ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 15 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Ολα για τους εφοπλιστές!

Το θεσμικό πλαίσιο που προωθείται πλήττει τα δικαιώματα των ναυτεργατών, των νησιωτών και όλων των επιβατών, οι οποίοι καλούνται ενωμένοι να αντιπαλέψουν τις ανατροπές

Σοβαρά τα πλήγματα στην επικοινωνία των νησιών, από το νέο θεσμικό πλαίσιο της Ακτοπλοΐας
Σοβαρά τα πλήγματα στην επικοινωνία των νησιών, από το νέο θεσμικό πλαίσιο της Ακτοπλοΐας
Ο ...οκτάλογος των «ελευθεριών», που είχαν αξιώσει τα τρία ακτοπλοϊκά εταιρικά μεγαθήρια, είναι η βάση του νομοσχεδίου για την αλλαγή θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας που προωθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ! Το νομοσχέδιο, που έδωσε στη δημοσιότητα χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής, στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, προβλέπει το μαζικό διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, την απελευθέρωση των εισιτηρίων και την επιβολή ακόμα και επιναύλου στην τιμή τους, που θα καθορίζεται από το υπουργείο! Προβλέπει ακόμα την τριχοτόμηση των συγκοινωνιών σε ελεύθερη δρομολόγηση, σε γραμμές δημοσίου συμφέροντος και επιδοτούμενες. Μάλιστα, το μεγαλύτερο μέρος του κόστους των επιδοτούμενων θα καταβάλλονται από τους επιβάτες, μέσω του επιναύλου!

Τα όσα δεινά προωθούνται σε βάρος των ναυτεργατών, των επιβατών, των νησιωτών, οφείλονται στη σπουδή της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να εναρμονίσει, και μάλιστα πρόωρα, τα νομοθετικά εκτρώματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης με την ελληνική νομοθεσία. Συγκεκριμένα, το νέο θεσμικό ακτοπλοϊκό πλαίσιο - εξάμβλωμα αποτελεί «παιδί» του κοινοτικού κανονισμού 3577/92, που αίρει το καμποτάζ προς όφελος των εφοπλιστικών συμφερόντων, ντόπιων και ξένων.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο, που φέρει τον τίτλο «απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών», θα τεθεί σε εφαρμογή την 1η Νοέμβρη 2002. Στις ελληνικές θάλασσες θα μπορούν να αρμενίζουν πλοία με σημαία ακόμα και χωρών του «ευρύτερου οικονομικού χώρου» και των χωρών «ΕΖΕΣ», που σημαίνει και σημαίες ευκαιρίας.

Για την ελεύθερη δρομολόγηση, προβλέπεται ότι οι πλοιοκτήτες, Ελληνες και αλλοδαποί, στην αρχή του κάθε έτους θα καταθέτουν αιτήσεις, στις οποίες θα περιέχονται τα δρομολόγια που θα επιθυμούν να εκτελέσουν. Η ετήσια δρομολογική περίοδος θα ξεκινά κάθε 1η Νοέμβρη και θα διαρκεί για ένα χρόνο. Τα πλοία της ελεύθερης δρομολόγησης θα πρέπει να είναι ασφαλισμένα για απώλεια ζωής, σωματικής βλάβης, για υλικές ζημιές, καθυστέρηση μεταφοράς και ρύπανση και με την καταβολή από τους πλοιοκτήτες εγγυητικής επιστολής. Για τους ξένους πλοιοκτήτες προβλέπεται ότι θα πρέπει να ορίσουν εκπρόσωπο και αντίκλητο στην Ελλάδα και να μην έχουν καταδικαστεί για σοβαρά ναυτικά αδικήματα. Σε ό,τι αφορά τη στελέχωση, προβλέπεται ότι θα ισχύει η νομοθεσία του κράτους υποδοχής. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει και πολλά, αφού μιλάμε πλέον για Κοινοτικούς και όχι αποκλειστικά Ελληνες ναυτεργάτες. Ειδικά για τους ναυτεργάτες, ο υπουργός δε δίστασε να επιδοθεί και σε εμπαιγμό σε βάρος τους, μιλώντας για ...διατήρηση των Συλλογικών Συμβάσεων και της 10μηνης απασχόλησης!

Για τις γραμμές που δεν παρουσιάζουν οικονομικό ενδιαφέρον, θεσμοθετείται η σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με δρομολόγηση πλοίων μετά από ευρωπαϊκό διαγωνισμό. Η διάρκεια των συμβάσεων θα είναι από 3 έως 5 έτη. Για όσες από αυτές δεν παρουσιαστεί ενδιαφέρον, θα προβλέπεται επιδότηση. Ενα μέρος των εξόδων των συμβάσεων θα δίνεται από τον Ειδικό Λογαριασμό Θαλάσσιων Ενδομεταφορών, που θα δημιουργηθεί και στον οποίο θα κατατίθεται το ποσό του επιναύλου, οι εγγυητικές επιστολές των πλοιοκτητών και άλλα. Θεσμοθετείται, επίσης, Ρυθμιστική Αρχή Θαλάσσιων Ενδομεταφορών, η οποία θα επιβλέπει τον ...«υγιή ανταγωνισμό» και θα γνωμοδοτεί στον υπουργό.

«Ανοίγουν οι "ασκοί του Αιόλου" για τους 20.000 Ελληνες ναυτεργάτες, την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα», επισήμανε ο β` γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Αντώνης Παύλου, σχολιάζοντας τα όσα παρουσίασε ο υπουργός. «Η επίθεση που εξαπολύει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και οι εφοπλιστές - συνεχίζει - γίνεται με βάση τη διαλυτική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η δραστηριότητα στον ελλαδικό χώρο πλοίων με σημαίες ακόμα και του ευρύτερου ευρωπαϊκού χώρου και των χωρών "ΕΖΕΣ", δεν αφήνει κανένα περιθώριο. Κάνει σαφές ότι προωθείται ο μαζικός διωγμός των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία και η χειροτέρευση των κανόνων ασφαλείας της ανθρώπινης ζωής. Επιβάλλεται άμεσα η οργάνωση αγωνιστικών, απεργιακών κινητοποιήσεων, για την απόκρουση των όσων ετοιμάζονται και την ανατροπή αυτής της πολιτικής».

Στο μεταξύ, λίγες μέρες πριν, η πλειοψηφία της ΕΕ της ΠΝΟ είχε αρνηθεί να αναλάβει αγωνιστικές πρωτοβουλίες, ενόψει του νέου θεσμικού πλαισίου.

ΛΑΡΚΟ ΛΑΡΥΜΝΑΣ
Μεθοδεύεται διετής σύμβαση εργασίας

Μπροστά στο ξεπούλημα της επιχείρησης, η πλειοψηφία στο σωματείο εργαζομένων προωθεί την υπογραφή διετούς σύμβασης εργασίας

Σε προκήρυξη Γενικής Συνέλευσης εργαζομένων αύριο Παρασκευή, με θέμα τη νέα διετή συλλογική σύμβαση εργασίας, αναγκάστηκε να προχωρήσει η πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου της ΛΑΡΚΟ ΛΑΡΥΜΝΑΣ (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ), κάτω από την πίεση των εργαζομένων και του «Εργατικού Αγωνιστικού Μετώπου» (ΕΑΜ).

Η πίεση στην πλειοψηφία ασκήθηκε, μετά τις μεθοδεύσεις που δρομολόγησε για την υπογραφή νέας διετούς σύμβασης εργασίας και εργασιακής ειρήνης με την εταιρία, σε πλήρη αντίθεση με την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των εργαζομένων στις 13 Δεκέμβρη. Οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ σε αγαστή συνεργασία προσπαθούν να εγκλωβίσουν και να αδρανοποιήσουν τους εργαζόμενους, ενόψει των εξελίξεων ξεπουλήματος της ΛΑΡΚΟ μέσα στο 2001 που δρομολογεί η κυβέρνηση. Είναι χαρακτηριστική, άλλωστε, η επιμονή της διοίκησης της ΛΑΡΚΟ για διαπραγμάτευση διετούς σύμβασης σε όλους τους χώρους (έχει συμφωνήσει με τη διοίκηση του σωματείου στα Μεταλλεία Εύβοιας) με απευθείας αποδοχή των όρων από τις παρατάξεις ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ, που περιορίζονται στο να ζητάνε «κάτι» παραπάνω στα οικονομικά.

Τις μεθοδεύσεις αυτές και την επιχείρηση αποπροσανατολισμού των εργαζομένων καταγγέλλει ο συνδυασμός του ΕΑΜ και καλεί τους εργαζόμενους σε επαγρύπνηση και ετοιμότητα για αγωνιστική δράση προκειμένου να αποκρουστούν οι αντεργατικοί σχεδιασμοί κυβέρνησης - διοίκησης - κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού.

«Ολος ο σχεδιασμός, τονίζει σε ανακοίνωση το ΕΑΜ, έγινε στα κεντρικά γραφεία της διοίκησης στην κοπή της πίτας στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της κυβέρνησης, συνδικαλιστές από τη ΓΣΕΕ, εκπρόσωποι των εργαζομένων στο ΔΣ της εταιρίας και οι ηγεσίες των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ. Εκεί συζητήθηκαν και μεθοδεύτηκαν οι τρόποι που θα στρωθεί πλουσιοπάροχα το τραπέζι στο νέο αφεντικό της ΛΑΡΚΟ που επιδιώκει να φέρει η κυβέρνηση μέχρι το τέλος του χρόνου, για να μπορεί πιο εύκολα να ξεκοκαλίσει τη ΛΑΡΚΟ και να ξεζουμίσει τους εργαζόμενους».

Τέλος, ο συνδυασμός καταγγέλλει την ηγεσία της ΠΑΣΚΕ για αντικαταστατικές ενέργειες και νόθευση της βούλησης των εργαζομένων για δεύτερη φορά, όταν σε συμφωνία με την ηγεσία της ΔΑΚΕ ανέστειλαν τη σύγκληση ΓΣ στις 8 Φλεβάρη.

«ΠΙΤΣΟΣ»
Απαίτηση για επαναπρόσληψη συνδικαλιστή

Κλιμάκιο του Εργατικού Κέντρου Πειραιά απαίτησε από την επιχείρηση την επαναπρόσληψη του συνδικαλιστή Θ. Κοσμέλη

Σε αποκλεισμό ακόμα και της εισόδου του εργοστασίου «ΠΙΤΣΟΣ» είναι έτοιμοι να προχωρήσουν οι εργαζόμενοι του Πειραιά, αν δεν ανακληθεί η παράνομη και καταχρηστική απόλυση του Θ. Κοσμέλη, μια μέρα μετά την ανακήρυξη των υποψηφιοτήτων για την εκλογή νέας διοίκησης στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά. Ο Θ. Κοσμέλης ήταν υποψήφιος με το ψηφοδέλτιο της «Δημοκρατικής Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης» (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) στο πρόσφατο εκλογοαπολογιστικό συνέδριο του Εργατικού Κέντρου Πειραιά και μάλιστα εκλέχτηκε στο ΔΣ του ΕΚΠ και Β' αντιπρόεδρος της διοίκησης.

Πρόκειται όπως όλα δείχνουν για ευθεία εργοδοτική παρέμβαση στις διαδικασίες και τη λειτουργία του ΕΚΠ. Χτες το πρωί το προεδρείο και μέλη της διοίκησης του ΕΚΠ πραγματοποίησαν διάβημα στο εργοστάσιο, όπου και συναντήθηκαν με την Κ. Παυλάκη υπεύθυνη προσωπικού. Το επιχείρημα της εργοδοτικής πλευράς για την απόλυση του Θ. Κοσμέλη ήταν η απουσία του από την εργασία. Ωστόσο ο εργαζόμενος και συνδικαλιστής είχε αναρρωτική άδεια και μάλιστα με χαρτί γιατρού που πιστοποιούσε ότι ήταν ασθενής.

Η αντιπροσωπεία των συνδικαλιστών βέβαια ξεκαθάρισε ότι το επιχείρημα αυτό είναι ψεύτικο καθώς υπάρχει και η απόδειξη ότι ο, επί επτά χρόνια, εργαζόμενος στην επιχείρηση ήταν άρρωστος. Τόνισαν δε ότι πραγματικός λόγος της απόλυσης όπως φαίνεται οφείλεται καθαρά σε συνδικαλιστικούς λόγους. Απαίτησαν να ανακληθεί η απόλυση, υπογραμμίζοντας ότι οι εργαζόμενοι του Πειραιά θα επιβάλλουν αγωνιστικά την επαναπρόσληψη του Θ. Κοσμέλη. Από τη μεριά της η προσωπάρχης απάντησε ότι θα θέσει το θέμα στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας και θα απαντήσει στο ΕΚΠ σε μια βδομάδα.

ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Να απομακρυνθούν τα παροπλισμένα

Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Στ. Σκοπελίτη

Το πρόβλημα των παροπλισμένων πλοίων στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, καθώς με το πρόσχημα της εκτέλεσης επισκευών οι εφοπλιστές, σε αγαστή συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, κάνουν κατάχρηση των χώρων της Ζώνης, με αποτέλεσμα να φεύγουν πλοία προς άλλες χώρες για επισκευές. Το θέμα αυτό έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης.

Στην ερώτηση τονίζεται ότι: «αυτή η κατάσταση, σε συνδυασμό με το αδικαιολόγητο κλείσιμο της δεξαμενής για πάνω από τρεις μήνες, χωρίς να γίνονται εργασίες επισκευής, εντάσσεται στη γενικότερη πολιτική διάλυσης της ναυπηγικής βιομηχανίας της που προωθεί η κυβέρνηση εναρμονισμένη πλήρως με τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ενωσης».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Ανάπτυξης: «Ποια μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση ώστε να απομακρυνθούν άμεσα τα παροπλισμένα πλοία από όλη την έκταση της Ζώνης, ώστε να απελευθερωθούν οι απαραίτητοι χώροι για τις επισκευές. Αν είναι στις προθέσεις τους να προχωρήσουν στη βελτίωση της υποδομής και τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων σύμφωνα και με προηγούμενες δεσμεύσεις της κυβέρνησης απέναντι στο συνδικαλιστικό κίνημα».

Πλατύ κάλεσμα συμμετοχής, απευθύνει η ΕΣΑΚ Τραπεζών στους φίλους και τα μέλη της, στο «αγωνιστικό» γλέντι που διοργανώνει αύριο Παρασκευή στην αίθουσα του Συλλόγου Υπαλλήλων της Τράπεζας Ελλάδας (Σίνα 16). Το γλέντι ξεκινάει στις 10 το βράδυ και λήγει... με το άνοιγμα των τραπεζικών συναλλαγών!!! Η τιμή της πρόσκλησης είναι μόνο 1.000 δραχμές ή 2,9 ευρώ...



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ