη αλληλεγγύη στους ανέργους, στους ανασφάλιστους, όσους δυσκολεύονται να καλύψουν βασικές ανάγκες. Για να εντάσσονται στην αγωνιστική δράση όλα τα μέλη της εργατικής - λαϊκής οικογένειας: Οι νέοι, μακριά από τη ναρκω-κουλτούρα στην οποία τους σπρώχνουν για να συμβιβαστούν με μια ζωή που τους στερεί τα πάντα. Οι γυναίκες, έξω από τους τέσσερις τοίχους του σπιτιού όπου φορτώνονται πολλαπλά καθήκοντα λόγω της διάλυσης των κοινωνικών δομών. Οι απόμαχοι της δουλειάς, ενάντια στη λογική που λέει «εσύ κοίτα τώρα να ξεκουραστείς».

Σ' αυτήν την κατεύθυνση, η προετοιμασία της πανεργατικής απεργίας μπορεί να προετοιμάσει το λαό για τις σκληρές μάχες που πρέπει να δώσει, προκειμένου να προστατεύσει την ίδια τη ζωή του. Να στηθούν και να δυναμώσουν στις εργατογειτονιές και όλες τις λαϊκές συνοικίες πυρήνες αντίστασης και αντεπίθεσης στην αντιλαϊκή λαίλαπα. Να ανακαλύψει και να αξιοποιήσει ο λαός μας τη δύναμη της οργανωμένης αντιμονοπωλιακής πάλης.


Αναστασία ΜΟΣΧΟΒΟΥ

Νέα μέτρα για τις επιβατικές μεταφορές

Γρηγοριάδης Κώστας

Την ώρα που χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι ταξιτζήδες αγκομαχούν στην άσφαλτο από 12 έως και 15 ώρες την ημέρα για να εξασφαλίσουν ένα «καθαρό» μεροκάματο μεταξύ 30 και 50 ευρώ το μέγιστο - για τους απλούς οδηγούς τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα - το υπουργείο Ανάπτυξης δεν σταματά να επεξεργάζεται σχέδια για την περαιτέρω «απελευθέρωση» των οδικών επιβατικών μεταφορών. Με πρόφαση την αύξηση των θέσεων εργασίας αλλά με βασική επιδίωξη την ενίσχυση μεγαλοεπιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό τομέα ή εποφθαλμιούν στο να μονοπωλήσουν το «φιλέτο» των επιβατικών μεταφορών συνολικά, ετοιμάζεται επέκταση των μέτρων που ήδη έχουν παρθεί στην κατεύθυνση «ανοίγματος» της αγοράς. Για την ώρα έχουν δοθεί άδειες 7θέσιων και 9θέσιων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με προτεραιότητα σε ήδη κατόχους άδειας τετραθέσιου ταξί, καθώς και η δυνατότητα ενοικίασης οχήματος με οδηγό σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του τουρισμού.

Παρ' όλα αυτά, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, οι μεγαλοξενοδόχοι δεν φαίνεται να έχουν μείνει ικανοποιημένοι καθώς, όπως λένε, δεν αρκούν τα παραπάνω μέτρα για την κάλυψη των αναγκών στις τουριστικές περιοχές. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει ήδη σχετική εξαγγελία από τον Αύγουστο του 2012 του νυν υπουργού Υποδομών Κ. Χατζηδάκη περί πλήρους ανοίγματος του κλάδου έως το 2015, ενώ τα σχετικά μέτρα θα πλήξουν και τον κλάδο των ΚΤΕΛ. Να πούμε ακόμη, ότι σήμερα η άδεια ταξί στην Αθήνα έχει πέσει στις 55.000 ευρώ όταν χιλιάδες σημερινοί ιδιοκτήτες την είχαν αγοράσει σε τιμές προ κρίσης που ξεπερνούσαν τις 200.000 και ακόμη τη χρωστούν. Με τη ραγδαία αύξηση της ανεργίας όλο και περισσότεροι αναζητούν μία θέση εργασίας στον κλάδο και μία περαιτέρω κίνηση «ανοίγματος» από πλευράς κυβέρνησης, στην ουσία θα «τσεκούρωνε» το μεροκάματο και των αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων και των ενοικιαστών οδηγών.

Οι ζορισμένοι εφοπλιστές...

Δεν πάνε πολλές μέρες που τα στελέχη της κυβέρνησης και τα αστικά ΜΜΕ κλαίγονταν και συμπονούσαν τις δυσκολίες που - όπως τόνιζαν - έχουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, τρέχοντας να δικαιολογήσουν την απλήρωτη για μήνες εργασία των ναυτεργατών και να χύσουν χολή σε βάρος της ναυτεργατικής απεργίας. Αυτοί λοιπόν οι καημένοι οι εφοπλιστές, μόλις την περασμένη Τετάρτη ανακοίνωσαν ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία μένει πρώτη διεθνώς, αλλά και στην ΕΕ. Τέτοια είναι τα ζόρια τους...

Προφανώς, ο ανταγωνισμός που αναπτύσσεται στο φόντο της κρίσης θα οδηγεί σε ανακατατάξεις και στο συγκεκριμένο κλάδο. Αλλες εταιρείες θα κλείνουν εντελώς, άλλες θα συγχωνεύονται, άλλες θα γιγαντώνονται. Βεβαίως, πάντα οι χαμένοι θα είναι οι εργαζόμενοι, που στο πλαίσιο αυτό είτε μένουν άνεργοι είτε βλέπουν μισθούς να μειώνονται είτε δικαιώματα να χάνονται. Ενώ οι εφοπλιστές και το κεφάλαιο ως τάξη δυναμώνουν, συγκεντρώνοντας στα χέρια τους όλο και μεγαλύτερο μέρος της πίτας στην ακτοπλοΐα, στα ποντοπόρα, στην κρουαζιέρα και πάει λέγοντας (όπως φυσικά και σε άλλους κλάδους)...

... και οι «αδικίες» σε βάρος τους

Για να γίνουν αντιληπτές, πάντως, οι διαστάσεις των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εφοπλιστές, παραθέτουμε ορισμένες μόνο από τις «άδικες»... φοροαπαλλαγές που αφορούν το εφοπλιστικό κεφάλαιο από σχετική έκδοση του υπουργείου Οικονομικών: Απαλλάσσονται από οποιονδήποτε φόρο εισοδήματος τα κέρδη που προκύπτουν από την εκμετάλλευση πλοίων. Απαλλάσσεται από κάθε φορολογία η υπεραξία που μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από την πώληση κάποιου πλοίου, είτε από την είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης είτε από άλλη αιτία. Απαλλάσσονται από το φόρο πλοία α' κατηγορίας, ναυπηγούμενα στην Ελλάδα.

Για τους εφοπλιστές, μειώνεται ο φόρος κατά 50% σε πλοία και κρουαζιερόπλοια α' κατηγορίας. Κατά 60% ο φόρος σε επιβατηγά πλοία, μηχανοκίνητα και ιστιοφόρα, ανεξαρτήτου υλικού αυτών. Κατά 75% ο φόρος στα αλιευτικά πλοία. Απαλλάσσονται από το φόρο φορτηγά πλοία, εφόσον έχουν ηλικία μικρότερη των 30 ετών. Επίσης: Το πετρέλαιο των εφοπλιστών ήταν και παραμένει παντελώς αφορολόγητο. Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές επιδοτούνται με ζεστό χρήμα που βγαίνει από την τσέπη των εργαζομένων, για να δρομολογούν πλοία τους στα ελληνικά νησιά, όποτε αυτοί γουστάρουν.

Θυμήθηκε κι αυτή τη Στάζι

Γρηγοριάδης Κώστας

Σχόλιο εναντίον «ρουφιάνων της Στάζι, που σκόρπισαν τον τρόμο επί δεκαετίες στους δύσμοιρους Γερμανούς της ανατολικής Γερμανίας, οι οποίοι βίωσαν σε όλο του το βάθος το "σοβιετικό παράδεισο" της μαρξιστικής ιδεολογίας» ανάρτησαν στην ιστοσελίδα τους οι ναζί της οργάνωσης Χρυσή Αυγή. Λίγες μέρες μετά τις αποκαλύψεις για τις στενές σχέσεις που διατηρούν με Γερμανούς ναζί στη Βαυαρία. Αλλη μια υπηρεσία που προσφέρουν στα αφεντικά τους, τα μονοπώλια, τον καπιταλισμό, λασπολογώντας ενάντια στο σοσιαλισμό και τις κατακτήσεις του. Αυτές που χάρηκαν στην καθημερινότητα τους μια σειρά λαοί, όπως δουλειά για όλους, με ασφάλιση, ανθρώπινα ωράρια, παροχές κλπ. Ο,τι ακριβώς κάνει γαργάρα η Χρυσή Αυγή όταν με τα δουλεμπορικά γραφεία που έστησε ψάχνει εργάτες για τη μεγαλοεργοδοσία με 18 ευρώ περιστασιακό μεροκάματο δίχως ένσημο, ή εισηγείται στη Βουλή, η κυβέρνηση αντί να επιδοτεί άνεργους του ΟΑΕΔ να τους απασχολεί σε δουλειές του Δημοσίου για 14 ευρώ την ημέρα. Οταν ζητά από την κυβέρνηση να στείλει ΜΑΤ στην κατάληψη του ΑΠΘ από απεργούς εργαζόμενους στα εκεί εργολαβικά συνεργεία ή στοχοποιεί πρωτοπόρους ναυτεργάτες μέρες επίταξής τους. Και για να μην ξεχνιόμαστε: τη Στάζι έχουν κατά καιρούς θυμηθεί για να θολώσουν τα νερά ενάντια στο εργατικό λαϊκό κίνημα, όλοι του συστήματός τους, όλοι όσοι είναι τάχα στα μαχαίρια με την Χρυσή Αυγή, από στελέχη της ΝΔ μέχρι του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, συν αστικά ΜΜΕ ιδιοκτησίες μεγαλοεπιχειρηματιών, παχυλά αμειβόμενοι δημοσιολόγοι με σωρό δακρύβρεχτα ντοκιμαντέρ και αφιερώματα κατευθείαν από τα χαλκεία μυστικών υπηρεσιών τύπου CIA.


Παπαγεωργίου Βασίλης



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ